Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Er SÅÅÅÅ stolt af min lille dreng :hjerte:

 

Skulle have været til 2 timers specialtræning i dag, men det blev aflyst pga vejret som bestemt ikke var dårligt :cry:

Valgte i stedet at træne lidt selv på gåturen.

 

Er i gang med slalomindlæring, men blev stoppet af først frost (kunne ikke få pinde i jorden), så startede stort set forfra i slutningen af februar, og blev så stoppet 3 uger her i slut marts/start april pga. skade. Og når man ikke har have er det bare lidt mere bøvlet....

 

Men i dag tog han ski 4 pinde på næææsten række :banan: Så tror snart på at det kan lykkes....:pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Var det ikke her i tråden vi havde en snak om mynder og agility..? Nu får vi snart syn for sagn på vores træningsplads! Vores begynderhold består lige pt. af bl.a. 4 whippets..!! Vildt sjovt, og spændende! Desværre er det ikke mig der skal ha' dem, det kunne jeg ellers godt tænke mig. Men jeg kommer at se dem jævnligt her under foråret. De er alle aktive hundefolk i forvejen, ved dog ikke helt hvad de træner. Kun den ene fører har løbet agility før (basenji life herindefra), de andre er jeg temmelig sikker på ikke har. Er virkelig spændt på at se hvordan det går for dem, det bli'r sjovt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er SÅÅÅÅ stolt af min lille dreng :hjerte:

 

Skulle have været til 2 timers specialtræning i dag, men det blev aflyst pga vejret som bestemt ikke var dårligt :cry:

Valgte i stedet at træne lidt selv på gåturen.

 

Er i gang med slalomindlæring, men blev stoppet af først frost (kunne ikke få pinde i jorden), så startede stort set forfra i slutningen af februar, og blev så stoppet 3 uger her i slut marts/start april pga. skade. Og når man ikke har have er det bare lidt mere bøvlet....

 

Men i dag tog han ski 4 pinde på næææsten række :banan: Så tror snart på at det kan lykkes....:pray:

I er blevet super seje!!

Der går ikke længe før han kan en helt slalom. Det er jeg sikker på!

 

Hvad var det for noget træning i skulle have været til i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh Merci har kun 2 buer på sin slalom nu. Har afprøvet og se om indgangen sidder i skabet, og det gør den 99% af gangene alt afhængig hvordan hun sendes ind i den.

 

Hun er jo tilmeldt stævner 3 og 4 maj, så de sidste 2 buer skal jo af inden alt for længe, men vi tager det stille og roligt :blink: vi træner hver dag pt. lige nogle minutter ad gangen, og hun elsker det, søger selv slalom selvom jeg prøver at sende hende i tunnel fx. ;-) det er jo både godt og skidt, men slalom er noget hun synes er sjov,hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh Merci har kun 2 buer på sin slalom nu. Har afprøvet og se om indgangen sidder i skabet, og det gør den 99% af gangene alt afhængig hvordan hun sendes ind i den.

 

Hun er jo tilmeldt stævner 3 og 4 maj, så de sidste 2 buer skal jo af inden alt for længe, men vi tager det stille og roligt :blink: vi træner hver dag pt. lige nogle minutter ad gangen, og hun elsker det, søger selv slalom selvom jeg prøver at sende hende i tunnel fx. ;-) det er jo både godt og skidt, men slalom er noget hun synes er sjov,hehe!

Tillykke!! og sejt :mrgreen:

 

Hvor skal du til stævne henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må da så være alle kombineret med buer?

 

Ja det har du så ret i. Det er den eneste Allé jeg kender, med buer :blink:

 

Hehe. Jeg sad faktisk netop og undrede mig over hvordan man indlærte alle med buer !?

 

Jeg kender kun 2x2 som indlæring. Har ingen erfaring med de andre metoder.

 

Generelt er mit indtryk at allé ikke giver hunden et ret godt billede af at søge indgangen fra mærkelige vinkler, afstande mv. Er det årsagen til du har valgt at sætte buer på nu hvor den står på række, eller?

(ved overhoved ikke om jeg har ret, eller om det bare er fordomme, hehe)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Jeg sad faktisk netop og undrede mig over hvordan man indlærte alle med buer !?

 

Jeg kender kun 2x2 som indlæring. Har ingen erfaring med de andre metoder.

