Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu googlede jeg også lige og faldt over dette??? Her kan du sende hunden på højskole i 4 dage!

 

http://www.hundetraening-online.dk/#!hundehjskole/cgsm

 

Og her iøvrigt et slide show af billeder fra Vrå Højskole... Jeg tror mere det drejer sig om hygge / tricks / balance / miljøtræning - men de kalder det agility... Hjemmesiden her er vist fra en gut der har været afsted sammen med sin hund

http://www.hvidschaefer1.dk/18267280

 

Kan i fornemme, at jeg overspringshandler her på job? Her er en youtube video

 

Og jeg kender helt sikkert een der har været afsted, for i denne video fra 2010 er der flere billeder af Bibsen.

 

Og hvis mine øjne ikke bedrager mig, så er der slalomtræning med en meget ung hvalp i denne video :-(

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu googlede jeg også lige og faldt over dette??? Her kan du sende hunden på højskole i 4 dage!

Jeps, den har jeg set! Meget anderledes koncept, må siges... :roll:

http://www.hundetraening-online.dk/#!hundehjskole/cgsm

 

Og her iøvrigt et slide show af billeder fra Vrå Højskole... Jeg tror mere det drejer sig om hygge / tricks / balance / miljøtræning - men de kalder det agility... Hjemmesiden her er vist fra en gut der har været afsted sammen med sin hund

Det er den side jeg fandt, og som billedet er fra.

http://www.hvidschaefer1.dk/18267280

 

Kan i fornemme, at jeg overspringshandler her på job? Her er en youtube video

Overspring..? Nææææ da... :lol:

 

Og jeg kender helt sikkert een der har været afsted, for i denne video fra 2010 er der flere billeder af Bibsen.

Hende med pudel, ja..?

 

Og hvis mine øjne ikke bedrager mig, så er der slalomtræning med en meget ung hvalp i denne video :-(

 

Det ser godt nok for sørgeligt ud... Der er også billeder af en stor lab der voldspringer på det lillebitte A...

 

Hvis det er sådan et kursus "min" kursist har været på, så kan jeg da godt forstå at hun ikke fatter en brik af hvad jeg siger. Og hvis hun leder efter agilitytræning der ligner, så kommer hun sgu nok til at lede længe. Heldigvis...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været ude at træne med Iso, i træningsklubben - og hun har ikke haltet endnu! For fanden, det er jo lige til at få fnidder af, hvis man skal gå rundt og være bange for at hun bli'r halt af træningen... :cry: Hun har aldrig haltet før, ja faktisk har ingen af mine hunde nogensinde haltet. Jo, hvis de har haft sår eller så, men ikke ellers.

 

I aften tog jeg det lidt forsigtigt, og hun havde BoT-dækken på både før og efter træningen, og i bilen begge veje. Ikke at jeg ved om det hjælper, da jeg jo ikke en gang ved hvor det sidder... Vi fik løbet en lidt kort bane, 16 forhindringer, uden de helt vilde fysiske udfoldelser. Ingen vildt snævre ting og så. Første gennemløb sprang hun kun 50 cm, andet og tredje satte jeg det op til 60. Der er sjovt nok ingen forskel på nedrivningerne, og hun rev ikke ret meget i det hele taget, måske 2-3 stykker i alt.

 

Planen er at vi skal til stævne på søndag. Nu ta'r vi til træning i morgen, hvor jeg igen ta'r det meget stille og roligt. Onsdag får hun hviledag, der har jeg mine hold. Resten af ugen bli'r det kun til lidt let træning i haven og gåture. Selve stævnet er jo ikke det hårde, med 4x30-40 sekunders løb, med meget hviletid imellem. Så det bør ikke være noget problem for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til træning igen i aften, og har igen en ikke-haltende hunde med hjem! :5up: Pyha, nu skal hun bare holde til søndag, så er der Risskov i september, og så er der ellers laaang stævnepause hvor vi forhåbentlig kan få lidt styr på det hele. Ekstra bonus i aften var, at hun igen ikke rigtig rev pinde!

 

Banerne i aften var ikke fuldt så svære som dem i træningsklubben, det var rart. De passede mere til det vi kommer ud for til stævner. Men den ene havde en ond start, det var vist også trænerens kone der havde tegnet den - hun er striiiiid, er hun!!! :drille::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til træning igen i aften, og har igen en ikke-haltende hunde med hjem! :5up: Pyha, nu skal hun bare holde til søndag, så er der Risskov i september, og så er der ellers laaang stævnepause hvor vi forhåbentlig kan få lidt styr på det hele. Ekstra bonus i aften var, at hun igen ikke rigtig rev pinde!

 

Banerne i aften var ikke fuldt så svære som dem i træningsklubben, det var rart. De passede mere til det vi kommer ud for til stævner. Men den ene havde en ond start, det var vist også trænerens kone der havde tegnet den - hun er striiiiid, er hun!!! :drille::lol:

 

 

 

:-);-) Nope - kan finde på noget meget værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah har fået grønt lys til at starte træningen igen. :banan:

 

Vi trænede lidt i haven i går aftes, og på søndag skal vi til første træning efter pausen.

