Hop til indhold

andre hunde river i min hunds dækken.


gina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

ja men hej ditto har skrevet flere beskeder til dig jeg intet svar har fået på. hvor du spurgte om at se billeder af min hund osv men du havde åbenbart ikke lyst til at svare må du jo selv om. og undskyld siger jeg så også men at du beskylder mig ind direkte for at jeg skulle komme i en hunde gård for min egen skyld og at jeg ville komme hver dag i en hunde gård vis min hund ikke havde det godt der , viser tydeligt hvor u vidende du er omkring min hunds ellers kun goe leg hver dag ud ovre den ene episode, at de rev et øjeblik i dækkenet hvor jeg tog det af med det samme. er en mindeste del af hvor meget goe leg og kontakt med andre hunde i alle størrelser og aldre han har haft med andre hunde i 3 måneder , og gjort han ikke er en nervøs lille hund og ikke gør af andre hunde. og ikke er bange for store hunde.så alt i alt er det meget posektivt. så dit angreb på mig som jeg skulle være en dårlig hunde ejer er meget unødvendigt. du ved ikke hvad der er bedst for min hund, og at simba er en lille hund.griner lidt der kommer mange andre på simba størrelse i hunde gården :-D og på 3 måneder jeg er kommet med ham hver dag har der kun været en dårlig oplevelse men en hund der hele tiden ville parre med simba . Han trækker hen i mod hunde gården når vi bare er i nærheden :slem: Og vist du havde læst min indlæg ordenligt ville

 

du vide hvor glad han er for at lege i hunde gården og hvor mærkeligt at skrive det er for min skyld. kommer nok i en hunde gård for min hunds skyld :sjov: der er lige så mange store hunde som der er små i gården , Og får hele tiden af vide hvor dejlig han er og selv sikker omkring de store hunde bla hilser på dem og siger fra vis han ikke gider lege og vis han ikke gjorde det pludselig står jeg altid lige ved ham til at ville kunne få ham væk. og det med den humpende hund i en time som du jo på peger så pænt , nu det jo sådan at jeg blev ved og skubbe hunden væk og tog ham op og prøvet at gå i den anden ende af gården osv men det jeg var vred ovre stod på en time var at den ejer ikke bare gik selv. håber du blevet klogere nu.

 

Jeg tror ikke det ondt ment når nogen siger/spørg om du måske mere kommer der fordi du har et behov for at se din hund lege med andre.

 

Personligt måtte jeg selv igennem den process at det ikke længere var for min hunds skyld jeg kom i hundeskoven men måske mere fordi jeg havde en ide om at det var hyggeligt.

Hun hyggede sig i hundeskoven indtil hun blev lidt over de to år, men efter det har der været nogle lidt øv-episoder og hun havde bare ikke brug for at skulle lege med fremmede hunde, og derfor har jeg mere eller mindre udelukket leg med flere fremmede hunde osv.

 

I starten var det "hårdt" at indse for mig at min hund nu ikke længere nød at kom i hundeskoven, og jeg tror der flere erfarende hundeejer der har oplevet dette hos nye hundeejer og tror det kun er derfor det bliver nævnt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den ældste kom i fritløbsområder da hun var yngre, men der foregik simpelthen så meget "mobberi" o.lign. at hun endte med at lære at angreb er det bedste forsvar... Min fejl, som førstegangsejer troede jeg folk havde ret, når de sagde at "de skulle klare det selv" og hun "skulle lære at sige fra"... Det skal jeg også love for at hun fik lært!

 

Nummer 2 har aldrig været på et fritløbsområder, men har istedet leget med hunde vi kendte i forvejen, eller hunde hun har lært at kende via træning eller gåture. Max 1-2 hunde af gangen. Hun kan med alt og alle og elsker alle hunde... Så når jeg advarer mod fritløbsområder er det såmænd baseret på 100% personlige erfaringer... man får meget mere kvalitetsleg og samvær ud af at sætte kræet sammen med 1-2 kendte kammerater... efter min mening.

