Hop til indhold

Albas Verden


tjikson
 Share

Recommended Posts

  • Svar 166
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:( Får stadig små signaler, på hun tidligere har fået en på hovedet hvis hun ikke har hørt efter..

 

Stod og fodrede hende med fedtkanten fra lammet, fra aftensmaden.. Da hun blev en smule overivrig til sidst :lol: og nappede mere og mere i fingrene...

Hun endte så med at få hapset godt i en finger, og i rent chok.. løfter jeg hånden op i luften og råber ok højt AV!..

 

Alba er MEGET hurtigt flygtet ind under spisebordet :( Og skulle lokkes ud derfra igen, og vimsede en smule forsigtigt rundt om os bagefter, som om hun forventede der skulle ske noget slemt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjikson bare en tanke...hvis du nu stopper med at fodre hende med fingrene, så får du ikke ondt og råber av og Alba blir ikke forskrækket :5up:

Det er nu heller ikke fordi jeg plejer at håndfodre hende med kød så voldsomt tit :lol: Men altså hun er tilpas distræt til man ikke kan kaste godbidder som belønninger.. Hun kan ikke finde ud af at finde dem..

 

Men det er jo normalt ikke et problem for os, da hun ikke plejer at være så begejstret, eller fordi jeg formår at kaste det ned i gabet på hende :lol:

 

Ville bare lige have skrevet det ind i tråden, da jeg prøver at samle gode og dårlige ting her...

 

 

Men kæresten nævnte også, at han ligger mærke til at hun reagere hvis han bevæger en arm for hurtigt..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Når, det er vidst på tide med en update :mrgreen:

 

Vi har lige gennemgået endnu en løbetid, jeg forstår godt man kan blive træt af hende i den periode :roll::damn:

Hun piver døgnet rundt i en uge :damn: Hvis hun ikke piver, så går hun tur og jagter hanhunde...

Vi har snak om vi steriliserer hende her i efteråret :rolleyes:

 

Derudover trives hun, hun løber stadig med herren når det ikke er for varmt.. Får masser af ros af folk hun møder, virker glad og tilfreds :lun:

Hun er en meget tålmodig og sød vovse :lun: Altså når der ikke er katte i nærheden, så lyder hun som en mastiff ifølge kæresten :lol:

008.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Overvejer at begynde til træning med hende :hmm:

 

Kan mærke hun er nået til det stadie, hvor hun har fået noget "psykisk overskud".. Så er begynd at overveje om jeg ikke skal begynde at gå til noget med den gamle tøs :mrsgreen:

 

Men for det første er hun ikke en af de hunde der opfandt den dybe tallerken, hun gider ikke gentagelser, også er hun jo på kanten af at være en ældre dame

 

Så syntes det er svært at finde ud af hvilken slags hundespot hun kan gå til? Overvejer en smule at ofre mig :lol: og melde hende til Rally, selvom jeg ihvertfald med Tilde fandt det røvsygt :oops:

 

Men er der andet end det, som man kan gå til med hende :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Overvejer at begynde til træning med hende :hmm:

 

Kan mærke hun er nået til det stadie, hvor hun har fået noget "psykisk overskud".. Så er begynd at overveje om jeg ikke skal begynde at gå til noget med den gamle tøs :mrsgreen:

 

Men for det første er hun ikke en af de hunde der opfandt den dybe tallerken, hun gider ikke gentagelser, også er hun jo på kanten af at være en ældre dame

 

Så syntes det er svært at finde ud af hvilken slags hundespot hun kan gå til? Overvejer en smule at ofre mig :lol: og melde hende til Rally, selvom jeg ihvertfald med Tilde fandt det røvsygt :oops:

 

Men er der andet end det, som man kan gå til med hende :hmm:

 

Ældre dame... var hun ikke kun omkring de 6 år?

 

Hvis DU synes at rally er røvsygt, så vil hun helt sikkert også synes det. Men måske har du været uheldigt at gå hos en uinspirerende instruktør. En dygtig instruktør kan gøre det meste træning sjovt.

 

Udover rally eller lydighed er agility jo også en mulighed - det kan hun sagtens starte på, selvom hun ikke er en vårhare, hvis bare hun er frisk og rørig. Nogle steder tilbydes der også trickhold eller hundeparkour. Og ellers er spor, som er nævnt, jo også en mulighed - hvis der er springer spaniel (eller en anden form for spaniel i hende), hvilket det jo ligner, vil hun sikkert elske at bruge næsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ældre dame... var hun ikke kun omkring de 6 år?

 

Hvis DU synes at rally er røvsygt, så vil hun helt sikkert også synes det. Men måske har du været uheldigt at gå hos en uinspirerende instruktør. En dygtig instruktør kan gøre det meste træning sjovt.

 

Udover rally eller lydighed er agility jo også en mulighed - det kan hun sagtens starte på, selvom hun ikke er en vårhare, hvis bare hun er frisk og rørig. Nogle steder tilbydes der også trickhold eller hundeparkour. Og ellers er spor, som er nævnt, jo også en mulighed - hvis der er springer spaniel (eller en anden form for spaniel i hende), hvilket det jo ligner, vil hun sikkert elske at bruge næsen.

 

Jo, men før vi kommer igang og hun er ikke den mest rørige dame :rolleyes: Desuden er hun klodset og bliver bange hvergang hun vælter ting ned :lol: Derfor er agility lidt udelukket pt.

 

Har været ved flere trænere, syntes det er kedeligt at gå rundt og læse skilte :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men før vi kommer igang og hun er ikke den mest rørige dame :rolleyes: Desuden er hun klodset og bliver bange hvergang hun vælter ting ned :lol: Derfor er agility lidt udelukket pt.

 

Har været ved flere trænere, syntes det er kedeligt at gå rundt og læse skilte :genert:

 

måske noget soft agility kunne være en ide. Så kunne hun måske også få lidt mere selvtillid ( altså i form af ikke at blive bange når ting vælter osv), og måske lidt mere kontrol over sine krop osv. Bananna har gået til soft agility, og der lærte hun rigtig mange sjove ting, som at gå på forskelligt underlag, og igennem forskellige ting osv, jeg tror det hjalp hende rigtig godt.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu har vi faktisk haft hende over et halvt år!! :shock:

 

Det går fantastisk med hende og alle som møder hende falder pladask for hende!

Vi har desuden nu mødt TRE der har spurgt om hun ikke var en kleiner munsterlander ! Så det har vi nu slået fast med syvtommer søm at hun er en blanding af :lol:

Hun har desuden opdaget sin næse og har idag helt af sig fundet og fået tre agerhøns til at lette :lun: Dygtige lille jagthund!

Derudover forundres vi jævnlig over hvor nem hun er og hvor heldige vi er :lun:

Hun har desuden lært at omgås mine forældres hunde, så nu er der også fryd og gammen når de tre er sammen :lun: Og en anelse klemt i en tre personers sofa med en Alba, to cavaliere og to personer :lol:

 

10561657_10152606893739887_9060483270581414505_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...