Hop til indhold

Foder til den gamle GD?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vinnie runder de 9 år om knap 2 måneder, og på det seneste er hun begyndt at fælde meget, og have fedtet pels.

 

Hun har ellers trivedes godt på Bosch Maxi, men jeg overvejer om jeg skulle prøve at skifte foder. Hun elsker GD-fodret fra Royal Canin, men har haft hotspots medens hun fik det - det har hun ikke haft i al den tid hun har fået Bosch. Om det skyldes foderet er jeg ikke 100% sikker på, men det er værd at bemærke.

Hvad har I givet jeres gamle GD'er?

 

Jeg overvejer også at give hende et bad. Det har hun aldrig fået før, men hun er faktisk lidt ulækker at røre ved...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke et direkte råd, men kom bare til at tænke på at en pludselig fedtet pels kan være tegn på problemer med leveren. Jeg tror jeg ville tage en snak om det med dyrlægen, evt. få taget en blodprøve.

 

Hun fik hele arsenalet af blodprøver sidste år, men det behøver selvfølgelig ikke at være ensbetydende med at der ikke kan være sket forandringer siden. Men ville der ikke være andre symptomer også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville bestemt give hende bad

 

Men det er da lidt underligt hvis hun pludselig skulle reagere på foderet

 

Jeg har kun prøvet fedtet pels en gang og der skyldes det en ny sæk foder med meget højt protein indhold og det kan slet ikke optager, så skal udskilles gennem cellernes, blandt andet jo så huden. Det giver vel også en lever på overarbejde, så måske der kan være noget om det med lever

 

Det var bare lidt lomme filosofi

 

Jeg er glad for regal foder til Sheila, men ved ikke hvordan det er til en grande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun fik hele arsenalet af blodprøver sidste år, men det behøver selvfølgelig ikke at være ensbetydende med at der ikke kan være sket forandringer siden. Men ville der ikke være andre symptomer også?

Jeg oplevede kun at den fedtede pels kom ret pludseligt og at Ascha samtidig begyndte at lugte ret kraftigt af hund. Da hun blev senior fik hun taget blodprøver ca. 1x årligt, der ellers ikke havde vist noget, men dyrlægen tog så en ekstra pga. de symptomer Ascha havde og da var levertallene skyhøje. Jeg kan ikke huske hvad der blev gjort, kun at dyrlægen senere sagde at det sikkert havde været en infektion, men det gik i hvert fald over igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle tæve fungerede bedst på GD foderet fra RC de sidste år hun levede. Hendes søn fik deres Maxi +8 de sidste par år, for han kunne ikke tåle at få for fed mad. Jeg synes umiddelbart der skal tænkes i let optageligt foder så hendes system ikke skal arbejde ret meget, men at hun automatisk får mest muligt ud af sin mad. Og ja, i bad med hende, det er jo varmt nok til at klare det ude i haven nu. Jeg plejer ikke at bruge hundeshampoo, jeg laver en fortyndet opløsning af en mild kropsshampoo og har aldrig oplevet problemer på nogle af mine, som indimellem kommer i bad en gang om måneden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie runder de 9 år om knap 2 måneder, og på det seneste er hun begyndt at fælde meget, og have fedtet pels.

 

Hun har ellers trivedes godt på Bosch Maxi, men jeg overvejer om jeg skulle prøve at skifte foder. Hun elsker GD-fodret fra Royal Canin, men har haft hotspots medens hun fik det - det har hun ikke haft i al den tid hun har fået Bosch. Om det skyldes foderet er jeg ikke 100% sikker på, men det er værd at bemærke.

Hvad har I givet jeres gamle GD'er?

 

Jeg overvejer også at give hende et bad. Det har hun aldrig fået før, men hun er faktisk lidt ulækker at røre ved...

Rosa døjer også vildt i varmen og kommer hurtigt til at lugte lidt, men hun elsker at få et køligt bad og en gang shampoo, så værd at prøve

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...