Hop til indhold

HTM færdighedsprøve træningstråden


Rams
 Share

Recommended Posts

Laver lige denne tråd til os, der kunne tænke os, at træne disse øvelser, som ikke er/ har selve htm træningsambitioner og niveau.

 

Jeg vil gerne bare lege med disse øvelser, for at træne lidt andet med Boris, nu hvor vi har lagt rallyen på hylden.

 

Tænker der også er andre der har lyst til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit første spørgsmål er: hvor kan jeg så finde en beskrivelse af øvelserne? :vedikke:

Andet i det Hunden blad, hvor jeg læste om det, som jeg ikke kan finde igen derhjemme :stupid:

 

Har søgt på dkk's hjemmeside under HTM, men kan ikke finde det..

 

Her kan du læse alt om færdighedsprøverne:

 

http://dogdancingdk.wordpress.com/faerdighedsproverne/

 

Og ud fra det, du har fortalt om Boris og jeres træning, tænker jeg, at færdighedsprøverne vil være rigtig gode for jer. :5up: I prøve 1 kan man belønne hunden efter hver øvelse, og det synes de fleste hunde jo er en fest. :-) Når du kommere højere op i prøverne, skal du begynde at kæde nogle af øvelserne, og nogle af øvelserne er længere (f.eks. flere slalomskridt i forskellige retninger og mere komplicerede øvelser, der består af flere led), men der vil stadig være mange muligheder for at belønne undervejs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herligt. Jeg orker nemlig ikke at følge med i htm tråden. Mysla og jeg går faktisk og små træner øvelserne lidt.

 

Var det noget med at der var prøve i Jylland i september i vejen?

 

Nej, Vejen-konkurrencen var i juni. P.t. er der ikke planlagt flere konkurrencer i Jylland i år. Katha har snakket lidt om måske at lave endnu en konkurrence i sin hangar i Rønde engang i efteråret, men jeg ved ikke, om det bliver til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer også at tage prøve 1 med begge mine. De kan de fleste af øvelserne - med en del guidning. Ved dog ikke lige hvor og hvornår vi tager en prøve... Nu kan Karla jo løbe igen, så agilitystævner blev lige opprioriteret og alle andre nedprioriteret indtil efter DM

Link til indlæg
Del på andre sites

Louise J har taget prøve 1 med Mingus. Tror måske der var noget video også? Ellers har jeg vidst også videofilmet mine da vi trænede det første gang - for at få Sonja til at bedømme om vi var helt tabt :lol:

 

jeg finder lige video, for Sonja mente faktisk vi ville kunne bestå de fleste af øvelserne på trods af megen guidning. Så tror ikke prøve 1 er så slem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Super. Så vil jeg til at igang med det.

Sonja, netop også derfor, det ville være godt til Boris. Trickagtige øvelser med belønning efter hver eneste.

Og vi trænger til at starte op på noget nyt.

 

Cassi og Luckyluna: har netop lavet tråden af den grund som Luckyluna skriver. Jeg farer helt vild i HTM træningstråden fordi, der er så meget omkring selve htm, som jeg ikke kan følge med i. Men kun gerne bare vil dele træningen ved færdighedsøvelserne med andre hundeejere som træner på færdighedsprøveniveau. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

super tråd :-) Vi har jo lige været på hundeferie, hvor vi har prøvet lidt forskellige færdighedøvelser og jeg tror faktisk, der kunne være meget sjov at arbejde videre med. Og ligesom dig er det måske ikke lige HTM som sådan vi vil kaste os ud i. Jeg har ihvertfald fået lyst til at prøve at arbejde videre med det og se om det er noget der kan fange.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg smitter :genert:

Vi er nu 3 der er hooked på at lege med færdighedsprøve-øvelserne :mrgreen:

Og vi har lavet aftale om at mødes fast til selvtræning hver onsdag aften.

 

 

Det er som forventet, lige nogle øvelser der passer til Boris.

Jeg slås dog lidt med øvelsen med snudetarget, hvor han skal holde min i 3 sek. Han er knalddygtig til at give et snudetarget, men hvis jeg afventer til at begynder at forsøge noget andet, så tilbyder han et par kraftigere touch med snuden, så kommer der et hurtigt dut og derefter pote på. Og når han oplever ingen belønning endnu, så opgiver han bare og står bare og afventer mig. Hvordan får jeg mon en fastholdelse af target frem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smitter :genert:

Vi er nu 3 der er hooked på at lege med færdighedsprøve-øvelserne :mrgreen:

Og vi har lavet aftale om at mødes fast til selvtræning hver onsdag aften.

 

 

Det er som forventet, lige nogle øvelser der passer til Boris.

Jeg slås dog lidt med øvelsen med snudetarget, hvor han skal holde min i 3 sek. Han er knalddygtig til at give et snudetarget, men hvis jeg afventer til at begynder at forsøge noget andet, så tilbyder han et par kraftigere touch med snuden, så kommer der et hurtigt dut og derefter pote på. Og når han oplever ingen belønning endnu, så opgiver han bare og står bare og afventer mig. Hvordan får jeg mon en fastholdelse af target frem?

 

Det er et ret almindeligt problem, hvis det er en trøst. ;-) Ofte har man fået belønnet for mange gange for bare et dut. Holder han duttet lidt længere, når han tilbyder et kraftigere touch? For så kan du belønne det.

 

Men ellers kan jeg fortælle, hvad der virkede for Lemon, som havde samme problem. Jeg indlærte "hide" i kegle (altså at hun skulle stikke hovedet i keglen og holde det der), så hun fik trænet fastholdelse af position i en anden kontekst. I starten skulle hun naturligvis bare stikke hovedet ind i keglen og trak det så ud igen med det samme (men klikket kom selvfølgelig, når hovedet var inde i keglen), men jeg satte hurtigt kriterierne op, så hun skulle holde hovedet i keglen længere og længere, før hun blev klikket. Da hun havde lært at holde hovedet i keglen i ca. 5 sekunder, begyndte jeg at træne snudetouch igen, og denne gang forstod hun ret hurtigt, at hun også i denne øvelse blev klikket for at holde positionen lidt længere. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...