Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd - 2014


sonja77
 Share

Recommended Posts

Ja, det er skægt når hun lige får lidt lyd på. Hun er ikke hund der normalt siger noget, men det her er så sjovt at det er svært ikke at sige noget. Og ja, hun var herlig i den færdighedsprøve. Fik da også overbevist mig selvom at hun ikke er hunden der har mentaliteten til en HTM. Ikke fordi hun ikke ville kunne. Hun gik rigtig fint på HTM-delen, men hun bliver lidt bisset og begynder at hakke mig i låret... Det er knap så fedt... Og tak for rosen...

 

Og iiiiih hvor er lille Tyson altså charmerende :lun: Og tillykke med den beståede 2'er... Det er I jo kun to i hele Danmark der kan blære sig med lige nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 366
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er vi hjemme igen, og må hellere komme med en opdatering, så MM ikke er ved at gå til af spænding :blink:

 

Først færdighedsprøven. Cassi var rigtig sej, og af og til en smule for meget i hopla. Hun blev bl.a. trukket lidt fordi hun startede sin bakkeøvelse med et gevaldigt hop. Og så mente hun ikke lige at rumpen skulle med over stokken i springet. Men vi bestod med 4,65, og vigtigst af alt. Jeg havde en hund der bare var på på på og mega glad.

 

I vores freestyle gik det so so. Hun zonede ud på et tidspunkt(og jeg havde inden sagt at jeg ikke skulle gå for tæt på dommerne, men da jeg var inde på banen, så var det lidt som om man røg ind i sin egen boble), så der var nogle ting der kiksede. MEN det vigtigste ved det her var at finde ud af hvad der var skidt og kanel med ens program, og det har jeg fået, og jeg ved hvad jeg vil holde fast i, og hvad der skal smides laaaaaangt væk. Vi fik 23,3 point, men vores gennemsnit i udførelsen var for lavt til at bestå.

 

Så nu knokler vi videre frem mod 18/5 hvor vi tager til skævinge med et forbedre og meget bedre gennemarbejdet program og klare til at prøve kræfter med færdighedsprøve 2.

 

Det fedeste er dog helt klart den måde man blev taget imod på. Der er flere der kom og roste en og kommenterede på det arbejde man lavede med sin hund, og det er altså guld værd for os nybegyndere.

 

Og så et godt råd til andre... Det er ikke en god ide at tage fat i hundens halsbånd hvis den går i snus :genert:

 

Så nu får Cassi lige lidt ro på, tror vi bare skal ud og gå en lang god tur.

 

Jeg så ikke jeres færdighedsprøve, men freestylen var meget fin :klap::banan:

 

Dog var der et par gange hvor Cassi var ved at flade i din nederdel, så måske skal du korte den lidt inden næste gang :blink:

 

Jeg er meget tilfreds med dagens præstation, selv om vi kom hjem med en disk og en ikke bestået.

 

Det var vores første gang med Soko i klasse 2 og jeg var lidt i tvivl om vores program var okay for klassen, men kunne ikke nå at lave et nyt.

 

Vi har trænet en del, faktisk så meget, at jeg de sidste par dage har følt at Soko næsten har været træt af træningen. Dog synes jeg hun arbejde ret godt i dag med lidt snuse og hoppe udfald og i ommeren var hun helt fantastisk og gjorde stort set alt det der stod på planen.

 

Der ud over var hun så dygtig til ikke at gø i buret og ikke at lave udfald med nogen andre hunde. En sagde endda at Soko var sød og tålmodig (hun kender hende ikke) :-D

En lille video af programmet: [video=youtube_share;lWz4JSGoGxQ]

 

 

Nanna var helt ved siden af sig selv, sikkert fordi jeg var lidt sent på den. Vi var nummer to der skulle på efter færdighedsprøven og jeg havde knapt fået tøjet på og overhovedet ikke varmet vovsen op, da vi skulle ind. Så har jeg prøvet det og Nanna skal åbenbart ikke bare hives ud af bilen og så i ringen.

 

I ommer gjorde hun det rigtig fint. Tror måske hun skal nøjes med for sjov næste gang, for lige nu kan hun ikke arbejde de 2½ min uden godbidder.

