Hop til indhold

hjælp søges lige nu og her! syg af loppe midl?


gina
 Share

Recommended Posts

hejsa alle er der nogen af jer der har oplevet jeres eller en anden hund, blive syg efter de har fået et loppe midl? for 3 timer siden var min fasters hund helt frisk. giver ham så et loppe midl der hedder bayvantic , som han har fået før og sidst han fik det var han urolig og lå og rullet på et tæppe i en lille time så var det ovre stået. i dag på samme måde , kun kort tid men kryber så og vil op og ligge hos min faster og han vil slet ikke sættes ned og ikke spise hans ynglings god bider virker som han har kvamle , vil ikke luftes ka kun sove virker varm , men hun har ikke et tamometer , løfter hoved nogen gange og ser forkert ud i øjene . min faster har ringet til en dyrlæge og de har ikke hørt det før at de blevet dårlige sådan . og her om natten er det sindsygt dyrt at tag til dyrlæge i Kbh . nogen gode råd? jeg kan give videre ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlæge. Ja det er dyrt, men har man sagt a (at få en hund) så må man altså også sige b, og tage til dyrlæge når det er nødvendigt - også når det er vagtdyrlægen.

 

Ingen herinde har set hunden og kan komme med diagnose eller gode råd. Det er hørt før med ret voldsomme reaktioner på diverse loppemidler - det ER jo det rene gift.

 

Jeg ville i hvert fald uden tvivl tage til dyrlæge hvis min hund var skidt tilpas ud over det sædvanlige - altså dårlige mave/opkast kortvarigt o.lign, men havde jeg på fornemmelsen at den havde fået det skidt pga loppemiddel, så ville jeg have den tilset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har oplevet det samme. Vask det af med det samme med opvaskemiddel og derefter hundeshampoo.

Men hvis hunden er skidt pga loppemidlet, så er det vel gået i huden/blodet? Så hjælper det vel ikke bare at vaske det overfladiske i pelsen af, eller hvad? Eller fik din hund det hurtigt bedre efter afvask?

 

Uanset et så er det da i hvert fald et forsøg værd for ts's faster, inden en dyrlæge ellers konsulteres. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak Siri og sitto for svar . Siri min faster har vasket den først for en halv time siden , for troede det var trængt ned i huden. hun gik på toilet og han blev liggende. men da hun kom ind kom han ovre i mod hende og logrede med halen , og kysset hende da tog ham op . men lage sig med det samme på skødet. vil stadig ikke spise. men Siri hvor hurtigt fik din hund det bedre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke oplevet det, men har hørt det før og netop med bayvantic. Når han fik det skidt sidst af det også, er det nok værd at forsøge sig med et andet loppe middel.

 

Så vidt jeg ved er der ikke noget loppemiddel der går i blodet ? Jeg er lidt forvirret på det område, for har hørt dyrlæger der siger at det gør det, og andre der siger at det gør det ikke.

 

Men at vaske det af, må absolut være en start.

Link til indlæg
Del på andre sites

At vaske det af hjælper! Mine reagerer ikke på bayvantic. Havde tilgengæld en kat som barn der blev sindssygt syg af frontline. Der hjalp det at vaske den.

 

men hvis der tale om en reel forgiftning, så er det til dyrlægen med kræet! Afvasknkngen skal hjælpe hurtigt. Ellers ville jeg personligt være taget afsted... Eller rettere, jeg var nok taget afsted under alle omstændigheder hvis min hund havde reageret så kraftigt

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

lige snakket med min faster igen nu inden går i seng . han har været i grundigt bad. og har fået flere god bider i ham. virker ikke til at være dårlig mere, men bare meget træt jo stadig men nu kl også ovre hans senge tid så han sov nu. vis han vågnet op og stadig virket syg ville hun tag til lægen med ham. hun har ikke bil og nat lægen ligger ovre en halv time væk. og det værste hendes hund ved er at køre i bil. så også derfor ikke tog af sted med det samme. og så det an. Hendes dyrlæge ligger små 10 min gå gang . så ville tag der hen i morgen tidlig vis er det mindeste. tak for alles svar. og sov dejligt alle hunde glade mennesker der ude

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre, at din fasters hund har fået det bedre. Vores gamle hund reagerede også ret kraftigt på frontline og var skidstmads et par dage. Derfor giver vi nu i stedet hundene hvidløg i foderet og så har de sådan et ekstra halsbånd, hvor perlerne gnider imod hinanden og laver statisk elektricitet i meget små mængder (der ikke generer hunden) - det kan lopper og flåter absolut ikke lide. Vi har ikke haft nogle problemer, siden vi droppede at putte gift på vores hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis hunden er skidt pga loppemidlet, så er det vel gået i huden/blodet? Så hjælper det vel ikke bare at vaske det overfladiske i pelsen af, eller hvad? Eller fik din hund det hurtigt bedre efter afvask?

