Hop til indhold

Pomeranian pris


PernilleL123
 Share

Recommended Posts

Hey alle jeg vil rigtig gerne købe en sød lille pomeranian, men jeg vil gerne vide hvad den koster ca med mad og de ting. ?

for jeg vil rigtig gerne vide om jeg har penge til at den kan få det rigtig mad og den rigtige pleje :D

 

på forhånd tak håber i kan hjælpe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det koster i omegnen af 1.000 kr om måneden at have hund, sådan groft sagt. Der er ret store udgifter forbundet med sele købet (hundens pris, kurv, snor, halsbånd, legetøj, foder, fodertønder mm). Som faste udgifter er foder, træning, forsikring (inkl. sygeforsikring), dyrlægebesøg, godbidder, legetøj mm.

 

Og så skal du huske at en poms lever i mange, mange år. Er du klar til at binde dig 15-16 år ud i fremtiden? Kan du få hunden passet når du skal på ferie? Hvad med arbejde og arbejdstider? Mand og børn? Villig til at droppe byture hver weekend?

 

Meget afhænger også af det netværk man har. Begynder du til træning med hunden, vil du lynhurtigt få et stort netværk, men man skal selvfølgelig have et vist netværk i orden inden man får hund.

 

Og så alt det gode. En hund er fantastisk at dele sit liv med. Den viser ubetinget kærlighed! Den elsker dig, uanset om du er morgengrim eller dressed up. Den tvinger dig ud i verden hver eneste dag. Den får dig til at kigge efter dens kropssprog, og tvinger dig til at sætte dig i dens sted. Du lærer at sætte et andet individs behov over dine egne:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig godt skrevet, Anne1979! Bare husk PernilleL123, at bliver din hund pludselig syg, kan dyrlægeregningen løbe op i adskillige tusinde kroner her og nu - har du mulighed for at finde de penge akut en lørdag nat?

 

Jeg bliver altid lidt... "hmf", når det bruges som argument.

 

Groft sagt; Hvad koster en akut aflivning? 2-3000 kr? Det kan de fleste altså finde hvis det absolut skal være!

 

Jeg siger bestemt ikke at man ikke skal have orden i økonomien, men den der med at man altså skal have nærmest 20.000 kr stående, hvis nu hunden akut skulle blive syg en søndag aften er altså bare latterlig, ja undskyld, men jeg synes simpelthen det er frækt at hvis man ikke er villig til at bruge det, så skal man ikke have hund. Men okay, hver sin mening er jo også fair nok.

 

---

 

Når det kommer til beløb, vil jeg også mene omkring 1000, måske 1500 kr er et okay beløb at have kalkuleret med. En ting med pomsen er jo at den kræver lidt ekstra pelspleje, og produkter som man skal tage højde for også koster lidt, derfor er det en anelse mere dyrt at have en pelshund tror jeg. Jeg bruger i hvert fald 3-400 kr om måneden på shampoo og diverse på mine to pelshunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal jo ikke vaske en poms sådan i tide og utide. Det er en spidshund, ikke en selskabshund (trods størrelsen). Og med mindre man udstiller, er bad vist ikke noget de fleste hunde udsættes for hele tiden.

 

Nej men den skal jo børstes. Mine bliver ikke vasket særlig ofte, men for at deres pels ikke filtre og bliver træls, bruger jeg da dims i pelsen for at velligeholde den. (Nok lidt ligesom at man bruger balsam til sit eget hår)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville altid kunne finde penge til en hund hvis den skal til dyre læge, den skal jo ikke lide under at jeg ikke lige har penge til at den bliver syg det er jo mig det har valgt at ha den ikke omvendt :) så det vil jeg altid kunne klare.

 

ja går også og spare op til at jeg altid har penge til den med pels pleje og udstyr :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej men den skal jo børstes. Mine bliver ikke vasket særlig ofte, men for at deres pels ikke filtre og bliver træls, bruger jeg da dims i pelsen for at velligeholde den. (Nok lidt ligesom at man bruger balsam til sit eget hår)

 

Men hvor mange penge bruger du om måneden på Dexters pels? Jeg har købt en schæferstrigle til ca. 50 kr, en karte til samme pris og en furminator til ca. 250 kr. Og en gang hvert/hver andet år køber jeg en showshine. Så synes det er temmelig små udgifter fordelt over Bellas nu 3 år og 3 mdr:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor mange penge bruger du om måneden på Dexters pels? Jeg har købt en schæferstrigle til ca. 50 kr, en karte til samme pris og en furminator til ca. 250 kr. Og en gang hvert/hver andet år køber jeg en showshine. Så synes det er temmelig små udgifter fordelt over Bellas nu 3 år og 3 mdr:lol:

 

Men nu taler vi jo om en pels race? Jeg nævner jo netop at det er derfor, og at det kun er på mine små jeg bruger det... Taler vi generelt ville jeg aldrig mene at folk skulle tænke over den slags. Men hvis man overvejer at købe en race som har pels, så kræver det også at man sætter sig ind i hvordan den holdes, eller at man f.eks. vælger at skaffe redskaberne til at trimme hunden ned, eller et eller andet.

