Hop til indhold

Ny jakke/vest til vintertræning?


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Jeg har fødselsdag om en måned og nu skal jeg altså ha' nogle brugbare ting på den ønskeliste, inden der går sokker og maling og lap taget i den.

 

Jeg drømmer om en god og varm jakke man kan bevæge sig i. Jeg har ikke brug for at have 3 apportbukke og 7 bolde med mig, men den skal kunne rumme temmelig mange godbidder, da der går en del til med min størrelse hund og jeg vil osse gerne have plads til en enkelt bold i snor, handsker og klikker. Lommerne skal være lette at komme i, men jeg gider ikke at godbidderne vælter ud af dem.

 

Har I nogle gode forslag?

 

Smid gerne links hvis I har dem og fortæl gerne hvis det er noget I selv har erfaring med. Der er ikke tale om en jakke der vil stå for udskiftning inden for nærmeste fremtid, så den skal kunne holde til at blive brugt som i rigtig brugt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er indehaver af en Pinewood vinterjakke som jeg har udsat for en del efterhånden (kostalde, hestestalde, skiture og en ret vild jagt igennem en majsmark efter en gris i pisøsende regn), den er efterhånden 4 år gammel, og har kun fået en flænge i armhulen. Så selvom det ikke er en af de gode mærker, så er jeg nu glad for min og det den kan. Man bliver ikke overophedet i den selvom man er aktiv over længere tid, og tager blæst ret godt...

 

Det kan varmt anbefales at gå på vinterjakke shopping om foråret i jagtbutikkerne, for man kan spare en hel del...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sværger også til Arrak... :lun: Min er flere år gammel, og holder fint. Elsker især alle de praktiske lommer, de lange ærme, og så er den varm!

 

Agnete - Pinewood er da et godt mærke, i min verden i hvert fald! Har Pinewood vintertræningsbukser, de er virkelig fede! Liiidt for små i taljen, men det er vist ikke buksernes skyld... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sværger også til Arrak... :lun: Min er flere år gammel, og holder fint. Elsker især alle de praktiske lommer, de lange ærme, og så er den varm!

 

Agnete - Pinewood er da et godt mærke, i min verden i hvert fald! Har Pinewood vintertræningsbukser, de er virkelig fede! Liiidt for små i taljen, men det er vist ikke buksernes skyld... :oops:

 

Tja er vel bare blevet farvet af folks meninger om det mærke, selv ham der solgte min jakke ville ikke anbefale den til mig da han hørte hvad den skulle udsættes for. Ved ikke hvorfor nogle har så meget imod det mærke, men man får da ok jakker i det mærke til relativt få penge. Alting kan jo ikke være hellsport...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for input!!

 

Jeg har en vest fra Arrak den er jeg meget tilfreds med, bortset fra at den er liiiidt sådan stiv i det og at den har dyb V-front, men som arbejdsredskab kan den det den skal kunne. Så måske er vinterjakken der fra det bedste bud?

 

Den der GA jakke ser sgu ret lækker og osse let ud, men dyr er den godt nok osse. Ja det er Arraks osse, men alligevel mere overkommelig ;-)

 

Pinewood har jeg ikke noget at udsætte på, har haft flere beklædningsgenstande i det mærke, tror ikke jeg har slidt noget af det i stykker. Men jeg tvivler på at lommerne i sådan en "alm." er store nok til formålet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for input!!

 

Jeg har en vest fra Arrak den er jeg meget tilfreds med, bortset fra at den er liiiidt sådan stiv i det og at den har dyb V-front, men som arbejdsredskab kan den det den skal kunne. Så måske er vinterjakken der fra det bedste bud?

 

Den der GA jakke ser sgu ret lækker og osse let ud, men dyr er den godt nok osse. Ja det er Arraks osse, men alligevel mere overkommelig ;-)

 

Pinewood har jeg ikke noget at udsætte på, har haft flere beklædningsgenstande i det mærke, tror ikke jeg har slidt noget af det i stykker. Men jeg tvivler på at lommerne i sådan en "alm." er store nok til formålet?

 

Lommerne i Arrak-jakken er kæmpestore - og kører med samme princip som vesten med de der inderlommer med velcro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må også erkende at jeg er lidt glad for min Arrak:-) Det eneste minus for mig er, at min apportbuk ikke kan være i baglommen, men hvis du ikke skal bruge sådan en, er det jo ligegyldigt.

 

Den har 2 forlommer i hver side, en med lynlås og en med knapper. Og så er der 2 brystlommer på den ene side og 3 på den anden. De 2 brystlommer er med fleece indvendig og velvroluk, resten med lynlås. En lille lyslåslomme på det ene ærme, lynlåse på baglommen og så er der en 3-4 inderlommer.

