Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

en lille en fra træning i går. Det var det sidste vi lavede efter en halv times 1-2-1 træning, så der var ikke så meget knald på, og jeg ved ikke lige hvorfor han ikke kom i den sidste tunnel, var så sikker på at han havde låst på den.. men ja, vendingerne er da ved at være fine, synes jeg! :lun:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi skal have enetime i dag, og på søndag skal vi til "match" hvor alt foregår som til et stævne bortset fra at vi må bruge godbidder og legetøj, og det tæller selvfølgelig ikke i nogen statistik, men er bare for at give hundene mere erfaring. Er lidt nervøs, for jeg har påtaget mig at køre alt udstyret derhen (ca 1,5 time herfra, i nabostaten) så der er godt 40 mennesker og omkring dobbelt så mange hunde der er afhængige af at jeg kommer frem til tiden. :genert:

 

 

Jeg deler lige en video af min træner som var til landsstævne sidste weekend med hendes terv Smartie.

 

[video=youtube_share;B5zMrAa6W_o]

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan der være noget om! :lol:

 

 

Super enetime i dag! Leah var træt efter en halv time, så vi nøjedes med den halve time. Men næste gang der ikke er nogen at dele med, tager vi en hel time, og så løber jeg den første halve time med Leah, og så fik jeg tilbudt at løbe den anden halve time med min træners hund, Smartie! :banan: Jeg fik også tilbuddet i dag, men jeg er snotforkølet, så der var ikke rigtig luft til det. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget et par kurser her i december og nu holder jeg fri (lige bortset fra "nytårstræt") og nyder min hundehvalp, helt indtil starten af januar måned, hvor vi alle sammen starter op til træning igen. Karla på agility, Wilma på hvalp og Johna har jeg ikke helt bestemt om skal gå rally igen eller tilbage til agility'en... Vi ser hvad vi føler for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, super dag i dag!! Kørte hjemmefra kl 6 med traileren fuld af agilityudstyr. Vi fik løbet to agilitybaner og to springbaner, og Leah var simpelthen en stjerne! Der var INGEN nervøsitet eller tøven at spore hos hende, hun løb glad og selvsikker - og hurtigt!! Skulle virkelig have det lange ben foran for at følge med hende og var nødt til at lave ikke planlagte bagkryds et par steder for ikke at tage farten af hende. Fire fejlfri runder! Det blev man lidt høj af! Skal til stævne den 10-11 januar, det bliver spændende om vi kan holde stilen!

 

Kom hjem 1930, godt træt og med lidt ømme muskler af at håndtere alt udstyret, men SÅ meget det hele værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt gået til Dober og Leah!

 

Sanne har så mange spændende kurser i juleferien, men der bliver intet til os i denne omgang. Viktor er lige blevet kasteret, så vi tager en pause. Måske kan vi lige nå nytårstræt, men ellers slapper vi af indtil træningen starter igen. Vi kan vist lige nå en enkelt træning inden vores første stævne. Det skal nok gå godt... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, super dag i dag!! Kørte hjemmefra kl 6 med traileren fuld af agilityudstyr. Vi fik løbet to agilitybaner og to springbaner, og Leah var simpelthen en stjerne! Der var INGEN nervøsitet eller tøven at spore hos hende, hun løb glad og selvsikker - og hurtigt!! Skulle virkelig have det lange ben foran for at følge med hende og var nødt til at lave ikke planlagte bagkryds et par steder for ikke at tage farten af hende. Fire fejlfri runder! Det blev man lidt høj af! Skal til stævne den 10-11 januar, det bliver spændende om vi kan holde stilen!

 

Kom hjem 1930, godt træt og med lidt ømme muskler af at håndtere alt udstyret, men SÅ meget det hele værd.

 

Hvor skønt at hun ikke var mærket af at være til stævne :-D

 

Og vildt sejt at gå derfra med 4 fejlfrie løb :klap:

 

Vi glæder os til at se dig og Rigmor hos HH :klap:

 

-------------------------

 

Jeg har været til sidste træning i dag.

Heldigvis står den på masser selvtræning og kurser her over juleferien, og allerede d. 11/1 starter træningen igen :5up:

 

 

GOD JUL til alle i tråden :vinken:

 

Tak igen for hjælpen!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt chokeret! Cassi var igennem en ordentlig omgang agilitytræning i lørdags, og pillede kun tre pinde i alt:shock:

 

Til gengæld havde hun ikke hjerne nok til at forstå at der er tolv pinde på en slalom, og at man absolut intet opnår ved at stryge forbi de første elleve pinde og så tage den sidste port. Hun var virkelig blondine dum lige der og var på grænsen til at være pinlig :damn:

 

Men bortset fra slalommen var hun jo ganske fantastisk :klap:

 

I gpr var hun så ude pg arbejde med slalom. Der var sat fire pinde op og så var målet at hun selv skulle tilbyde slalom. Og jeg skal godt nok love for at hun var kreativ i den adfærd, som hun tilbød. Igen vågnede den skjulte blondine i hende og hun forsøgte ret så desperat på at fortælle mig at der var sat en usynlig mur op i den først port, så der kunne hun bestemt ikke løbe igennem... Det endte da med hun opdagede at muren pludselig var forsvundet og tog de nydeligste slalommer.

Vores A er sat ind i tørvejr, men det forhindrer os da ikke i at træne felter. Ih, hun var så fin. Der var da noget hun havde forstået.

 

jeg tvivler på at prinsessen nogensinde kommer op i kl 2, men nej hvor er hun en underholdende hund at arbejde med.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi fik lige to timers spontan træning i dag. I søndags var aflyst, og min træner har været ude og konkurrere en del, så vi trængte lidt.

 

Det var ikke delt ind som normalt i basis, begynder, middel og svær, det var bare dem der havde lyst, så vi endte med otte hunde og handlere i to timer, så det gav rigtig godt. Først trænede vi 2o2o felter, derefter blev vi delt ind i to hold efter springhøjde, og så trænede vi forskellige sekvenser på banen.

 

Til sidst løb vi hele banen, og det var ikke nogen begynderbane, så vi havde lidt småfejl, da der var et par virkelig svære skift/kryds - og banen var forskellig fra de sekvenser vi lige havde øvet, så der kom et par "forventningsfejl" (hedder det det?)

 

Men men men, jeg er bare glad. Indtil nu har vi kun trænet og konkurreret i "preferred" klasser, dvs. at springhøjden er 50 cm, hvor vi skal ende med 60 cm. I dag satte Julie så halvdelen af Leahs spring på 50 cm og resten på 60 cm, og hun rørte ikke en eneste pind.

 

Det er sgu lidt af en gave, når man ser hvor tit folk bliver disket pga en revet pind, når hunden ellers kan alt til UG.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det er det jeg mener. Skal lige lære at kende alle reglerne og udtrykkene.... :genert:

 

Doberfan, her i DK bliver man kun disket ved fejl bane eller tre vægringer.

 

Lige et tillægsspørgsmål, er det forstået korrekt at hunden godt kan få sit Q selvom den fx laver fejl bane eller vægre i novice og Open?

Link til indlæg
Del på andre sites

Doberfan, her i DK bliver man kun disket ved fejl bane eller tre vægringer.

 

Lige et tillægsspørgsmål, er det forstået korrekt at hunden godt kan få sit Q selvom den fx laver fejl bane eller vægre i novice og Open?

 

Så vidt jeg ved kan man have et par (eller tre?) vægringer og stadig få sit Q. Jeg tror ikke man kan få Q ved fejl bane, men må indrømme at jeg ikke er sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...