 

Da jeg startede med de to langhårede, brugte jeg ingen produkter, og efter jeg er begyndt at bruge et par forskellige ting i hverdagen, er det blevet langt nemmere. Nu ved jeg godt at en pomse ikke ligefrem vokser jordens længste pels; Men den er faktisk mega tyk! Ud af vores 4 bruger jeg i perioder mest tid på Dexters pels, fordi den (ligesom pomsens) er super tyk og med underuld. Faktisk så sent som i dag lavede jeg grin med at Dexters pels lige for tiden filter mere end de to smås :lol:

 

Nå men pointen er; Pelshunde kræver nu engang mere end hunde med kortere hår. Ikke fordi man skal købe en dyr børste hver måned, men f.eks. den conditioner jeg bruger når jeg ordner deres pels, den koster altså 200 kr om måneden i gennemsnit... (To hunde i alt). Og det er altså ikke fordi at de skal udstilles, men fordi at de ikke skal rende rundt med filtre.

 

Men hvis man udregner hvad jeg har brugt på trimmebord, trimmere, kamme, børster osv. de seneste 7 måneder, så er det da laaaangt mere end 3-400 kr om måneden. Men det er jo indkøb af udstyr, og engangsudgifter de fleste af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver altid lidt... "hmf", når det bruges som argument.

 

Groft sagt; Hvad koster en akut aflivning? 2-3000 kr? Det kan de fleste altså finde hvis det absolut skal være!

 

Jeg siger bestemt ikke at man ikke skal have orden i økonomien, men den der med at man altså skal have nærmest 20.000 kr stående, hvis nu hunden akut skulle blive syg en søndag aften er altså bare latterlig, ja undskyld, men jeg synes simpelthen det er frækt at hvis man ikke er villig til at bruge det, så skal man ikke have hund. Men okay, hver sin mening er jo også fair nok.

 

---

 

Når det kommer til beløb, vil jeg også mene omkring 1000, måske 1500 kr er et okay beløb at have kalkuleret med. En ting med pomsen er jo at den kræver lidt ekstra pelspleje, og produkter som man skal tage højde for også koster lidt, derfor er det en anelse mere dyrt at have en pelshund tror jeg. Jeg bruger i hvert fald 3-400 kr om måneden på shampoo og diverse på mine to pelshunde...

 

Hver sin mening! Som opdrætter ville jeg aldrig sælge en af mine hvalpe til én, der havde den holdning med en akut aflivning frem for at kunne fremskaffe de nødvendige penge i en nødsituation, det er da helt sikkert! Og det KAN ske for hvem som helst..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver altid lidt... "hmf", når det bruges som argument.

 

Groft sagt; Hvad koster en akut aflivning? 2-3000 kr? Det kan de fleste altså finde hvis det absolut skal være!

 

Jeg siger bestemt ikke at man ikke skal have orden i økonomien, men den der med at man altså skal have nærmest 20.000 kr stående, hvis nu hunden akut skulle blive syg en søndag aften er altså bare latterlig, ja undskyld, men jeg synes simpelthen det er frækt at hvis man ikke er villig til at bruge det, så skal man ikke have hund. Men okay, hver sin mening er jo også fair nok.

 

---

 

Når det kommer til beløb, vil jeg også mene omkring 1000, måske 1500 kr er et okay beløb at have kalkuleret med. En ting med pomsen er jo at den kræver lidt ekstra pelspleje, og produkter som man skal tage højde for også koster lidt, derfor er det en anelse mere dyrt at have en pelshund tror jeg. Jeg bruger i hvert fald 3-400 kr om måneden på shampoo og diverse på mine to pelshunde...

