Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den er slut for os :) Der er lidt tilbage, hvis man vil, men det er ikke meget. Af officielle ting på Sjælland er der kun 1 dag i Vordingborg, som vi ikke tager til. Og så er der uofficielt sjællandsmesterskab, men det er på gulvtæppe, og et DGI-stævne i ridehal. Begge ting der får næsen til at gå helt snuseamok, så det gider jeg ikke en gang melde til.

 

Så der er godt nok lang tid til maj, hvor det for alvor går i gang igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo som sagt nybegynder :-) , men er det ikke DM, der ligesom afslutter sæsonen og DKK DM er vist i næste weekend og DcH DM er d 20/21 sep.

 

Her i jylland er det et par stævner efter DM, men den primære sæson er fra april til Dm i september.

 

i oktober har Ribe løvfaldsstævne DKK, så er der Horsens julestævne i December DCH, Højme i januar og vilhelmsborg og evt Vejle i feruar marts... Som regel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som følge af de nye regler i DKK som gjaldt fra jan 2014, går DM-kval fra DM til DM.

Der er DKK DM i denne weekend, så fra næste uge kunne man godt have et DKK stævne med DM-udtag til 2015 - det er der så ikke ...

DM kval til DM i 2014 gik kun fra årsskiftet.

 

Der er CACIAG (Internationalt Agilitystævne) hos Ribe Hundevenner her lidt senere i september - er der mon også DM udtag dér?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder her og kan slet ikke få armene ned. Det var egentlig meningen at jeg kun skulle løbe de springklasser, hvis det passede sammen med rally, alt tydede på at jeg kunne nå at gå den åbne klasse inden de store skulle løbe SPÅ, men så holdt de pludselig pause på rallybanen, og så skred hele min planlægning. Jeg havde set banetegningen af den åbne klasse, og der var en del af Cassis hadeøvelser med og den SPÅ var bare så fin til en selvstændig og fremadsøgende Cassi. Jeg valgte at trække hende fra rally, og give hende lov til at give den gas. Og det gjorde hun.

 

Jeg tror ikke jeg har løbet med hende hvor handling har spillet så godt. Hun var ikke et sekund i tvivl om hvad jeg ville have hende til. Der var fart over feltet(lige med undtagelsen af slutningen af slalommen, hvor hun blev lidt usikker fordi jeg var lidt langt væk, men så var det bare at støtte hende med et rigtig, så kom der fart på igen). Nej, hun var ikke fejlfri, der røg to pinde, hvor den ene kom fordi jeg var lidt sen med en back, men det var jo nærmest til at blive helt høj af! Og selv med en lidt langsom sidste tredjedel af slalommen, så var hun kun 0,1 s fra hurtigste tid.

 

Bagefter har vi enkelt kommunikationsfejl i SP1, hvor hun drøner for fuld fart ind i et galt tunnelhul, men ellers løb hun bare super fint igen(men igen med lidt pinde der røg).

 

Der er ingen tvivl om at Cassis force er de baner der kræver en del selvstændighed og da vi trænede igår fik jeg jo også set at hun er ved at være til at håndtere, når man har hende tæt på.

 

Så nu er jeg gevaldigt i tvivl om jeg virkelig skal give hende den pause over efteråret/vinteren(en pause der gerne skulle give hende lidt mere ro), eller om jeg skal arbejde videre med hende.

 

Men anyway... Vi er nu nede på en diskprocent der hedder 66%! Hvad sker der lige for det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, tror sgu hun slipper for pause. Bestiller 5 ready jump hjem fra USA(har været smaskforelsket i dem siden jeg så dem hos Rikke for halvandet år siden). Jeg ved godt de er dyre, men ideen med at jeg bare kan tage dem ud og stille dem, og at de intet fylder i min lille lejlighed passer mig så godt. Og så kan de nemt hives med rundt omkring. Planen er jo også at lillebror skal bruges til agility, og så passer det bare super fint.

 

Jeg vil forsøge at træne lidt mere med hende, men i kortere pas og så se hvad benet siger til det. Dyrlæge/kiropraktor siger jo at der intet er galt med hende, og jeg har lidt en fornemmelse af at det er ømhed der kommer ved pludselig hård belastning. Så hvis jeg kan træne hende oftere, må det da være et kæmpe plus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, tror sgu hun slipper for pause. Bestiller 5 ready jump hjem fra USA(har været smaskforelsket i dem siden jeg så dem hos Rikke for halvandet år siden). Jeg ved godt de er dyre, men ideen med at jeg bare kan tage dem ud og stille dem, og at de intet fylder i min lille lejlighed passer mig så godt. Og så kan de nemt hives med rundt omkring. Planen er jo også at lillebror skal bruges til agility, og så passer det bare super fint.

 

Jeg vil forsøge at træne lidt mere med hende, men i kortere pas og så se hvad benet siger til det. Dyrlæge/kiropraktor siger jo at der intet er galt med hende, og jeg har lidt en fornemmelse af at det er ømhed der kommer ved pludselig hård belastning. Så hvis jeg kan træne hende oftere, må det da være et kæmpe plus.

 

har du set de klap sammen spring Korvis har? Dem har jeg bestilt. De koster hvis 250kr stykket, så vidt jeg husker. Fulder intet og vejer intet

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en rigtig succesfuld dag til det lille for sjov stævne, tror der var omkring 35 hunde, og jeg nåede to agilityløb med Sally inden jeg måtte køre hjem. Hun var så fin og på! Løb nfc begge gange, og belønnede med tennisbold på felterne. Hun lavede nogle rigtig flotte slalomindgange, men faldt ud (lige meget, hendes problem er normalt motivation og manglende søgning på forhindringer). Banen var bestemt ikke det jeg vil kalde en begynderbane! Og vi fik øvet/afprøvet nogle af de vendinger vi har trænet meget, og prøvet nogle af de ting som før i tiden ville have sat hende helt i stå på en bane, men hun bevarede fart og glæde hele vejen rundt. Totalt optur! :hjerte:

 

Lod også Dexter prøve, det var vist mere sjældent end kønt :lol: Men meget lærerigt... lad os bare sige at han ikke er bange for at give den gas nye steder :lol: søde dreng.

Link til indlæg
Del på andre sites

har du set de klap sammen spring Korvis har? Dem har jeg bestilt. De koster hvis 250kr stykket, så vidt jeg husker. Fulder intet og vejer intet

 

Tænkte lige pippe det samme... Og ikke mindre vigtigt - udover at de hverken fylder eller vejer, så er det en virkelig simpel konstruktion, som virker meget holdbar. Ikke så meget der kan gå i stykker dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske Korvis lige kunne linke til en video med dem? Har jo kun bedt om et tilbud på forsendelsen indtil nu... Er de fra HP?

Hmm... :hmm: Må lige se i gemmerne om ikke jeg har noget foto/video med dem... Og jo, de er fra HP. Meeeeeget bedre og mere holdbar konstruktion end hans "rigtige" metalspring, som desværre har et svagt punkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... :hmm: Må lige se i gemmerne om ikke jeg har noget foto/video med dem... Og jo, de er fra HP. Meeeeeget bedre og mere holdbar konstruktion end hans "rigtige" metalspring, som desværre har et svagt punkt.

 

Og så kom jeg i tanke om at jeg jo har set de spring på youtube!

 

 

Ved at jeg har billeder af dem sammenklappede et sted, men hvor... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...