 

Og hætten har en skygge ud, og er rent faktisk stor nok til at hestehalen kan være i hætten, og skyggen tager stadig regnen. Og så er der fleece oppe ved halsen.

 

Den en er super behagelig! Og så har den i øvrigt udluftningshuller man kan åbne/lukke under armene. Den er vind- og vandtæt, men er temperaturen meget lav, skal der en varm trøje under for at holde varmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må også erkende at jeg er lidt glad for min Arrak:-) Det eneste minus for mig er, at min apportbuk ikke kan være i baglommen, men hvis du ikke skal bruge sådan en, er det jo ligegyldigt.

 

Den har 2 forlommer i hver side, en med lynlås og en med knapper. Og så er der 2 brystlommer på den ene side og 3 på den anden. De 2 brystlommer er med fleece indvendig og velvroluk, resten med lynlås. En lille lyslåslomme på det ene ærme, lynlåse på baglommen og så er der en 3-4 inderlommer.

 

Og hætten har en skygge ud, og er rent faktisk stor nok til at hestehalen kan være i hætten, og skyggen tager stadig regnen. Og så er der fleece oppe ved halsen.

 

Den en er super behagelig! Og så har den i øvrigt udluftningshuller man kan åbne/lukke under armene. Den er vind- og vandtæt, men er temperaturen meget lav, skal der en varm trøje under for at holde varmen.

 

Min apportbuk kan sagtens være der :drille:

 

Men den er heller ikke så stor

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... jeg endte med at ønske mig en helt anden jakke :-)

Fik anbefalet en svensk forhandler af alverdens ting og sager, og her var der en jakke der så ud til at kunne det jeg skal bruge, til en HELT anden pris :5up:

Så der er blevet bestilt 2 af dem, en fleece med rigeligt lommer + en af de der gummi-sporliner på 10 meter (+ en træningsvest og en line mere til min mor) alt i alt inkl. fragt blev det 1900 svenske kroner.... Bum!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... jeg endte med at ønske mig en helt anden jakke :-)

Fik anbefalet en svensk forhandler af alverdens ting og sager, og her var der en jakke der så ud til at kunne det jeg skal bruge, til en HELT anden pris :5up:

Så der er blevet bestilt 2 af dem, en fleece med rigeligt lommer + en af de der gummi-sporliner på 10 meter (+ en træningsvest og en line mere til min mor) alt i alt inkl. fragt blev det 1900 svenske kroner.... Bum!

 

Det kan man da ikke bare skrive uden et link - vi er nogen der snart begynder at fryse fordi vi ikke har fundet vinterjakke endnu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... jeg endte med at ønske mig en helt anden jakke :-)

Fik anbefalet en svensk forhandler af alverdens ting og sager, og her var der en jakke der så ud til at kunne det jeg skal bruge, til en HELT anden pris :5up:

Så der er blevet bestilt 2 af dem, en fleece med rigeligt lommer + en af de der gummi-sporliner på 10 meter (+ en træningsvest og en line mere til min mor) alt i alt inkl. fragt blev det 1900 svenske kroner.... Bum!

 

Fører du altid din mor i snor???:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pakken er ankommet!

 

Hold kæft jeg har fået et par fede vinterjakker, en til træning og en til de 4 gange om året jeg er ude af døren uden hund ;-)

De er skide pæne, kvaliteten og materialet er super og der er gode lommer i.

Jeg havde osse bestilt en fleecetrøje, det er nærmere en jakke det er ihf. en meget kræftigere kvalitet end hvad jeg lige havde forventet og osse gode lommer i den.

 

Jeg er ret overrasket over at kvaliteten er så god, det turde jeg næsten ikke håbe på når prisen tages i betragtning. 2 vinterjakker, 1 fleece, 1 træningsvest og to gummisporliner, inkl fragt har kostet omkring 1600 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen havd for nogen endte du med? Vi vil se billeder!

 

Jeg droppede det med en konkret træningsjakke, jeg besluttede at lommer var det vigtigste og gik så målrettet efter at få så meget som muligt for (min mors) pengene ;-)

 

Jakken blev den her http://www.engelsons.se/jackor-2/vinter-parkas

En rød og en sort, den sorte til hundebrug i en størrelse lidt for stor så den ikke bliver "stam" når lommerne fyldes med alverdens ting.

 

Fleecen som er vendbar http://www.engelsons.se/jackor-2/fleece-softshell/vandbar-fleece

Den er lidt en mellemting mellem fleece og softshell og stor nok til at den kan bruges som jakke her i efteråret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...