 

Nej men den skal jo børstes. Mine bliver ikke vasket særlig ofte, men for at deres pels ikke filtre og bliver træls, bruger jeg da dims i pelsen for at velligeholde den. (Nok lidt ligesom at man bruger balsam til sit eget hår)

 

Pomeranians pels er helt, helt anderledes end løvernes. Det er - som Anne skriver - en spidshundepels og er derfor i modsætning til løvernes selvrensende (med mindre de ruller sig i noget klamt, så skal de selvfølgelig vaskes, men det kan klares med helt almindeligt hundeshampoo). Man behøver ikke at bruge nogen form for produkter til deres pels, og som sagt skal de ikke vaskes med mindre de har rullet sig i lort eller andre lækre sager. Ja, de har en del underuld, men det klares jo med en god gennembørstning. Jeg børster Tyson godt igennem engang hver til hveranden uge, og så er hans pels fin. Spidshundepelsen filtrer jo heller ikke, sådan som løvepels gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Shii, en pomeranier er IKKE en pelsrace, det er en spidshund! Sådan en som Sonja77 har:vedikke:

 

Pomeranians pels er helt, helt anderledes end løvernes. Det er - som Anne skriver - en spidshundepels og er derfor i modsætning til løvernes selvrensende (med mindre de ruller sig i noget klamt, så skal de selvfølgelig vaskes, men det kan klares med helt almindeligt hundeshampoo). Man behøver ikke at bruge nogen form for produkter til deres pels, og som sagt skal de ikke vaskes med mindre de har rullet sig i lort eller andre lækre sager. Ja, de har en del underuld, men det klares jo med en god gennembørstning. Jeg børster Tyson godt igennem engang hver til hveranden uge, og så er hans pels fin. Spidshundepelsen filtrer jo heller ikke, sådan som løvepels gør.

 

Dexters pels filtre mere end løvernes gør. Han skal, i sin fældeperiode børstes minimum en gang om dagen. Og når jeg skriver en pelsrace, mener jeg altså bare en hund der har mere pels end en lets say labrador.

 

Og en spidshund er jo en kategori, det er en pelsrace altså ikke :lol: I mine øjne er en samojede da også en pelsrace, som kræver at man tænker over at der er en pels som skal tages hensyn til på den ene eller anden måde.

 

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at en pomeranien skal bades, jeg har blot sagt at man nok skal tænke over at det er en race som kræver mere pelspleje end nogle andre racer, og at det kan være en udgift som man skal tage hensyn til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til trådstarter, husk endelig at se på hundeforsikring (som er lovpligtigt) inklusiv sygeforsikring. Godt nok skal man de fleste steder betale med det samme men man får så en ok del retur fra forsikringsselskabet (så længe det er en skade/sygdom de dækker - nogle arvelige ting såsom HD er der mange som ikke dækker).

 

 

Jeg bliver altid lidt... "hmf", når det bruges som argument.

 

Groft sagt; Hvad koster en akut aflivning? 2-3000 kr? Det kan de fleste altså finde hvis det absolut skal være!

 

Nu KUNNE det jo være, at man gerne ville beholde sin hund hvis den brækkede benet en lørdag aften :lol:

 

 

Ja samojede er en pelset sag men jeg har ingen trimmebord - jeg har så en blower men til en lille hund er en hårtørrer jo så rigeligt. Jeg har lidt forskellige børster, den jeg bruger mest kostede 50kr. Hundeshampoo bruger vi en flaske pr år, og Voodoo skal børstes mere end Motor, fordi Voodoo er en værre lille gris :mrgreen: men vi snakker 1-2 gange om ugen og det koster jo ingenting.

Bad er en sjældenhed. Smider dem hellere forbi en ren å eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu KUNNE det jo være, at man gerne ville beholde sin hund hvis den brækkede benet en lørdag aften :lol:

 

Jamen du har da helt ret. Jeg synes bare at det ikke kommer an på om man har 20.000 kr stående der gør at man kan blive hundeejer eller ej. Og jeg synes bestemt ikke at man er en dårlig ejer bare fordi man ikke vil bruge 20.000 kr. på et brækket ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du har da helt ret. Jeg synes bare at det ikke kommer an på om man har 20.000 kr stående der gør at man kan blive hundeejer eller ej. Og jeg synes bestemt ikke at man er en dårlig ejer bare fordi man ikke vil bruge 20.000 kr. på et brækket ben.

20.000 er måske også i overkanten, men jeg er en af dem, som gerne anbefaler folk at lave en opsparing til hund - og allerede gerne inden de køber den. Det gad jeg nemlig godt selv at have haft. Og især hvis pengene er små, som de er for mit vedkommende, så kan jeg absolut kun anbefale det. Bare 10.000 ville for mig være svært at skaffe sådan lige pludselig en søndag aften og så synes jeg bare det er rart at have den tryghed i de penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du har da helt ret. Jeg synes bare at det ikke kommer an på om man har 20.000 kr stående der gør at man kan blive hundeejer eller ej. Og jeg synes bestemt ikke at man er en dårlig ejer bare fordi man ikke vil bruge 20.000 kr. på et brækket ben.