 

Den er vist klassisk, at man som ny hundeejer lytter til folk der ikke ved en skid, eller er ligeglade. Men det er da hvad man gør, ikke hvor man er, der er afgørende. Personligt har jeg oplevet mere mobning i frikvarterer på træningspladser end i hundeskove.

 

Og jeg kan bare ikke se hvad det har med Simba at gøre?. Han ser bestemt ikke ud til at være trykket, hvorpå jeg gætter, at han ikke udsættes for mobning hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det ondt ment når nogen siger/spørg om du måske mere kommer der fordi du har et behov for at se din hund lege med andre.

 

Personligt måtte jeg selv igennem den process at det ikke længere var for min hunds skyld jeg kom i hundeskoven men måske mere fordi jeg havde en ide om at det var hyggeligt.

Hun hyggede sig i hundeskoven indtil hun blev lidt over de to år, men efter det har der været nogle lidt øv-episoder og hun havde bare ikke brug for at skulle lege med fremmede hunde, og derfor har jeg mere eller mindre udelukket leg med flere fremmede hunde osv.

 

I starten var det "hårdt" at indse for mig at min hund nu ikke længere nød at kom i hundeskoven, og jeg tror der flere erfarende hundeejer der har oplevet dette hos nye hundeejer og tror det kun er derfor det bliver nævnt.

 

Jeg skal da indrømme at jeg også sommetider møder folk med hunde der er så usikre, at jeg tænker at de burde gå et andet sted i stedet, af hensyn til hunden, men at folk skriver så massivt at det er synd for Simba,.. det forstår jeg altså ikke. Men måske har folk bare ikke gidet se nogle af de videoer TS har lagt op, inden de er faret i blækhuset. Det gør billedet lidt unuanceret synes jeg og tager ikke udgangspunkt i det enkelte tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

simba bliver bestemt ikke udsat for mobning , og har fået af vide tusind gange af folk der selv kommer i gården , hvor godt det har været for ham at jeg har været i hunde gården med ham. for han er så selv sikker og glad. og fuldt ham fra 1 gang jeg kom med ham, der var han helt tilbage trukket. og sad hos mig. og netop at jeg bor på Østerbro der hedder det med sele på alle steder. og netop i gården ka han løbe rundt uden snor , så det er fordelen ud ovre den leg han har. er dyre elsker til fingre spidserne og ønsker kun det bedste for simba. at der er nogen der ikke tror det her inde er deres problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak ascha for et begavet svar . har netop lagt så mange videoer af simba i hunde gården. Utroligt så mange angreb der kommer uden folk ved hvad de snakker om. sku taveligt

 

Godt du fik et svar du kunne bruge...

 

Du kan ikke forvente, at alle har set dine videoer, og derfor svarer man, ud fra det man husker, nemlig at din hvalp blev meget hårdt behandlet og at det virkede som om, det du bekymrede dig mest om var hvor urimeligt det var, at mobbehundens ejer ikke gjorde noget.

 

Jeg forventer heller ikke, at du har læst tidligere indlæg af mig før du evt. kommenterer.

 

Det er rigtig dejligt at situationen har ændret sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak ascha for et begavet svar . har netop lagt så mange videoer af simba i hunde gården. Utroligt så mange angreb der kommer uden folk ved hvad de snakker om. sku taveligt

 

Så de svar der ikke giver dig ret, er ubegavede? Frisk nok!

 

Jeg erkender, jeg har ikke set videoerne, men det ændrer ikke på noget for mit vedkommende. Jeg elsker hundeskove, og det er kun pga. hundeloven at jeg ikke tør komme der for tiden - skal ikke risikere noget som helst! Men i den hundeskov hvor vi jævnligt kom, var folk gode til at dele op i små og store hunde. Jeg har én gang haft en dårlig oplevelse, og det var heldigvis ikke min hund der var indblandet. Og man plejer at lære hvornår der er gode og dårlige tidspunkter i hundeskovene.

 

Jeg tror faktisk ikke at risikoen for dårlige oplevelser er større i en hundeskov, og hvis ens hund er glad for samværet, er der ingen grund til ikke at bruge dem med omtanke. Personligt glæder jeg mig til hundeloven bliver ændret, og vi igen kan komme i hundeskoven, for der er slet ingen tvivl om at Bella synes det er FEDT at lege med alle de andre.

