Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Haha, føler mig totalt retarderet nogle gange. I starten forklarede min træner os alt om forkryds, bagkryds og blindkryds, men eftersom vi kun har arbejdet med forkryds indtil videre, glemte jeg lidt hvad forskellen var på bagkryds og blindkryds. Men så så jeg en video her i aften og fandt på en nem måde at huske det på.

 

Bagkryds: hunden kan ikke se dig

Blindkryds: du kan ikke se hunden

 

Og nu håber jeg VIRKELIG jeg har opfattet det rigtigt, ellers er jeg ikke til meget hjælp, hverken for mig selv eller andre nybegyndere der måtte læse med herinde. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Haha, føler mig totalt retarderet nogle gange. I starten forklarede min træner os alt om forkryds, bagkryds og blindkryds, men eftersom vi kun har arbejdet med forkryds indtil videre, glemte jeg lidt hvad forskellen var på bagkryds og blindkryds. Men så så jeg en video her i aften og fandt på en nem måde at huske det på.

 

Bagkryds: hunden kan ikke se dig

Blindkryds: du kan ikke se hunden

 

Og nu håber jeg VIRKELIG jeg har opfattet det rigtigt, ellers er jeg ikke til meget hjælp, hverken for mig selv eller andre nybegyndere der måtte læse med herinde. :lol:

 

Det er rigtigt nok, men på trods af hvor forvirrende agilitytermer kan være, så er de jo ret beset meget "aptly named" de kryds der :mrgreen: I et forkryds krydser du foran hunden, i et bagkryds krydser du bag ved hunden, i et blindkryds er du reelt blind, dvs. du aner (teoretisk set) ikke hvad din hund den laver et kort øjeblik.

 

Derudover findes der så en masse afafter af de kryds og lidt forskellige turns som også har navne...

Link til indlæg
Del på andre sites

i fredags kørte jeg ud på gården, og fik arbejdet en bitte lille smule med Dex, selvtræning. Han var så meget på! Vi har vist intet lavet siden en time eller to i januar?? Startede med en buet tunnel, så vovede jeg pelsen, og tog den channel weave som var sat op, det kunne dexter da godt huske hvad var :5up: vi abejdede lidt med felter på A'et (han er så sej til felter, men jeg skal lige have hans rigtige belønningslegetøj med næste gang, så fokus kan holdes fremadrettet), og legede med wing wraps, som nok er mit yndlings med Dex, han elsker det!

 

Han arbejdede glad og fokuseret, selvom Charles og Sally løb rundt og legede fangeleg på den samme mark, og også selvom de kom og "blandede sig" engang imellem!! Nu skal jeg vist lige tage mig sammen og booke nogle timer hos Amanda igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Har haft Cassi ude og træne. Et lille modul på tre spring(har jo ikke plads til mere. Jeg prøvede lidt at se om der var forskel på når der blev talt til hende og der ikke blev, og synes ikke rigtig jeg kan se den store forskel, bortset fra at hun ikke er så brummende(hun fortæller ret tydeligt når hun ikke er tilfreds med min handling). Hun var egentlig sød nok og nem at styre, men der ryger altså pinde af og til, og der er ikke rigtig nogen sammenhæng. Hvis nu det var sådan at hun pillede en pind hver gang man handlede tæt, eller hun skulle lave en snæver vending, men det kan lige så godt være på et lige simpelt stykke som på noget andet :hmm: Inderst inde er jeg overbevist om at det er sjusk fra hendes side af.

 

Nå, men det var da positivt at hun ikke lavede hovedet under poten agility, og gjorde alt det jeg bad hende om.

 

Tror vi må igang med noget springteknik igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

I går havde jeg en halv time inden mit hold kom så smed en dobbeltboks op, og trænede noget frontcross. Bagefter prøvede jeg så for sjov skyld at køre alle skiftene som blindcross(i min verden kan næsten alle frontcrosses erstattes af blindcrosses). Hvor hun før pillede en masse pinde og var frustreret, så pillede hun intet når der blev kørt blindcrosses, og umiddelbart tror jeg at det skyldes at jeg når at få placeret mig bedre. I det hele taget er hun jo hamrende god til sine blinds, så måske jeg skal arbejde noget mere med frontcrosses også :hmm: Fordelen ved blinds er så bare at jeg hele tiden bevæger mig fremad og er med hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde den hyggeligste agilitytræning i går. Vi var kun 4 hunde, og da vi havde 4 moduler vi skulle arbejde med i går, var der masser af tid ved hver af dem, uden stress.