 

Det er der heller ikke nogen som skriver noget om. CLZ skrev: Bare husk PernilleL123, at bliver din hund pludselig syg, kan dyrlægeregningen løbe op i adskillige tusinde kroner her og nu - har du mulighed for at finde de penge akut en lørdag nat?

Og det er jo rigtigt nok. Om det er 5000 eller 20000 er vel ligemeget, pointen er bare at der kan ske noget som skal betales lørdag aften og det skal man lige huske. Hunden skal ikke ligge og lide til mandag morgen hvor man kan ringe til sin bankrådgiver. Og de fleste bliver vel ret hurtigt knyttede til deres hund, så en aflivning er imo ikke nemmere end at finde 20 klik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at en pomeranien skal bades, jeg har blot sagt at man nok skal tænke over at det er en race som kræver mere pelspleje end nogle andre racer, og at det kan være en udgift som man skal tage hensyn til.

 

Ok, men jeg mener så ikke, at der er nogen udgifter til pelspleje for en poms (udover at man selvfølgelig skal købe en børste). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

20.000 er måske også i overkanten, men jeg er en af dem, som gerne anbefaler folk at lave en opsparing til hund - og allerede gerne inden de køber den. Det gad jeg nemlig godt selv at have haft. Og især hvis pengene er små, som de er for mit vedkommende, så kan jeg absolut kun anbefale det. Bare 10.000 ville for mig være svært at skaffe sådan lige pludselig en søndag aften og så synes jeg bare det er rart at have den tryghed i de penge.

 

Det er også derfor jeg siger at 1000 kr nok er det man bruger, men 1500 måske er fint at kalkulere med. Så har man til at lave en opsparing til alle de uforudsete omkostninger dyrlæge, adfærdspsykolog, specialfoder osv.

 

Jeg er bestemt glad for at vi har en opsparing til vores hunde, så skulle de have brug for f.eks. dyrlæge en lørdag aften så kan vi sørge for det uden at skulle stresse over at finde penge et andet sted. Men det er i mine øjne ikke et krav at man har dette planlagt før man anskaffer sig en hund.

 

 

Det er der heller ikke nogen som skriver noget om. CLZ skrev: Bare husk PernilleL123, at bliver din hund pludselig syg, kan dyrlægeregningen løbe op i adskillige tusinde kroner her og nu - har du mulighed for at finde de penge akut en lørdag nat?

Og det er jo rigtigt nok. Om det er 5000 eller 20000 er vel ligemeget, pointen er bare at der kan ske noget som skal betales lørdag aften og det skal man lige huske. Hunden skal ikke ligge og lide til mandag morgen hvor man kan ringe til sin bankrådgiver. Og de fleste bliver vel ret hurtigt knyttede til deres hund, så en aflivning er imo ikke nemmere end at finde 20 klik.

 

Jamen det er jeg helt enig. Men at spørge på et offentligt forum om folk kan skaffe pengene, synes jeg faktisk er frækt. Det er da klart noget man skal være opmærksom på som hundeejer, katteejer eller for den sags skyld hamsterejer.

 

Og du har da helt ret, jeg ville aldrig kunne aflive nogen af mine hunde, hvis der var behandlingsmulighed. Men man er altså ikke en dårlig hundeejer hvis man vælger at aflive sin hund fremfor at bruge X antal kroner på en operation der måske kan redde hundens liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også derfor jeg siger at 1000 kr nok er det man bruger, men 1500 måske er fint at kalkulere med. Så har man til at lave en opsparing til alle de uforudsete omkostninger dyrlæge, adfærdspsykolog, specialfoder osv.

 

Jeg er bestemt glad for at vi har en opsparing til vores hunde, så skulle de have brug for f.eks. dyrlæge en lørdag aften så kan vi sørge for det uden at skulle stresse over at finde penge et andet sted. Men det er i mine øjne ikke et krav at man har dette planlagt før man anskaffer sig en hund.

