Hop til indhold

Hvad skal vi stille op ? :(


leantropisk
 Share

Recommended Posts

Vi har fået en lille mops på 2 måneder. Hun har været hos os i 10 dage nu. I starten var hun utrolig kærlig og ville sove i skødet på os, men her de sidste par dage har hun ændret total adfærd. Hun er ikke kontaktsøgende, selvom vi også forsøger at træne det. Hun er vildt selvdestruktiv og bider sig selv meget i hale og poter.

Når vi ser hun gør det, forsøger vi at aflede hendes opmærksomhed med noget hun gerne må bide i, men nogle gange kan vi slet ikke komme i kontakt med hende. Hun snapper efter os og vores tøj. Er begyndt at blive sprælsk når vi bærer hende op af tapperne. Piver når vi holder hende. Bider i sin kasse. Nogle gange kan hun kører sig selv helt op at vi ikke kan få hende til at falde ned. Vi har prøvet tvangsnusning og timeout.

 

Vi har prøvet at gå små ture med hende, stimulere hende med "hjernegymnastik".

 

 

Vi har har også haft en personlig træner her ud, fordi der pt ikke er nogle hvalpehold.

 

 

Vi vil så gerne gøre det godt for hende, men det er som om intet bare virker.

 

Det har taget så hårdt på mig, at jeg flere gange bare har tudet, fordi jeg har følt mig så magtesløs.

 

Vi vi har virkelig sat os ind i det at have hvalp, men det er alligevel kommet så voldsomt bagpå mig, at det skulle være på den her måde. Og jeg har sagt til min mand, at jeg på en måde ikke tror jeg kan holde til det her. Føler virkelig hvalpen har knækket mig.

 

Men er hendes adfærd almindeligt for en hvalp? Eller har hun stress? Under/overstimuleret?

Eller må jeg/vi bare erkende at vi ikke kan give hende det hun har brug for?

 

:( er dybt ulykkelig.

Redigeret af leantropisk
Link til indlæg
Del på andre sites

pote/hale gnaskeriet ville jeg vende med dyrlægen, synes oftes det er de første symptomer på allergi.

 

Derud over ville jeg lære hende at slappe af, snor på hunden, bind den fast til et bordben giv evt et tyggeben, sæt dig ved siden af drik kaffe læs en bog, evt spil pc. dev vigtigste er at du også slapper helt af og der ikke sker en skid, der skal være ro på alle.

Lad være med at gå lange ture her i starten hold jer primært til nærområdet, tag evt nogle dage hvor i kører ud til nye steder og bare kigger på hvad der sker, hvalpen har som så ikke brug for den vilde motion alligevel på vores hvalpe hold anbefaler vi at turene ikke er på mere end ti minutters gang kan sagtens gå 5min. også sidde og kigge lidt på verden inden vi går hjem igen

 

Hjernegymnastik, giv hende foderet så hun skal søge efter det, i en flaske, pakket ind i et viskestykke,i en kasse med sammen krøllet papir, her i huset bruger vi stort set aldrig foderskålene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også lige runde dyrlægen med hensyn til halen og poterne det kan godt være allergi som biine skriver, men det skal tjekkes hos en dyrlæge.

 

Jeg har to labber og jeg har erfaret er de første dage hvor de kommer til et nyt hjem som hvalpe-babyer er de mere stille - de skal lige se det hele an og det er en kæmpe omvæltning for sådan en lille baby. Tænk på at hun er revet væk fra søskende og hendes mor, derfor søger de tryghed til at starte med ;-)

 

Når så det falder lidt på plads med de nye omgivelser - så bliver de HVALPE og er vilde som hvalpe nu er - husk på hun er kun en lille baby. De bider i alt.

Bare vent til hun begynder at skulle skifte tænder.

Køb evt. sådan nogle gummi tygge ting - så hendes gummer bliver masseret, du kan med fordel putte dem i fryseren - mine kunne gnaske længe på sådan nogle iskolde tygge-gummi-ting, det var som om det hjalp på de kløende tænder.

 

Men husk hun er en hvalp og hun aner intet - hun skal først lære.

 

Så snart det er muligt ville det være godt at starte på noget hvalpetræning.

 

Men først en tur til dyrlægen - det er min mening.

