Hop til indhold

hundetegn?


Dinah
 Share

Recommended Posts

hvornår har jeres det lovpligtige hundetegn på?

 

Cleo har det på, når vi gå tur, men ikke derhjemme. Tror egentlig ikke, at hun ville løbe ud af døren eller haven, som er aflukket, men tænk nu hvis:cry:

 

Vi bruger sele til hende, men bør hun have alm halsbånd på med skilt hele tiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tysons hundeskilt sidder på hans sele, så han har det kun på, når vi går tur. Jeg synes ikke, at der er nogen grund til, at han skal gå rundt med et halsbånd hele tiden. Jeg har så godt nok heller ikke have, men selv hvis jeg havde, ville jeg stadig ikke give ham halsbånd på. Til gengæld ville jeg sikre mig, at der var et hegn rundt om haven, som han hverken kunne springe over eller kravle/grave sig under.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har sit skilt hængende i halsbåndet, som jeg tager af når hun går løs:lol:.. Så hun er ganske ulovlig.

 

Men hun har et tydeligt tatoveringsnummer i øret, så hvis det helt utænkelige skulle ske, at hun stak af, så ville det være nemt at spore hende via tatovering.

Alle hunde er jo enten tatoverede eller chipsede. Så skiltet er for at gøre det nemmere for finderen at bringe hunden hjem igen.

 

Når vi går i skoven, så anser jeg risikoen for at Silke skal hænge fast i krattet i sit halsbånd for større end risikoen for at hun bliver væk.

 

--Når der er grund til utryghed, så er hun selvfølgelig i halsbånd og snor, --med skilt. --F.eks. ved trafikerede veje, -eller nytårsaften, --eller hvis der sker andre "underlige ting"..

 

Hun har aldrig halsbånd på hjemme..:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stasia har altid sit hundetegn på. Jeg tør simpelthen ikke andet. Ikke fordi hun har lejlighed til at "forsvinde", men man ved jo aldrig, hvad der kan ske.

Det sidder i et tyndt rundsyet halsbånd i det blødeste lammeskind, så jeg tror egentlig ikke, at hun mærker det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

hundenes hundetegn sidder i deres halsbånd, som de har på hele tiden. Og vi har også købt nogle lækre læderhalsbånd, så tror heller ikke de mærker det. Og får de det af, vil de da gerne have det på igen.

De bruger sele så halsbåndet sidder løst. Da det ikke klirrer når de går og derfor ikke er irriterende for dem, ser jeg ingen problemer i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mille hunden

Mille har et løst læderhalsbånd på altid hvor hendes gamle skilt sidder i. Der står der bare telefon nummer og adresse hvis hun nu skulle smutte ud, hvilket sker yderst sjældent. Det lovpligtige sidder i hendes "gå tur halsbånd".

 

Jeg har en gang oplevet at jeg skulle fange en løs hund (hvilket var meget nemt). Men på halsbåndet stod bare hundens navn og et mobil nummer. Mobilen var slukket så vi kunne ikke få fat i ejeren. Efter noget tid blev den tændt og vi fandt ud af hvor den ulykkelige ejer boede. Hunden var smuttet ud af et hul i hegnet, som ejeren ikke havde opdaget. Så jeg vil sige det er en god idé at have et hundetegn med adresse og telefon nummer på hunden hele tiden. Også selvom den bare går i haven. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mille har et løst læderhalsbånd på altid hvor hendes gamle skilt sidder i. Der står der bare telefon nummer og adresse hvis hun nu skulle smutte ud, hvilket sker yderst sjældent. Det lovpligtige sidder i hendes "gå tur halsbånd".

 

Jeg har en gang oplevet at jeg skulle fange en løs hund (hvilket var meget nemt). Men på halsbåndet stod bare hundens navn og et mobil nummer. Mobilen var slukket så vi kunne ikke få fat i ejeren. Efter noget tid blev den tændt og vi fandt ud af hvor den ulykkelige ejer boede. Hunden var smuttet ud af et hul i hegnet, som ejeren ikke havde opdaget. Så jeg vil sige det er en god idé at have et hundetegn med adresse og telefon nummer på hunden hele tiden. Også selvom den bare går i haven. :-)

 

Netop:5up: derfor har Cleo det nu på hele tiden i et læderhalsbånd. Undtagen om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Mille og Bonnie har kun halsbånd og dermed også hundetegn på når vi skal ud af haven, altså gå tur eller ud og køre bil.

 

Resten af tiden render de rundt som vorherre har skabt dem, altså ganske "nøgne" :lol:

 

På vores hundetegn står kun vores efternavn på den ene side og vores mobilnr. på den anden side. Og mobilen er ALTID tændt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...