Hop til indhold

At se det hele lidt fra hundens perspektiv


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har ofte talt om hvor fedt det kunne være at kunne se hvad Luna ser når hun er på gåtur, og nu kan det lade sig gøre :5up:

 

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gadgets/article4988049.ece

 

Har du en hund, som, uanset hvor godt du skjuler hundefodret, alligevel formår at æde hele spanden, inden du kommer hjem fra arbejdet. Så har Gopro løsningen til dig – hundeselen.

Gopro er et amerikansk firma, som har formået at skabe en hel trend med deres små holdbare kameraer. Til kameraerne følger masser af udstyr, så du kan filme dig selv, når du klatrer, cykler, surfer, dykker eller hopper i faldskærm. Faktisk er det kun fantasien, der sætter grænser for alle de opfindsomme måder og situationer, folk har filmet sig selv på.

Men det er altså først nu, at Gopro har fundet på at lave en sele, der passer til menneskets bedste ven. Med Fetch-selen (hent), som Gopro kalder den, kan du montere dit Gopro-kamera på din hund og følge med, når køteren graver, løber, svømmer eller går på jagt, mens du er ude.

Selen har to monteringssteder; et på ryggen, så du ser over hundens hoved, og ét på hundens bryst, så du kommer tæt på balladen. Selen er justerbar og passer hunde fra syv kg op til 54 kg. Gopro har kaldt selen Fetch, og det er det første produkt til kæledyr fra firmaet.

– Alsidigheden ved et Goprokamera gør dem til den perfekte måde at dokumentere livet fra en hunds synspunkt, siger Paul Osborne, Gopro's direktør for produkter, og fortsætter.

– Vi har designet Fetch til at opfylde de unikke behov til kæledyr, og vi kan ikke vente med at se de billeder og videoer, som ejere vil dele nu, de har selen.

Gopro lover, at Fetch-selen er holdbar og solid nok til at kunne følg med til alt det ballade, som din hund kunne finde på. I værste fald kan selen maskinvaskes.

Har du brug for et vågent øje på hunden, eller vil du bare gerne forevige kræet, så kan du allerede nu bestille selen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm opfindsomheden har da ingen grænser - syntes også man kan gøre for meget :hmm:

 

Det kan godt være, men jeg har sjovt nok gået i flere år og snakket om hvor sjovt det kunne være at se gåturen fra Luna's øjne, men det skyldes jo nok også at hun som regel ikke bare daffer stille og roligt derudaf, men derimod er i fuld firspring hele tiden, ned i åen, op ad stengærdet, så ned i et hul osv. :-D

 

 

en anden ting er så om jeg er villig til at betale så mange penge for at se det som sådan en dims sandsynligvis koster, og ydermere er det jo kun sjovt at se det første gang :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være, men jeg har sjovt nok gået i flere år og snakket om hvor sjovt det kunne være at se gåturen fra Luna's øjne, men det skyldes jo nok også at hun som regel ikke bare daffer stille og roligt derudaf, men derimod er i fuld firspring hele tiden, ned i åen, op ad stengærdet, så ned i et hul osv. :-D

 

 

en anden ting er så om jeg er villig til at betale så mange penge for at se det som sådan en dims sandsynligvis koster, og ydermere er det jo kun sjovt at se det første gang :vedikke:

 

Ja jeg enig i at det kan være sjovt at se en tur gennem deres øjne :mrgreen: - jeg ville ikke få så meget ud af det fordi de to af mine ofte går bagved eller på siden af mig - det er kun den yngste som render i forvejen - men det er jo kun med snotten i jorden så det er der ikke så meget spændende ved hø hø

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg enig i at det kan være sjovt at se en tur gennem deres øjne :mrgreen: - jeg ville ikke få så meget ud af det fordi de to af mine ofte går bagved eller på siden af mig - det er kun den yngste som render i forvejen - men det er jo kun med snotten i jorden så det er der ikke så meget spændende ved hø hø

 

Ok, "snotten i jorden" er måske ikke så inspirerende at filme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har et action camera og har sat det på en af mine hundes sele og så set filmen bagefter - sjovt var det men kan ikke lige finde filmen lige nu.... måske har jeg slettet den?

Men det er lidt rystet og man ser mest jord :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...