Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

Rigmor og jeg er lige kommet hjem fra en rigtig god træningstime. VÅD, men god :mrgreen:

 

Det betød så også at vi kun var 3, og med 2 trænere så var der rigtig god tid til det hele og med en masse feedback! Vi skal til at træne at løbe på højre side. Rigmor lystrer og følger mig rigtig fint på venstre side, men lige så snart hun kommer over på højre, så er det bare ikke lige så præcist.

 

Vi har de sidste 3 gange øvet lidt slalom. Kun 4 pinde til at starte med, og med buer på. I dag, med lette og ligetil indgange (og på venstre side selvfølgelig :lol:) tog Rigmor selvstændigt de 4 pinde :banan:

 

 

Dejligt I havde god træning :-D

 

Hjem og træn på højre side - det bliver du glad for!! Jeg gjorde det i en periode med den gamle, at alt foregik på højre side. Han var 3 og havde indtil da kun arbejdet på venstre. Nu løber han lige godt begge veje rundt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rigmor og jeg er lige kommet hjem fra en rigtig god træningstime. VÅD, men god :mrgreen:

 

Det betød så også at vi kun var 3, og med 2 trænere så var der rigtig god tid til det hele og med en masse feedback! Vi skal til at træne at løbe på højre side. Rigmor lystrer og følger mig rigtig fint på venstre side, men lige så snart hun kommer over på højre, så er det bare ikke lige så præcist.

 

Vi har de sidste 3 gange øvet lidt slalom. Kun 4 pinde til at starte med, og med buer på. I dag, med lette og ligetil indgange (og på venstre side selvfølgelig :lol:) tog Rigmor selvstændigt de 4 pinde :banan:

 

Ja, de bliver hurtigt venstreorienterede de små kræ :mrgreen: når jeg starter mine begynderkusister er det en del af deres lektier at de skal gøre alting på højre side i det daglige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg "gad" ikke tage til træning i går. :skraek:

 

Vores normale træning var aflyst pga for meget regn. Jeg kunne så tage til en alternativ træningsplads om aftenen, men efter at have slået græs hele eftermiddagen virkede 3,5 time i bil ikke tiltalende nok til at tage afsted. :lol:

 

Hvis der havde været stævne lige om hjørnet, havde jeg nok gjort det, men Leah har jo kun været til træning en enkelt gang siden "skaden" og næste stævne er først i slutningen af oktober. Så hellere bruge tiden og pengene på en enetime, når vi kommer i bedre form igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt du er forvirret, men forklaringen findes i konkurrencetråden. Da vi var til konkurrence for tre uger siden besluttede jeg mig for at det nok ville være sundt for hende, det er ikke fordi hun fejler noget, men mere fordi jeg synes hun mangler lidt fornuft og fordi jeg skal træne noget andet der i stedet.

Men så er jeg så stort et kvaj at jeg glemmer at melde hende fra til vores egen konkurrence, så jeg besluttede at hun fik den ene konkurrence med. Nu har hun så overrasket mig meget i dag, så jeg er i tvivl om hvad jeg egentlig skal gøre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt du er forvirret, men forklaringen findes i konkurrencetråden. Da vi var til konkurrence for tre uger siden besluttede jeg mig for at det nok ville være sundt for hende, det er ikke fordi hun fejler noget, men mere fordi jeg synes hun mangler lidt fornuft og fordi jeg skal træne noget andet der i stedet.

Men så er jeg så stort et kvaj at jeg glemmer at melde hende fra til vores egen konkurrence, så jeg besluttede at hun fik den ene konkurrence med. Nu har hun så overrasket mig meget i dag, så jeg er i tvivl om hvad jeg egentlig skal gøre :vedikke:

Hun kan da heller ikke være bekendt sådan at få dig til at tvivle på dine egne beslutninger! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget irriterende. Især fordi jeg jo sagde til mig selv inden vi gik på banen, løber hun godt, så forsætter vi altså... Må høre om jeg kan træne med på det første agilityhold, så det hele kan gå op. Vil også helst undgå den anden border der træner(Cassi bryder sig bare ikke om den efter den var ved at ryge på en anden og hun gik i mellem).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik gratis træning i dag mod at agere hjælpetræner for det næste hold. :banan:

 

Virkelig god deal - jeg havde gerne hjulpet uden at få noget for det, for jeg synes også man lærer noget af at hjælpe andre.