 

 

Alt i alt en super god dag, jeg er meget stolt af begge vovser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var der i hvert fald mindst en af dommerne, der også skrev i kommentarerne. :mrgreen:

 

Gad vide hvem det var :slem: jeg har faktisk kørt det hele igennem, og fatter ikke at det blev et problem, og det var faktisk lidt synd for hende... Overvejer at klippe den op, så det bliver en kortere nederdel. Og det vil jo give mig en mulighed for at lave mange af de ting jeg jo egentlig havde trænet, men som jeg ikke kunne med den dumme kjole :stupid:

 

Der er store dele af vores program vi holder fast i, og så har jeg nogle ideer til det for meget HTM som jeg vist også havde lidt for meget med af:pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så ikke jeres færdighedsprøve, men freestylen var meget fin :klap::banan:

 

Dog var der et par gange hvor Cassi var ved at flade i din nederdel, så måske skal du korte den lidt inden næste gang :blink:

 

Jeg er meget tilfreds med dagens præstation, selv om vi kom hjem med en disk og en ikke bestået.

 

Det var vores første gang med Soko i klasse 2 og jeg var lidt i tvivl om vores program var okay for klassen, men kunne ikke nå at lave et nyt.

 

Vi har trænet en del, faktisk så meget, at jeg de sidste par dage har følt at Soko næsten har været træt af træningen. Dog synes jeg hun arbejde ret godt i dag med lidt snuse og hoppe udfald og i ommeren var hun helt fantastisk og gjorde stort set alt det der stod på planen.

 

Der ud over var hun så dygtig til ikke at gø i buret og ikke at lave udfald med nogen andre hunde. En sagde endda at Soko var sød og tålmodig (hun kender hende ikke) :-D

En lille video af programmet: [video=youtube_share;lWz4JSGoGxQ]

 

 

Nanna var helt ved siden af sig selv, sikkert fordi jeg var lidt sent på den. Vi var nummer to der skulle på efter færdighedsprøven og jeg havde knapt fået tøjet på og overhovedet ikke varmet vovsen op, da vi skulle ind. Så har jeg prøvet det og Nanna skal åbenbart ikke bare hives ud af bilen og så i ringen.

 

I ommer gjorde hun det rigtig fint. Tror måske hun skal nøjes med for sjov næste gang, for lige nu kan hun ikke arbejde de 2½ min uden godbidder.

 

 

Alt i alt en super god dag, jeg er meget stolt af begge vovser.

 

hold nu op hun er en fin lile hund - hun er jo en Karla :klap: og holy moly, det er en sport jeg aldrig kommer til at gøre mig i... Al det udklædning, det er jo for vildt så meget effort i skal lægge i jeres prøver.... Respekt!

Link til indlæg
Del på andre sites

hold nu op hun er en fin lile hund - hun er jo en Karla :klap: og holy moly, det er en sport jeg aldrig kommer til at gøre mig i... Al det udklædning, det er jo for vildt så meget effort i skal lægge i jeres prøver.... Respekt!

 

Ja, hun er faktisk en ret fin lille hund, er selv lidt forelsket i hende :mrgreen:

 

Det der med udklædning...altså til det første kursus jeg var med på var jeg selv meget skeptisk, jeg skulle bare lige se hvad det var for noget, det der dogdancing, det var helt sikkert alt for fjollet til mig. Og det der fjollede udklædning skulle jeg ikke nyde noget af.

 

Anja, som underviste på kurset, har senere fortalt, at vi var to der sad med korslagte arme og bare ville lære lidt tricks og i ihvertfald ikke danse med hunden :blink:

Så selv en lidt skeptisk kan blive omvendt!

Link til indlæg
Del på andre sites

hold nu op hun er en fin lile hund - hun er jo en Karla :klap: og holy moly, det er en sport jeg aldrig kommer til at gøre mig i... Al det udklædning, det er jo for vildt så meget effort i skal lægge i jeres prøver.... Respekt!

 

Jeg har faktisk tit tænkt på Johna når jeg har trænet færdighedsprøve med Mingus - hun vil være helt perfekt. DKK Horsens starter hold op til sommer, jeg overvejer kraftigt. Men jeg har en stærk mistanke om at træneren ikke kender noget til hverken HTM eller færdighedsprøve, andet end hvad hun har læst sig til. Men på den anden side er det lidt kedeligt altid at træne det helt alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk tit tænkt på Johna når jeg har trænet færdighedsprøve med Mingus - hun vil være helt perfekt. DKK Horsens starter hold op til sommer, jeg overvejer kraftigt. Men jeg har en stærk mistanke om at træneren ikke kender noget til hverken HTM eller færdighedsprøve, andet end hvad hun har læst sig til. Men på den anden side er det lidt kedeligt altid at træne det helt alene.