 

Generelt er mit indtryk at allé ikke giver hunden et ret godt billede af at søge indgangen fra mærkelige vinkler, afstande mv. Er det årsagen til du har valgt at sætte buer på nu hvor den står på række, eller?

(ved overhoved ikke om jeg har ret, eller om det bare er fordomme, hehe)

Synes da du skal se mine indsendinger så :blink: for det er på kryds og tværs, forfra, bagfra osv. Det har jeg sørget for hun har lært fra start af.

 

Allé er jo som en alle hvor de bare løber igennem, og langsomt sættes de jo tættere og tættere på, så er der metal buer på trænings slalom, og gradvist fjernes buerne i midten, og jeg satte Merci på den stabile slalom da hun havde 3 buer på, 2 i slutningen og 1 i starten.

her fra uge 3 hvor hun har alle buer på endnu i trænings slalom, og den står på række.

[video=youtube;-HZKqQYIpuw]

 

og her taget for nylig hvor hun er kommet på den stabile slalom med 3 buer (uge 6) Jeg synes indgangene er meget forskellige, og mine skift, og hvor jeg står og hvor hurtigt jeg bevæger mig osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes da du skal se mine indsendinger så :blink: for det er på kryds og tværs, forfra, bagfra osv. Det har jeg sørget for hun har lært fra start af.

 

Allé er jo som en alle hvor de bare løber igennem, og langsomt sættes de jo tættere og tættere på, så er der metal buer på trænings slalom, og gradvist fjernes buerne i midten, og jeg satte Merci på den stabile slalom da hun havde 3 buer på, 2 i slutningen og 1 i starten.

her fra uge 3 hvor hun har alle buer på endnu i trænings slalom, og den står på række.

[video=youtube;-HZKqQYIpuw]

 

og her taget for nylig hvor hun er kommet på den stabile slalom med 3 buer (uge 6) Jeg synes indgangene er meget forskellige, og mine skift, og hvor jeg står og hvor hurtigt jeg bevæger mig osv.

 

Ja det ser rigtig godt ud :-)

Mega sejt!

 

Min spørgsmål gik egentlig på om det var allé metoden der gav forståelsen for indgange eller om det var de efterfølgende buer?

Mit indtryk er at allé giver forståelse for selve slalom-bevægelsen, men ikke indgangen (fordi den altid tages lige på mig bekendt), hvor buer bedre kan arbejdes med på afstande/vinkler mv. !?

 

Hvis jeg skulle indlære med allé vil jeg forvente en 2 steps indlæring - altså først allé for at give slalombesvægelse, og efterfølgende indgange/udgange vha. buer. Korrekt?

Eller kan man indlære det helt med allé fra starten helt uden buer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ser rigtig godt ud :-)

Mega sejt!

 

Min spørgsmål gik egentlig på om det var allé metoden der gav forståelsen for indgange eller om det var de efterfølgende buer?

Mit indtryk er at allé giver forståelse for selve slalom-bevægelsen, men ikke indgangen (fordi den altid tages lige på mig bekendt), hvor buer bedre kan arbejdes med på afstande/vinkler mv. !?

 

Hvis jeg skulle indlære med allé vil jeg forvente en 2 steps indlæring - altså først allé for at give slalombesvægelse, og efterfølgende indgange/udgange vha. buer. Korrekt?

Eller kan man indlære det helt med allé fra starten helt uden buer?

Det ved jeg faktisk ikke :hmm: der er jeg dig svar skyldig, jeg har brug Allé med buer til Pixel (min DSG) og så her med Merci, og det fungere super godt med buerne, og buerne er der vel kun for en sikkerhedsskyld vil jeg tro, for at indgro indgangen fx. men jeg forstår personligt ikke den 2x2, også derfor jeg ikke har brugt den. Og fordi Alléen har fungeret super for mig tidligere :-D

 

Men kan kan godt se hvad du mener med at først er der en Allé og så er der en lige slalom som de så bare burde kunne tage, men buerne er jo med til at forstærke korrekt indgange fx.