 

Leah faldt af balancen i dag, mit hjerte gik lige i stå et øjeblik, men hun var totalt ligeglad og spurtede tilbage og tog den igen, og der var intet at se på hende. Pyh..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til træning, for første gang i laaaang tid, eftersom Iso bare har været skadet hele tiden... Og det gik bare gåååådt!!! :-D Det var i "træningsklubben", og aftenens bane var taget fra nettet:

 

140908 åsum.jpg

Det gjorde det ikke ligefrem nemmere, at der stod en balance parallelt med tunnelen (nr. 17), og et hjul lige efter nr. 15, fordi vi bare havde flyttet alle de ting vi ikke brugte derud... :lol: Iso og jeg (og ikke kun os...) havde problemer ved 4-5-6-7. Nr. 5 var så drejet lidt i forhold til tegningen, lidt mod uret, så der var en lidt nemmere linje dér. Men det var stadig svært at få drejet hende godt efter 4, hun kom for langt ud og fik derfor en mere naturlig linje lige ind i tunnellen... Men det lykkedes da til sidst! Nogle pinde rev hun, men ikke ret mange. Og jeg er bare holdt op med at lade det gå mig på, jeg koncentrerer mig bare om at løbe, og løbe meget, og så går det faktisk meget bedre. Jeg havde troet at hun ville ta' 1-2-tunneeeellll!!! Men det gjorde hun søreme ikke..! :5up:

 

Eftersom Iso stadig skal bygges lidt op efter skadespause, tog jeg aldrig hele banen, men delte den lidt op. Til aller sidst tog jeg vist fra start til 16, for det var ikke en ret hurtig bane, og Iso løb meget fornuftigt. Og det ser indtil videre ud til at ha' gået godt - ingen halt hund! :5up: Kloen holdt også fint. Nu var det en springbane, havde vi haft feltforhindringer med havde jeg nok droppet dem, eller kun taget vippen som er gummibelagt. I morgen skal vi til træning igen, der er alle felter med gummi, så der tør jeg nok, lidt forsigtigt...

 

Iiiih, det er fedt at komme i gang igen!!! :ivrig: Og hvor jeg dog knuselsker min fantastiske lille Iso... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker når folk siger "lidt forsigtigt" i agilitysammenhænge... hvordan får I jeres hunde til det? Karla har kun 2 gear i agility. Det ene hedder sit på startlinien og det andet hedder *vrooom*... jeg kan ikke få hende til at tage noget "forsigtigt"... Jeg kan få en lille bitte smule mere ro på, hvis jeg ikke siger noget banen rundt, men ikke nok til at jeg ville bedømme det forsigtigt eller lige så stille... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner generelt ikke "forsigtigt". Jeg vil hellere springe en træning over hvis en af os / begge er uoplagte, end at få indlært en dårlig vane med at snøvle.

Nala skulle nødigt få den tanke at det var ok ikke at give max gas på en agility bane!

 

... Men der er nok ret stor forskel på de små og store hunde kunne jeg forestille mig. Ovenstående skyldes at min løbestil er meget foran hunden og med konstant pres fremad.

Kan godt forestille mig man bedre kan få hunden til at løbe roligere hvis man er meget bag ved den i løbet (hvilket BC ejere jo generelt er) og trækker "tilbage. Dette "ødelægger" næppe de hurtige og fremadsøgende BC'ere på sigt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi havde et gear, men har fået et andet der aktiveres af en "ro", det er nødvendigt når hun fx skal lave et langt løbe stræk hvor jeg er kommet foran, ellers hjerner hun afsted og piller det hele, så hun skal lige mindes om at bruge den der mellem ørerne af og til. Egentlig sætter hun ikke som sådan farten ned, men hun bliver bare lidt mere fokuseret på at kommer over springet uden at pille det, end bare at tænke på at komme hurtigt fremad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker når folk siger "lidt forsigtigt" i agilitysammenhænge... hvordan får I jeres hunde til det? Karla har kun 2 gear i agility. Det ene hedder sit på startlinien og det andet hedder *vrooom*... jeg kan ikke få hende til at tage noget "forsigtigt"... Jeg kan få en lille bitte smule mere ro på, hvis jeg ikke siger noget banen rundt, men ikke nok til at jeg ville bedømme det forsigtigt eller lige så stille... :vedikke:

 

uden tvivl, men jeg tænker ikke at Iso er en af dem?

 

Ha ha ha, kan godt forstå du undrede dig! :sjov: Men jeg kan faktisk være forsigtig med feltforhindringerne, hvis jeg bare ta'r en helt for sig selv, og det var det jeg mente! :lol: Og hvis jeg kun nørkler med 1-2-3 spring kan jeg også få hende til at være en smule mere forsigtig.

