Hop til indhold

Køletæpper aqua cooler


Therese
 Share

Recommended Posts

Bobo sveder rigtig meget her i varmen, så jeg har tænkt på at købe et køletæppe til ham, så han kan blive kølet lidt og jeg har kigget lidt på aqua cooler.

 

Nogen der har erfaring med det eller kan anbefale et andet mærke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Hurttas kølevest her i sommer, og synes det fungerer rigtig godt. Jeg købte mit hos dalumdyrehandel.dk, som har tilbud på dem. Den gang fandtes kølevesten ikke, skulle jeg købe i dag havde jeg muligvis overvejet den. Køletæppe ville ikke fungere her, Iso vil ikke ligge på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Hurttas kølevest her i sommer, og synes det fungerer rigtig godt. Jeg købte mit hos dalumdyrehandel.dk, som har tilbud på dem. Den gang fandtes kølevesten ikke, skulle jeg købe i dag havde jeg muligvis overvejet den. Køletæppe ville ikke fungere her, Iso vil ikke ligge på det.
Var det køletæppet, der ikke fandtes dengang du købte en vest? Eller hvad mener du? :-D

 

Men tak for tippet om vesten :5up:

 

Jeg har bestilt et, men ikke modtaget det. Min veninde med vel 7 hunde har et, dog vil ingen ligge på det.

Nej, så hjælper det jo ikke meget :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige købt vesten.

 

Kan godt lide den er lidt mindre og alligevel køler de vigtigste områder.

Den skulle desuden sidde bedre fast, så hunden kan bruge den under aktivitet.

Overvejede lidt at købe dækkenet også, så han havde noget han kunne have på udenfor. Men kan godt være at en vest er bedre :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er mere "sikkert" at købe vest/dækken, end køletæppe... De fleste hunde synes det er lidt "ubehageligt" eller bare "adddrr" med noget vådt og koldt, så mit helt personlige indtryk er, at det kan være lidt svært at få dem til at lægge sig på et vådt/koldt tæppe. Med vest/dækken har de lissom ikke noget valg, og efter noget tid opdager de at det faktisk alligevel er lidt rart. Selv om Iso generelt bli'r totalt og meget pludseligt lam i hele kroppen når hun får sele eller dækken på, så fungerer det faktisk rigtig fint med køledækkenet når der er rigtig varmt.

 

EDIT: om det så skal være vest eller dækken - der tror jeg det er bedst at prøve begge dele på først...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror sagtens du kan sende den retur, man har jo altid 14 dages fortrydelsesret medmindre der er andet anført.

Og skal den bare byttes til en anden størrelse, så kan jeg slet ikke se noget problem i det.

 

Har lige fået afprøvet vesten og den er et KÆMPE hit herhjemme.

Dobbelt så lang tur som normalt og kun halvt så lang tunge :5up:

 

Yoda lå lige mellem to størrelser (M og L) og valgte den store - Og det vil jeg også anbefale andre at gøre, hvis deres hunde ligger lige midt i.

Nu kan jeg selvfølgelig kun udtale mig om vesten, men den kan strammes til omkring livet da den er ret stor i omfang der, ifht størrelsen omkring forparten - Så det er målet omkring halsen man skal gå efter ifht vesten.

 

Yoda bevæger sig fuldstændig frit og uhæmmet i den og jeg kan bruge den til alm. nedkøling på en varm dag, på gåture og til træning, fordi den ikke flytter på sig overhovedet under aktivitet og giver masser af bevægelsesfrihed.

Og det til trods for, at den sidder forholdsvist løst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige præcis på grund af de korte gåture, at jeg gerne vil have sådan en. Vi kan ikke gå ret langt, før han begynder at svede og det er synd, for han vil jo gerne ud gå længere, men hvis vi gør det puster han så meget og så længe, når vi kommer hjem, at jeg synes det er synd for ham. Og så bliver jeg altid lidt bekymret for, at han bliver for varm :genert:

 

Men tak fordi du opdaterede :-D Det er rart at have noget at gå ud fra mht. størrelse, så jeg forhåbentligt bliver fri for at sende den retur. Så håber jeg bare, at den sidder lige så godt på Bobo, så han kan holde ud at have den på og ikke prøver at rulle den af eller sådan noget :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i hvertfald positivt overrasket.

 

Yoda har haft det rigtig svært ved varmen - Så hvis man kan hjælpe dem lidt, så er det klart at foretrække.

 

Men synes deres størrelser er lidt svære at lure.

Tror dog deres anbefalinger til racerne passer ret godt.

 

Large skulle jo passe til en bc og det passer jo meget godt med, at Yoda er en sporty en af slagsen og derfor ligger lige mellem medium og large.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt herfra: http://www.hooked4pets.dk/shop/koele-vest-til-16547p.html - bestilte onsdag eftermiddag, modtog dem med posten før kl 8 næste morgen! Virkelig hurtigt.

 

Synes de er ret små i størrelserne, jeg målte efter mange gange for at være sikker, Voodoo har en XL og Motor en XXL som ellers skulle passe til grand danois og sankt berner.... Den sidder også lidt løst men havde aldrig fået presset ham i den mindre model.

 

Anyhow. Det er virkelig en lifesaver her. De var jo ved at koge helt over bare på små ture, de har det stadig varmt men den hjælper rigtig meget. Motor logrer når jeg kommer med den og spørger om han skal have den på :lun: Voodoo hader at få den på (men han hader også at få halsbånd på) men han bliver dog ikke lam af den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt herfra: http://www.hooked4pets.dk/shop/koele-vest-til-16547p.html - bestilte onsdag eftermiddag, modtog dem med posten før kl 8 næste morgen! Virkelig hurtigt.

 

Synes de er ret små i størrelserne, jeg målte efter mange gange for at være sikker, Voodoo har en XL og Motor en XXL som ellers skulle passe til grand danois og sankt berner.... Den sidder også lidt løst men havde aldrig fået presset ham i den mindre model.

 

Anyhow. Det er virkelig en lifesaver her. De var jo ved at koge helt over bare på små ture, de har det stadig varmt men den hjælper rigtig meget. Motor logrer når jeg kommer med den og spørger om han skal have den på :lun: Voodoo hader at få den på (men han hader også at få halsbånd på) men han bliver dog ikke lam af den :lol:

Det er også der jeg tænker på at købe fra faktisk :blink:

 

Men ja, lurer også lidt på størrelsen! Bobo er ikke en specielt stor labrador, men han har til gengæld en dyb brystkasse, så jeg tænker om den mon kommer til at stramme der, så jeg skal op i xl i stedet for l... Men det må jeg jo se på :mrgreen:

 

Dejligt at Voodoo ikke bliver lam :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...