Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre ??? =O


Nynne
 Share

Recommended Posts

Min kæreste har en dansk svensk som aldrig har lavet på gulvet, ødelagt ting og sådan noget.

Men efter vi flyttede er hun blevet meget mærkelig?

Det første hun gjorde var at ødelægge noget gulvtæppe i soveværelset så gik der 2 uger så synes hun at hun skulle smadre gulvet på badeværelset og så gik det lidt i sig selv igen ?

Men dagen efter jeg fødte kom vi jo hjem og lady havde ødelagt 1 meter af gulvtæppet i stuen ? Vi havde fået nogle til at lufte hende og sådan. ?

Så gik ikke en måned så havde hun også smadret et lan , 2 trøjer og en morgenkåbe,

Og så gik der noget tid med hun var blevet sød :D

Jeg fik så en lille killing her fra 14 dage siden

Og lady har aldrig gået i katte bakke og min killing er renlig men idag finder jeg en lort med kattegrus i et lan som lægger på sofaen og lady (hunden) går gladeligt i kattebakke ?

Igår da men kæreste lavede mad og jeg prøvede at underholde vores datter sætter lady sig og skider lige bag min kæreste? Hun har i 3 dage skidt indenfor nu ?

Hun går på boret hvis jeg lige skal ud og skifte vores datter ?

Hvad kan jeg Gøre og hvad skyldes hendes mærkelige opførelse efter vi flyttede ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ændret adfærd, som den jeres hund udviser kunne tyde på, at hun måske er stresset, usikker eller keder sig. Der er sket rigtig meget i hendes liv på kort tid..flytning, baby ankomst, killinge ankomst og det med kattebakken er altså helt normalt, selv om det er ulækkert, men der er nogle hunde, som synes, at kattelort er guf.

 

Men hvad har ændret sig efter, at I flyttede, bortset fra det jeg har nævnt ?...hvordan aktivere i hende i dagligdagen eller er det gået tilbage efter, at I har fået barn ?...en DSG er en ret aktiv hund, der både skal stimuleres mentalt, som fysisk.

 

Hvor gammel er hun ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke sket andet end det,

men det er mere inden babyen kom hun ødelagde ting. For der er kun ødelagt 3 eller 4 ting efter vores baby kom :) Men en hel del inden.

Hun er 8.

Hun vil ikke rigtig lege det er kun nogle gange men så skal man virkelig prøve i lang tid.

Efter vi flyttede fra hans forældre begyndte vi at give hende en slankekur da han vejede 16 kg fordi hans forældre bare gav hende alt muligt og der var altid mad i skålen hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke sket andet end det,

men det er mere inden babyen kom hun ødelagde ting. For der er kun ødelagt 3 eller 4 ting efter vores baby kom :) Men en hel del inden.

Hun er 8.

Hun vil ikke rigtig lege det er kun nogle gange men så skal man virkelig prøve i lang tid.

Efter vi flyttede fra hans forældre begyndte vi at give hende en slankekur da han vejede 16 kg fordi hans forældre bare gav hende alt muligt og der var altid mad i skålen hele tiden.

 

Ok...men går I slet ikke tur med hende ?...bor I i hus eller lejlighed ?

Var hun meget knyttet til din kærestes forældre ?

Ja, overvægt er slet ikke sundt for hende, så godt, at I er påbegyndt slankekur :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ændret adfærd, som den jeres hund udviser kunne tyde på, at hun måske er stresset, usikker eller keder sig. Der er sket rigtig meget i hendes liv på kort tid..flytning, baby ankomst, killinge ankomst og det med kattebakken er altså helt normalt, selv om det er ulækkert, men der er nogle hunde, som synes, at kattelort er guf.

 

Men hvad har ændret sig efter, at I flyttede, bortset fra det jeg har nævnt ?...hvordan aktivere i hende i dagligdagen eller er det gået tilbage efter, at I har fået barn ?...en DSG er en ret aktiv hund, der både skal stimuleres mentalt, som fysisk.

 

Hvor gammel er hun ?