Og det synes jeg da er fint, hvis det fungere, hvilket det gør for mig :-D og ikke mindst mine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg faktisk ikke :hmm: der er jeg dig svar skyldig, jeg har brug Allé med buer til Pixel (min DSG) og så her med Merci, og det fungere super godt med buerne, og buerne er der vel kun for en sikkerhedsskyld vil jeg tro, for at indgro indgangen fx. men jeg forstår personligt ikke den 2x2, også derfor jeg ikke har brugt den. Og fordi Alléen har fungeret super for mig tidligere :-D

 

Men kan kan godt se hvad du mener med at først er der en Allé og så er der en lige slalom som de så bare burde kunne tage, men buerne er jo med til at forstærke korrekt indgange fx.

Og det synes jeg da er fint, hvis det fungere, hvilket det gør for mig :-D og ikke mindst mine hunde.

 

Altså det skulle slet ikke forstås som kritik - jeg går 100% ind for at man vælger den metode man synes passer til en selv og ens hund (med mindre vi taler straf mv. selvfølgelig ;-))

 

Jeg er bare nysgerrig. Normalt synes jeg ikke man høre om de 2 metoder kombineret nemlig, men synes da det lyder smart!

 

Mit indtryk er nemlig at mange (rene) allé hunde ikke er ret stærke i indgange og har brug for mere støtte for at søge dem end f.eks. "bue" og 2x2 hunde. Tilgengæld plejer de at være ret selvstændige i udførelsen.

(Rene) bue-hunde plejer vidst at være ret stabile i ind- og udgange, men de plejer også at være ret afhængige af at deres handler løber på siden af dem - lidt omvendt af allé'en faktisk.

Måske de 2 ting sammen kan give et fantastisk resultat :mrgreen: Ser det jo ihvertfald ud til hos dig!

 

Måske har jeg bare set nogle uheldige udgaver, men sådan er mit indtryk ihvertfald pt :blink: Lidt fordømmende, sorry!

Jeg har kun løbet AG 2 år og konkurrencer 1 år, så mine teorier kan da selvfølgelig nå at blive skudt til bunds endnu .. hehe

 

2x2 hunde har jeg pt ikke rigtig nogen sterotype på. De fleste hunde bliver rimelig stabile i både ind- og udgange (de fleste mener jeg er lidt på højde med bue-hunde), men hvis man træner det forkert (hvilket mange desværre gør) kan det sagens gå "galt" ift det ønsket resultat.

 

Hvad tænker i? Hvad synes i, at i har observeret er fordele og ulemper ved de forskellige indlæringsmetoder?

 

Er ret overbevist om at 2x2 er det rigtige for mig. Bruger shaping i alt andet træning, men jeg skal jo have en hund mere så der skal jeg starte forfra (når den bliver ældre), så det kunne da være interessant at høre hvad folk mener om de forskellige indlæringsmetoder.

Generelt bliver de fleste hunde jo rimelig dygtige til slalom på uanset hvilken måde det indlæres på, og jeg er slet ikke i tvivl om at det handler allermest om at vælge den metode der passer bedst til en selv og ens hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ud at træne lidt springteknik med veninden om nogle timer, så har genopfrisket det lidt ved at se første DVD i Susan Salo-boksen. Og for pokker hvor er hun dog keeeeeeedelig og langsom at høre/se på...!!! Meget dygtig, og man er jo nødt til at se det hele, for pludselig kommer der jo et guldkorn midt i det hele. Men for filan, det er ikke ret spændende... Er i hvert fald blevet enig med mig selv om at jeg kører set point exercise, hvis det går godt sætter jeg bend og slice på, og så må det vist være nok for i dag. Skal også videofilme det hele.

 

Jeg har jo trænet en del springteknik med Iso, og det er altid gået fint. I starten la' hun jo gerne ud med at brase ind i springene i første forsøg, men fra andet forsøg har hun gjort det pletfrit. Lidt sjovt så gjorde hun det samme med et dobbeltspring sidst vi var til træning - i første gennemløb rev hun det med bulder og brag, derefter rev hun det ikke en eneste gang. Men nu satser jeg på lidt endnu mere springteknik, og ser om det gør noget ved hendes nedrivninger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ud at træne lidt springteknik med veninden om nogle timer, så har genopfrisket det lidt ved at se første DVD i Susan Salo-boksen. Og for pokker hvor er hun dog keeeeeeedelig og langsom at høre/se på...!!! Meget dygtig, og man er jo nødt til at se det hele, for pludselig kommer der jo et guldkorn midt i det hele. Men for filan, det er ikke ret spændende... Er i hvert fald blevet enig med mig selv om at jeg kører set point exercise, hvis det går godt sætter jeg bend og slice på, og så må det vist være nok for i dag. Skal også videofilme det hele.

