Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jo Johna har rykket sig. især hendes slalom og fart. Har desværre ingen videoer af at hun "løber" tidligere på året. Men her er træning fra feb eller marts i år

[video=youtube_share;aQvzkOR6xMw]

 

og fra her i november

[video=youtube_share;8LKaP98eGNg]

 

:klap: Hvor er hun blevet dygtig!

Sejt med slalom!

Jeg var på feltkursus igår for at få nogle metoder til at træne 2on2off på balancen. Hun er virkelig sød hende Johna!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia

Super afslutning på hold træning i dag. Vi skulle selv komme op med en måde at løbe de to små baner på! Det var faktisk lidt svært, men også god træning. Som altid arbejder min hund godt, ville virkelig ønske at jeg snart blev noget bedre til at håndtere mine arme:genert: Nå men vi kom faktisk ganske fint igennem begge baner....

 

Hvilken sko har i på når i løber indendøre? Jeg synes godt nok det var koldt i mine nike sko i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super afslutning på hold træning i dag. Vi skulle selv komme op med en måde at løbe de to små baner på! Det var faktisk lidt svært, men også god træning. Som altid arbejder min hund godt, ville virkelig ønske at jeg snart blev noget bedre til at håndtere mine arme:genert: Nå men vi kom faktisk ganske fint igennem begge baner....

 

Hvilken sko har i på når i løber indendøre? Jeg synes godt nok det var koldt i mine nike sko i dag.

:5up: i skal nok få styr på de arme!

 

Jeg har også bare et par piv kolde træningssko på. Igår havde jeg et par ekstra hjemmestikket sokker på også - det hjalp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
:5up: i skal nok få styr på de arme!

 

Jeg har også bare et par piv kolde træningssko på. Igår havde jeg et par ekstra hjemmestikket sokker på også - det hjalp :-)

Ja der kommer styr på dem om et par år:sjov: Jeg skulle også ha haft et par ekstra sokker på tror jeg.

 

Næste gang vil hun optage mig så jeg kan se at jeg vifter alt for meget med dem... :blink:

 

Og så håber jeg at den ene hundeejer får lidt ro på sin sheltie... Den larmer helt vanvittigt og går 2 tal i selvsving hvis træneren skal forklare noget til ejeren...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cajsas har slalom har rykket sig helt vildt i år, hendes slalom er gået fra ingenting til helt fantastisk! Det er bestemt min kærestes fortjeneste (og til dels vores træner som knækkede koden for hvordan den skal trænes). Vi bytter lidt hunde på kryds og tværs, han har fået lov at træne med Mingus der nu er senior, og så hyggetræner jeg lidt med Cajsa ind i mellem.

I går var første gang jeg træner med hende i over 1 år, hun var så sød, selvom hun skrider midt i et bagkryds fordi hun skal have et stykke lommetørklæde :mrgreen: Men se lige den slalom :banan:

 

Lulu var overraskende sød. Hun blev fastet i går pga. dårlig mave, så eneste belønning var et dødt dyr. Men hun var glad alligevel :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cajsas har slalom har rykket sig helt vildt i år, hendes slalom er gået fra ingenting til helt fantastisk! Det er bestemt min kærestes fortjeneste (og til dels vores træner som knækkede koden for hvordan den skal trænes). Vi bytter lidt hunde på kryds og tværs, han har fået lov at træne med Mingus der nu er senior, og så hyggetræner jeg lidt med Cajsa ind i mellem.

I går var første gang jeg træner med hende i over 1 år, hun var så sød, selvom hun skrider midt i et bagkryds fordi hun skal have et stykke lommetørklæde :mrgreen: Men se lige den slalom :banan:

 

Lulu var overraskende sød. Hun blev fastet i går pga. dårlig mave, så eneste belønning var et dødt dyr. Men hun var glad alligevel :hjerte:

 

Lulu er VIRKELIG sød :mrgreen: Mega nuttet numse jo! Og meget dygtig!

 

Casja kan vi dog ikke se, for videoen er privat :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kredsen udbyder kursus med Jane Elene Christensen til marts, har bedt om at komme med, nu må vi se, der er jo ikke så mange pladser men det kan jo være jeg er heldig ;-)

 

Er der nogen der kender hende? Hurtig google viser at hun løber med border collie og i indbydelse står at hun træner efter finske metoder :vedikke:

Har tilmeldt pletøglen også, der står man skal kunne løbe en åben bane og det kan han jo sagtens, der står ikke noget om resultatet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ha ha jeg er da i mega god form :-)

måske det så ovenikøbet er en fordel at Tacco ikke løber så hurtigt :-)

når jeg blindkrydser Tacco ser han det gerne som hans mulighed for at smutte på opdagelse alene så det skal da nok blive spændende :-)