 

Der er ikke sket andet end det,

men det er mere inden babyen kom hun ødelagde ting. For der er kun ødelagt 3 eller 4 ting efter vores baby kom :) Men en hel del inden.

Hun er 8.

Hun vil ikke rigtig lege det er kun nogle gange men så skal man virkelig prøve i lang tid.

Efter vi flyttede fra hans forældre begyndte vi at give hende en slankekur da han vejede 16 kg fordi hans forældre bare gav hende alt muligt og der var altid mad i skålen hele tiden.

 

Men det er også RIGTIG store omvæltninger i en hunds liv! Jeg er helt enig med Tullemus - der er sket for meget, og måske keder hun sig rigtig meget oppe i hovedet, og samtidig med frustrationer over alt det nye, reagerer hun ved at lave "ballade". Men hun ser det jo ikke som ballade, og hun gør det ikke for at være slem eller ulydig - hun afreagerer.

 

Lidt daglig hjerneaktivitet, fx søg, spor, aktivitetsspil m.m., og så noget daglig kvalitetstid med jer - altså hvor HUN har jeres fulde opmærksomhed, og ikke skal dele med hverken baby eller kat. Det kan være gåture eller træning, hvor i bare er sammen og har det sjovt. Når hun tidligere har boet i samme hus som din kærestes forældre, kunne noget jo tyde på at hun har haft en masse nærhed med dem, og det er væk nu:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

men det er mere inden babyen kom hun ødelagde ting. For der er kun ødelagt 3 eller 4 ting efter vores baby kom :) Men en hel del inden.

 

Hun er vel heller ikke så meget alene nu hvor du er hjemme med baby, som hun var lige da I flyttede?

 

Hun vil ikke rigtig lege det er kun nogle gange men så skal man virkelig prøve i lang tid.

 

Aktivering er ikke nødvendigvis leg - og ikke til så aktiv en hund som jeres. Jeg er enig med de andre i at hun skal udfordres på det mentale, og lange gåture er fint men ikke helt nok :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg vil også sige der er sket meget i hundens liv på kort tid. Det er mange nye ting for hende lige pludselig og derfor tror jeg også hun afreagerer.

 

Jeg tror måske hun mangler at være sammen med jer alene, prøv at lave lidt små øvelser med hende, lidt søg i haven/udenfor.

En foderbold måske som hun selv kan trille afsted med ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun vil ikke lege men pind eller bolt :(

Den eneste måde hun vil lege på er at jeg kaster nogle godbidder sol vi så får rundt og finder.

Vi har altid snor på hende når vi er ude da hun hader andre hunde og godt kan finde på at bide, og også er fin til at stikke af hvis der kommer en lugt af er dyr.

Men indenfor er det også meget svært at få hende til at vil lege, hun vil hellere bare Lægge :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pind eller bold kan også bare stresse hende op.

Men at søge i græsset efter guf er at bruge krudt på en bedre måde.

Det kan også være en vaskeklud med en guf i og så knude på kluden og så skal hun binde den op for at få guf.

 

Der findes mange hundespil og alle handler om at hunden skal bruge næsen og hovedet og blive træt på den måde.

 

Man kan træne mange ting og det er noget hunden bliver dejligt træt af.

Det kan være alt fra små tricks, til brugbare ting. Jamen ALT.

Min mormors lille chi kommer og henter hende når mobilen ringer og han prikker til hende når hun glemmer tingene på komfuret, to meget praktiske ting at han har lært..... dog ved tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan noget som en foderbold kan også være en god ide til at aktivere hunden (husk bare at trække foderet fra den daglige portion)

Vores den yngste skulle holdes i ro og i den periode lærte hun mange små tricks. Både at nysse (det er et dut på min hage og IKKE slik), hun kan snuse (tog kryderurt og sagde snus og hun må kun snuse), give fem....... jamen man kan lære dem alt og de elsker det.

Simple kontaktøvelser og gode og dem kan man aldrig få for mange af.

 

Alt sammen er noget der giver en god træthed i stedet for at hun kommer op at køre ved at løbe, hoppe og mosle.

 

Har I overvejet at gå til noget hundetræning??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...