Hop til indhold

Byld ved analsækken


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

I dag er sidste dag med antibiotika for Darwin

Det går stadig fremad - han er blevet sig selv igen :hundifart:

Nu venter vi bare på at såret heler op og han får hår på rumpetten igen

Der er stadig en blød bule fra det hulrum hvor bylden har siddet, men det vil fortage sig efterhånden som vævet heler op.

 

DSC03805.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh!!! Sikken fin hunderumpe! Det ser rigtig fint ud. Og Darwin synes vist også, at det er noget han har lagt bag sin nu.. :mrgreen:

 

Forhåbentlig kommer det ikke igen. :shock:

 

Nu skal der bare lidt hår på, så kan du også glemme de her skrækkelige dage. Og det er ikke engang en uge siden du opdagede den store ondsindet udseende byld på bagdelen. Nu er den allerede opereret, renset og behandlet, så den bare er en lille fredelig rød plet!

 

Tillykke med det fine resultat! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ja han skal nok blive fin igen - i dag er der kommet sår på, så det går den rigtige vej. Håber bare sådan at det her var en 1 gangs oplevelse :pray:

 

Men kan jo ikke gøre andet end at holde øjne på ham.

 

Ja det er utroligt det er gået så fint i orden så hurtigt - men det skyldes jo nok mest antibiotikaen og så min lidt hyppige "numsevask"

 

Men her er et billede af ham den klejne- forfra :mrgreen:

 

DSC03110.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Så er jeg tilbage - turen gik hurtigt for der er jo lidt motorvej noget af vejen - men hold da fast en trafik på vej over - tror ski at alle skulle til Fyn og holde weekend :lol:

 

 

Jeg havde billedet med af Darwins numse til dyrlægen og her kunne han også godt se at bylden var i anmarch igen. Jeg har fået Antirobe til de næste 5 dage og Darwin har fået den første pille her til aften. Hvis det ikke hjælper med en kur mere, vil dyrlægen gerne se Darwin igen.

 

Jeg håber da ikke at det er sådan noget længerevarende - men dyrlægen fortalte mig at den (bylden) havde været rigtig ond og han havde renset rigtig meget ud fra den. Den sad langt inde på ham og det var kun toppen af isbjerget at jeg/vi så på ham. Så vi giver det lige nogle flere dage på antibotika. Derefter må jeg bare følge situationen og tage ham derover igen, hvis den skulle vise tænder en gang til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puuh... Det er da nervepirrende...... Stakkels Darwin (og dig selvfølgelig:mrgreen:).

 

Kan han tåle al den antibiotika? For ellers kan det betale sig med lidt forebyggende zoolac eller lignende, --bare ikke lige samtidig med pillerne.

 

Nå, men nu kommer I da gennem weekenden uden at skulle til dyrlægevagt.. Det udvikler sig åbenbart hurtigt, det skidt, når I stopper med antiroben..

Du må fortælle hvordan det går...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Puuh... Det er da nervepirrende...... Stakkels Darwin (og dig selvfølgelig:mrgreen:).

 

Kan han tåle al den antibiotika? For ellers kan det betale sig med lidt forebyggende zoolac eller lignende, --bare ikke lige samtidig med pillerne.

 

Nå, men nu kommer I da gennem weekenden uden at skulle til dyrlægevagt.. Det udvikler sig åbenbart hurtigt, det skidt, når I stopper med antiroben..

Du må fortælle hvordan det går...

 

Darwin har i forvejen en svag mave - så han får forebyggende probiotic. Det får han normalt 3-4 gange i ugen - men i øjeblikket giver jeg ham hver dag. Han får det altid om eftermiddagen - så det burde ikke konflikte med antibiotikaen.

Lige nu går det jo - men tænker lidt fremad rettet - hvis nu det ikke går - hmm I så fald er der nok kun en operation og at fjerne anal kirtlerne.

Jeg følger situationen - han har det godt, leger og er aktiv, spiser og drikker og vi har taget det i opløbet denne gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det så lige så fint ud, men kan godt se på det nye billede at den er på vej tilbage. Hold da op, den må da også have været stor, hvis vi "kun" så toppen af isbjerget :shock: så tro pokker den ikke er til at slå ihjel...

Hvis det ender med operation, så er det gået fint for begge vores piger, hvis det er nogen trøst :ae:

Giv ham lige et møz fra os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Øv, det så lige så fint ud, men kan godt se på det nye billede at den er på vej tilbage. Hold da op, den må da også have været stor, hvis vi "kun" så toppen af isbjerget :shock: så tro pokker den ikke er til at slå ihjel...

Hvis det ender med operation, så er det gået fint for begge vores piger, hvis det er nogen trøst :ae:

Giv ham lige et møz fra os.

 

 

Tak :bighug:- Darwin har fået møsser - en hel masse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Der er desværre ingen bedring - og vi er ret bekymrede nu. Manden i huset har kigget på rumpen her til morgen og blev noget chokeret over at den sådan er i anmarch.

Darwin har fået de to første Antirobe piller til nu - men hans mave er også ved at lide under det her. Det kniber med appetitten - men det har lykkedes at lave noget godt opblødt James Wellbeloved som han har spist. Han har også fået en smule JWB våd foder. Hans afføring er som sådan normal, men lugter meget gæret nu, så der skal passes på.

 

Vi kan ikke finde ud af om det er en blodansamling han har dannet - men det er sikkert både det ene med det andet. Problemet her var jo at der var gået hul på anal sækken og derfor havde der dannet sig den der kraftige betændelse.

Hvis der ingen bedring er mandag morgen - ringer jeg som det første til dyrlægen og får ham derover, så må vi sammen tage stilling til hvad der skal gøres - han kan jo ikke gå på antibiotika i for lang tid. Her vil jeg også snakke med dyrlægen omkring tilsætningen af ekstra fibre i forhold til den mave Darwin har.

Jeg er sikker på at det her problem skyldes at Darwins mave har været on og off i lang tid og jeg derfor har skullet passe på hvad han fik at spise og det er gået ud over fiber indtagelsen

 

Sådan ser numsen ud til formiddag - som det ses er det blevet værre.

DSC03810.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...