Hop til indhold

hjælp søges lige nu og her! syg af loppe midl?


gina
 Share

Recommended Posts

Min Cajsa reagerede sidst hun fik Bayvantic. Hun fik et stort væskende sår i nakken. Hun har loppeallergi, så nu er jeg gået over til Seresto-halsbåndet. Det beskytter ikke mod flåter, men dem har vi ikke de store problemer med, da de er nemme at finde i hendes lyse pels inden de sætter sig fast.

Men jeg bruger det stadig på mine to andre hunde. Dog går jeg nok over til advantage med dem, da jeg har kat og de alle er begyndt at være i sengen. Men jeg er da meget bevidst om at det altsammen er gift, og dermed potentielt farligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

lige præsis ditto som jeg også skrev at jeg bare ikke ville bruge på min egen hund, og er jo kun fantasisk at flere af jer ikke har oplevet noget dårligt med dette midl . så i slipper for de møj flåter :rolleyes: Og Louise J synd din hund reageret ved at få sår . stakkels vovse . er bare nu helt bange for at prøve noget på min hund og vis den så ikke ka tåle det :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

amocca nu ka der jo være flere tilfælde end lige dem jeg faldt ovre. og undskyld mig at jeg frygter at min hund kunne komme til at opleve brænd sår osv kald mig pylret , for det er jeg også om min hund :hjerte: At andre vælger at bruge det , og så heldigvis ikke oplever noget dårligt med det er jeg da glad for , når det ka være så smerte fulgt .

Link til indlæg
Del på andre sites

amocca nu ka der jo være flere tilfælde end lige dem jeg faldt ovre. og undskyld mig at jeg frygter at min hund kunne komme til at opleve brænd sår osv kald mig pylret , for det er jeg også om min hund :hjerte: At andre vælger at bruge det , og så heldigvis ikke oplever noget dårligt med det er jeg da glad for , når det ka være så smerte fulgt .

Men du frygter ikke de flåtbårne sygdomme eller..? For din egen hund har ikke prøvet bayvantic vel? Det kan jo meget vel være, at den kan tåle det. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Frontline nu, og har tidligere brugt Bayvantic. Ingen af produkterne har givet problemer her, men i modsætning til Bayvantic, har Frontline ikke været 100% effektivt over for flåter. Det er dog godt nok (2 flåter hele denne sæson, mod 1-2 flåter pr. gåtur før vi begyndte at bruge noget) og jeg synes at det er mere behageligt at bruge, fordi det ikke, som Bayvantic, efterlader pelsen omkring påføringsstederne fedtet at røre ved i dagevis.

 

Kunne man ikke forsøgsvis prøve med en lille smule i første omgang, hvis man er bekymret? Jeg er selvfølgelig med på, at det så ikke virker efter hensigten i testperioden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har to cavaliers. Molly og Sille. Sille kan ikke tåle Bayvantic. Hun blev lidt skidt tilpas og jeg tænkte at det måske var generende at blive våd i pelsen. Det gik over efter noget tid. Da de så skulle dryppes igen, blev hun helt vild og gnubbede sig og lå helt stille og ville ikke røre sig. Så var det slut med Bayvantic til hende. Hun får nu Frontline, som hun ikke har reageret på. Molly får stadig Bayvantic, som hun ikke reagere på. De er mor og datter.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej Kim J kunne godt prøve bare lidt af bayvantic men ærligt tør sku ikke :lun: holder mig til frontline , for simba har slet ikke virket påvirket af det. så ber jeg lige til han ikke får flåt er drengen :hjerte: går jo i fælleparken med ham hver dag. men har inu ikke bevæget mig ud andre steder . men må bare virkelig holde øje med de dumme flåter .

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Men når man som jeg har brugt bayvantic i 10 år på flere forskellige hunde, som tåler det uden problemer, så er valget jo ikke så svært. Og trådstarter har jo aldrig forsøgt med bayvantic, måske kan hunden tåle det produkt. Det er - i mine øjne - et forsøg værd, hvis hunden så ikke tåler det - så må man jo kigge alternativer. Men kan hunden tåle det, vil jeg til enhver tid vælge bayvantic.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men når man som jeg har brugt bayvantic i 10 år på flere forskellige hunde, som tåler det uden problemer, så er valget jo ikke så svært. Og trådstarter har jo aldrig forsøgt med bayvantic, måske kan hunden tåle det produkt. Det er - i mine øjne - et forsøg værd, hvis hunden så ikke tåler det - så må man jo kigge alternativer. Men kan hunden tåle det, vil jeg til enhver tid vælge bayvantic.

 

Jeg er da fuldstændig enig med dig.

Så længe hunden fungerer fint med det loppemiddel man bruger, så er det jo helt fint.

 

Men du skrev, at "de flåtbårne sygdomme kan i værste tilfælde slå hunden ihjel", og det kan giftige loppemidler altså også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...