 

Tror du? :hmm: hun er jo en super rallyhund - når det passer damen :roll: men altså, hvis jeg har tid tild et og det passer ind i ugeprorgammet, så kan vi da tage DKK kurset sammen? Det koster jo ikke alverden og så kan jeg da se om det er noget...

 

NannaSoko, jeg har ikke noget imod at være klædt ud - det var mere ald en kreativitet og effort der skulle lægges i prøven. I agility eller rally møder vi jo bare op i vores joggingbukser med hængerøv, går en prøve og så slut :lol:

 

Edit. Bevisførelse for udklædning :mrgreen: Har arbejdet on off i Toys r us i 17 år, så har været klædt ud en del

image.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk tit tænkt på Johna når jeg har trænet færdighedsprøve med Mingus - hun vil være helt perfekt. DKK Horsens starter hold op til sommer, jeg overvejer kraftigt. Men jeg har en stærk mistanke om at træneren ikke kender noget til hverken HTM eller færdighedsprøve, andet end hvad hun har læst sig til. Men på den anden side er det lidt kedeligt altid at træne det helt alene.

 

Jeg har indtil videre meldt mig til sammen med Viktor.. Bare for at se, hvad det er for noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du? :hmm: hun er jo en super rallyhund - når det passer damen :roll: men altså, hvis jeg har tid tild et og det passer ind i ugeprorgammet, så kan vi da tage DKK kurset sammen? Det koster jo ikke alverden og så kan jeg da se om det er noget...

 

NannaSoko, jeg har ikke noget imod at være klædt ud - det var mere ald en kreativitet og effort der skulle lægges i prøven. I agility eller rally møder vi jo bare op i vores joggingbukser med hængerøv, går en prøve og så slut :lol:

 

Edit. Bevisførelse for udklædning :mrgreen: Har arbejdet on off i Toys r us i 17 år, så har været klædt ud en del

 

I færdighedsprøve er der hverken musik eller udklædning, og (så vidt jeg ved) må man belønne mellem øvelserne. Holdbeskrivelsen er her:

HUNDETRICKS - NYHED I KREDS 5.

 

På forsøgsbasis starter vi et hold, der specielt arbejder med øvelser som: Gå pænt ved fører, Gå slalom, Target, Bakke o.s.v.

Der er mange muligheder og "frie valg på hylden (cirkusnumre)", så længe det ikke skader hunden fysisk og psykisk.

Formålet er bl.a. at få et dejligt samarbejde mellem hund og fører.

Det vil være fint, hvis man har deltaget på min. et hvalpehold, og brug af klikker er en god ide, men dog ikke et "must".

Der er nu åbnet mulighed for, at man hen ad vejen kan gå til en færdighedsprøve, hvis man får lyst dertil.

Vi mødes en halv snes gange, og der er begrænset deltagerantal.

Første gang mødes vi til en teoretisk introduktion (uden hund), som finder sted TIRSDAG DEN 17. JUNI 2014 KL. 18.30 i vort klubhus på Mosegårdsvej i Horsens. Her planlægger vi i fællesskab (p.g.a. sommerferietid) de kommende mødedatoer.

Tilmelding skal ske til Merete Iwers pr. mail: [email protected] med oplysning om hundens race, køn, fødselsdato, kaldenavn og tidligere træning samt førers navn, adresse, telefonnummer og mail-adresse.

Se iøvrigt nærmere om færdighedsprøverne på DKK's hjemmeside under "Heelwork to music".

 

Jeg har indtil videre meldt mig til sammen med Viktor.. Bare for at se, hvad det er for noget :-)

 

Fedt :klap: Ærgerligt det ikke er Lulu Lækkermås jeg skal have med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hold nu op hun er en fin lile hund - hun er jo en Karla :klap: og holy moly, det er en sport jeg aldrig kommer til at gøre mig i... Al det udklædning, det er jo for vildt så meget effort i skal lægge i jeres prøver.... Respekt!

 

Nu er det jo ikke alle, der går lige så meget all in på udklædning som Nannasoko :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I færdighedsprøve er der hverken musik eller udklædning, og (så vidt jeg ved) må man belønne mellem øvelserne. Holdbeskrivelsen er her:

HUNDETRICKS - NYHED I KREDS 5.

