Hop til indhold

tæve søges til parring


louise4690
 Share

Recommended Posts

Hej. Vil høre om der var nogen der kunne være interesseret i dette.

 

Jeg søger en schæfertæve til parring, gerne langhåret og med et godt sind og som snart kommer i løbetid, helst indenfor 1-2 måneder (gerne nu). Kommer selv fra Hornborg (ca 10 km fra horsens), da jeg gerne vil besøge hvalpene ville det være super hvis det ikke er alt for langt væk.

 

Jeg gør ikke dette pga. penge, men fordi jeg gerne vil have en søn efter ham, alt...så vil prisen derfor være en hvalp (med det "hele").

 

Tjango er blevet bedømt i DKK kreds 5, juni 2012.

Der står følgende: Kraftig substansfuld med et livlig og opmærksomt temperement. Komplet og korrekt tandsæt, mask hoved godt udtryk. God hals og veltillagt skulder, en anelse lang i lænden (tror jeg der står), men god fast ryg, dejlig forbryst, korrekt bryst dybde og underlinje, velvinklet bag, kunne ønske en anelse mere stabilitet i haseleddet..

 

Han er næsten 4 år gammel fra maj 2010. Dejlig, rolig, lærenem, utrolig charmerende og meget kærlig. Har altid fået ros af andre, både hundeejere, dyrlæger og forbipasserende.

 

Hvis du ikke er interesseret eller kun har "negative" kommentar, så vær venlig ikke at kommentere, på forhånd tak..

 

Det skal lige siges at jeg har prøvet med en anden hunhund, men hun har ikke rigtig været klar endnu, håber dog stadig på det lykkes, men tvivler, så derfor dette opslag. Og da jeg rigtig gerne vil ha at min nuværende dreng skal få glæde af en lille ny, kan/vil jeg ikke vente et ½ år mere..

IMG_3237.jpg

t3.jpg

t2.jpg

t1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu overhovedet ikke ham der ikke har lyst. :) han var mere end villig, det er hunhunden der ikke helt har været klar, så hun har flyttet rumpen inden han rigtig fik en chance.. :/ Forhørte mig ellers hod dyrlægen og hun sagde at schæfere ikke plegede at ha noget problem med at parre.. :S

 

Hvor på sjælland bor du? kommer selv derfra, flyttede til jylland for et par år siden, så køre af og til derover da min familie og venner stadig bor dér?

Link til indlæg
Del på andre sites

De hare store problemer med at have styrke nok i bagbenene til at kunne stå på dem mens de trækker tæven ind med forbenen...Jeg har selv desværre haft flere, faktisk 6 forskellige hanner til parring som ikke kunne...Hvis de kan så tar det dem et split sekund så sidder de der og kan så vende omkring...Jeg bor i Nordsjælland..Vi har lige haft 2 tæver i løb mangler den sidste ellers er det først juni-juli igen...Er han langhåret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ellers ikke han havde nogle problemer med at stå, han trak hende også pænt ind under sig synes jeg, men bare han lige fik ramt, pev hun og flyttede røven, vi fik så også taget en ægløsningstest der viste at hun ikke var klar. :/ han er ikke overdrevet langhåret, men ellers ja. hvad med dine, er de også langhåret?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...