Hop til indhold

Krøyerkugler


Aslan
 Share

Recommended Posts

Sad lige og tjekkede nettet for om det var billigere at sy selv hundepuder (Aslan skal jo ligesom have en der er pænt stor hehe), og støder på at nogle krøyerkugler er fyldt med kemi, og det frarådes at bruge det til børn pga det kunne være kræftfremkaldende.

Flamingo kugler skulle også være fyldt med bromerede flammehæmmere.

 

Kan man ikke godt antage at det samme gælder for hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Flamingokugler og krøyerkugler er begge lavet af polystyren. Hvis der ikke er nogen deklaration på produkterne, så må man anse dem for at være lige (u)giftige. Mon ikke de skadelige stoffer der er tale om, er bromerede flammehæmmere..:hmm:

 

Det kan da godt være, at krøyerkuglerne er mere regelmæssige eller fastere i det, og derfor holder bedre:vedikke:. Flamingokugler er de samme små kugler, som man bruger til skum-isolering. Og til emballage.

 

Mon ikke det handler om, at flamingokugler er et ret billigt produkt, der bruges i store mængder til mange forskellige formål, mens krøyerkugler er specifikt til at fylde i figurer, puder og madrasser..... Og man forsøger at skabe et behov for kugler i specielle størrelser for at kunne skrue prisen i vejret.

 

OM krøyerkugler og flamingokugler bør indeholde bromerede flammehæmmere, --det er jo også et spørgsmål om pest eller kolera?

 

Hvis uheldet er ude, og vovsen taber en glød eller vælter et stearinlys, så vil man jo ikke undvære flammehæmningen..... Kombinationen af kunststof/skum er temmelig brandfarlig..

 

Silke foretrækker skumgummi-granulat... Jeg HAR forsøgt at overtale hende til at bruge krøyerkugler... Men nope! De knitrede for meget. Så hun fik lov til at beholde skumgummi-granulatet i sin hynde/pølse.. Og jeg skiftede bare indholdet i de andre hynder... -Skum-granulat er lidt tungere, men behageligere i hynder, både til hunde og til mennesker. Jeg ville gerne bytte med Silke.... Men det vil hun ikke.. :(

 

--------Jeg mener faktisk, at den oprindelige "begrundelse" for at skifte skum-granulatet ud med flamingokugler var for at mindske brandfaren? :roll:

 

Og i dag skal man så bruge krøyerkugler i stedet for flamingo for at eliminere de giftige brandhæmmere? :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...