Hop til indhold

Vejrtrækningsbesvær hvalp?? (Akut!)


Johnson
 Share

Recommended Posts

Vores 14 uger gl. cavalier hvalp fik lige før pludselig et mindre anfald mht. vejrtrækning.

 

Som om at den hostede / nyste / havde noget galt i halsen. Det underlige var at han havde stadig fuld energi, og den ville gerne spise godbidder og drikke vand, var generelt glad. Det kom og gik lidt over en periode på ca 30min hvor det ca. stod på 1-2 min pr. gang. Ingen deciderede tegn på kvælning, men ukurante lyde ved indånding.

 

Vi kiggede i halsen på ham så godt vi kunne, uden hverken at kunne se eller mærke noget.

 

Lige nu er han faldet til ro og ligger egentlig bare og sover som normalt.

 

Hjælp :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det lyder som det de andre skriver, reverse sneezing. Min Saga har det også, heldigvis sjældent. Hun havde det meget da hun var hvalp. Det ses ofte ved hunde der har flade snudepartier, men er ganske harmløst..

 

Det hjælper noglegange at få ro på hunden hvis den får et anfald midt i leg, eller på gåturen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som de andre skriver så lyder det som omvent nysen. Min hund har det relativt ofte, når det er vådt uden for /fugtigt. Jeg plejer lige at tage fat om næsen, ligesom vi selv gør hvis der er noget der genere. Så får det hende som regel også til at synke, og så holder det op. Ellers så aer jeg hende langsomt langs siden, og nogen gange får jeg hende til at drikke noget, igen for at synke.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

....og en anden gang, hvis du mener noget er akut, så ring din dyrlæge op, istedet for at skrive om det på internettet.. HVIS det nu rent faktisk var noget akut, og ingen svarede dig herinde, ja så.....

 

Du behøver ikke skrive det så belærende PinPoynter .

 

Havde det været RIGTIGT akut så havde det selvfølgelig blevet akut telefonen ved dyrlægen. Men hvis du nu læser mit første indlæg igen, vil du måske fornemme at der ingen grund var til direkte at gribe akut knoglen på tidspunktet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil være en god ide at få det tjekket ved dyrlægen ved lejlighed. Det er ikke ualmindeligt at CKC har blød gane som følge af det sammenmaste kranie:( I nogle tilfælde skal der ikke gøres noget og i andre kan det opereres. Er han med tavle?

 

Du kan i øvrigt måske stoppe et anfald ved at holde ham for næseborerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil være en god ide at få det tjekket ved dyrlægen ved lejlighed. Det er ikke ualmindeligt at CKC har blød gane som følge af det sammenmaste kranie:( I nogle tilfælde skal der ikke gøres noget og i andre kan det opereres. Er han med tavle?

 

Du kan i øvrigt måske stoppe et anfald ved at holde ham for næseborerne.

 

Det vil vi prøve ved lejlighed.

 

Han er med stamtavle ja :-)

 

Vi prøver det med næseborene, såfremt det sker igen- tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min ældste beagle har også reverse sneeze. Der kan forekomme anfald i fugtig klima men også hvis det er meget varmt i vejret. Der går dog lange periode i mellem og jeg har erfaret at det er blevet bedre efter foder skift. Charlie klarer selv at "ordne" sagen når han har et anfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...