Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det havde jeg ikke hørt :lol: det forklare jo hans størrelse

 

Hun blev træt af at alle folk påtalte at han så helt forkert ud, så de fik taget DNA test... Mener der var to i kuldet med en anden far end Hampus... Så vidt jeg har fået fortalt ;-) jeg viderebringer bare sladder her :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den første video viser noget der ligner Susan Garretts, men stærkt forenklet, og jeg mangler nogle springende punkter. Den anden metode kender jeg slet ikke.

 

Den erfaring jeg har med slalomindlæring er, at det er vildt forskelligt fra hund til hund, og fra fører til fører, hvad der fungerer... Nogle hunde lærer det bare vildt hurtigt, og det ser ud til at være ligegyldigt hvilken metode man bruger. Andre skal virkelig knokle for det.

 

Jeg er ret enig med Amocca - det er vigtigt at metoden fungerer for én selv, og at man er konsekvent og ikke skifter metode bare fordi... Jeg er selv meget glad for 2x2, som jeg har brugt på to af mine egne hunde, og vil helt bestemt bruge den igen. Men den kræver rigtig meget af føreren, og desuden at hunden er vant til shaping. Jeg ville ikke købe en forenklet variant, men helt klart bruge Susan Garretts egen - den er virkelig gennemtænkt. :5up: Den kan dog være svær at stå med alene, så det er en klar fordel hvis man har nogen at sparre med. Hvis du skal starte på hold om lidt, ville jeg nok vente med slalomen og høre hvilken metode de bruger på holdet. Det findes mange gode metoder, og det kan jo være en fordel at bruge den metode de bruger på holdet, så du kan få hjælp fra instruktøren hvis du kører fast. Bruger du en metode instruktøren ikke kender, kan du jo ikke få hjælp til den.

 

Tak for svar!

Jeg tror også, jeg venter med at træne det yderligere, til vi er startet på holdet. Pt. researcher jeg også mest på 2x2, og det, Saga har lært, er egentlig kun at rende gennem to pæle, og det kan nok godt kombineres med en evt. ny slalommetode. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op en skod træning vi havde i dag :shock:

 

Alt andet end mig var bare spændende, lige så snart han fik snoren af fik jeg bare fingeren og så var han ellers over alle bjerge! Hvordan skal det mon gå til stævne på søndag :vedikke::hmm:

 

Jeg ved godt det går op og ned, og at jeg skal træne dét, men trængte bare lige til at komme ud med det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op en skod træning vi havde i dag :shock:

 

Alt andet end mig var bare spændende, lige så snart han fik snoren af fik jeg bare fingeren og så var han ellers over alle bjerge! Hvordan skal det mon gå til stævne på søndag :vedikke::hmm:

 

Jeg ved godt det går op og ned, og at jeg skal træne dét, men trængte bare lige til at komme ud med det..

 

Øv også! Hvor gammel er det han er? Kan desværre ikke genkende det, da jeg har majet artig kastreret hanhund og ekstremt arbejdsivrig tæve, men det lyder tungt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er 2.5 år.. Troede det gik over med alderen, men har efterhånden opgivet håbet! :(

 

Nu husket jeg godt nok kun at have set dig til et enkelt stævne i Varde sidste år, men der blev han da fint på banen så vidt jeg husker? :vedikke: men det er bare træls... Johna valgte mig fra, til fordel for legekammerater, da hun var unghund, men det gik heldigvis over med alderen... Jeg havde jo været så velsignet før hende, at je aldrig havde oplevet at Karla valgte mig fra, så det var ved at gøre mig sindssyg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu husket jeg godt nok kun at have set dig til et enkelt stævne i Varde sidste år, men der blev han da fint på banen så vidt jeg husker? :vedikke: men det er bare træls... Johna valgte mig fra, til fordel for legekammerater, da hun var unghund, men det gik heldigvis over med alderen... Jeg havde jo været så velsignet før hende, at je aldrig havde oplevet at Karla valgte mig fra, så det var ved at gøre mig sindssyg!

 

Ja, men når vi først løber er der så godt som fuld fokus, men når jeg går fra ham og skal til at starte løber han ud til telte, andre hunde, andre mennesker osv. osv.

Hvor gammel er Johna nu?

Ja, man bliver virkelig sindssyg af det! Det er klart det værste ved ham! :damn::(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men når vi først løber er der så godt som fuld fokus, men når jeg går fra ham og skal til at starte løber han ud til telte, andre hunde, andre mennesker osv. osv.

Hvor gammel er Johna nu?

Ja, man bliver virkelig sindssyg af det! Det er klart det værste ved ham! :damn::(

 

jeg kan desværre ikke trøste dig, da Johna nok var helt ovre det pjat da hun var omkring halvanden. Tilgengæld løber din hund jo ;-) det begyndte Johna først på, her for ca 3 uger siden :lol: hun blev 3 i maj.

 

og kontaktøvelser kan man aldrig få for mange af i min optik...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan desværre ikke trøste dig, da Johna nok var helt ovre det pjat da hun var omkring halvanden. Tilgengæld løber din hund jo ;-) det begyndte Johna først på, her for ca 3 uger siden :lol: hun blev 3 i maj.

