Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

Tvangstrådsskifte

 

i forstår slet ikke hvor lykkelig min hund og jeg er efter at vi idag har trænet rigtigt efter så mange mange måneders ineffektivitet....

 

hun er tyk og "langsom" og har ingen udholdenhed, men skid hul i det. Hun er lykkelig når hun løber og jeg bliver så glad indeni af at løbe med hende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tvangstrådsskifte

 

i forstår slet ikke hvor lykkelig min hund og jeg er efter at vi idag har trænet rigtigt efter så mange mange måneders ineffektivitet....

 

hun er tyk og "langsom" og har ingen udholdenhed, men skid hul i det. Hun er lykkelig når hun løber og jeg bliver så glad indeni af at løbe med hende :lun:

 

:cool::klap::banan::5up::klovn::klap2::ivrig::bigsmile::hundifart::yeah:

 

SÅÅÅ fedt!!! Og SÅ glad på dine (og Karlas) vegne!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ekstraordinært blev Cassi trænet igår. Jeg havde lige en time der skulle bruges inden mit agilityhold kom. Vi arbejdede med at tage bagsiden af spring. Både hvor hun bliver presset, fordi jeg kom foran hende(lavede blindskifte) og hvor jeg tog det hele som fjernhandling. Hun er jo super til at reagere, når vi er på mindre moduler, for så kommer hun slet ikke op i gear.

 

Sådan som hun var igår, så får man jo lyst til at forsætte, men jeg ved jo desværre også at vi ikke kan få det hele til at lykkes når vi træder ind på en bane.

 

Under alle omstændigheder elsker jeg jo min lille turbomaskine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik jo også trænet lidt i går, lige som Camilse og Cassi fik vi trænet lidt "bagside-spring". Med Iso er det vigtigt at jeg træner til begge sider, forstået sådan at når én ting begynder at fungere laver jeg den også spejlvendt. Don't ask me why, det er bare noget jeg har opdaget efter hånd, om det er for at "generalisere" det på én eller anden måde..? Uanset hvad, så fungerer det. Det gjorde det også i går, og jeg fik også puttet nogle temmelig svære slalomindgange på, plus lidt generelle slalomudfordringer. Jeg har jo lidt de samme udfordringer som Camilse - når vi kommer på en hel bane har jeg svært ved at følge med i Iso's tempo, og kan ikke altid nå at placere mig dér hvor jeg gerne ville. Ét sted hvor jeg dog kan "overhale" Iso er i slalomen, så den arbejder jeg på at få så sikker at jeg kan udnytte det. Hun er rimelig sikker i den, og jeg kan f.eks. sagtens løbe forbi og foran hende, men lægger jeg et kryds foran hende kan hun godt finde på at gå ud. En tunnel kan også forstyrre hende, og det skal trænes når jeg får min tunnel hjem igen, den står pt. hos min søster.

 

En anden ting jeg prøver at træne er at springe kort. Og at Iso i det hele taget skal tænke over sit afsæt, især ved sådan noget som "bagside-spring" hvor hun helst bare kaster sig over springet så snart hun kan se overliggeren... :roll: Så det fik jeg også pillet lidt ved i går, og det gik faktisk rigtig fint! Men, men, men... Hele det "move" kræver at jeg er tæt på springet, og det er jeg jo sjældent når vi kommer på en fuld bane... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik jo også trænet lidt i går, lige som Camilse og Cassi fik vi trænet lidt "bagside-spring". Med Iso er det vigtigt at jeg træner til begge sider, forstået sådan at når én ting begynder at fungere laver jeg den også spejlvendt. Don't ask me why, det er bare noget jeg har opdaget efter hånd, om det er for at "generalisere" det på én eller anden måde..? Uanset hvad, så fungerer det. Det gjorde det også i går, og jeg fik også puttet nogle temmelig svære slalomindgange på, plus lidt generelle slalomudfordringer. Jeg har jo lidt de samme udfordringer som Camilse - når vi kommer på en hel bane har jeg svært ved at følge med i Iso's tempo, og kan ikke altid nå at placere mig dér hvor jeg gerne ville. Ét sted hvor jeg dog kan "overhale" Iso er i slalomen, så den arbejder jeg på at få så sikker at jeg kan udnytte det. Hun er rimelig sikker i den, og jeg kan f.eks. sagtens løbe forbi og foran hende, men lægger jeg et kryds foran hende kan hun godt finde på at gå ud. En tunnel kan også forstyrre hende, og det skal trænes når jeg får min tunnel hjem igen, den står pt. hos min søster.