 

Er det mon for meget at håbe på, at hun kan komme til stævne om 5 uger? Jeg vil kun starte hende i SP preferred (dvs en springhøjde lavere end hun er målt til).

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah har fået grønt lys til at starte træningen igen. :banan:

 

Vi trænede lidt i haven i går aftes, og på søndag skal vi til første træning efter pausen.

 

Er det mon for meget at håbe på, at hun kan komme til stævne om 5 uger? Jeg vil kun starte hende i SP preferred (dvs en springhøjde lavere end hun er målt til).

 

Tænker du mht. fysik/skade? Stævnerne er jo ikke nær så hårde rent fysisk, som træningen er. Så hvis hun holder til træning ville jeg mene hun også holder til stævne. Fedt at du har mulighed for at springe lavere! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja - jeg har haft mit nye begynderhold her til aften, og det bli'r altså et superhold! Virkelig søde hundeførere, og faktisk rigtigt dygtige hunde! Dejligt, det trængte jeg virkelig til, jeg var godt nok ved at køre lidt sur i det på et tidspunkt... Og selvfølgelig kom "emnet" op, om hende den besværlige kursist. Nogen spurgte, og jeg fortalte bare at hun havde valgt at stoppe - og det blev omgående modtaget som en god nyhed af de andre på holdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker du mht. fysik/skade? Stævnerne er jo ikke nær så hårde rent fysisk, som træningen er. Så hvis hun holder til træning ville jeg mene hun også holder til stævne. Fedt at du har mulighed for at springe lavere! :5up:

 

Ja, det var det jeg tænkte på. Jeg vil starte træningen sammen med de mindre hunde så hun ikke skal springe højt i starten eller over det høje A. Så jeg tænkte om 5 uger var nok til at arbejde os op til hendes normale springhøjde. Men jeg har vist taget fejl af datoen, stævnet i september er lydighed, vi har først agilitystævne i oktober, så det skal hun nok blive klar til. :-D Vi målte i dag til genoptræning, og hun har overhovedet ikke mistet muskelmasse siden skaden. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var det jeg tænkte på. Jeg vil starte træningen sammen med de mindre hunde så hun ikke skal springe højt i starten eller over det høje A. Så jeg tænkte om 5 uger var nok til at arbejde os op til hendes normale springhøjde. Men jeg har vist taget fejl af datoen, stævnet i september er lydighed, vi har først agilitystævne i oktober, så det skal hun nok blive klar til. :-D Vi målte i dag til genoptræning, og hun har overhovedet ikke mistet muskelmasse siden skaden. :5up:

 

Nå, men så fik du da lidt ekstra tid! :5up: Dejligt at det går så godt med hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde den bedste træningstime med Sally og Dexter i dag! :banan: Er helt glad i hovedet :mrgreen: Sally nød at det er blevet lidt køligere, og kviterede med at vise nogle fede slalomer'er, og være rigtig opmærksom på min handling rundt i en "firkant" (ved skisme ikke lige hvad i kalder dem i DK, en box, herovre?) og også holdt til at træne i 25 minutter, mod 10-15 stykker mens det var varmt, rigtig dejligt for os begge.

Dexter var bare en stjerne! Kom op at springe fuld højde i dag, det troede jeg ellers var noget vi lige skulle øve os lidt i, da han har gået under et par gange førhen, men nej... vi startede med et enkelt spring (fordi vi havde glemt at sætte det ned, så det var både med vendinger på det og alting :oops::lol: ) og senere 3 spring i en lille serie. Han lavede også noget fedt arbejde i boxen, og de sejeste felter.

Janice tog lidt video (kun en af Sally, flere af Dex), håber jeg kan få fingre i dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

er der nogen af jer der ved om der blev lavet nogen ændringer i reglerne omkring A-brættet da de lavede ændringer i DCH for feltforhindringerne for nogle år siden?

 

jeg kan ikke finde ud af hvad reglerne var før, så jeg ved ikke om vores a-bræt lever op til kravene og nu er der en klub der har spurgt om de må låne det til på lørdag :vedikke::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

er der nogen af jer der ved om der blev lavet nogen ændringer i reglerne omkring A-brættet da de lavede ændringer i DCH for feltforhindringerne for nogle år siden?

 

jeg kan ikke finde ud af hvad reglerne var før, så jeg ved ikke om vores a-bræt lever op til kravene og nu er der en klub der har spurgt om de må låne det til på lørdag :vedikke::vedikke:

 

Der er skrevet lidt om i forhold til for et par år siden - så vidt jeg kan se, kun vedrørende farve og elektroniske felter. Sidstnævnte er dog kun en mulighed og jeg tror ikke der er nogen i DK der har det endnu.

 

8. A:

Det er tilladt at bruge elektroniske felter. Gælder alle feltforhindringer.

Det skal være muligt at placere en tunnel forsvarligt under A og Balance.

Gælder for alle tre feltforhindringer: Kontaktfelterne må ikke være hvide, brune eller sorte.

Består af to ramper, hver mellem 265 og 275 cm lange, sat sammen i en vinkel.

