Hop til indhold

andre hunde river i min hunds dækken.


gina
 Share

Recommended Posts

:vinken:Hej alle jeg kommer i hunde gården hver dag med min hund simba :vuf: og har haft dækken på , ja prøvet et Par gange :rolleyes: for der skete det at de andre hunde kredset om simba og bed og hev i dækkenet :megaked: så måtte tag det af ham:???: og tænker på når de har lovet frost grader fredag, At han vil fryse vis ikke har det på:roll: og ka ikke undvære sin leg i hunde gården hele vinteren :hmm:hvad er jeres erfaring med dækker ? og andre hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er jeg måske ikke den rette at spørge, da jeg generelt er modstander af fri leg i hundegårde / indhegninger / hundeskove og des lige. Men når du nu gerne vil det, så vil jeg sige: af med tøjet! Og også gerne af med seler / halsbånd og hvad du ellers kan finde på at have på hunden. De kan lynhurtigt komme til skade i leg, hvis de sidder fast i hinanden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan hunden undvære leg i hundegården (hvad det så ellers er) den skal jo bare tilbydes en anden form for stimuli. Det kunne være en eller anden form for træning :genert: og leg behøver jo ikke at foregå sammen med flere andre hunde end en enkelt, og det kunne så være en voksen hund der havde set et dækken før. Brug evt. en trøje så der ikke er noget der hænger og flagrer, det burde kunne lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej hopsa tager altid selen af ham når han leger, og det der er, med at jeg tænker når det rigtig vinter koldt , og den race som han er, har det med at fryse. at han bliver nød til at have noget på når han leger. og har prøvet kun med en trøje. den bed de andre også i . har inu ikke fundet en lege kammerat til simba , der kunne mødes kun de to. og skal starte til træning med ham om ca 14 dage. men det er kun en gang om ugen . og syntes jeg ikke er Sam vær nok med andre hunde.må håbe på at vis de andre hunde selv har dækner på til vinter at de så ikke gider bide i hans he he

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskylder på forhånd nu. Men jeg har altså svært ved at få forstå hvorfor du bliver ved med at tage så lille en hund med i den hundegård! Nu har du skrevet om herinde at han er blevet humpet løs af andre hunde derhenne, og nu også at de rykker i hans dækken. Umiddelbart vil jeg mene (som ejer af lige så lille en hund), så ville sådan noget ikke bidrage til at bibeholde din hunds gåpåmod. Som regel er hvalpe også noget mere frygtløse, end de som regel er når de bliver voksne. De bliver oftest mere skeptiske overfor andre hunde som de bliver voksne.

 

Hvorfor er det du insistere på at han skal hen i den hundegård, når det ikke rigtig lyder som om at det er for HANS skyld, men mere et behov du har? :vedikke:

 

Beklager, men jeg forstår det ikke rigtig. Pas på din lille hund, så han ikke ender med at blive en af dem der gøer af andre hunde, netop fordi han bliver usikker på dem, fordi han bliver "drillet" sådan af de andre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad du kan gøre for at ungå at din hund fryser og de andre ikke bider i det dækken. (ud over ikke at lade ham lege med de hunde)

 

Men min tæve kan heller ikke lade være med at "bære" små hunde i deres sele/dækken når hun leger. (det sket to gange og derfor leger hun ikke med små hunde mere der enten har sele eller "tøj" på)

Når de små ikke har noget på går legen rigtig fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de andre af med dækken halsbånd sele mv. når der leges. Dog er jeg nok også lidt modstander af det hundeleg også hver dag!? Mine får aldrig lov til at lege med andre slet ikke i en hundegård /hundelegeplads, så er det hvis jeg har en aftale med en hvor de så bare er to og de løber lidt om kap, det der leg gør mine meget stressede og er slet ikke til at få ned igen... det er her den unge jeg tænker på ;-) og det er max en 10 min og det sker meget meget sjælendt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund kan altså heller ikke stå for et dækken (eller en K9-sele). Hun SKAL bare have fat i det og forsøge at bære lille hund med sele/tøj på.

 

Men mange i vores hundeskov har også små racer som fryser. De får dækkenet af når de kommer ind, leger 10-15 minutter, dækken på og så går det hjemad.

 

Og ellers er jeg med de andre - hunde bør ikke lege sammen med dækken/sele på, da der er alt for stor risiko for skader. En pote der kommer i klemme, og man står hurtigt med et brækket ben:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i at en hund ikke har godt af at lege vildt hver dag, især ikke når den ikke er udvokset, men undrer mig over at der altid er et hav af folk der advarer om at hunde tager skade af at komme på fritløbsområder og nærmest får det til at lyde som den rene mishandling.