 

Uanset et så er det da i hvert fald et forsøg værd for ts's faster, inden en dyrlæge ellers konsulteres. :5up:

 

Jo, det hjalp Carla meget. Hun fik det dårligt pga. hudreaktionen. Altså at reaktionen var så voldsom, at hun blev dårlig, urolig, stresset, fik kvalme osv. Det sagde dyrlægen i hvert tilfælde.

Det sjove er, at hun næsten ikke havde noget rødme. Men i flere uger efter brød hun sig ikke om at jeg rørte hende der.

 

tak Siri og sitto for svar . Siri min faster har vasket den først for en halv time siden , for troede det var trængt ned i huden. hun gik på toilet og han blev liggende. men da hun kom ind kom han ovre i mod hende og logrede med halen , og kysset hende da tog ham op . men lage sig med det samme på skødet. vil stadig ikke spise. men Siri hvor hurtigt fik din hund det bedre?

 

Der gik altså 2-3 dage før hun var på toppen igen. Hun ville slet ikke gå på gulvet - kun løbe og så sidde på skødet. Det var skrækkeligt!

 

og Siri hvad mærke loppe midl blev din hund dårlig af?

 

Bayvantic.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den type loppekur man kan købe i håndkøb går ikke i blodet men ligger sig i hudens fedtlag. Dem der går i blodet er de receptpligtige som eks Advocate og stronghold. Bayvantic skal altid fordeles overmange små pletter på huden da den ellers kan give en brændende/følelsesløs fornemmelse - nogle hunde kan blive helt sindssyge af den fornemmelse og netop få feber eller endda selvtraumatisere så der kommer store sår :-( Man skal derfor altid bruge det med omtanke og læse indlægsseddlen grundigt. Og som Siri med vanlig indsigt skriver, VASK hvis det går galt. Håber det kan opklare lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa alle er der nogen af jer der har oplevet jeres eller en anden hund, blive syg efter de har fået et loppe midl? for 3 timer siden var min fasters hund helt frisk. giver ham så et loppe midl der hedder bayvantic , som han har fået før og sidst han fik det var han urolig og lå og rullet på et tæppe i en lille time så var det ovre stået. i dag på samme måde , kun kort tid men kryber så og vil op og ligge hos min faster og han vil slet ikke sættes ned og ikke spise hans ynglings god bider virker som han har kvamle , vil ikke luftes ka kun sove virker varm , men hun har ikke et tamometer , løfter hoved nogen gange og ser forkert ud i øjene . min faster har ringet til en dyrlæge og de har ikke hørt det før at de blevet dårlige sådan . og her om natten er det sindsygt dyrt at tag til dyrlæge i Kbh . nogen gode råd? jeg kan give videre ?

 

Nogle hunde af visse racer tåler ikke nogle af de stoffer, der er i spot-on loppemidlerne.

 

Og en hund kan også blive dårlig, hvis den slikker noget af stoffet i sig. Enten fra pelsen eller noget, man har spildt..

 

Det er megavigtigt altid at læse indlægssedlen grundigt inden man bruger ny medicin. Både til hund og menneske...

 

Hvad er det for en race? Og hvor gammel er han?

Og er det den rigtige pipette-størrelse, han har fået?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej birgitta det er en chihuahua , og et år gammel. og vejer 3 kg. og stod på tuben til under 4 kg. så det er givet rigtigt . Har læst en masse sindsyge oplevelser omkring brug af Bay vantic . er i chok ovre det stadig handles. bla en gammel artikel fra ekstra bladet. om at det anbefales hele tiden forskellige steder som værende super godt. men på trods af klager for et hav af mennesker. brand sår hvor pelsen falder af også . og lignende symptomer som min fasters hund , sløv evt feber , kvamle. kun ligge på skødet. min fasters chi er helt frisk igen. men var ikke sig selv to dage. men kunne være gået meget være. For har læst mere end 10 tilfælde med folk og deres hunde som har været syge i ovre en uge med pencilin og væskende store brand sår osv . er rasende som alle de andre ovre at dette midl ikke kommer ud af produktion :evil:

Redigeret af gina
stave fejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man holder de tilfælde op imod de tusinder af andre hunde som har fået midlet uden bivirkninger, så finder du nok årsagen til at det stadig sælges. Ligegyldigt hvilket præparat der tales om - til dyr eller mennesker - så vil der altid være nogle der ikke kan tåle det og vil reagere.

 

mine har begge fået bayvantic hvert år når flåtsæsonen starter, uden bivirkninger. De har aldrig haft lopper. Johna har aldrig haft en flåt og de Karla har haft kan vel tælles på en eller to hænder. Så jeg vil jo til hver en tid mene, at det et godt præparat baseret på mine personlige erfaringer. Hvorimod jeg ikke ville købe frontline, fordi jeg personligt har oplevet en kat der blev syg af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man holder de tilfælde op imod de tusinder af andre hunde som har fået midlet uden bivirkninger, så finder du nok årsagen til at det stadig sælges. Ligegyldigt hvilket præparat der tales om - til dyr eller mennesker - så vil der altid være nogle der ikke kan tåle det og vil reagere.