 

Så er det måske meget godt, at du skal på kursus og lære at "samle ham op igen" ;):lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kredsen udbyder kursus med Jane Elene Christensen til marts, har bedt om at komme med, nu må vi se, der er jo ikke så mange pladser men det kan jo være jeg er heldig ;-)

 

Er der nogen der kender hende? Hurtig google viser at hun løber med border collie og i indbydelse står at hun træner efter finske metoder :vedikke:

Har tilmeldt pletøglen også, der står man skal kunne løbe en åben bane og det kan han jo sagtens, der står ikke noget om resultatet :mrgreen:

 

Hun er superdygtig, så det bli'r sikkert rigtig godt! Finnerne arbejder meget med bestemte "moves", som er/bli'r meget tydelige for hunden. Og jo, de løber meget! Hvis du finder videos på youtubemed f.eks. Janita Leinonen og Jaakko Suoknuuti , så tror jeg det er noget i den stil hun bruger. Kender hende ikke personlig, så ved ikke hvordan hun ellers er, som instruktør. Hendes egen youtubekanal er her: http://www.youtube.com/user/janeelene

Link til indlæg
Del på andre sites

ha ha jeg er da i mega god form :-)

måske det så ovenikøbet er en fordel at Tacco ikke løber så hurtigt :-)

når jeg blindkrydser Tacco ser han det gerne som hans mulighed for at smutte på opdagelse alene så det skal da nok blive spændende :-)

 

Så er det måske meget godt, at du skal på kursus og lære at "samle ham op igen" ;):lol:

 

Jeg har jo aldrig blind krydset af ret meget, har haft rigeligt med at holde hans fokus når han kan se mig :-)

Ved heller ikke om jeg kommer til at bruge det men det er jo sjovt at prøve og giver mig forhåbentlig noget at give videre til mine hold :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kredsen udbyder kursus med Jane Elene Christensen til marts, har bedt om at komme med, nu må vi se, der er jo ikke så mange pladser men det kan jo være jeg er heldig ;-)

 

Er der nogen der kender hende? Hurtig google viser at hun løber med border collie og i indbydelse står at hun træner efter finske metoder :vedikke:

Har tilmeldt pletøglen også, der står man skal kunne løbe en åben bane og det kan han jo sagtens, der står ikke noget om resultatet :mrgreen:

 

Hun er superdygtig, så det bli'r sikkert rigtig godt! Finnerne arbejder meget med bestemte "moves", som er/bli'r meget tydelige for hunden. Og jo, de løber meget! Hvis du finder videos på youtubemed f.eks. Janita Leinonen og Jaakko Suoknuuti , så tror jeg det er noget i den stil hun bruger. Kender hende ikke personlig, så ved ikke hvordan hun ellers er, som instruktør. Hendes egen youtubekanal er her: http://www.youtube.com/user/janeelene

 

Googlede hende nemlig lige og det ser jo let ud når hun løber men jeg skal da vist træne lidt i at løbe baglæns inden :-) spændende hvad Dalmatineren siger til det, hvis altså jeg får en plads. Der er kun 10 pladser i alt. Og så 10 uden hund men det er da sjovest at få lov at prøve med hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg trænet lidt agility med prinsesse vildcassi :roll: Dagens projekt var at arbejde med serpentiner, og doh, vi er begge nogle knoldesparkere... Cassi gør jo egentlig bare det hun tror hun skal, men det er bare ikke godt nok at hun tror hun skal rende forbi det midterste spring og så bare tage det sidste, når jeg ret tydeligt vise hun skal have det spring med.

 

nå, men i sidste ende lykkedes det da, men må indrømme at mit forhold til at træne på tre enkeltstående spring er ret ambivalent, for jeg ved jo godt at jeg er bagud når vi møder det på en bane. Det var da også klart når jeg handlede hende bagfra at der røg færrest pinde. Men mon ikke vi lærer det en dag. Vi er jo kommet over den hurdle der hedder vi ikke springer imod handleren :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til julehyggeafslutningsforsjovstævne i dag! Og det var bare SÅ hyggeligt! :-D Vi løb to løb, og Iso var rigtig god. Fornuftig og fokuseret, fine felter og supersej slalom - og bedst af alt, kun én nedrivning i alt! :banan: Men tumpeføreren her fik jo disket hende i det første løb (ved ikke hvad fanden jeg tænkte på... :stupid: ), og disk også i det andet løb pga. en lille misforståelse... Men heldigvis vandt jeg flere fine ting på tombolaen, så vi fik da noget med hjem alligevel! :lol: Alt i alt en superhyggelig dag, det er så fedt at træne et sted hvor der både er god træning OG superhyggelig stemning! :5up:

 

Lidt video her!

