Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

Amocca har ingen mulighed for at undervise indendørs. ;-) men hvis du har brug for at dele en enetime hos Sanne, så sig til. Jeg kan altid finde på et eller andet jeg mangler at få intensiv træning af ;-)

Årh visse vasse - med den"vinter" vi har er der vist ikke brug for indendørs!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kindle til ipad fungerer perfekt (sagde hende med 500 bøger i sin Kindle og over 2000 i sin ibooks)

Wooow..!! Den må vist hentes, så! :5up:

Min klub er vist meget glad for, at vi ikke har vintertræning på arealerne. Det er jo en stor mudderpøl de sidste gange jeg har træning i oktober, efter jeg har haft 4 hold igenem på en aften :lol:

ja, det kender jeg godt! Heldigvis fra før, ikke fra det nye sted. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeejjj, fandt det alligevel ikke!!! :???: Er det en alm. pdf-e-book, eller andet?

 

Man kan åbenbart downloade en gratis kindle-app på amazon... :hmm: Og det ser ud som om det er det MM har gjort, ud fra hendes FB.

 

Fungere i hvertfald upåklageligt til Ipad'en herhjemme :5up:

 

Og må tilslutte mig Amocca - Uhj, det er farligt, fordi det er nemt og meget billigt og der er en del ret interessante bøger :engel:

 

Amocca har ingen mulighed for at undervise indendørs. ;-) men hvis du har brug for at dele en enetime hos Sanne, så sig til. Jeg kan altid finde på et eller andet jeg mangler at få intensiv træning af ;-)

 

Det kan vi sagtens finde ud af :mrgreen:

Tænker jeg skal have et par timer i det nye år, for at komme lidt i gang og få lidt lektier for, så vi kan træne lidt selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fungere i hvertfald upåklageligt til Ipad'en herhjemme :5up:

 

Og må tilslutte mig Amocca - Uhj, det er farligt, fordi det er nemt og meget billigt og der er en del ret interessante bøger :engel:

 

 

 

Det kan vi sagtens finde ud af :mrgreen:

Tænker jeg skal have et par timer i det nye år, for at komme lidt i gang og få lidt lektier for, så vi kan træne lidt selv.

 

Det er en fordel at dele enetimerne, de færreste hunde - og især ikke begynderhunde - kan holde til at arbejde så intensivt så længe som en enetime er. Det kan de færreste førere i øvrigt heller ikke :lol:

 

Du skal dog være obs på, at Karla nok er af typen af agilityhund - som du får stress af ;-) Hun kører meget højt, skriger hele banen rundt og skælder mig ud som en sindssyg hvis hun ikke synes jeg handler ordentligt. Hun siger dog ikke noget udenfor banen, når hun venter, der har vi ret strikse regler...

 

Men jeg kunne selvfølgelig vælge at bruge Johna istedet... hun er bare slet ikke ligeså sjov at løbe med :rolleyes: - jeg kører nemlig også ret højt :mrgreen: og det kan man ikke sammen med Johna, så brænder hun sammen... Men hun og kaia ville sikkert kunne blive fine venner....

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en fordel at dele enetimerne, de færreste hunde - og især ikke begynderhunde - kan holde til at arbejde så intensivt så længe som en enetime er. Det kan de færreste førere i øvrigt heller ikke :lol:

 

Du skal dog være obs på, at Karla nok er af typen af agilityhund - som du får stress af ;-) Hun kører meget højt, skriger hele banen rundt og skælder mig ud som en sindssyg hvis hun ikke synes jeg handler ordentligt. Hun siger dog ikke noget udenfor banen, når hun venter, der har vi ret strikse regler...

 

Men jeg kunne selvfølgelig vælge at bruge Johna istedet... hun er bare slet ikke ligeså sjov at løbe med :rolleyes: - jeg kører nemlig også ret højt :mrgreen: og det kan man ikke sammen med Johna, så brænder hun sammen... Men hun og kaia ville sikkert kunne blive fine venner....

 

 

Ork, så længe det kun er larm på banen, så røre det mig ikke :mrgreen:

Det er mere den der konstante gøen fra flere forskellige hunde i bure til konkurrencerne, som genere mig - Det samme til udstillinger.

Hader når rally er i samme hal som enten spidshundene eller de små gøende selskabsracer. Det er ulideligt at høre på, når det er så konstant :genert:

 

 

Tror du har helt ret i, at Kaia ikke kan klare en hel time - Især fordi hun skal paces en del og køres godt op for at få lidt fart på og det koster på energien for både hund og fører.

Min backup plan var at tage Yoda med.

Men vil hellere kigge på andre, som kan hitte ud af det og lære lidt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

udbyder Sanne kun hele timer? Min træner kan man godt bare få en halv time hos, det kunne Sally godt lige holde til den anden dag.. normalt arbejder jeg jo med to hunde, sådan ca 40/20 minutter fordeling.

 

Jeps, men hun anbefaler at man deler og hun snakker MEGET :mrgreen: desuden tror jeg nærmest 90% af hendes kursister har minimum 2 hunde, så som regel kan vi bare skifte hund undervejs, hvis det ikke er lykkedes at finde en at dele med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork, så længe det kun er larm på banen, så røre det mig ikke :mrgreen:

Det er mere den der konstante gøen fra flere forskellige hunde i bure til konkurrencerne, som genere mig - Det samme til udstillinger.