Højeste punkt målt fra underlaget er 170 cm.

 

Bredde 90 cm der kan øges til 115 cm på den nederste del.

Ramperne skal være skridsikre og forsynet med tværlister 5 – 10 mm x 20 mm.

monteret på fladen, dog ikke inden for en afstand af 10 cm fra hver side af kontaktfeltets

afgrænsning (ca. 25 cm mellem listerne). Listerne må ikke have skarpe kanter.

De nederste 106 cm på hver rampe males med en afvigende farve (også på siderne).

A’ets samlinger skal sikres, så de ikke kan skade hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er skrevet lidt om i forhold til for et par år siden - så vidt jeg kan se, kun vedrørende farve og elektroniske felter. Sidstnævnte er dog kun en mulighed og jeg tror ikke der er nogen i DK der har det endnu.

 

8. A:

Det er tilladt at bruge elektroniske felter. Gælder alle feltforhindringer.

Det skal være muligt at placere en tunnel forsvarligt under A og Balance.

Gælder for alle tre feltforhindringer: Kontaktfelterne må ikke være hvide, brune eller sorte.

Består af to ramper, hver mellem 265 og 275 cm lange, sat sammen i en vinkel.

Højeste punkt målt fra underlaget er 170 cm.

 

Bredde 90 cm der kan øges til 115 cm på den nederste del.

Ramperne skal være skridsikre og forsynet med tværlister 5 – 10 mm x 20 mm.

monteret på fladen, dog ikke inden for en afstand af 10 cm fra hver side af kontaktfeltets

afgrænsning (ca. 25 cm mellem listerne). Listerne må ikke have skarpe kanter.

De nederste 106 cm på hver rampe males med en afvigende farve (også på siderne).

A’ets samlinger skal sikres, så de ikke kan skade hundene.

 

Jeg vidste faktisk ikke at man godt måtte bruge elektroniske felter, kan bare huske at have hørt at dem der findes på markedet endnu er rimelig ustabile ( men det er der så også nogle dommere der er, når det kommer til felter i hvert fald :mrgreen: )

 

farverne er ikke noget problem for os, tror det er blåt og rødligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er skrevet lidt om i forhold til for et par år siden - så vidt jeg kan se, kun vedrørende farve og elektroniske felter. Sidstnævnte er dog kun en mulighed og jeg tror ikke der er nogen i DK der har det endnu.

 

8. A:

Det er tilladt at bruge elektroniske felter. Gælder alle feltforhindringer.

Det skal være muligt at placere en tunnel forsvarligt under A og Balance.

Gælder for alle tre feltforhindringer: Kontaktfelterne må ikke være hvide, brune eller sorte.

Består af to ramper, hver mellem 265 og 275 cm lange, sat sammen i en vinkel.

Højeste punkt målt fra underlaget er 170 cm.

 

Bredde 90 cm der kan øges til 115 cm på den nederste del.

Ramperne skal være skridsikre og forsynet med tværlister 5 – 10 mm x 20 mm.

monteret på fladen, dog ikke inden for en afstand af 10 cm fra hver side af kontaktfeltets

afgrænsning (ca. 25 cm mellem listerne). Listerne må ikke have skarpe kanter.

De nederste 106 cm på hver rampe males med en afvigende farve (også på siderne).

A’ets samlinger skal sikres, så de ikke kan skade hundene.

Jeg har sammenlignet med de ældre regler, og det er kun farve og elektroniske felter der er forskellen. Det er så godt nok DKK's regler, men jeg mener at de er de samme. Meeenn... Da de nye regler kom, målte vi vores feltforhindringer. Og vores A var faktisk for langt... Selv om det helt tilbage fra 2004 har heddet at de skulle være 275 cm lange. Og det A har vi brugt til alle kredsens stævner, indtil vi fik det nye. Pinligt! Tror aldrig nogen har målt dem før, men bare gået ud fra at de var efter reglerne. Det var de så ikke... :oops: Og det var aldrig blevet målt hvis ikke jeg havde glemt reglerne derhjemme den dag vi skulle måle! Jeg kunne nemlig ikke huske hvilke forhindringer der havde fået nye mål, så vi målte bare det hele og tjekkede med reglerne da jeg kom hjem. Den ene gang hvor glemsomhed var en god ting... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til træning, det holdt heldigvis tørt mens tøseterriereren løb, for hun bevæger sig IKKE i regnvejr (Andet for at komme i ly!) Lille sorte er ligeglad, men hun endte desværre træningen med at være halt :megaked: så ingen stævne til os i weekenden! Godt vi tog det sidste udtag i sidste weekend...

 

Øv, hvor er det bare træls hun skal døje sådan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu lagde jeg jo kun de vidoer ind, hvor vi gør det rigtigt :mrgreen: haha... ej, han er sgu en lille stjerne. Har nu flere gange oplevet, at jeg har fået "lektier for", men ikke have tiden til at komme afsted og træne herhjemme. For derefter at komme til træning, og så kan han det vi har snakket om at jeg skulle øve... måske han bare læser bøgerne? :hmm: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...