 

Jeg har jo trænet en del springteknik med Iso, og det er altid gået fint. I starten la' hun jo gerne ud med at brase ind i springene i første forsøg, men fra andet forsøg har hun gjort det pletfrit. Lidt sjovt så gjorde hun det samme med et dobbeltspring sidst vi var til træning - i første gennemløb rev hun det med bulder og brag, derefter rev hun det ikke en eneste gang. Men nu satser jeg på lidt endnu mere springteknik, og ser om det gør noget ved hendes nedrivninger...

Spændende! God træning :klap:
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det skulle slet ikke forstås som kritik - jeg går 100% ind for at man vælger den metode man synes passer til en selv og ens hund (med mindre vi taler straf mv. selvfølgelig ;-))

 

Jeg er bare nysgerrig. Normalt synes jeg ikke man høre om de 2 metoder kombineret nemlig, men synes da det lyder smart!

 

Mit indtryk er nemlig at mange (rene) allé hunde ikke er ret stærke i indgange og har brug for mere støtte for at søge dem end f.eks. "bue" og 2x2 hunde. Tilgengæld plejer de at være ret selvstændige i udførelsen.

(Rene) bue-hunde plejer vidst at være ret stabile i ind- og udgange, men de plejer også at være ret afhængige af at deres handler løber på siden af dem - lidt omvendt af allé'en faktisk.

Måske de 2 ting sammen kan give et fantastisk resultat :mrgreen: Ser det jo ihvertfald ud til hos dig!

 

Måske har jeg bare set nogle uheldige udgaver, men sådan er mit indtryk ihvertfald pt :blink: Lidt fordømmende, sorry!

Jeg har kun løbet AG 2 år og konkurrencer 1 år, så mine teorier kan da selvfølgelig nå at blive skudt til bunds endnu .. hehe

 

2x2 hunde har jeg pt ikke rigtig nogen sterotype på. De fleste hunde bliver rimelig stabile i både ind- og udgange (de fleste mener jeg er lidt på højde med bue-hunde), men hvis man træner det forkert (hvilket mange desværre gør) kan det sagens gå "galt" ift det ønsket resultat.

 

Hvad tænker i? Hvad synes i, at i har observeret er fordele og ulemper ved de forskellige indlæringsmetoder?

 

Er ret overbevist om at 2x2 er det rigtige for mig. Bruger shaping i alt andet træning, men jeg skal jo have en hund mere så der skal jeg starte forfra (når den bliver ældre), så det kunne da være interessant at høre hvad folk mener om de forskellige indlæringsmetoder.

Generelt bliver de fleste hunde jo rimelig dygtige til slalom på uanset hvilken måde det indlæres på, og jeg er slet ikke i tvivl om at det handler allermest om at vælge den metode der passer bedst til en selv og ens hund.

 

Svarer lidt her, selv om det egentlig var til Belinda! :mrgreen: Synes nemlig det er lidt interessant! Jeg tror jeg har prøvet de fleste metoder, både til mine egne og til kursister. Er ikke i tvivl om at 2x2 (korrekt udført!!!) er en genial metode, og det bli'r den jeg bruger igen, helt sikkert. Buer synes jeg også virker rigtig godt for rigtig mange. Synes absolut ikke bue-hunde har brug for føreren tæt på - faktisk omvendt? I og med at buerne er der til at støtte, kan man jo meget tidligt komme på afstand som fører, og få trænet selvstændighed. Hvis jeg ikke skulle bruge 2x2 ville buer absolut være mit andetvalg. Allé med skrå pinde brugte jeg selv til mine to første hunde, og det blev aldrig helt godt. Har lige den erfaring du beskriver, at indgangene aldrig blev gode. Den gang trænede man heller ikke selvstændighed på samme måde som i dag, så måske kunne man ha' gjort mere ud af det, men den gang krævede banerne heller ikke at hundene var fuldt så selvstændige så det gjorde vi i hvert fald ikke. Min nr. to hund fik så rettet sin slalom op ved at genindlære den via 2x2, og den blev da hæderlig til sidst. For mine kursister synes jeg at buerne er det der har fungeret bedst. Vi har prøvet at implicere 2x2, men det fungerer ikke for ret mange førere. For hundene ville det sikkert, men ikke for førerne. Det er for kompliceret, og ikke ret mange af dem har arbejdet med shaping før. Vi introducerede så "hegn" på et tidspunkt, som faktisk fungerede endnu bedre end buer, men der havde vi problemer med at få lavet et hegn der både var godt og sikkert nok... Endelig har nogle af vores kursister indlært det på gammeldags manér, ved at føre hunden med hænder og fødder. Det ér og forbliver den metode der er nemmest for Hr. og Fru Jensen, som vi jo har haft en del af på vores træningsplads. Det bli'r aldrig en god, hurtig og selvstændig slalom - men det er en metode de kan administrere, og på et tidspunkt lærer hunden noget der ligner en slalom, og alle er glade og tilfredse!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har indlært via alléen på begge mine hunde og så trænet indgange selvstændigt ved siden af. Det har givet et fint resultat på begge hunde synes jeg. Ren alle giver nemlig ikke indgangen ordentligt, men det trænes bare sideløbende og så er den ged barberet ;)

