Hop til indhold

er pludselig ikke renlig mere.


Gæst anna14
 Share

Recommended Posts

Gæst anna14

Hejsa, jeg har en hanhund på 9mdr han har været renlig de sidste mange måneder men pludselig tisser han på gulvet og vi går tur med ham ofte og han kan holde sig i op til 6 timer. Hans adfærd har andret sig siden han mødte mine søsters indendørs katte.....

Vi ved ikke hvad vi skal gøre, vi har aldrig oplevet det her før, så har brug for gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Letter han ben eller tøse-tisser han indendørs? Har det ændret sig (indendørs/udendørs)? Min første tanke er begyndende kønsmodning og jeg tvivler lidt på at mødet med kattene har noget med det at gøre, men man ved jo aldrig. Du siger hans adfærd har ændret sig efter mødet med kattene, betyder det andet end hans tissen indendørs? Ie er der andre adfærdsmønstre der har ændret sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anna14

Han tøse tisser, han har et meget mildt temprement men her på det sidste har han knoret af mig og bidt ud efter mig. Han plejer godt at kunne være alene hjemme men ligeså snart vi går ligger han ved døren og piver og tillider savler han udover det hele.

Jeg havde også tænkt om det var fordi han var ved at være kønsmoden. Vi ved at der er en tæve i løbetid der hvor vi bor

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville måske lige smutte forbi dyrlægen med en urinprøve, hvis jeg var jer...bare for, at udelukke blærebetændelse :-)

 

Tror også sagtens, at kønsmodning og løbetids tæve i nærheden, kan have en indvirkning på ham, men hæfter mig lidt ved, at han har knurret og bidt ud efter dig. Man skal altid tænke på om en hund kan have smerter, hvis den pludselig begynder, at ændre adfærd og især hvis den begynder, at knurre og snappe ud efter en.

 

 

...har han forresten haft en uheldig oplevelse med kattene ?...et kattebid kan være utroligt farligt og føre til nogle slemme infektioner, både hos mennesker og dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anna14

Nej han tisser ikke når han alene hjemme. Jeg fandt I dag mange knuder i hans pels ved øret der gjorde meget ondt på han og han er blevet normal igen de er væk.

 

Fra han var helt lille gik vi fra ham i 5 hvor han havde noget af vores tøj han kunne putte med også hilste vi ikke på ham 5 min efter vi var kommet hjem. For hver dag øgede vi tiden lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerførst velkommen til ! hvis der er shitzu i ham er han vel temmelig langpelset ? hvad gør I for at træne ham til at blive gennem redt ? - hvis han har knuder i pelsen , trækker det i huden og det gør altså ondt - også på en hund , så det er vigtigt at han lærer at blive redt - og få chekket ører - tænder -poter osv. det kan I gøre ved at sætte ham på et bord , hvor han ikke kan glide , brug evt. et håndklæde, når han har vænnet sig til det går I videre og tjekker fks. ører , husk MASSER af ros & godbidder ! Gå stille og roligt frem og brug det som kæle / hyggetid .

 

PS . Jeg ville nok også lige kikke forbi Dr. Dyr med en urinprøve - jeg har nogen gange haft en hvalp der har været renlig et stykke tid og så er der pludselig kommet nogen dage hvor de ikke har været renlige , som regel har der så været sket et eller andet herhjemme som har gjort det, men renligheden er hurtigt vendt tilbage. Held & lykke !:vuf:

Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites

Bed han hul i dig?

 

Det er jo pga ressourcer og har ha oplevet mange gange at i tager noget spændende han har fundet fra ham uden at bytte, så er det ikke usædvanligt at de når de bliver ældre siger fra og knurrer eller bider efter en.

 

Få ham først lige tjekket for blærebetændelse, det er bare at ringe til dyrlæge og sprøge om hvornår du kan aflevere e urinprøve.

 

Ellers så skal der næsten nogen ud og e jeres forhold og observere hunden for at hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anna14

Mange tak for hjælpen,vi har endelig fået alle knuder ud af pelsen og nu er han sig selv igen. Der er heldigvis ikke noget galt med hans urin xD han er meget legesyge så den ene leget med ham og den anden raer ham, så han er ved at vende sig til det,når vi klipper ham får han godbidder og masser af ros

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...