 

Iøvrigt velkommen til og held og lykke med babyen, håber vi må se et par billeder ;-) - og selv om det er svært lige nu - så nyd tiden mens hun er hvalp, det går alt for hurtigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

velkommen til :-)

 

jeg er enig med de andre mht allergi og potegnaskeri. Loui bed en overgang meget i poterne og det stoppede da vi skiftede foder. mht foderskift og ny hvalp er jeg lidt i tvivl om hvor hurtigt i skal gøre det - fodrer i med det samme som opdrætter gjorde? når jeg skifter foder gør jeg det over ca 10 dage hvor der procentvis kommer mere nyt foder i dag for dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du købt din hvalp, på en registreret kennel eller privat.???

Og havde de modertæven og andre søskende, da I så hende 1 ste gang.???

Det er krævende at have hvalpe, men du skal slappe af, så hvalpen opfatter dig som sin mors stedfortræder, altså en beskytter. Sunde hvalpe er ofte frække i vore øjne, de overlever jo på deres erfaringer og dem søger de i rigt mål, når de ikke lige sover.

Fraset kløe lyder din hvalp normal i mine øjne. Tal med opdrætter om klø og om de evt har haft en mindre loppeproblem.De fleste med mange hunde render ind i lopper ind i mellem og mange er så ikke glade for at behandle meget små hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du købt din hvalp, på en registreret kennel eller privat.???

Og havde de modertæven og andre søskende, da I så hende 1 ste gang.???

Det er krævende at have hvalpe, men du skal slappe af, så hvalpen opfatter dig som sin mors stedfortræder, altså en beskytter. Sunde hvalpe er ofte frække i vore øjne, de overlever jo på deres erfaringer og dem søger de i rigt mål, når de ikke lige sover.

Fraset kløe lyder din hvalp normal i mine øjne. Tal med opdrætter om klø og om de evt har haft en mindre loppeproblem.De fleste med mange hunde render ind i lopper ind i mellem og mange er så ikke glade for at behandle meget små hvalpe.

 

 

Helt enig her, og ja en helt normal hvalp du der har fået dig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg er enig med de andre, at din hvalp lyder som en normal hvalp.

 

Et af mine råd kunne være at sætte en DAP difuser i stikkontakten - evt spraye lidt DAP der hvor din hvalp skal sove. Jeg har altid brugt DAP når jeg har haft hvalpe og haft rigtig gode erfaringer med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til trådstarter.

Hvis din hvalp f.eks. er med dansk stambog(DKK eller DRU) og født her, så tal med opdrætter nu. Hvis din hvalp er en evt.importhvalp , sandsynligvis fjernet fra tæven før acceptabel tid, så er sagen en anden. Hvis hvalpens aner er ukendte for dig,og tillige opvæksten, så kræver det en anden indgangsvinkel, for så er hvalpens behov for støtte i opvæksten større.

Så har du nemlig ingen garanti for dens alder og hermed normal udvikling.

Vi er mange, også rutinerede hundeejere herinde, der gerne vil hjælpe, men det kræver så , du kommer på banen med flere oplysninger.

Kom frit frem, også selv om du nu evt. føler, du har købt katten i sækken.???? Og evt har betalt for noget du ikke tror du har fået.

Det sker hver dag mht hundehandel. Så hvis det skræmmer dig, så bare meld ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de mange svar.

 

Vi vi har lige skiftet mad, så det kan måske være derfor. Synes vi har gjort det gradvis, men hun har alligevel haft lidt tynd mave i dag.

 

Det er rart at læse, at i mener hun bare er en hvalp med alt hvad det indebærer. Men det er dog stadig en ret stor mundfuld, når ens forventninger var lidt noget andet.

 

Vi har købt hende af en familie der havde mor og far, som ved et uheld fik hvalpe fordi faren hev morens trusser af under løbetid. Vi var slet ikke i tvivl om det var et godt sted hun er vokset op.

 

Hvor er jeg taknemmelig for de mange kommentarer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke selv hvalpe-fan, fandt jeg ud af, da jeg stod i det. Men gør hvad I kan og bid tænderne sammen, så skal I nok med tiden få den hund I har set frem til. Tålmodighed er et nøgleord ift. hvalpe, men husk at hvalpeperioden kun varer omkring 6 måneder, og I har jo først fået hende fra da hun var 2 måneder. Så det er altså ikke længe.

Så følger teenage-alderen, som også kan være slem, men på en anden måde og ikke så udmattende synes jeg.

 

Tænk på det sådan her: I giver nogle måneder, som måske er lidt hårde og udmattende - men I får rigtig mange ÅR igen i den anden inde. Det er altså en god investering, så hold ud. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...