Rigmor faldt sku ned af a-brættet denne gang. Tror simpelthen at hun har for meget fokus på mig(godbidderne), så hun ikke ser hvor hun selv går. Skøre hund.

Oplever i andre at i mister kontakten med jeres hunde i for højt græs? Rigmor og jeg trænede spring og tunnel i går i ret højt græs. Hun var slet ikke til at komme i kontakt med.

 

Vi har snart sæsonafslutning i klubben, hvor der også bliver holdt et klubmesterskab. De laver en bane som vi på pre-agility også kan løbe, men er sku i tvivl om jeg skal melde os til. Det kunne da være sjovt, men... hm, bum bum.. Jeg må tænke over det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I går havde jeg en halv time inden mit hold kom så smed en dobbeltboks op, og trænede noget frontcross. Bagefter prøvede jeg så for sjov skyld at køre alle skiftene som blindcross(i min verden kan næsten alle frontcrosses erstattes af blindcrosses). Hvor hun før pillede en masse pinde og var frustreret, så pillede hun intet når der blev kørt blindcrosses, og umiddelbart tror jeg at det skyldes at jeg når at få placeret mig bedre. I det hele taget er hun jo hamrende god til sine blinds, så måske jeg skal arbejde noget mere med frontcrosses også :hmm: Fordelen ved blinds er så bare at jeg hele tiden bevæger mig fremad og er med hende...

 

Hvis man er for sent på den med forkrydsene så kan det lave ravage ja...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft den sjoveste agilitytræning idag. Mest af alt fordi jeg havde en skide fræk Carla med. Carla har været lidt svær at tænde, men da Cassi var i Hvalsø vandt hun et fint pibedyr, som Carla bare knuselsker(leg har endda måtte anskaffe et nyt, så de ikke skal dele :roll:). Egentlig vil Carla ikke rigtig legetøj, men det her er hare det fedeste. Og første gang hun fik det i dag tog hun de vildeste æresrunder. Hun var bare så glad og havde massere af fart på. Hun var faktisk okay at læbe med og lavede nogle fine ting. Der er også nogle ting, som jeg tager lidt for givet fordi Cassi er bare gør de ting man beder hende om.

 

Cassi er bare så svær at løbe med. Jeg havde hende med henne på et modul(jeg sørger for at have en ekstra ting med der kan trænes som selvtræning), som var inspireret af en del af SPÅ, som vi løb i lørdags og hvor jeg om i vanskeligheder. Cassi kørte så fint, var fokuseret og gjorde hvad hun fik besked på.

Så skulle vi hen på banen, og noget så simpelt som at blive trukket igennem to spring i et stakit kunne hun bare ikke. Hun blev tosset. Rejste børsterne, snerrer af mig m.m. Jeg har vist tidligere nævnt at hun er en dame med MEGET temperament. Det endte med at jeg måtte give mig, og så lade være med at få hende til det. Hun var lige vild og ustyrlig nok. Anden gang da vi løb banen var hun på, nem at styre og så lydhør.

 

Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal stille op med hende efterhånden. Jeg kan træne og træne moduler og har super meget styr på hende. Men når vi skal ud og løbe hele baner, så kommer der fart på og så vågner der en del vildskab i hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal stille op med hende efterhånden. Jeg kan træne og træne moduler og har super meget styr på hende. Men når vi skal ud og løbe hele baner, så kommer der fart på og så vågner der en del vildskab i hende.

Du skal bare fortsætte. Det skal nok komme :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste uge var der ingen træning i hverken KAF eller HH, så der var jeg til selvtræning med Soogard og Ludwig i Herringsløse torsdag formiddag i stedet :lun:

Det var varmt og det kunne mærkes på hundene, men synes egentlig ellers de var ret seje!

 

Vi var til træning hos KAF igår aftes. Meget bedre temperatur synes terrieren :mrgreen:

Hun var glad og på :-D Vi trænede en masse slalomindgange og det gav en masse problemer for de øvrige kursister, men ikke for den lille hundepige - intet kan ryste hende :slem: Er lidt stolt af hendes slalom - hun er pænt sej!

Balancefelterne fik vi også trænet en del af, men jeg faldt ud af at hvis jeg er bag hende når hun løber ned af feltet så springer hun af det (der bliver bare et smukt løbefelt i stedet), så det skal trænes noget mere. Hvis jeg er foran (uanset hvor langt foran) eller på siden af hende stiller hun sig smukt på feltet! Der er sket stort fremgang på balancefeltet - uden tvivl, nu skal det sidste bare lige med!

