Hop til indhold

Dobbelt ulveklo


Gæst viclamia
 Share

Recommended Posts

Gæst viclamia

Vi har haft vores lille Anton i lidt over to uger, og da jeg ordner hans pels i dag, opdager jeg til min store forskrækkelse, at han har to "negle" i sin ulveklo på venstre bagben. Selv ulvekloen ser også lidt større ud, så jeg gætter på, at han har to, der er vokset sammen. Anton er snart 3 mdr. gammel. Jeg har selvfølgelig søgt på nettet, og jeg kan ikke se, at andre har oplevet noget lign. med deres Bichon Frise. Jeg vil selvfølgelig tage kontakt til en dyrlæge i morgen, men Anton er overhovedet ikke påvirket af den pt. Er der nogen herinde, der har oplevet noget lignende med deres hunde?

 

 

Og skal jeg have kontakt med sælger? Han er købt med stambog og hele molevitten, så han har ikke været billig, men har jeg overhovedet krav på noget i sådan en sag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det i grunden ikke mærkeligt, altså at de ikke må fjernes. Hunden får vel ingen mén af at den bliver fjernet. Hvis man tænker tanken.....hellere forebygge end helbrede.....eller?

Det er jo et etisk spørgsmål. Men jo, hvis man har en hund der konsekvent hænger i, med sine ulveklør, så ville jeg osse mene det skulle være lovligt at fjerne dem inden de blev flået af. Men så har vi jo det tilbagevendende spørgsmål vedr. halekupering/amputering. Er det ok at klippe halen af en hund inden man ved om den vil lave skader på den når den blir ældre?

 

Den race som jeg gør det i, hvis man køber hunde i udlandet, så er ulvekløerne fjernet.

Der er flere racer, hvor det i nogle lande er helt normalt at fjerne både ulve- og vildtklør på små hvalpe. Jeg har set amerikanske grand danois og rusiske dobermann der har manglet det hele.

Jeg har så osse set en dansk opdrættet grande som havde fået fjernet ulvekløer, jeg er i det tilfælde ikke i tvivl om at det var gjort da den var hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Før loven blev denne nr 5 tå ofte fjernet samtidig med, at man klippede haler. Jeg har hørt om hvalpe, der blødte ihjel. Så vidt jeg husker sidder denne nr 5 tå ofte meget forskelligt fra hund til hund mht knoglesammenvoksning. Så det er en ren amputation, der jo foregik helt uden bedøvelse.

Ok , hvalpene skreg ikke så længe efter, men et smertechok har de da oplevet, og ingen tog hensyn til evt. efterfølgende smerte.

Tæven måtte trøste dem. Jeg synes det er en barsk måde at ændre en hund medfødte udssende på og mener da , loven er god i dag.

Og ja, ulveklør, der sidder fast i ting og bliver skadet, kan da nu fjernes hos Dr dyr under ordenlige forhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...