 

Nemlig :5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

Shii, mener du helt alvorligt og oprigtigt at du bruger 300-400 kr på pelspleje på Dexter om måneden? Altså, hvor meget bliver han vasket, børstet, sprøjtet og trimmet? Hans pels er ikke så forskellig fra Bellas, og så ER det altså ikke mere kompliceret end det:vedikke: Eller tog du fejl af racerne, og forsøger at redde den hjem?:-)

 

Mht. opsparing. Altså, vi har da ikke sådan lige 20.000 at hive ud af budgettet, men banken ville nok synes det var helt ok. Specielt når forsikringen dækker. Men har man ingen sygeforsikring, er opsparing nok den eneste vej frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii, mener du helt alvorligt og oprigtigt at du bruger 300-400 kr på pelspleje på Dexter om måneden? Altså, hvor meget bliver han vasket, børstet, sprøjtet og trimmet? Hans pels er ikke så forskellig fra Bellas, og så ER det altså ikke mere kompliceret end det:vedikke: Eller tog du fejl af racerne, og forsøger at redde den hjem?:-)

 

Mht. opsparing. Altså, vi har da ikke sådan lige 20.000 at hive ud af budgettet, men banken ville nok synes det var helt ok. Specielt når forsikringen dækker. Men har man ingen sygeforsikring, er opsparing nok den eneste vej frem.

 

 

Nej, det har jeg da aldrig sagt at jeg gør? Jeg sagde til de to LØVER bruger jeg 3-400 kr (for begge det vil sige 150-200 per hund). Det har jeg sagt helt fra starten, og så startede du med at spørge ind til Dexters pelspleje som jeg før det ikke havde nævnt... Jeg har da på intet tidspunkt sagt at jeg bruger noget som helst på ham faktisk. Jeg bruger blower, og så har jeg tre forskellige børster fordi hans pels filtre og er et helvede i fældningsperioden.

 

Racer der har mere pels end de korthåret kræver bare at man tænker over at der kan være en ekstra udgift f.eks. ville det vel koste omkring 1000 kr om året at få en anden til at ordne Dexters pels skulle vi ikke gide det. Løverne ville jo være alt for dyre at få andre til at ordne. Vælger man at ville have sin poms i f.eks. udstillingsklip, så vil man jo også skulle enten investere i redskaberne selv, eller betale sig fra det. Og der er jo folk som gerne vil have at deres hund er klippet efter racens standard, selvom de ikke nødvendigvis vil udstille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii, mener du helt alvorligt og oprigtigt at du bruger 300-400 kr på pelspleje på Dexter om måneden? Altså, hvor meget bliver han vasket, børstet, sprøjtet og trimmet? Hans pels er ikke så forskellig fra Bellas, og så ER det altså ikke mere kompliceret end det:vedikke: Eller tog du fejl af racerne, og forsøger at redde den hjem?:-)

 

Mht. opsparing. Altså, vi har da ikke sådan lige 20.000 at hive ud af budgettet, men banken ville nok synes det var helt ok. Specielt når forsikringen dækker. Men har man ingen sygeforsikring, er opsparing nok den eneste vej frem.

 

 

Selv med sygeforsikring er det ingen dårlig ide at have en opsparing, ikke alle dyrlæger er villige til at sende regningen direkte til forsikringen, nogen vil have kontant afregningen inden hunden kommer med hjem, selv har jeg altid brugt det at have en opsparing til hundene , og ingen forsikring ( har altid tidligere overtaget hunde der var for gamle til forsikringen)

nu har jeg så penge nok til at jeg en søndag kan gå i hæve automaten og kan hæve2x maks beløb (mener det er 18.000 i alt en på opsparingen og en på kassekreditten som er oprettet kun for hundene skyld og ikke bliver brugt til andet).

hvis det er egen faste dyrlæge er det intet problem enten at få et girokort med eller at dele betalingen over flere gange hvis nødvendigt, men der er jo ingen garantier for at det lige er hende der har vagten, og typpisk er det jo uden for åbningstiden hundene har det med at komme galt afsted.

 

 

Pelsplejen kan hurtigt løbe op i det beløb hvis man ikke selv kan klare pelsen, så man skal have frisøren ind over, men til shih tzu bruger jeg nok omkring 50-75 kr pr mdr på div produkter både shampoo, balsam,udredningsspray ,tårestribe fjernerer,ørerens , Mens ting som trimmebord, børster, kamme føn m.m jo er engangs udgifter. Pt Bruger jeg faktisk et puslebord i stedet for trimmebord. Det har flere fordele praktisk i højden også når hunden skal bades, alt kan være samlet på et sted Alt gøjl kan være i skufferne nedene under badekarret og med hjulene er det nemt at rykke frem og tilbage så ud i badeværelset og ind på plads i pulterkammeret bagefter .

Det eneste jeg har lavet ved det var at skære det grimme voksdug væk der var på (med bamser) fjerne skumgummiet på puslepladen og smide noget ny voksdug på som jeg synes var pænere, er dog ved at kigge efter noget skridsikker gummi i stedet for

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...