Hader når rally er i samme hal som enten spidshundene eller de små gøende selskabsracer. Det er ulideligt at høre på, når det er så konstant :genert:

 

 

Tror du har helt ret i, at Kaia ikke kan klare en hel time - Især fordi hun skal paces en del og køres godt op for at få lidt fart på og det koster på energien for både hund og fører.

Min backup plan var at tage Yoda med.

Men vil hellere kigge på andre, som kan hitte ud af det og lære lidt af det.

 

Åh jamen der er er vi helt enige. Jeg vil IKKE have det udenfor banen. Man må larme når man arbejder og ellers skal man klappe kaje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh jamen der er er vi helt enige. Jeg vil IKKE have det udenfor banen. Man må larme når man arbejder og ellers skal man klappe kaje.

 

Mine må slet ikke sige et pib... Jeg træner tit herhjemme i "vores" fælleshave, og der går det ikke at de larmer... Gider ikke sure naboer...

 

Cassi siger kun vov hvis hun virkelig er pissed off over et eller andet. Calle gør det fordi han stresser... Carla siger ikke et kvæk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, men hun anbefaler at man deler og hun snakker MEGET :mrgreen: desuden tror jeg nærmest 90% af hendes kursister har minimum 2 hunde, så som regel kan vi bare skifte hund undervejs, hvis det ikke er lykkedes at finde en at dele med...

smart, så kan man lige få vejret, det gør Amanda også :lol: Jeg fik endda lokket hende til at vise mig hvad hun mente, altså sammen med Sally, i lørdags :mrgreen: Det er ellers ikke noget hun gør i overhovedet, men jeg tiggede og bad (jeg var voldsomt forpustet :lol:), og det var da meget sjovt at se Sally med en anden, hun har aldrig løbet med andre end mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han sød Camilse. Lige med hensyn til collar grab. Den brugte jeg i starten til Karla... Biiiig mistake! Hvad mon der skete, da jeg første gang tog agilitylinen af hende foran et rigtigt spring :lol:

 

Karla har været til træning idag. Hun var rockersej på sine slalomindgange og sin vippe, men så var hun tilgengæld en lille køter og smed sit balancefelt 2 gange :megaked: Hun tog det dog flot 2 gange før og 2 gange efter. Men øv! Så lang tid uden en fejl og så to i streg :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han sød Camilse. Lige med hensyn til collar grab. Den brugte jeg i starten til Karla... Biiiig mistake! Hvad mon der skete, da jeg første gang tog agilitylinen af hende foran et rigtigt spring :lol:

 

Karla har været til træning idag. Hun var rockersej på sine slalomindgange og sin vippe, men så var hun tilgengæld en lille køter og smed sit balancefelt 2 gange :megaked: Hun tog det dog flot 2 gange før og 2 gange efter. Men øv! Så lang tid uden en fejl og så to i streg :roll:

 

Er også så glad for ham, han er så sød og glad. Jeg havde ikke lige tænkt så langt frem, men gør det simpelthen for at få lidt ro på ham... Må huske at træne at blive efter det er af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige været til juleafslutnings-stævne-hygge i klubben. Det første løb var DAL, Iso var heeeelt oppe at ringe, hørte ikke helt efter og fandt lige en tunnel på vejen... :roll: Jeg var heller ikke helt på. Sjovt nok fandt hun en balance når hun endelig skulle ha' den tunnel..? :vedikke: :stupid: Men - hun rev kun én enkelt pind! :5up: Da vi lige pludselig fik tidsmangel blev springklassen bare en bane som alle kunne løbe (der var jo alt fra helt begyndere til klasse 3-hunde med), 4 tunneller og en masse spring. Og den var meget nem, ingen handling, meget ligetil, og alts meget hurtig... Jeg var jo forberedt på at hele banen ville ligge ned når vi var kommet igennem... Men søreme om ikke Iso løb den fejlfrit - ikke én eneste pind rev hun!!! :banan: Jeg var også selv meget mere på, og mere tydelig for Iso, det har måske også hjulpet på det. Men "i gamle dage" havde hun lagt banen ned, ingen tvivl om det. Så der er sgu sket noget! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Har vist taget en ret upopulær beslutning... Jeg har nemlig besluttet at jeg vil prioritere min egen hund, og mine egne stævner, foran kredsens stævne... Hvilket jeg egentlig synes burde være ret forståeligt? Jeg har været med og hjulpet til stort set alle stævner kredsen har afholdt, i de ca. 14 år jeg har været med. Nu rammer kredsens forårsstævne et todages stævne som jeg frygtelig gerne vil ha' med, jeg får jo i forvejen ikke ret mange stævner med pga. arbejde. Og har så besluttet at jeg ta'r til det todages, og så må de faktisk klare kredsens stævne uden mig. Hvilket de sagtens kan! Vores nye agilitykontakt person er helt grøn og ved ingenting, men den gamle agilitykontaktperson er der, hun har jo stået som stævneleder mange gange før. Og så er der jo faktisk 3 andre agilityinstruktører i kredsen, som kan hjælpe. Det er sjovt nok den gamle kontaktperson der er blevet tøsefornærmet over min beslutning, det er så også en af mine bedste veninder... Lidt skuffet over at hun ikke kan se mit dilemma... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...