 

Men sådan gik det så alligevel ikke helt til træning i aften... :roll: Pga. dumt møde på arbejde nåede jeg kun lige at køre hjem og hente Iso, skifte tøj, og så af sted til træning. Kom lige 10 minutter for sent eller så. Skyndte mig at hjælpe med at bygge bane, gik banegennemgang, hentede Iso i bilen - og så fik jeg det pludselig vildt underligt... Begyndte simpelthen at kampsvede, mine ben føltes som om de vejede et ton, det var som om jeg pludselig bare mistede alle kræfter. Hvilket Iso jo fangede omgående, så det gik jo helt ad pommern til at løbe... Jeg kunne lige så godt ha' droppet træningen i dag, det gav ikke en skid - udelukkende fordi jeg havde det skidt. Det var ellers gode baner, vores træner er god, og vi var ikke vildt mange på holdet, så det var jo lidt ærgerligt. Ikke mindst fordi træningen næste uge er aflyst pga. DAL... :damn: Nå, men Iso blev da aktiveret, hendes klo holdt fint, og lige nu er det jo fint bare hun får rørt sig, så hun kommer i form efter skadespause. Hun løb skidegodt i går, så jeg er ikke bekymret - jeg ved jo at det ikke funker hvis jeg ikke er 100% på. Såååeeh, bedre held næste gang! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da helt glemt det her. Jeg. Havde jo undervisningen i lørdags på vores agility hold, og havde så lavet en vane, som blev delt i to, og nøj hvor fik jeg folk igang med at spæne.

 

Spring-A-spring var rykket yderligere et stykke væk fra balancen, og det lange løbe stykke der involverede den lange tunnel under balance krævede altså en del, især hvis man som mig selv stod med en meget hurtig hun. Heldigvis er hun jo også ret selvstændig, så det lykkedes en enkelt gang(vi løb den sorte 17 og 20 er på forkert side af springet). Der var ikke så meget handlingsmæssigt i den bane(det i starten voldte dog lidt problemer for nogen, og jeg forsøgte virkelig at få folk til at åbne op for den lidt nyere handling, nogen tog i mod, andre gjorde ikke), og det der var tog min egen rod så fint.

Jeg synes nu heller ikke det skal være så kompliceret når vi stort set kun har hunde i kl 1 i klubben...

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ude og træne, og nøj det var koldt.

 

Jeg har fået Cassi hen på det samme hold som "begynderne" også går på. Der løbes typisk den samme bane på begge hold. Årsagen er den hund der røg i hovedet på hende, Cassi er meget obs på den, og jeg vil ikke have hun skal forbinde agility med at man skal være opmærksom på alle de andre hunde, for måske kommer de efter hende.

 

Hun var virkelig på og nød bare at løbe agility. Hun gav mig lidt fingeren(elle poten) da hun skulle over A'et, men alt andet spillede.

 

Nu har jeg betalt for streaming af VM, så nu skal jeg passe min snottede næse og nyde at jeg endelig har en weekend hvor jeg har fri...

Link til indlæg
Del på andre sites

havde en rigtig god time med mine to igår. Dexter sprang alt, bortset fra et enkelt spring, på fuld højde som om han aldrig har lavet andet. Det ene han ikke ville/kunne stod lidt tæt på det foregående, så det var meget nemmere bare lige at smutte under :rolleyes:...indtil vi tog det alenestående et par gange med belønning efter, så kunne han sagtens :lol:

Han var bare en stjerne, som altid :lun:

Sally var også virkelig i hopla! Når mor her holdt tungen lige i munden, og gjorde de rigtige ting. Føler mig så parat som vi nok kan blive, til vores konkurrence come back i morgen :5up: Har lovet mig selv at stoppe efter et enkelt løb, hvis hun ikke er på, eller hvis der går for lang tid mellem klasserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi selvtrænede lidt igår med Soegaard og CCC herinde fra. Vi havde lejet udendørsbanen i Herringsløse.

Det var selvfølgelig super hyggeligt som altid :engel:

 

Vi løb et par hele baner (kl1/kl2) vi havde bygget med inspiration fra DKK stævnet i Skælskør - vi havde faktisk lidt problemer med de slalomindgang vi havde fået lavet, men fik det løst.

 

Derudover trænede vi på balancefeltet, men fokus på jeg skulle kunne løbe videre og Nala forsat skal blive stående i 2o2o. Hun er jo blevet rigtig dygtig til at stille sig i postionen hvis jeg er bag hende eller hvis jeg løber ned og stiller mig, men hun løber med (selvom hun ikke har fået releasekommando :drille:) hvis jeg løber forbi feltet.

 

Jeg brugte en skål med nogle pølser i - hun løb meget effektivt ned til den og blev også stående efter hun var færdig med at spise selvom jeg var langt fremme på det tidspunkt, så det virkede ret godt, men jeg ved jo ikke helt om det kan overføres når skålen mangler? - Hvordan har i andre trænet det? (dem af jer med ståfelt).

Link til indlæg
Del på andre sites

target med kiks på, så target uden kiks, så uden target, hvor jeg vender tilbage og belønner hende for at blive, i starten går man selvfølgelig lidt længere tilbage end hun kan med target og så arbejder sig længere og længere væk (og vi taler Johna - som rent faktisk HAR fine ståfelter :mrgreen: Ikke Karla, hvor jeg har fucket dem op :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...