 

Ja, der kan opstå dumme episoder, til gengæld får hundene sat utrolig mange positive møder ind på kontoen der lettere opvejer en dårlig oplevelse i forhold til hvad der sker hvis en hund aldrig får lov til at møde andet end kendte hunde og SÅ får en dårlig oplevelse. Det er min erfaring at hunde oplever ligeså dårlige ting på gader og stræder, f.eks. blev min venindes gamle danske overfaldet af to hunde i går på en villavej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i at en hund ikke har godt af at lege vildt hver dag, især ikke når den ikke er udvokset, men undrer mig over at der altid er et hav af folk der advarer om at hunde tager skade af at komme på fritløbsområder og nærmest får det til at lyde som den rene mishandling.

 

Ja, der kan opstå dumme episoder, til gengæld får hundene sat utrolig mange positive møder ind på kontoen der lettere opvejer en dårlig oplevelse i forhold til hvad der sker hvis en hund aldrig får lov til at møde andet end kendte hunde og SÅ får en dårlig oplevelse. Det er min erfaring at hunde oplever ligeså dårlige ting på gader og stræder, f.eks. blev min venindes gamle danske overfaldet af to hunde i går på en villavej.

 

det er jo en gammel diskussion herinde, men jeg er enig, og selv om vi er kommet meget i fritløbsområder (dog stort set ikke de små hundegårde), har vi kun dårlige oplevelser fra totalt random steder - midt på fortovet, løse hunde i parker med snorepåbud og den slags. jeg vil dog sige, at det kræver en håndfast og meget opmærksom ejer at have en lille hund med i en hundegård i københavn, for der er SÅ mange, der ikke ænser, hvad deres hunde laver, og i øvrigt ikke mener, at de bør reagere, når der mules/mobbes/humpes etc. så der skal man være i stand til at skære igennem og tage ansvar for sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovsa, jeg fik åbenbart trykket på send, inden jeg var færdig. :stupid:

 

Jeg har set en del videoer af Simba og synes nu det hele foregår under ret fredsommelige omstændigheder og har intet set, hvor jeg har tænkt, at det nok ikke var så heldigt.

 

Jeg bor ikke selv i Kbh. men kan godt se fidusen i at man kan overskue hvilke hunde der har adgang til ens hund, for tingene skal være blevet anderledes de seneste år, siden jeg gik en del med hund derinde. Dengang mødte jeg tit ret store hunde, med ejere der var ligeglade med hvad deres hunde lavede. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg var noget mere usikker ved at gå på Østerbrogade end jeg var i f.eks. Bernstorffsparken.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo en gammel diskussion herinde, men jeg er enig, og selv om vi er kommet meget i fritløbsområder (dog stort set ikke de små hundegårde), har vi kun dårlige oplevelser fra totalt random steder - midt på fortovet, løse hunde i parker med snorepåbud og den slags. jeg vil dog sige, at det kræver en håndfast og meget opmærksom ejer at have en lille hund med i en hundegård i københavn, for der er SÅ mange, der ikke ænser, hvad deres hunde laver, og i øvrigt ikke mener, at de bør reagere, når der mules/mobbes/humpes etc. så der skal man være i stand til at skære igennem og tage ansvar for sin hund.

 

Du har helt ret, jeg synes bare at lige i dette tilfælde er der ret mange videoer af en lille hund der vimser rundt bland andre hunde og har en fest. Man kan advare mod at Simba bliver overanstrengt eller oparbejder en uhensigtsmæssig forventning om at han skal lege hver gang han ser en hund, men at advare mod at han tager skade mentalt, det synes jeg virker som noget folk bare skriver pr autopilot, fordi deres holdning er at fritløbsområder ER noget skidt. Ofte er det sjovt nok folk der ikke selv færdes sådanne steder eller har hunde der ikke har lært at begå sig blandt fremmede hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

men at advare mod at han tager skade mentalt, det synes jeg virker som noget folk bare skriver pr autopilot,

 

det kommer sig vist af et indlæge gina skrev, hvor hun fortalte at en hund der ofte kommer i gården, humper hendes hund hver gang, og ejeren ikke vil gribe ind. sidste gang stod det vist på i en times tid, eller noget i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kommer sig vist af et indlæge gina skrev, hvor hun fortalte at en hund der ofte kommer i gården, humper hendes hund hver gang, og ejeren ikke vil gribe ind. sidste gang stod det vist på i en times tid, eller noget i den retning.

