Hop til indhold

Pludselig opkast!!


Manse
 Share

Recommended Posts

Hmm nu går hønemoren nok op i mig!

Mig og Manse er næsten lige kommet hjem fra gåtur, hvor han spiste en del græs, men det er noget han gør ret ofte. Da vi næsten var hjemme, kastede han pludselig op, og der var en del mad, han har ikke fået noget siden i morges! Inden vi var hjemme kastede han op igen, også mad. Jeg tog ham op og bar ham hjem da jeg ikke kunne få ham til at gå!

her hjemme har han yderligere kastet op to gange, hvor det var slim... Nu er det så bare at jeg bliver bekymret, overvejer om jeg skal ringe til dyrlægen...

Lige nu går han bare rundt og smasker ret meget som om han har kvalme... Hvad gør jeg???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok tage en fastedag, og så give ham skånekost og zoolac weekenden over. Der er vist noget i omløb for tiden, og min den ene har været ramt.

 

Tak for hurtig svar. Så jeg behøver ikke være vildt bekymret? Jeg har aldrig set ham sådan før... Han har lige kastet op 2 gange mere hvor det var vand som han lige havde drukket..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man er altid bekymret når de er syge, og nogle gange med god grund:ae:

 

Jeg ville også faste ham på vand, om ikke andet så nogle timer. Tag hans temperatur for en sikkerheds skyld. Og så havregrød eller ris med noget kogt, lyst kød/fisk i mange små portioner fra om et døgns tid.

 

Hvorfor bliver de mon altid syge op til weekenden?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jeg koger noget vand til ham han kan få.. Hvad hvis han ikke kan holde vandet nede? Og så får han ikke noget at spise om et døgns tid

puha han ligner en der har ondt, står bare helt stille og kigger på mig.

Ja, jeg ringede alligevel til dyrlægen men de har selvfølgelig lukket. Øv jeg hader sådan noget, sidder og tuder nu, selvom det ikke hjælper på noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jeg koger noget vand til ham han kan få.. Hvad hvis han ikke kan holde vandet nede? Og så får han ikke noget at spise om et døgns tid

puha han ligner en der har ondt, står bare helt stille og kigger på mig.

Ja, jeg ringede alligevel til dyrlægen men de har selvfølgelig lukket. Øv jeg hader sådan noget, sidder og tuder nu, selvom det ikke hjælper på noget..

 

Han må ikke få vand før sent i aften, og så kun bitte små slurke af gangen.

 

Det er forfærdeligt når de er syge, og han HAR jo ondt. Kan du ikke se om du kan få ham til at sove lidt? Og hvis du har zoolac hjemme, så start lige så stille op så han forhåbentlig kan få lidt ro i maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han må ikke få vand før sent i aften, og så kun bitte små slurke af gangen.

 

Det er forfærdeligt når de er syge, og han HAR jo ondt. Kan du ikke se om du kan få ham til at sove lidt? Og hvis du har zoolac hjemme, så start lige så stille op så han forhåbentlig kan få lidt ro i maven.

 

okay han får først vand i aften så. Tak for hjælpen.

Han har ikke kastet op i en halv time nu, det er da positivt :hjerte: Han ligger på måtten ude i bryggers, troede han ville ud, men han stod bare og kiggede på mig i regnen. Nu får han lige lidt fred for mig så.

Jeg har sendt en veninde afsted efter noget zoolac det jeg havde var selvfølgelig blevet for gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jeg koger noget vand til ham han kan få.. Hvad hvis han ikke kan holde vandet nede? Og så får han ikke noget at spise om et døgns tid

puha han ligner en der har ondt, står bare helt stille og kigger på mig.

Ja, jeg ringede alligevel til dyrlægen men de har selvfølgelig lukket. Øv jeg hader sådan noget, sidder og tuder nu, selvom det ikke hjælper på noget..

.du skal tage det roligt - for du hjælper ham ikke ved også at " køre op " -tværtimod , hvis han kaster op har han sikkert også ondt i maven - det har vi andre jo også i sådan en situation, men gør som andre har skrevet , det lyder fornuftigt og er det bedste du kan gøre for ham :hjerte:
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også bruge HUSK, det gør mange og det er meget billigere. Jeg har så ikke selv prøvet det.

Husk ar tage temperatur, da en evt forgiftning normalt giver for lav temperatur og infektion forhøjet.

 

Problemet med Husk er bare, at det trækker rigtig meget vand. Og hvis han har svært ved at holde vand nede, vil Husk bare dehydrer ham. Det er fint til diarre eller hård mave, men ikke til opkast.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis han stadig ser ud til at have meget ondt, skal du evt lige have i baghovedet, om der sidder noget i maven/tarmene, og blokerer?

 

Det går bedre idag, jeg kan ikke helt finde ud af om han har ondt, halen er på sin plads, og han ser ikke helt så trist ud idag som i går, men det virker som han ikke rigtig er vild med at bevæge sig, vi har lige været ude og tisse, en meget kort tur!

Han smasker også lidt idag, men nok ikke mere end han plejer om morgenen. Han søger ud til vandskålen, må han have fri vand idag? Og har fået lidt og han drak det med det samme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går bedre idag, jeg kan ikke helt finde ud af om han har ondt, halen er på sin plads, og han ser ikke helt så trist ud idag som i går, men det virker som han ikke rigtig er vild med at bevæge sig, vi har lige været ude og tisse, en meget kort tur!

Han smasker også lidt idag, men nok ikke mere end han plejer om morgenen. Han søger ud til vandskålen, må han have fri vand idag? Og har fået lidt og han drak det med det samme...

 

Hvis han kan holde det i sig, må han få alt det han kan drikke:-)

 

God bedring!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

God bedring til ham, jeg havde også en hund der kastede op 4 gange i går - i dag er der vand til rådighed og han har drukket meget ;-) han har også fået morgen mad så håber det var det.

Der ser også ud til at din vovse er ved at være i bedring :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går bedre idag, jeg kan ikke helt finde ud af om han har ondt, halen er på sin plads, og han ser ikke helt så trist ud idag som i går, men det virker som han ikke rigtig er vild med at bevæge sig, vi har lige været ude og tisse, en meget kort tur!

Han smasker også lidt idag, men nok ikke mere end han plejer om morgenen. Han søger ud til vandskålen, må han have fri vand idag? Og har fået lidt og han drak det med det samme...

Godt at han har det bedre - mht. til hans humør skal du tænke på at det kan blive påvirket af hvordan du har det .... vores hunde - eller i alt fald mine - er meget påvirkede af mit humør . God Bedring
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har han det? Nu er vores den lille på den, så det bliver en hyggelig aften med overtræt schæfer og ynkelig corgi....

 

Han har det meget bedre, tak. Han har fået lidt og spise og drikke og alt er blevet indbords. Og han er endda blevet så frisk at han har været ude på altanen og gø af børnene!

God bedring med din den lille, det er ikke sjovt når de har det dårligt :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...