 

God fridag i dag til alle der har det - jeg har selv fri om 10 min :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bare fortsætte. Det skal nok komme :5up:

 

må indrømme at jeg mere eller mindre har besluttet at hvis ikke der sker noget positivt i løbet af efteråret, så er det slut for truntens vedkommende. Det er blevet lidt lettere at acceptere efter der er kommet gang i Carla og man har en anden at arbejde med i stedet, og hvor det hele går op i en større enhed. Heldigvis har jeg så mange andre ting der kan laves med Cassi og som hun gør det godt i, så der er massere at lave med hende stadigvæk. Det ærgerlige er jo bare at det var agility hun blev købt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

må indrømme at jeg mere eller mindre har besluttet at hvis ikke der sker noget positivt i løbet af efteråret, så er det slut for truntens vedkommende. Det er blevet lidt lettere at acceptere efter der er kommet gang i Carla og man har en anden at arbejde med i stedet, og hvor det hele går op i en større enhed. Heldigvis har jeg så mange andre ting der kan laves med Cassi og som hun gør det godt i, så der er massere at lave med hende stadigvæk. Det ærgerlige er jo bare at det var agility hun blev købt til.

Nala var også et vilddyr der tog lige hvad der passede hende, indtil jeg blev bedre i mine timinger.

Moduler er jo lette nok, men baner med masser fart er bare svære. Især med en så hurtig hund som bare kræver præcision og timing!

 

Har du prøvet at være på kursus hos sådan en som f.eks. AB? Mon ikke hun vil kunne komme med noget input ...

Du har jo ikke så langt til Odense som os andre :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig bekendt så tager det nogenlunde lige lang tid at komme fra Vordingborg til Odense, som det ville gøre fra København(selvom der er lidt kortere at køre, men man må jo ikke køre lige så hurtigt på de små landeveje, som man må på motorvejen:blink:)

 

Men skal på Hundeførerweekend her om tre uger, og håber nogle nye ting kan give nogle inputs... Det var også ufatteligt givende at være på det kursus med Gaby i marts, for det gav så mange gode ting i forhold til at komme frem på banen, så jeg kunne nå at få handlet hende. For problemet er jo at hun er så fandens hurtig, så jeg skal kunne komme frem på banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt god træning i dag. Vi skulle løbe en lille og let bane på 7 forhindringer, med spring, A-bræt og tunnel. Det var skide sjovt synes vi begge. Der var kun tid til at løbe den 2 gange hver, hvilket jo var aaalt for lidt. Det var virkelig fedt at se hvordan Rigmor slet slet ikke kunne vente med at komme i gang 2. gange vi skulle løbe den. Det viser jo bare at hun også synes det er pisse skægt.

Rigmor var skide god, hvor det nok mere er mig der skal trænes :mrgreen:

 

Jeg synes generelt at Rigmor er rigtig dygtig, og hun kan alle de forskellige øvelser vi laver, men jeg synes hun nemt mister fokus og går i snus... Forhåbentlig bliver det bedre med alderen, hun er trods alt kun lige blevet 1 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla var lykkelig idag. Hun fik lov at løbe lidt agility. Dog kun på lille højde og jeg tog ingen feltforhindringer. Hun holdt ikke til meget, tydeligt at se, at hun ikke har lavet noget aiden januarstævnet i Odense... Men hun fik lov at løbe... Lige nu er der ingenting, men hun er gået i seng, så er spændt på om hun stadig går rent når hun vågner :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla var lykkelig idag. Hun fik lov at løbe lidt agility. Dog kun på lille højde og jeg tog ingen feltforhindringer. Hun holdt ikke til meget, tydeligt at se, at hun ikke har lavet noget aiden januarstævnet i Odense... Men hun fik lov at løbe... Lige nu er der ingenting, men hun er gået i seng, så er spændt på om hun stadig går rent når hun vågner :x:

 

Mange :x: herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var det Cassi der var stjernen. OK, det var lidt stjerne over Carla også, men hende vender jeg tilbage til senere.

 

varmen gør noget ved turbodyret, så selvom hun kørte højt, så var fokus stadig på mig. Der var nogle steder hvor timingen passede perfekt og alt gik op i en støtte enhed og hvor man bare tænkte,hvor er det fedt at løbe med hende. Men for Søren, det er altså også svært. Jeg skal ind og finde en balancegang imellem at bruge meget handling bagfra, kunne få timingen bedre når jeg kan komme foran og så vide hvor vi kan regne med at verbalekommandoer sidder i skabet. Bla. Stod der tre spring på linje som en fremadsendelse, hvor det sidste spring skulle tages bagfra. Og selvom jeg kun var halvvejs mellem de to første, så kunne jeg få det til at lykkes med et skiftangt bagved og så følge op med en back. Og så fik vi altså lavet den fedeste Ketchker på banen, som gav hende en vildt snæver vending om en støtte. Og det var ikke bare en enkelt gang det lykkedes.

