Hop til indhold

1 eller 2 dansk svensk gårdhunde


Gæst Camilla7200
 Share

Recommended Posts

Gæst Camilla7200

Hej,

Jeg har nu en blanding af en labrador og en dansk svensk gårdhund, hvor han i sindet er en DGS. Efter jeg har skiftet job, er han nu alene ca. 8 timer om dagen, og overvejer derfor at få en hund mere, i håb om de måske kan underholde hinanden.

Har i erfarring med at have to hunde? Og er det en god løsning, for de kan underholde hinanden når de er selv hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Os med flere hunde, stræber for så vidt muligt efter, at de ikke underholder sig selv eller hinanden alt for meget når de er alene :lol: De har selskab af hinanden ja, men fri hundeleg i 8 timer, er nok ikke lige det dit hjem mangler :mrgreen: Hvis han trives med at du er væk 8 timer, så behøver du ikke ændre noget, og du skal i hvertfald ikke have en hund mere, bare for din hunds skyld. Du kan evt gøre lidt mere ud af den tid, I rent faktisk har sammen når du er hjemme, hvilket jo stadig er mange timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Enig med pinpoynter, jeg har også to hunde, men når de er alene hjemme 8 timer hver dag ligger de som regel i deres kurve, går lidt rundt, drikker lidt vand og ligger og venter på at vi kommer hjem. Der er ingen vild leg eller leg med legetøj mv.

Her underholdende man heller ikke sig selv, man venter til vi kommer hjem også sker der noget og de er bare så klar til dagens udfordringer ;-) så jeg vil også sige brug tiden på den du har og gør ekstra ud af det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine to sover imens jeg er væk og som regel kan jeg se, at den yngste har sovet oppe i sengen og den ældste nedenunder. Så de underholder ikke hinanden. Det er det de har mig til :mrgreen:

 

som de andre siger, du skal kun få hund nummer 2 hvis DU gerne vil have hund nummer to. For det er dobbelt op på arbejde, udgifter, rengøring og tid. Men også på glæde :lun:

 

Og så er jeg skrækkelig nysgerrig efter et billede. Jeg har nemlig en dsg/lab/cocker blanding selv :mrgreen:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig med de andre. Du skal ikke få en ekstra hund for din hunds skyld - men fordi DU gerne vil have den. Eller, optimalt mener jeg helt klart det er at have minimum to hunde sammen - men det skal være eget ønske, og ikke blot pga man vil have selskab til sin hund. De fleste hunde kan sagtens fungere rigtig fint alene. For som amocca siger, så er det dobbelt op på udgifter, rengøring mm. Det besværliggøre pasning, at tage dem med omkring osv.

 

Selv har vi fire hunde og jeg elsker at have en rigtig lille flok. Og nu ved jeg godt at vi stadig har dobbelt op på det antal du overvejer, så det giver jo klart mere arbejde og flere udgifter til os. Men mange ting var da klart nemmere da vi havde én hund - få udgifter, svinede ikke ret meget, kunne komme med overalt, pasning kunne de fleste klare osv. Med fire hunde betyder det at ferie uden hund ikke eksisterer mere, vi bruger rigtig mange penge på dem og de sviiiiiner. Men jeg elsker at have dem, og alt det "negative" opvejes gange 1000 af al den kærlighed jeg har til mine fire piger :hjerte: men det er også fordi de helt hundrede er anskaffet efter vores eget egoistiske ønske - ellers havde det nok været knap så sjovt, hvis vi ikke helt havde lysten, og det blot var som selskab til første hunde.

 

Ps. Trods vi har fire hunde så er der to af dem som måske leger 5minutter sammen i løbet af den tid de er alene. Ellers sover de. Dog sover de sammen, helt op af hinanden :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en dsg og hun er alene hjemme hver dag 9-11 timer, det genere hende ikke. Jeg kan se på videoen jeg har optaget at hun ligger og sover indtil ca. 1 time før jeg plejer at komme hjem så sidder hun og venter :lun: og SÅ skal vi ud og gå og lege og have det super sjovt :ivrig:

 

Nu ved jeg ikke hvor gammel din hund er, men min dsg ville ikke bryde sig om en ven for underholdningens skyld. Hun vil bare gerne sove, og ha min opmærksomhed uden konkurrence :blink:

 

Så jeg siger som de andre få en hund 2 for din EGEN skyld :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...