 

Gina beskrev malende en hvalp som skrigende forsøgte at komme væk, blev jagtet rundt og blev humpet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja men hej ditto har skrevet flere beskeder til dig jeg intet svar har fået på. hvor du spurgte om at se billeder af min hund osv men du havde åbenbart ikke lyst til at svare må du jo selv om. og undskyld siger jeg så også men at du beskylder mig ind direkte for at jeg skulle komme i en hunde gård for min egen skyld og at jeg ville komme hver dag i en hunde gård vis min hund ikke havde det godt der , viser tydeligt hvor u vidende du er omkring min hunds ellers kun goe leg hver dag ud ovre den ene episode, at de rev et øjeblik i dækkenet hvor jeg tog det af med det samme. er en mindeste del af hvor meget goe leg og kontakt med andre hunde i alle størrelser og aldre han har haft med andre hunde i 3 måneder , og gjort han ikke er en nervøs lille hund og ikke gør af andre hunde. og ikke er bange for store hunde.så alt i alt er det meget posektivt. så dit angreb på mig som jeg skulle være en dårlig hunde ejer er meget unødvendigt. du ved ikke hvad der er bedst for min hund, og at simba er en lille hund.griner lidt der kommer mange andre på simba størrelse i hunde gården :-D og på 3 måneder jeg er kommet med ham hver dag har der kun været en dårlig oplevelse men en hund der hele tiden ville parre med simba . Han trækker hen i mod hunde gården når vi bare er i nærheden :slem: Og vist du havde læst min indlæg ordenligt ville

 

du vide hvor glad han er for at lege i hunde gården og hvor mærkeligt at skrive det er for min skyld. kommer nok i en hunde gård for min hunds skyld :sjov: der er lige så mange store hunde som der er små i gården , Og får hele tiden af vide hvor dejlig han er og selv sikker omkring de store hunde bla hilser på dem og siger fra vis han ikke gider lege og vis han ikke gjorde det pludselig står jeg altid lige ved ham til at ville kunne få ham væk. og det med den humpende hund i en time som du jo på peger så pænt , nu det jo sådan at jeg blev ved og skubbe hunden væk og tog ham op og prøvet at gå i den anden ende af gården osv men det jeg var vred ovre stod på en time var at den ejer ikke bare gik selv. håber du blevet klogere nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har helt ret, jeg synes bare at lige i dette tilfælde er der ret mange videoer af en lille hund der vimser rundt bland andre hunde og har en fest. Man kan advare mod at Simba bliver overanstrengt eller oparbejder en uhensigtsmæssig forventning om at han skal lege hver gang han ser en hund, men at advare mod at han tager skade mentalt, det synes jeg virker som noget folk bare skriver pr autopilot, fordi deres holdning er at fritløbsområder ER noget skidt. Ofte er det sjovt nok folk der ikke selv færdes sådanne steder eller har hunde der ikke har lært at begå sig blandt fremmede hunde.

 

Min den ældste kom i fritløbsområder da hun var yngre, men der foregik simpelthen så meget "mobberi" o.lign. at hun endte med at lære at angreb er det bedste forsvar... Min fejl, som førstegangsejer troede jeg folk havde ret, når de sagde at "de skulle klare det selv" og hun "skulle lære at sige fra"... Det skal jeg også love for at hun fik lært!

 

Nummer 2 har aldrig været på et fritløbsområder, men har istedet leget med hunde vi kendte i forvejen, eller hunde hun har lært at kende via træning eller gåture. Max 1-2 hunde af gangen. Hun kan med alt og alle og elsker alle hunde... Så når jeg advarer mod fritløbsområder er det såmænd baseret på 100% personlige erfaringer... man får meget mere kvalitetsleg og samvær ud af at sætte kræet sammen med 1-2 kendte kammerater... efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kommer sig vist af et indlæge gina skrev, hvor hun fortalte at en hund der ofte kommer i gården, humper hendes hund hver gang, og ejeren ikke vil gribe ind. sidste gang stod det vist på i en times tid, eller noget i den retning.

 

Gina beskrev malende en hvalp som skrigende forsøgte at komme væk, blev jagtet rundt og blev humpet på.

Som jeg læste det var det en enkelt gang, hvor TS ikke vidste hvordan hun skulle tackle situationen. Men derfra og så til at "anklage" en hundeejer for ikke at være god ved sin hund, fordi den kommer i en hundeindhegning, synes jeg er et stykke vej. Men prøv selv at kigge lidt på de videoer der er lagt op. Jeg synes da Simba ser ret tilfreds ud.:vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...