 

Men tilbage til emnet - kan du ikke bare tage dækkenet af når han skal lege? Når det bliver sådan rigtig vinterkoldt, er der alligevel ingen af jer der kan holde til at være i hundegården særlig længe. 10-15 minutter bør være rigeligt, og hvis han har fuld drøn på, kan han sagtens holde varmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal da indrømme at jeg også sommetider møder folk med hunde der er så usikre, at jeg tænker at de burde gå et andet sted i stedet, af hensyn til hunden, men at folk skriver så massivt at det er synd for Simba,.. det forstår jeg altså ikke. Men måske har folk bare ikke gidet se nogle af de videoer TS har lagt op, inden de er faret i blækhuset. Det gør billedet lidt unuanceret synes jeg og tager ikke udgangspunkt i det enkelte tilfælde.

 

Du kan da ikke forvente, at man har set de videoer - eller ved at de findes!

Det svarer til, at man ikke kan komme frisk fra fad med en respons uden først at gennempløje HF for at se, om en bruger har haft skrevet noget om et emne siden sidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du fik et svar du kunne bruge...
Har du set nogle af videoerne?. Hvis jeg var TS havde jeg nok også følt mig lidt trådt over tæerne.

 

Du kan ikke forvente, at alle har set dine videoer, og derfor svarer man, ud fra det man husker, nemlig at din hvalp blev meget hårdt behandlet og at det virkede som om, det du bekymrede dig mest om var hvor urimeligt det var, at mobbehundens ejer ikke gjorde noget.

 

Det er rigtig dejligt at situationen har ændret sig.

Ja undskyld, men jeg kan altså ikke lade være med at kommentere det her.

 

TS skriver 100 gange at folk synes Simba er en hund med gå-på-mod, men det sorterer folk bare fra. Synes nogle burde læse hvad der blev skrevet og ikke kun hænge sig i en situation der kan være rigtig svær at handle i, når man er ny hundeejer.

 

Jeg ved ikke med dig, men hvis min hund bliver humpet synes jeg da også at det er ejeren til den anden hund der bør tage fat i sin hund. Det er aldrig velset at opdrage på andres børn eller hunde,... og det ved man da godt, selv som ny hundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan da ikke forvente, at man har set de videoer - eller ved at de findes!

Det svarer til, at man ikke kan komme frisk fra fad med en respons uden først at gennempløje HF for at se, om en bruger har haft skrevet noget om et emne siden sidst.

Nej, det kan jeg ikke forvente. Men at folk lige læser hvad der bliver skrevet,.. det synes jeg godt jeg kan forvente.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det kan jeg ikke forvente. Men at folk lige læser hvad der bliver skrevet,.. det synes jeg godt jeg kan forvente.

 

Hvordan skal man nu formulere det uden at træde nogen over tæerne:hmm: NOGLE gange, du har skrevet at det skete for dig, Amocca har beskrevet det, det er også sket for mig, har man som ny hundeejer af og til svært ved at læse hunden 100%. Jeg siger ikke at det er tilfældet for Gina, men det sker jo desværre ofte.

 

Nu har jeg ikke blandet mig i den del af debatten, men jeg tænker at det kan være dét der gør at folk "springer" den oplysning over.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej det samme her tager simba væk med det samme. og som andre klogt har skrevet til mig før. Ikke alle hunde ejer opføre sig som de burde. at tag deres humpende hund og gå .nu har jeg så ikke oplevet siden den dag at der har været en ejer som der ikke stoppet deres hund med det samme og gik. men var må løs den dag ovre den ejer bare kigget den

anden vej. men fik da også sagt noget til hende. ka håbe for hunden s skyld hun tænkte ovre det. for hunden ka jo mærke folks vrede ovre det. men den ejer har jeg ikke set siden . så måske har jeg bare været heldig vi ikke har kommet de samme tids punkter , eller så gik det måske op for hende at hendes hund ikke hørte til i en hunde gård. som jeg selv sag til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...