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til julehyggeafslutningsforsjovstævne i dag! Og det var bare SÅ hyggeligt! :-D Vi løb to løb, og Iso var rigtig god. Fornuftig og fokuseret, fine felter og supersej slalom - og bedst af alt, kun én nedrivning i alt! :banan: Men tumpeføreren her fik jo disket hende i det første løb (ved ikke hvad fanden jeg tænkte på... :stupid: ), og disk også i det andet løb pga. en lille misforståelse... Men heldigvis vandt jeg flere fine ting på tombolaen, så vi fik da noget med hjem alligevel! :lol: Alt i alt en superhyggelig dag, det er så fedt at træne et sted hvor der både er god træning OG superhyggelig stemning! :5up:

 

Lidt video her!

 

 

Wow. Ej det ser meget godt og ubesværet ud! Så sejt!!!

Også virkelig flot af en "rive-hund" at hun ikke river på den der lange strækning til sidst. Det er jo ellers meget fristende synes jeg.

 

:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow. Ej det ser meget godt og ubesværet ud! Så sejt!!!

Også virkelig flot af en "rive-hund" at hun ikke river på den der lange strækning til sidst. Det er jo ellers meget fristende synes jeg.

 

:banan:

 

Tak! :-D Jeg prøver jo at være så rolig som muligt i mine bevægelser, men ligefrem ubesværet er jeg nu ikke! Du skulle høre mig pruste når jeg kommer i mål! :lol: Jeg var også virkelig spændt på den lange målgang, den kunne snildt ha' givet 25 fejl på stribe - men Iso springer jo bare så fint som om hun aldrig har gjort andet! Desværre kom dagens eneste nedrivning ikke med på video, jeg havde ellers gerne villet se hvad der egentlig skete... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bum bum... På fredag ankommer lille artig Carla. Planen er at der skal arbejdes med slalom, og målet er at der skal komme en smule forståelse for hvad man skal med sådan en slalom.

 

Carla er jo ikke Cassi (DAHHH!!!), så jeg kan jo ikke bare køre på med shaping. Jeg er sikker på at Carla sagtens kan finde på tilbyde ting, men der er jo lidt derfra og så til at være en shapingsvant hund :blink: Så jeg overvejer at give buer et forsøg. Jeg tænker at det giver en høj succesrate og det kan kun være en fordel, hvis jeg gerne vil have at hun sådan rimelig hurtigt fatter pointen med de slalompinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nå ja, så er der lige blevet bestilt tid hos Charlotte Frigast til imorgen. Så nu bliver det spændt at se om alter som det skal være. Og om den lille frøken vil ud af bilen når vi er fremme. Det mente hun jo ikke hun skulle sidst, så hun bakkede ud af halsbåndet og løb tilbage til bilen. Hun synes bestemt ikke det er sjovt at blive fixet, men hun var jo også igennem noget af en omgang sidste vinter med mange besøg hos Charlotte, og hvor vi kæmpede for at finde ud af hvorfor hun var halt på bagbenet. Hun var meget øm omkring sit knæ, og er stadig ikke meget for at man røre hende bagfra, selvom det er blevet meget bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også til forsjovhyggejuleafslutning sammen med Korvis, SÅ super hyggeligt! :bighug:

 

Jeg havde fået lov at låne en ekstra hund - et stk agilitygal border, skønne Bailey :hjerte: + selvfølgelig mine egne to, så det gav lige 6 løb i alt, 3 i streg i hver klasse, da de alle skulle løbe samme bane - puha det var hårdt! Og svært! Det er 3 vidt forskellige hunde, så det gav altså også lidt misforståelser undervejs, men er ellers ret godt tilfredes :blink:

 

Luna vandt begge sine løb, begge fejlfrie, dygtige trunte!

 

Milo fik vist 10 fejl i sit ag løb (felt og slalom) og blev disket i springløbet pga en misforståelse, 110 % min egen fejl! Men for pokker den gamle han løb! SÅ fin og hurtigt! Fik desværre kun springløbet på film, og der er han langsommere end sit agløb, men stadig en kæmpe forskel fra i foråret!

 

Bailey fik jeg disket i begge løb, men var egentlig bare glad for hun trods alt løb ca den bane vi skulle :mrgreen: Shit det går stærk, og man skal være præcis! i sin handling.

 

Link til video:

 

 

Vil lige tilføje jeg kun havde løbet et enkelt delmodul 2-3 gange med Bailey før, så ganske nyt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...