 

Samme her. Ingen buer. Ren alle med skrå pinde og så indgange trænet selvstændigt ved siden af....

 

Havde egentlig tænkt at Johna skulle have været 2X2 men hun bliver ked af det når vi shaper, så alleen var langt bedre til hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Svarer lige "ud i en her" :blink: og forklarer gerne "vores" metode vi bruger i min klub. Min træner bruger samme metode, og flere andre på holdet. Trænigns slalom´en går på tur, hehe!

 

Der har været hegn på Merci´s slalom også da hun startede Allén, og fra start af da hun fandt ud af belønningen fik hun ved at løbe igennem og ned til spanden med belønning i (tænder ikke på legetøj, desværre)

 

Og der er hun blevet sendt ind igennem slalom fra alle sider og kanter, hvor jeg står stille, løber osv. (alle tænkelige måder "vi" møder en slalom på i konkurrence)

- gradvist rykkede jeg det hele tættere og tættere sammen, samtidig med jeg øvede fart, selvstændighed, indgange osv.

 

Til sidst står de på linje (alle 12 pinde)

Så efter det er godt indlært - tages hegnet af og på træningsslalom er der metal buer og ikke plastic.

Og man fortsætter "hvor man slap" med indgangs træning, selvstændighed osv. osv.

 

Når så hunden kan slalom uden hegn (kan lige få nogle dage før de finder ud af det er det samme princip) så fjerner man efter behov og udvikling buerne fra midten af og frem og tilbage.

 

Så har jeg valgt at sætte Merci på den stabile slalom da hun havde 3 buer tilbage (2 i slut og 1 i starten) for at sikre mig hun stadig forstærkes i korrekt indgang og udgang.

 

Nu har hun 2 buer på, og satser på i løbet af ugen at indgangs buen skal af, da hun altid har taget indgang korrekt.

 

Håber jeg gav svar på jeres spørgsmål, ellers svarer jeg gerne på flere spørgsmål :-D

 

Morgan han er 3 år, og lærte slalom den gang ved jeg gik ved siden af og "skubbede" ham ind og "trak" ham ud, med 1-2-1-2-1 osv. og det har gjort han havde en uselvstændig slalom i sååå lang tid. Merci hende kan jeg løbe fra, stå bag ved, løbe foran, skifte bag ved osv.

Det kunne jeg først med Morgan efter 1 år ca. og Merci har kun trænet slalom i 7 uger nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må hellere krybe til korset. Carla lærte slalom ved at blive lokket igennem:genert:. Hun er hverken hurtig eller selvstændig, men hun er stabil nok(når jeg lige er på den rigtige side og støtter det der er nødvendigt:blink:).

 

Jeg vil tro at Carla nåede at træne 5-7 dage på slalom i vinters(havde juleferien, men måtte sende hende hjem da jeg blev syg) og så er det okay. Og sådan som hun er lige nu, så er det også fint nok.

 

Med til historien hører så at der ikke er lagt meget træning i Carla i det hele taget.

 

Vi er dog nået så langt at hun ved at når jeg siger 1-2 så skal hun løbe hen til sin slalom. Og hun kan tage den som en del af en bane, det er jo STORE sager :slem:

 

Både Cassi og Joy har lært slalom på en blanding af alle(som for mig ikke er når de er vippet ned, men står forskudt i forhold til midterlinjen) og V(so, vist nok er det de fleste kalder for alle herinde).

