Hop til indhold

Er vores bare en indendørs hyggefis?


Jomiha
 Share

Recommended Posts

Hehe, søde prinsesse-Lulu. Det kan da ikke være spor irriterende. :lol:

Hvis Saga selv kunne vælge, lå turene tidligst fra kl 10. Hun har generelt ikke så meget energi den første del af dagen. Luksusdyr...

:hmm:Måske er der noget Grander i hende. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, søde prinsesse-Lulu. Det kan da ikke være spor irriterende. :lol:

Hvis Saga selv kunne vælge, lå turene tidligst fra kl 10. Hun har generelt ikke så meget energi den første del af dagen. Luksusdyr...

 

Vær du glad for det, jeg har altid været vant til B-hunde - så kom Lulu og var frisk kl. 04.30 :shock:

Nu er hun afrettet, og sover gerne længe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær du glad for det, jeg har altid været vant til B-hunde - så kom Lulu og var frisk kl. 04.30 :shock:

Nu er hun afrettet, og sover gerne længe :blink:

 

Årh, føj da. Jeg er virkelig ikke morgenfrisk, så stakkels hund hvis Saga begyndte på det. Godt I fik hende afrettet! ;-)

 

4.30 :shock: Så vild var Rigmor dog ikke. Heldigvis!!

 

Nej, jeg fik også lige koldsved ved tanken. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et forsigtig bud, og det er muligt jeg får et par på hovedet.

 

Træner og forlanger du simpelthen for meget af hende på gåturene ?? Ud fra det du beskriver lyder det som mange ting hun skal på en gåtur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et forsigtig bud, og det er muligt jeg får et par på hovedet.

 

Træner og forlanger du simpelthen for meget af hende på gåturene ?? Ud fra det du beskriver lyder det som mange ting hun skal på en gåtur.

 

Du får skam intet på hovedet for blot at ville hjælpe. :-D

 

På turene er det som regel en 3-4 indkald (fra ret kort afstand) og et par sit og et par dæk. Desuden en 2-3 gange fodersøg (med 2-3 godbidder pr gang.) Resten af tiden går hun i sin egen verden. Nogle gange skal hun gå ved siden af mig få meter (vel en 3-4 meter af gangen). JEG synes ikke, det er uoverskueligt, men jeg kender heller ikke den perfekte opskrift? :blink:

 

Til formiddags gik hun løs, og vi trænede blot indkald nogle få gange, og så at hun skulle blive liggende ved døren, indtil jeg gav hende lov til at gå ud.

 

Hun virker i øvrigt glad for at træne. Jeg stopper med det sammen, når/hvis hun virker træt.

Redigeret af Jomiha
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, føj da. Jeg er virkelig ikke morgenfrisk, så stakkels hund hvis Saga begyndte på det. Godt I fik hende afrettet! ;-)

 

 

 

Nej, jeg fik også lige koldsved ved tanken. :shock:

Det er vist også før blevet fastslået, at Lulu er en löwchen 2.0; den nye og vildere udgave af løve :lol:

 

Det hele rettede sig da vi flyttede og hun fik lov at komme i sengen. Hun sover i sin hule om natten, men kommer lige op med et stykke legetøj om morgenen, bare lige for at vise hvor glad hun er :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist også før blevet fastslået, at Lulu er en löwchen 2.0; den nye og vildere udgave af løve :lol:

 

Det hele rettede sig da vi flyttede og hun fik lov at komme i sengen. Hun sover i sin hule om natten, men kommer lige op med et stykke legetøj om morgenen, bare lige for at vise hvor glad hun er :lun:

 

Fnis. Hun er sikkert sjov at leve sammen med. :lol: Hule? Som i transportkasse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver eftermiddag ved kl. 15 går min veninde og jeg en tur i skoven. Hun har en Dansk/Svensk gårdhund tæve på 8 år og jeg har Johnny (Løwchen) på 5 måneder.

Vi går fra 40 min til 1 time- Det bliver fra 2,5-3,5 km. Hvor hundene skiftevis er i snor og løse. Lige fra Johnny var 9 uger har jeg gået længere ture og jeg bestemmer fuldt ud hvor vi skal hen.

Vil han den ene vej, tja så går vi bare den anden vej. Det skal ikke være ham der bestemmer, det kan han gøre når han er fri. Så må han selvom hvor han går henne. Men han må max være 10 meter fra mig, så bliver der kaldt på ham.

Han går dog meste af tiden ved siden af mig.

Træner Rally lydighed med ham nogle dage på gå turen, men ikke hverdag.

Han får så en lille gå tur/tisse tur om aften, han er ikke så glad for mørke, men det er mig der smitter ham, for jeg hundeangst i mørke udenfor.

 

Og i januar begynder Johnny og jeg til Rally lydighed. :-D

 

Nørreskoven.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...