 

og kontaktøvelser kan man aldrig få for mange af i min optik...

 

Øv - nu troede jeg lige :mrgreen:

Okay, må prøve nogle flere kontaktøvelser, selv om han er utrolig dårlig til det på steder med andre mennesker, hunde osv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer du egentlig til stævne i Åbenrå på søndag? :-)

 

Nej, kreds 2(?) har valgt at gøre det til et kreds stævne? Hvilket er underligt, for jeg løb sydjysk mesterskab de sidste par år, vi kunne bare ikke blive sydjyske mestre fordi vi var i forkert kreds, men det har de så åbenbart ændret i år, så de slet ikke vil have os andre med. Der er jysk mesterskab lørdag, jeg er meldt til, men tror jeg skåner Karla i håbet om at hun rent faktisk kan løbe til DM... Johna skal kun løbe kl1 løb, så hun skal ikke med til jysk - det er kun åbne løb

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, kreds 2(?) har valgt at gøre det til et kreds stævne? Hvilket er underligt, for jeg løb sydjysk mesterskab de sidste par år, vi kunne bare ikke blive sydjyske mestre fordi vi var i forkert kreds, men det har de så åbenbart ændret i år, så de slet ikke vil have os andre med. Der er jysk mesterskab lørdag, jeg er meldt til, men tror jeg skåner Karla i håbet om at hun rent faktisk kan løbe til DM... Johna skal kun løbe kl1 løb, så hun skal ikke med til jysk - det er kun åbne løb

 

Nååå ja! Det havde jeg lige glemt. Men jeg troede egentlig, som dig, at 'andre' også godt kunne tilmelde sig.

Held og lykke på lørdag så :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco har også haft en grum tendens til at stikke alle mulige steder hen når blev sat af ved start. ( og i øvrigt også på alle andre tidspunkter af banen :lol: )

 

Jeg løste det ved at hver evig eneste gang til træning hvor han stak af, hentede jeg ham, gav ham snor på, smed ham i bilen/bandt ham af et stykke fra banen og gik fra ham. Jeg skældte ikke ud, sagde ingen ting, gik bare fra ham. hentede ham efter 5 minutter og så var lige gode venner og prøvede igen.

Den første træningstime stak han af hele tiden men allerede 2. gang var der forbedring.

 

I dag stikker han sjældent af til træning, han tyvstarter, men det er min egen skyld, det er jeg først begyndt at rette nu, tænkte at det andet var vigtigere.

På lørdag skal han i konkurrence for første gang i rigtig mange år, så skal jeg fortælle om han stadig stikker af til konkurrencer.

han er 7 år nu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco har også haft en grum tendens til at stikke alle mulige steder hen når blev sat af ved start. ( og i øvrigt også på alle andre tidspunkter af banen :lol: )

 

Jeg løste det ved at hver evig eneste gang til træning hvor han stak af, hentede jeg ham, gav ham snor på, smed ham i bilen/bandt ham af et stykke fra banen og gik fra ham. Jeg skældte ikke ud, sagde ingen ting, gik bare fra ham. hentede ham efter 5 minutter og så var lige gode venner og prøvede igen.

Den første træningstime stak han af hele tiden men allerede 2. gang var der forbedring.

 

I dag stikker han sjældent af til træning, han tyvstarter, men det er min egen skyld, det er jeg først begyndt at rette nu, tænkte at det andet var vigtigere.

På lørdag skal han i konkurrence for første gang i rigtig mange år, så skal jeg fortælle om han stadig stikker af til konkurrencer.

han er 7 år nu :mrgreen:

 

Ja, det andet er helt sikkert lige så vigtigt.. Min tyvstartede også ekstremt meget førhen, men nu gør han det meget sjældent (til træning! Nu må vi se hvad han gør til stævne.)

Jamen måske skulle det afprøves, for det ville bestemt ikke være sjovt for ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det andet er helt sikkert lige så vigtigt.. Min tyvstartede også ekstremt meget førhen, men nu gør han det meget sjældent (til træning! Nu må vi se hvad han gør til stævne.)

Jamen måske skulle det afprøves, for det ville bestemt ikke være sjovt for ham :-)

 

det der kunne være den største straf for tacco var når jeg tog venindens hund og løb med hende i stedet for. Så stod han og hylede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigmor og jeg er lige kommet hjem fra en rigtig god træningstime. VÅD, men god :mrgreen:

 

Det betød så også at vi kun var 3, og med 2 trænere så var der rigtig god tid til det hele og med en masse feedback! Vi skal til at træne at løbe på højre side. Rigmor lystrer og følger mig rigtig fint på venstre side, men lige så snart hun kommer over på højre, så er det bare ikke lige så præcist.

 

Vi har de sidste 3 gange øvet lidt slalom. Kun 4 pinde til at starte med, og med buer på. I dag, med lette og ligetil indgange (og på venstre side selvfølgelig :lol:) tog Rigmor selvstændigt de 4 pinde :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...