 

mine har begge fået bayvantic hvert år når flåtsæsonen starter, uden bivirkninger. De har aldrig haft lopper. Johna har aldrig haft en flåt og de Karla har haft kan vel tælles på en eller to hænder. Så jeg vil jo til hver en tid mene, at det et godt præparat baseret på mine personlige erfaringer. Hvorimod jeg ikke ville købe frontline, fordi jeg personligt har oplevet en kat der blev syg af det...

Helt enig!

Jeg forsøgte her i forår/sommerferiernes ikke at give dem bayvantic, men istedet bruge natur midler. De fik SÅ mange flåter! Til sidst gav jeg op og gav dem bayvantic - jeg har aldrig haft problemer med bayvantic, kun med frontline som ikke virkede - så det skræmte mig ærlig talt mest med de forfærdelige sygdomme som flåterne kan give! Så derfor - hellere bayvantic, som man ved virker :5up: Når nu mine hunde aldrig har haft problemer med det. Og sådan tror jeg det er i de fleste tilfælde, at folk bruger det uden problemer. Men det er alle de dårlige historier der rammer nettet og medierne jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund får det også uden bivirkninger. Vi bor i et område med ekstremt mange flået, og Bella har været inficeret med anaplasmose. Frontline har ingen effekt her. Så der er en rigtig godt grund til at bayvantic stadig er i handlen!

 

Tænk hvis alle præparater blev fjernet fra markedet fordi enkelt oplevede bivirkninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Gina, lige lidt hurtig info.

 

Hvis i bor temmelig centralt i byen, og ikke kommer så meget i parker og på områder med meget vildt, er der ikke så stor risiko for flåter. Hvis det er forebyggende eller decideret behandling mod lopper, er sådan noget som Advantage ret effektivt, og er det et loppeangreb, kan man købe nogle piller der hedder Capstar som slår lopperne ihjel.

 

Vær også opmærksom på, at hvis hunden på et tidspunkt skal behandles for hjerteorm, er det nok bedre at få piller frem for Advocate som er pipetter.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ekstreme tilfælde jeg har set , og billeder af hunde der har mistet hår og der er kæmpe sår der væsker. glad for at det ikke er sket for netop jer, men det er mange syntes jeg i næsten 20 tilfælde jeg har læst om , og nogen hvor de har været syge længe bagefter med sindsyge smerter. pencilin osv . og når min fasters hund blev så dårlig , og det jeg har læst tør jeg så ikke bruge det midl på min egen hund. sådan har jeg det bare personligt . Anne Marie min fasters hund var hellere ikke blevet dårlig før af det på den måde. så havde hun da klart ikke brugt det igen. men syntes der burde være noget mere indformation på pakken når man køber det. for hvordan skulle man så ellers vide at det ka være hunden ikke ka at der er risiko for brand sår osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sitto tror det svært at sætte op mod hinanden hvad man Hellere vil have , det flåter ka forudsage , og så i de ekstreme tilfælde af bivirkninger med bayvantic , som. er rædslens vækkene. at halvdelen af hundens ryg er som en skrev være en 3 grads forbrændning . mistet hår og flyder i væske . feber og kvamle .

Link til indlæg
Del på andre sites

Sitto tror det svært at sætte op mod hinanden hvad man Hellere vil have , det flåter ka forudsage , og så i de ekstreme tilfælde af bivirkninger med bayvantic , som. er rædslens vækkene. at halvdelen af hundens ryg er som en skrev være en 3 grads forbrændning . mistet hår og flyder i væske . feber og kvamle .

Men altså de flåtbårne sygdomme kan i værste tilfælde slå hunden ihjel..? Eller give dem varige skader.

Jeg har brugt bayvantic i de 10 år jeg har haft hund, jeg har aldrig oplevet problemer - så jeg er slet ikke i tvivl om hvad jeg foretrækker. Men sådan er vi jo forskellige, og sådan skal det jo også være. Man skal gøre det man hver især har det bedst med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen 20 tilfælde? Bayvantic sælges ves i næsten samtlige lande i verden. Det betyder potentielt, at millioner af hundeejere påfører det deres dyr hver evig eneste dag... Så er 20 tilfælde jo ingenting.

 

hvis jeg fortalte dig at jeg kendte 1 menneske der var død af kodigmagnylforgiftnkng ved at tage 2 piller for en hovedpine, så ville du vel heller ikke sige: det er en skændsel! Få det af markedet!

 

De 20 tilfælde er dem man hører om ja. For ingen gider læse nyheden:

 

Hund blev behandlet med lægemiddel, ejer beretter at den ikke blev bidt af flåter hele sommeren!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...