 

En anden ting jeg prøver at træne er at springe kort. Og at Iso i det hele taget skal tænke over sit afsæt, især ved sådan noget som "bagside-spring" hvor hun helst bare kaster sig over springet så snart hun kan se overliggeren... :roll: Så det fik jeg også pillet lidt ved i går, og det gik faktisk rigtig fint! Men, men, men... Hele det "move" kræver at jeg er tæt på springet, og det er jeg jo sjældent når vi kommer på en fuld bane... :damn:

 

Sjovt nok var det lidt af det same vi trænede igår - samt en fandens masse flips og bagkryds... Lille sorte Sambo kunne nogle sindssygt svære slalomting, som jeg havde trænet I januar, men jo derefter ikke rørt ved igen... Bagsiderne af spring sidder rigtigt godt, men ligesom Korvis skal jeg dog være tæt på, ellers kan hun finde på at sjuske I sin iver for at vende tilbage og dermed rive pinden - det er nok det eneste sted jeg kan komme I tanke om at Karla river pinde... Men det er fordi hun vil så snævert omkring støtten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok var det lidt af det same vi trænede igår - samt en fandens masse flips og bagkryds... Lille sorte Sambo kunne nogle sindssygt svære slalomting, som jeg havde trænet I januar, men jo derefter ikke rørt ved igen... Bagsiderne af spring sidder rigtigt godt, men ligesom Korvis skal jeg dog være tæt på, ellers kan hun finde på at sjuske I sin iver for at vende tilbage og dermed rive pinden - det er nok det eneste sted jeg kan komme I tanke om at Karla river pinde... Men det er fordi hun vil så snævert omkring støtten...

Lige præcis som Iso! I hendes tilfælde er jeg temmelig sikker på at hun kun bruger sine øjne og sætter af så snart hun ser overliggeren, og glemmer at bagkroppen ikke er med... Jeg har prøvet at gøre noget i den her stil, og det synes jeg faktisk begynder at hjælpe på det:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår metoden :hmm: :vedikke: Jeg ved heller ikke om jeg synes det er et problem jeg gider gøre noget ved :oops: Det er så sjældent Karla river en pind og som regel så løber vi jo tæt sammen, og lige pt er vi begge så tykke og langsomme så vi alligevel ikke skal andet end bare bygge condition, muskler og udholdenhed :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår metoden :hmm: :vedikke: Jeg ved heller ikke om jeg synes det er et problem jeg gider gøre noget ved :oops: Det er så sjældent Karla river en pind og som regel så løber vi jo tæt sammen, og lige pt er vi begge så tykke og langsomme så vi alligevel ikke skal andet end bare bygge condition, muskler og udholdenhed :lol:

 

Sådan i korte træk handler det om at vise hunden hvor den skal sætte af, når den skal springe kort. Hunden på videoen skal så sætte af tæt på og springe kort for at dreje rundt, men i princip er det det samme der sker for Iso når hun skal bagom. Hun sætter gerne af alt for tidligt og får ikke numsen med. Når jeg holder en godbid dér hvor hun skal sætte af, får hun svinget numsen med og springer korrekt. Det her er bare én af deres øvelser, og jeg kunne edderperkme godt tænke mig at ha' det hele... For os er det nemlig et stort problem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har arbejdet med lidt det samme a'la den video du viser, Korvis, og desuden vil min istruktør gerne at jeg bruger en kommando når hunden skal tæt omkring et spring, så istedet for f.eks. "right" bliver det "steady right"... hun siger det virker for hendes hunde. Nu hvor jeg bruger left og right rigtig meget i canicross sammenhænge, er der en chance for at det også kommer til at virke for mig en dag :lol: (mine hunde er desværre ret hæmmet af deres handler :lol:).

 

Hvis Martin kommer hjem i nogenlunde ordentlig tid i aften, var det egentlig meningen at jeg ville ud og selvtræne lidt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har arbejdet med lidt det samme a'la den video du viser, Korvis, og desuden vil min istruktør gerne at jeg bruger en kommando når hunden skal tæt omkring et spring, så istedet for f.eks. "right" bliver det "steady right"... hun siger det virker for hendes hunde. Nu hvor jeg bruger left og right rigtig meget i canicross sammenhænge, er der en chance for at det også kommer til at virke for mig en dag :lol: (mine hunde er desværre ret hæmmet af deres handler :lol:).

 

Hvis Martin kommer hjem i nogenlunde ordentlig tid i aften, var det egentlig meningen at jeg ville ud og selvtræne lidt..

 

Jeg sætter også en kommando på for at hun skal "springe kort", når vi en gang (forhåbentlig) kommer så langt. Men min hund er jo heldigvis sleeeet ikke hæmmet af sin fører... :pift: :engel::oops: :damn: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til træning igen. I næste uge skal vi ikke til træning herhjemme, men i stedet er vi i Jyderup på kursus. I morgen går turen til Fyn hvor der også er kursus(dog ikke agility).

