Hop til indhold

cockapoo


Gæst snar
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Vil spørge om i kender til cocka poo, dvs en blanding mellem cocker spaniel og puddel.

 

Er det rigtigt at de hverken fæler eller gør noget særligt og at de har alt det bedste fra de to racer i sig.

 

Venter spændt på at høre fra jer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm hedder en blanding mellem en puddel og en cocker en cockapoo - har jeg aldrig hørt før - nå men jeg må siges at have haft sådan en blanding - eller rettere mine forældre havde.

 

Vores cocker/puddel havde cockerens sind og væremåde samt en halv lang cocker/puddel pels. Hun blev klippet da pelsen var helt umulig at have med at gøre når den voksede til.

 

Jeg kan ikke hjælpe yderligere udover at sige at vores hund dengang var meget rolig når den var indendøre - men krævede som cockeren at komme ud og få sig rørt.

Link til indlæg
Del på andre sites

de kaldes cockerpoo, ikke cockapoo. Dem jeg har mødt har været rigtig søde, dejlighe hunde. Pelsen skal jeg ikke kunne udtale mig om, men som Doberfan siger, kan man aldrig være helt sikker på hvilken hund man får (som med alle blandinger), før den bliver ældre.

 

cockapoo synes jeg i min egen lille infantile verden er meget meget sjovere..... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke selv til hunde af denne blanding, men den lyder sød :-) kan dog godt forestille mig at pelsen kan blive lidt svær at holde, som nogen nævner.

 

Personligt ville jeg aldrig selv købe sådan en blanding et sted hvor de lover at hunden vil være fældefri, og få det bedste fra de to racer. Mine hår stritter også lidt når opdrætteren finder på nye smarte navne til blandinger som bare er ... Ja, blandinger. Jeg er nok lidt fordomsfuld, men jeg synes det skriger langt væk af hvalpefabrik, så hvis du beslutter dig for at anskaffe dig en sådan blanding vil mit råd være at se dig for ude på markedet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring med Cocker er, at nogle er ekstrem meget gøende. Til træning er jeg ofte ved at gå amok over, ikke at kunne høre hvad træner siger. Og at folk ikke kan få deres hunde til at holde kæft. Så at dette ikke skulle arves er da helt utrolig.

Synes, at hvis man har de 800 kr. til proffessionel pelspleje ca. hver anden måned, kan det nok blive en pæn velholdt hund. Men den er og bliver jo et gadekryds. Ikke at jeg har noget imod disse, har da selv 2 stk, men at tro man ved, hvad man får i den udvoksede hund , er da ren vrøvl.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender en cockerpoo, som jeg har gået til agility med. hun er ekstremt sød og en meget træningsvillig hund! hun har puddelagtig pels, som ikke fælder, men det er der selvfølgelig ikke nogen garanti for, når det er en blanding. jeg mener, at de havde hende med hjem fra usa. hvis fældefrihed er et vigtigt kriterie, ville jeg aldrig turde vælge blandingshund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...