Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

åh ja, selvfølgelig findes muskelhukommelse, det var ikke det jeg mente. Det er vel bl.a. også derfor man er forsigtig med ikke at lade dem springe lav højde for længe under indlæring? Altså, så de ikke udvikler en forkert springstil.

 

Glemte helt at skrive noget sjovt om Dexter den anden dag. Han er jo ved at være skrap til de fleste ting nu, men kan i huske for nogle uger siden, hvor jeg skrev at jeg pludselig skulle minde ham om at tage felterne et par gange, selvom de er shapede og jeg aldrig før har brugt kommando til dem? I søndags var det så slalom som han da lige syntes han kunne tage meget hurtigere, hvis man kom ud af de sidste 4 porte og bare spurtede ned langs med dem i stedet.. vi prøvede mange ting! Men til sidst sagde jeg "weave" som kommando til at gå i slalom, og så igen 2 yderligere gange mens han var på vej igennem, og så huskede han pludselig at han skulle HELE vejen igennem :lol:

 

Det var virkelig sådan "neeej se, jeg kan gøre det meget hurtigere hvis jeg lige smutter ud her" agtigt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på at det giver mening at hunden skal springe højere end den skal til en konkurrence. Så hellere arbejde målrettet med springteknikken.

Cassi kan lige så godt pille forhindringer når hun af og til får en tur på mellemhøjde, som hvis hun springer 60 cm(hun har vist kun meget få gange været over et spring på fuld højde).

 

Jeg tror simpelthen ikke på at barre hunden(som det jo hed i hesteverden) giver mening og mindre fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna springer for det meste klasse 2 højde til træning men i stævne sæsonen starter vi gerne træningen på max højde de første 5 -10 min og så sætter ned resten af timen. Det fungerer fint, Luna piller en pind i ny og næsten men det er sjældent! Dog rev hun til stævner da hun kom i klasse 3 da hun aldrig havde sprunget højden før, derfor træner vi det aktivt i stævnetiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på at det giver mening at hunden skal springe højere end den skal til en konkurrence. Så hellere arbejde målrettet med springteknikken.

Cassi kan lige så godt pille forhindringer når hun af og til får en tur på mellemhøjde, som hvis hun springer 60 cm(hun har vist kun meget få gange været over et spring på fuld højde).

 

Jeg tror simpelthen ikke på at barre hunden(som det jo hed i hesteverden) giver mening og mindre fejl.

 

Er barring ikke når man løftede overliggeren i det hesten sprang, så den fik et slag over koderne, for at få dem til at løfte benene højere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos DAF må man ikke komme med en tæve i løbetid... Jeg er ikke tilfreds :lol:

 

nej, det ville jeg sandelig heller ikke være. Men det er en evig diskussion som vi aldrig bliver enige om. Jeg er stor tilhænger af løbske tæver på træningspladsen og ikke kun fordi jeg selv har tæver, men fordi jeg synes det er vigtigt at hanhundene lærer at koncentrere sig på trods af løbske tæver, mens de stadig er på hjemmebane. De kommer til at møde dem på konkurrencepladserne, så det vil da være rart ikke at have det ekstra pres den dag man står til sin første konkurrence, at der også er en løbsk tæve lige foran een i startrækken.

 

Mine har altid været til træning / konkurrencer - løbske eller ej - og løbske tæver er også velkomne på mine egne hold...

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, det ville jeg sandelig heller ikke være. Men det er en evig diskussion som vi aldrig bliver enige om. Jeg er stor tilhænger af løbske tæver på træningspladsen og ikke kun fordi jeg selv har tæver, men fordi jeg synes det er vigtigt at hanhundene lærer at koncentrere sig på trods af løbske tæver, mens de stadig er på hjemmebane. De kommer til at møde dem på konkurrencepladserne, så det vil da være rart ikke at have det ekstra pres den dag man står til sin første konkurrence, at der også er en løbsk tæve lige foran een i startrækken.

 

Mine har altid været til træning / konkurrencer - løbske eller ej - og løbske tæver er også velkomne på mine egne hold...

 

Jeg er helt enig med dig, og jeg har tænkt præcis det samme! Der er også en ejer med en hanhund på mit hold, som heller ikke forstår det, og hun ser det faktisk selv som en god trænkngsmulighed for hendes egen hund.

 

Men jeg bestemmer jo ikke, og udover dette er jeg rigtig tilfreds med stedet :-D

 

MissLøven, der må da findes noget privattræning ovre på den der ø, som du kan bruge over vinteren??

 

i starten af næste måned får jeg svar på, om jeg har fået en plads på et hold hos Hillerød Hundevenner. Med start i midten af januar (vidst nok), og så hveranden uge frem til foråret.. Så det ville være perfekt. Ellers må jeg holde øje med om der skulle komme kurser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville da nærmest dø, hvis vi holdt vinterpause. Hos os er der ingen pauser udover når begge trænerne er forhindret.

 

Vi fik lige en enetime i går. Vi arbejdede på fart - og det kan man sagtens få i Leah på hjemmebane. Håber det engang breder sig til konkurrencebanerne. :lol:

 

Og så arbejdede vi med forhindringsdiskrimination. Leah tog som ventet tunnelen hvor hun skulle tage A-brættet, men så lukkede vi tunnelen af, og efter en enkelt gang, valgte hun rigtigt hver gang derefter. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville da nærmest dø, hvis vi holdt vinterpause. Hos os er der ingen pauser udover når begge trænerne er forhindret.

 

Vi fik lige en enetime i går. Vi arbejdede på fart - og det kan man sagtens få i Leah på hjemmebane. Håber det engang breder sig til konkurrencebanerne. :lol:

 

Og så arbejdede vi med forhindringsdiskrimination. Leah tog som ventet tunnelen hvor hun skulle tage A-brættet, men så lukkede vi tunnelen af, og efter en enkelt gang, valgte hun rigtigt hver gang derefter. :banan:

 

Så forestil dig en pause som varer helt til april :shock: Jeg har allerede abstinenser :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et hurtigt spørgsmål til agilityfolket; agilitytræning på stampet stabilgrus go eller no go?

 

Kommer nok an på hvad man skal træne, og hvor meget... Lidt felttræning - okay. Løbe springbaner - no go... Selve "overfladen" ville jeg nok ikke ha' nogle problemer med, hvis det er nogenlunde fint og ensartet stabilgrus. Mere "stampningen", det vil nemt kunne bli' alt for hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...