 

På forsøgsbasis starter vi et hold, der specielt arbejder med øvelser som: Gå pænt ved fører, Gå slalom, Target, Bakke o.s.v.

Der er mange muligheder og "frie valg på hylden (cirkusnumre)", så længe det ikke skader hunden fysisk og psykisk.

Formålet er bl.a. at få et dejligt samarbejde mellem hund og fører.

Det vil være fint, hvis man har deltaget på min. et hvalpehold, og brug af klikker er en god ide, men dog ikke et "must".

Der er nu åbnet mulighed for, at man hen ad vejen kan gå til en færdighedsprøve, hvis man får lyst dertil.

Vi mødes en halv snes gange, og der er begrænset deltagerantal.

Første gang mødes vi til en teoretisk introduktion (uden hund), som finder sted TIRSDAG DEN 17. JUNI 2014 KL. 18.30 i vort klubhus på Mosegårdsvej i Horsens. Her planlægger vi i fællesskab (p.g.a. sommerferietid) de kommende mødedatoer.

Tilmelding skal ske til Merete Iwers pr. mail: [email protected] med oplysning om hundens race, køn, fødselsdato, kaldenavn og tidligere træning samt førers navn, adresse, telefonnummer og mail-adresse.

Se iøvrigt nærmere om færdighedsprøverne på DKK's hjemmeside under "Heelwork to music".

 

 

 

Fedt :klap: Ærgerligt det ikke er Lulu Lækkermås jeg skal have med :mrgreen:

 

Er det Merete Iwers der underviser? For så melder jeg fra allerede. Kan ikke ha hende. Hvis det ikke er hende kan jeg godt overveje at deltage. Men jeg ville noget hellere deltage med Karla end med Johna :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det Merete Iwers der underviser? For så melder jeg fra allerede. Kan ikke ha hende. Hvis det ikke er hende kan jeg godt overveje at deltage. Men jeg ville noget hellere deltage med Karla end med Johna :oops:

Hun er også grunden til at jeg ikke har været helt oppe at ringe over det. Kender hende kun fra skuerne, og hun virker en smule uinspirerende.

 

Og fy skamme dig :fyfy::fyfy: Karla kan shine i agility og rally, det her er Johnas rette hylde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er også grunden til at jeg ikke har været helt oppe at ringe over det. Kender hende kun fra skuerne, og hun virker en smule uinspirerende.

 

Og fy skamme dig :fyfy::fyfy: Karla kan shine i agility og rally, det her er Johnas rette hylde.

 

Ja, men Johna er så tung at danse med (pardon my pun :mrgreen:) fordi hun ikke selv tilbyder noget (udover at numse ind på plads og en forkvaklet dæk som ligner hun har rygproblemer :roll:) jeg kan iøvrigt ikke finde noget om færdighedsprøven på DKKs hjemmeside...

 

nogen der ved noget? Sonja? nannasoko? Hvad indeholder den? Og hvor finder jeg den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her:http://dogdancingdk.wordpress.com/2014/01/09/trickproven-et-nyt-tiltag/

 

Og her er Mingus der træner det (dengang jeg fejlagtigt troede det var ud i én køre):

 

Mange tak. 1er prøven ser overkommelig ud. Det vil jeg gerne! Jeg vil endda overveje om dete r værd at holde merete ud for... Tror du man evt. Kan deltage med to kræ? Tror Karla ville synes det var megahyl... Eller måske kunne jeg bare deltage med Johna og så øve tingene med Karla hjemme :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak. 1er prøven ser overkommelig ud. Det vil jeg gerne! Jeg vil endda overveje om dete r værd at holde merete ud for... Tror du man evt. Kan deltage med to kræ? Tror Karla ville synes det var megahyl... Eller måske kunne jeg bare deltage med Johna og så øve tingene med Karla hjemme :hmm:

Jeg har jo verdens dovneste hunde, så har ofte skiftet hund under træning. Ingen har nogensinde sagt noget. Men jeg er sikker på Johna vil elske det så meget, at du slet ikke vil nænne at tage Karla med i stedet :blink:

 

Mingus skal til sin første prøve om en måneds tid (:shock:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo verdens dovneste hunde, så har ofte skiftet hund under træning. Ingen har nogensinde sagt noget. Men jeg er sikker på Johna vil elske det så meget, at du slet ikke vil nænne at tage Karla med i stedet :blink:

 

Mingus skal til sin første prøve om en måneds tid (:shock:)

 

hvor? Må jeg komme med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...