Hop til indhold

Tulle opdatering.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Hejsa. det er mest bare en opdate om tulle.

 

som nogle måske husker så har tulle fået en halsinfektion som ikke respondere på antibiotika og hun hoster stadig et par gange om dagen

det er jo vad det er.

 

kl 3:00 om natten for en del tid siden vågnet jeg ved at hun hostet voldsomt og hinnes vejrtrækning var voldsom hurtig og overfladisk hun havet 41 i feber og hun kunne dårlig nog gå så jeg prøvet at ringe til vagt dyrlægen og det var nærmest umuligt jeg fik fat i en på københavns dyrehospital og di ville ikke køre til Helsingør så det var jevnt hen ubehagligt det lygges så kl 6 at få fat i en dyrlæge som havet åben det skete natten til lørdag og di havet åben efter kl 8:00 så jeg fik min far til at køre os der ud så tulle kunne blive behandlet og di mener at det skylles en lungebetændelse og 2-3 dage efter havet hun det væsentligt bedre.

 

så her for nylig havet hun fået en en knude over øjet som lavet sår på den røde hinde som kan trækes hen over øjet så måtte vi afsted igen i det var dog ikke noget anet en det kunne opereres væk og det var ikke onartet udover det fik hun renset tænder og fjernet en vorte som var blevet lige volsom nog som sad på albuen på forbenet og det var så det.

 

en 7 dage senere opdaget jeg midt i frokosten at hun bløte fra halen

og min umedbare tanke var hun havet revet sig på noget men da jeg fjernet pelsen var det kraftigt hævet og det var meget blodigt så af sted til dyrlægen igen og han fortalte at det var en knude som der var gået hul på det skal opereres vek så vi fik igen en tid og tulle fik fjernet knuden så nu har jeg gået og nusset om det siden og det er næsten helet.

 

hun er 9år nu og jeg håber hun når at få det tine med.

 

men det var bare en opmundring herfra. i spør bare vis der er noget som skal uddybes.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte:Nårh... Jeg har da tænkt på Tulle nogle gange.. Det er rart at høre, at hun stadig lever.. Hun er jo en gammel pige.

Men hun har da været sund og rask det meste af hendes liv, så mon ikke hun klarer et par år mere?:lun: ---Mindst!

 

Jeg håber at hun er sygeforsikret for hele livet, --for der KAN jo komme lidt skavanker med alderen.. :???: Det er også meget almindeligt at gamle hunde får knuder en gang imellem...

 

 

Hosten er nok ikke kun en lungebetændelse, for hun har haft den over et år nu. Det er nok noget med hendes hjerte også..... Hvis det er alderdom, så kan det selvfølgelig ikke kureres. Men måske kan medicin gøre at hun får det bedre.. Og at hun så ikke så let får lungebetændelse igen.

 

Du må bare holde øje med hende. Kikke hud og øjne og ører og allevegne, -hver dag.

 

Det gør jeg nemlig med Silke, der er 12 år nu, --for at fange tegn på sygdom så tidligt som muligt. Det er billigere........... Og bestemt rarest for Silke. Og hun nyyyyder at blive puslet om morgenen inden vi går tur. Hun har da et par småknuder. Men så længe de ikke generer, så bliver de ikke fjernet. Jeg holder bare øje med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...