Cassi havde så en masse arbejde med indgange fra 2x2, som vi oprindeligt var startet på.

 

Joy skulle omskoles efter fem år med zig-zag, klappen i hænder og slow motion. Han blev bedre, men aldrig selvstændig på samme måde som Cassi er det, og jeg ville slet ikke kunne presse ham på samme måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det skulle slet ikke forstås som kritik - jeg går 100% ind for at man vælger den metode man synes passer til en selv og ens hund (med mindre vi taler straf mv. selvfølgelig ;-))

 

Jeg er bare nysgerrig. Normalt synes jeg ikke man høre om de 2 metoder kombineret nemlig, men synes da det lyder smart!

 

Mit indtryk er nemlig at mange (rene) allé hunde ikke er ret stærke i indgange og har brug for mere støtte for at søge dem end f.eks. "bue" og 2x2 hunde. Tilgengæld plejer de at være ret selvstændige i udførelsen.

(Rene) bue-hunde plejer vidst at være ret stabile i ind- og udgange, men de plejer også at være ret afhængige af at deres handler løber på siden af dem - lidt omvendt af allé'en faktisk.

Måske de 2 ting sammen kan give et fantastisk resultat :mrgreen: Ser det jo ihvertfald ud til hos dig!

 

Måske har jeg bare set nogle uheldige udgaver, men sådan er mit indtryk ihvertfald pt :blink: Lidt fordømmende, sorry!

Jeg har kun løbet AG 2 år og konkurrencer 1 år, så mine teorier kan da selvfølgelig nå at blive skudt til bunds endnu .. hehe

 

2x2 hunde har jeg pt ikke rigtig nogen sterotype på. De fleste hunde bliver rimelig stabile i både ind- og udgange (de fleste mener jeg er lidt på højde med bue-hunde), men hvis man træner det forkert (hvilket mange desværre gør) kan det sagens gå "galt" ift det ønsket resultat.

 

Hvad tænker i? Hvad synes i, at i har observeret er fordele og ulemper ved de forskellige indlæringsmetoder?

 

Er ret overbevist om at 2x2 er det rigtige for mig. Bruger shaping i alt andet træning, men jeg skal jo have en hund mere så der skal jeg starte forfra (når den bliver ældre), så det kunne da være interessant at høre hvad folk mener om de forskellige indlæringsmetoder.

Generelt bliver de fleste hunde jo rimelig dygtige til slalom på uanset hvilken måde det indlæres på, og jeg er slet ikke i tvivl om at det handler allermest om at vælge den metode der passer bedst til en selv og ens hund.

 

Tysons slalom blev oprindeligt indlært med buer, og den blev aldrig noget der nærmede sig god. Jeg trænede det dog heller ikke hverken nok eller ordenligt. Men så genindlærte jeg slalom med 2x2 og er meget begejstret for metoden og resultatet, så det bliver også den metode jeg bruger til fremtidige hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

2x2 synes jeg er en super metode, til en hund der kan shapes og til den ihærdige fører der træner hver dag. Men til hr og fru jensen der træner den ene dag de er på pladsen der duer den bare ikke - i min erfaring...

 

jeg har brugt alle på mine hold i århus og buer på mit hold i Horsens... Ligegyldigt hvad, så tager det dem allerhelvedes lang tid at lære, fordi de kun træner den ene gang om ugen... Jeg vil ikke have lokkearme og conga-linie :lol: så det bruger jeg megen tid på at skælde dem ud for ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er den nye træningsplads indviet!!! :banan:

 

Nøj, det bli'r bare fedt med en rigtig træningsplads, med klubhus og det hele... Veninden og jeg mødtes derude lidt tidligere, og fik trænet og filmet springteknik med vores egne hunde, det var rigtig godt! Bagefter kom venindens agilityhold, jeg blev og hjalp lidt, og hyggede ellers med de andre. Men for filan, det var koldt til sidst! Og vi er jo ikke vant til at ha' klubhus, så vi tænkte jo ikke på at vi lige kunne åbne det, og måske få sat noget kaffe over... :stupid: :lol: Nå, det må vi vel lære med tiden!

 

Havde tænkt at jeg skulle klippe lidt springteknikvideo her i aften, men orker det ikke så det må bli' i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...