 

 

Carla var i hopla, men må nok sande at jeg skal have godbidder med i lommen, for ellers så kan hun finde på at tage ud på tur. I første løb var hun ikke så fokuseret, og ved en fremadsendelse fik hun øje på en hund som hun godt kan lide. Jeg er 100% sikker på hun ikke løb derhen for at skulle bide eller noget! men at reaktionen fra hund og fører fik vækket terrieren i hende. Der var nogle der reagerede fuldstændig hysterisk(synes jeg) og jeg blev faktisk ret frustreret og vred, for så sent som i sidste uge var der en hund der røg i hovedet på en anden og det blev ikke engang kommenteret. Så det var nødvendigt for mig at tage begge mine piger og gå ned for os selv, så jeg lige kunne skumle færdig og de fik muligheden for at lege sammen(det var forøvrigt første gang de fik lov til at løbe løst sammen og de var så fine:lun: Cassi fandt sig i at Carla fulgte hende tæt og syntes det var super fedt at have en kammerat med).

 

på anden tur lod jeg legetøjet blive og tog nogle godbidder i lommen, som jeg vidste Carla jeg havde. Og vupti, så havde jeg en super motiveret og fokuseret hund, som gjorde alt hvad den fik besked på og endda kunne nogle lidt vanskeligere ting end normalt. Så det hedder godbidder som belønning, og så kan vi ruske legetøj bagefter. Den lille fik forøvrigt ros for at kunne lave en masse snævre ting til UG. Nu er det sådanset bare vippen der driller. Lige nu nægter hun at gå over den. Så ved ikke helt hvad jeg skal stille op med hende.

 

Hvem var det forøvrigt herindefra som skulle med til Jyderup om to uger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, dejlig træning idag. :banan:

 

Tror der var 10 hunde i dag på vores hold :shock: men heldigvis var der to trænere. Vi blev delt op i tre grupper og rokerede så med forskellige moduler, hvoraf vi så selvtrænede på et. Vi blev ikke delt på springhøjde, men på hvor langt vi er i træningen.

De to ejere hvis hunde Leah er på niveau med var rigtig misundelige på hendes slalom. Hun har virkelig fundet en god rytme, fejlede ikke en eneste port og hun bliver hurtigere og hurtigere. Ved godt det er småting, men jeg er jo stadig ny i sporten, så det er altså så fedt.

 

Vi havde 33 grader, men ingen af hundene så ud til at sætte farten ned af den grund. Måske nogle af ejerne. :lol: Men vi tager selvfølgelig hyppige pauser og tilbyder vand hele tiden.

 

Er så spændt på hendes første konkurrence om tre uger. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla var lykkelig idag. Hun fik lov at løbe lidt agility. Dog kun på lille højde og jeg tog ingen feltforhindringer. Hun holdt ikke til meget, tydeligt at se, at hun ikke har lavet noget aiden januarstævnet i Odense... Men hun fik lov at løbe... Lige nu er der ingenting, men hun er gået i seng, så er spændt på om hun stadig går rent når hun vågner :x:

hvordan havde hun det dagen efter??

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan havde hun det dagen efter??

 

Umiddelbart ser det ud til at vi ikke har nogen halthed efter... Så måske virkede akupunkturen og kranio sakral behandlingen? Eller måske er der bare gået 4 fucking måneder og tiden har helet hende :vedikke: der er dog lang vej til stævnebanerne og jeg ved ikke om jeg tør lade hende løbe svære ting med mange vrid... Ligesom jeg heller ikke rigitgt ved om jeg tør lade hende springe kl3 højde ...

 

på mange måder har det dog været en sund oplevelse for mig. Jeg savner helt vildt at løbe agility med hende, men vi kan faktisk begge to overleve uden. Det er jo rart at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart ser det ud til at vi ikke har nogen halthed efter... Så måske virkede akupunkturen og kranio sakral behandlingen? Eller måske er der bare gået 4 fucking måneder og tiden har helet hende :vedikke: der er dog lang vej til stævnebanerne og jeg ved ikke om jeg tør lade hende løbe svære ting med mange vrid... Ligesom jeg heller ikke rigitgt ved om jeg tør lade hende springe kl3 højde ...

 

på mange måder har det dog været en sund oplevelse for mig. Jeg savner helt vildt at løbe agility med hende, men vi kan faktisk begge to overleve uden. Det er jo rart at vide.

Du kunne jo overveje at lade hende løbe kl 2 i år :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...