Hop til indhold

Må jeg præsenterer .....


kharder
 Share

Recommended Posts

Bella-Mobilen. :slem:

 

IMG_0066.jpg

 

Siden begge biler brændte sammen med tre ugers mellemrum i starten af året, har vi ikke rigtig haft Bella med på længere ture. Det har været besværligt og taget meget lang tid med bus og tog. Så da vi blev tilbudt en lad-cykel, til en rigtig god pris, håbede vi på at Bella ville acceptere at side på ladet.

 

Vi viste Bella cyklen for første gang i går, og hun hoppede med det samme op på ladet. Ikke nogen betænkningstid eller usikkerhed. Masser af godbidder og så kom mine forældre med deres hund og cyklen blev glemt. Lidt senere, ville vi se om vi kunne gentage succesen og denne gang cyklede vi en hurtigt tur rundt om huset. Man må sige, at Bella nød at få hjul under fødderne igen.

 

Da vi havde haft så stor success i går, besluttede vi at tage den ultimative prøve og cykle en tur på stranden. Der var ingen tvivl om at Bella udemærket kunne huske cyklen fra i går og hoppede med det samme op på ladet. Vi satte teltet på, for at sikre, at hun ikke hoppede ud under kørslen. Da vi var kommet ca. 100 meter ned af vejen, må der have været en spændende duft eller også skulle hun drille lidt, for hun opdagede, at teltet kunne vippes af med snuden. Så et par snore senere, var vi på vej.

 

Da vi kom ned på stranden, strøg hun lige i vandet og rullede sig i sandet...

IMG_0075.jpg

 

Alt i alt var det en god tur, selvom vi løb lige ind i armene på en gammel støder der stod i klitterne og hev sig i pjorten. Selvfølgelig, var Bella nysgerrig på ham, men jeg tror nu mest at hun var overbevist om at han delte pølser ud... :vedikke:

 

Nu er vi lige kommet hjem og vi er begge enige om, at det næste der skal investeres i er en motor til lad-cyklen. For selvom tøsen egentlig ikke er den største model, så vejer hun alligevel 52 kg. og det er sku lidt tungt op af bakkerne.... Så det er absolut en success der skal gentages.

IMG_0064.jpg

IMG_0067.jpg

IMG_0073.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med nyanskaffelsen :5up: Jeg venter selv på min (med elmotor), som jeg bestilte på nettet forrige fredag. Vi har ikke haft bil i næsten 4 år - dvs. 4 år uden strand- og skovture med hundene. Det er næsten ikke til at holde ud :megaked:

Jeg håber mine hunde tager lige så godt mod cyklen som Bella, for det ser godt nok hyggeligt ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fin løsning hvis man skal lidt længere end hundene kan løbe. Vær opmærksom på at der er pænt store vedligeholdelse udg. ved batterier til cykler med motor. Kan du klare det med brødmotor er det super. Du kan jo let få cylel mekanikeren til at lave en lavere gearing på cyklen - der skal bare skiftes tandhjul til et lidt større i bag. Koster formentlig ikke meget.

 

Jeg købte en minicykel for år tilbage. den er super til at cykle med hunde på fordi man kan nå ned med benene, let komme igennen de der gang sti bomme-forhindringer og så er der kurv foran til liner, dummyer, vand og vandskål. det er super.

 

cykel1.jpg

 

bMille10aringrparingbanelinjen_zps05cb7392.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Udgifterne til batterier er noget jeg også tænker over. Min mor købte en elcykel for omkring to år siden og har fået byttet batteriet på garantien. Det nye batteri har hun ikke haft problemer med. Der findes vist også et firma i Jylland et sted, hvor de reparerer batterierne, og det skulle ikke være særligt dyrt. En anden ting der også vil hjælpe en hel del er, at Bella lærer at side helt stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er helt andre proportioner end bil. 1 uge i bil = 1 år på el-cykel. Det er bare ærgerligt, hvis man ikke lige troede man havde den slags udgifter.

 

Teknologien er under udvikling og bliver bedre og bedre, men der er stadig en del bøvl med visse cykler/mærker, så man skal nok Google lidt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...