 

Carla var rigtig fin. Fuld fart på både balance og A'et og så kunne hun endda vælge A'et frem for tunnellen der lå neden under. Hun slukkede lidt på et tidspunkt, men efter en pause var der fuld fart i hende igen.

 

Cassi, ja, hun er spøjs. Arbejdede med hende på et modul. Hun var super skarp, jeg kunne presse hende og hun pillede ikke rigtig nogen pinde. På banen starter hun med at være skarp, og så ligepludselig går der fuldstændig idiot i hende. Selvom jeg tydeligt viste hende hvad hun skulle flere gange, så var hun fløjtende ligeglad og gjorde hvad hun havde lyst til. Jeg må indrømme at jeg blev lidt gal på hende. Fik lidt ro på hende og så løb hun helt fantastisk.

Andet løb på banen var hun skøn.

Der blev ændret på banen og igen så kom hun lige i sit lunefulde humør, og da det var i sådan en grad at hun var farlig for sig selv, var der ikke andet at gøre end at få fat i hende. Jeg brummede lidt af hende(hun havde brug for at få at vide at det går bare slet ikke). Bare rolig, det hele bestod af at jeg sagde nu stopper du og hun blev dækket af mens jeg satte en pind op hun havde pillet, men det er nok til at hun ligesom fatter at det ikke går. Og så var hun ligesom kommet sig over det og så tog hun en killer slalom. Det er altså lidt fedt at have en hund der er så sikker i den at man bare kan sende den i, selvom der var et A og en tunnel imellem os.

 

Cassi fik så en tur mere, fordi jeg lige skulle teste en ting, som en anden kommenterede. Hun mente at jeg var noget upræcis med mine arme, så lod Cassi få en tur med armene nede langs siden, og jeg kan da godt selv se at det gjorde en forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi løb en bane på hele 11 forhindringer i torsdag. Hooold nu op hvor jeg kejtede rundt i det :lol: Men vi øver og øver på pre-agility så vi kan være klar til klubmesterskab næste weekend. Jeg er sku spændt på hvordan det går Rigmor og jeg.

 

Vi har kun 1 træningsgang tilbage, derefter en pause på halvanden måned.. Øv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøvede for første gang nogensinde at løbe en hel bane i dag. 21 forhindringer. :shock:

 

Vi vi havde nogle misforståelser, men ellers gjorde Leah det rigtig godt.

 

Jeg fik endelig nogen til at tage video - og nu vil den fandme ikke lægge den op på Youtube. På fonen står der at den er published i dag, men når jeg så trykker på view on youtube står der bare "no streaming". Hvad gør jeg forkert???

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingenting åbenbart, nu er den der pludselig. :hmm:

 

I dette løb mister hun totalt koncentrationen, da det er en fremmed der hjælper med vippen - i første gennemløb var der overhovedet ingen problemer med det spring og posen.

 

Godt det kun er springklasse vi er meldt til om to uger. :lol:

 

[video=youtube_share;xmA_OM2bjYw]

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser sgida skidegodt ud, Dober!! :klap: I er virkelig nået langt, på så kort tid! Og ja, tydeligt at se at hun bli'r forstyrret af "den fremmede". Men det er jo bare god træning! Det skal nok gå helt godt til det stævne! :5up: Hvor fedt at endelig se en video fra jer, håber der bli'r flere, for det bli'r da spændende at følge jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæreste må tro, at jeg endnu engang er blevet ramt af akut hundeskør virus, når han kommer hjem i aften og kigger hen i baghaven :lol:

Jeg har nemlig endelig fået bygget mine egne buer på slalomen:mrgeen:

 

Har så lidt fortrudt at jeg ikke købte hvid tørresnor, for den er noget iøjnefaldende for Boris, som egentlig var meningen først. Men kan måske bevirke, at han får sværere ved, at de bliver pillet af igen :hmm:

 

Sendte kræet igennem. Første gang virkede han lidt forvirret over labyrinten. Men ikke engang halvvejs igennem, havde han regnet ud, at det 'bare' var slalom :banan: han drønede igennem den nogle gange, helt sikker på, hvad han skulle :banan:

 

Så når vi har brugt denne her nogle gange, så begynder jeg at pille af og sikre at han er sikker i, hvad han skal før jeg tager hver enkelt step. Så må vi da kunne blive sikre i den slalom!

 

Og så holder vi os nu til denne éns indlæringsmetode! Som flere kloge hoveder (bl.a. amocca) har rådet mig til :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...