Hop til indhold

træningstøj


korvis
 Share

Recommended Posts

Siger også oilskin, det eneste der klarer rigtig meget regn i lang tid... Eller PVC, selvfølgelig. Har et tyndt Helly Hansen-sæt i PVC, og det holder også helt tæt. Og faktisk uden at jeg bli'r våd "indefra".

 

EDIT: regntætte lommer er et problem, selvfølgelig... Ikke så meget at selve lommerne er tætte, men at der er en åbne/lukkefunktion der ikke lader regnen komme ind når man bruger dem. Synes dog oftest at synderen er, at man har våde hænder, som man så propper op og ned i lommerne, og så bli'r alt vådt alligevel...

 

Har du evt. et link til det regnsæt, du har? Jeg har haft et fantastisk sæt regntøj, der har holdt mig tør de sidste otte år, men nu er det stået af, så jeg bliver halvvåd, selvom jeg har det på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du evt. et link til det regnsæt, du har? Jeg har haft et fantastisk sæt regntøj, der har holdt mig tør de sidste otte år, men nu er det stået af, så jeg bliver halvvåd, selvom jeg har det på.

 

Der står ikke noget i mit regnsæt, men jeg er ret sikker på at det er det der hedder Voss. Eller w Voss for damemodellen, vistnok. Det er som sagt pvc, så det er egentlig ikke åndbart. Men både jeg og et par veninder har flere gange løbet agility i det, uden at bli' kondensvåde indefra. Man kan selvfølgelig ikke gøre det i timevis og uden at "lufte lidt ud" indimellem, men jeg bruger det tit, både til stævner, træning og undervisning, uden problemer. Det er ikke vildt dyrt, mener at jakken har en ord. pris på ca. 500,- og bukserne lige under 300,-. Men de kan tit fås på tilbud i Bilka og lign., mener jeg købte hele mit sæt for 500,-. Absolut ét af mine bedste køb, alle kategorier! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt de her bukser fra Pinewood

http://www.effektlageret.dk/product/pinewood-bokskogen-vandtaet-friluftsbuks-i-tc1200-6795/

 

Tror, at jeg bliver rigtig glad for dem i løbet af vinteren :5up:

 

Jeg har også en fleece fra Arrak, som jeg bruger meget på den her tid af året.

Når det bliver koldere, skifter jeg til min vinterjakke fra Arrak. Den er 2-3 modeller gammel, men fungerer fint endnu.

 

På fødderne sidder et par LaCrosse Hampton II med et ekstra par sokker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt de her bukser fra Pinewood

http://www.effektlageret.dk/product/pinewood-bokskogen-vandtaet-friluftsbuks-i-tc1200-6795/

 

Tror, at jeg bliver rigtig glad for dem i løbet af vinteren :5up:

 

Jeg har også en fleece fra Arrak, som jeg bruger meget på den her tid af året.

Når det bliver koldere, skifter jeg til min vinterjakke fra Arrak. Den er 2-3 modeller gammel, men fungerer fint endnu.

 

På fødderne sidder et par LaCrosse Hampton II med et ekstra par sokker.

 

De ser gode ud! :5up:

 

Jeg har også en gaaaammel Arrak vinterjakke, som kommer frem hvis det bli'r rigtig koldt. Sammen med de lige så gaaaamle Arrak sele-vinterbukser. Men kun til gåture, det er sgu for tungt at træne i, synes jeg...

 

LaCrosse Hamptons også her, dog de gamle - men har lige opdaget at jeg har slidt dem i stykker... :cry: Indefra, i hælen. Ikke så underligt måske - jeg bor jo nærmest i dem fra september til april!! Ja, i år blev det så først til oktober... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri, nu har jeg været på tur i silende regn og vadet gennem pænt mange vandpytter - stadig tørre strømper :) Manden sagde der var lidt fugtigt på hans foroven men han havde heller ikke fået strammet snørerne ordentligt til.

 

 

Jeg har en vandtæt vinterjakke fra Arcteryx, de laver fanme fede ting. Den vejer ikke en skid, er helt vandtæt og klarede fint -20 grader i Sverige. Den koster desværre det blege her i DK, jeg har den fra USA hvor den var på tilbud engang: http://www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/arcteryx-womens-fission-sv-jacket/shop/catalog/product/view/72976/-affa11315e/

 

 

 

[h=2][/h]

Link til indlæg
Del på andre sites

De ser gode ud! :5up:

 

Jeg har også en gaaaammel Arrak vinterjakke, som kommer frem hvis det bli'r rigtig koldt. Sammen med de lige så gaaaamle Arrak sele-vinterbukser. Men kun til gåture, det er sgu for tungt at træne i, synes jeg...

 

LaCrosse Hamptons også her, dog de gamle - men har lige opdaget at jeg har slidt dem i stykker... :cry: Indefra, i hælen. Ikke så underligt måske - jeg bor jo nærmest i dem fra september til april!! Ja, i år blev det så først til oktober... :lol:

 

Jeg bruger min Arrak Polar til træning, men jeg tror nu også, at du løber lidt mere end jeg gør i løbet af en træningsgang :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, jeg har lige tjekket det regntøj du nævner, manden og jeg er lige blevet enige om at sådan et sæt må vi have. :-)

 

jeg har iøvrigt disse bukser dem er jeg ret glade for.

http://www.iversen-import.dk/pi/Seeland-Exeter-Advantage-Lady_1295394_14692.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget apropos, så har jeg lige været ude at gå tur med Iso, iført Helly Hansen-sættet. Og liiiidt for varmt tøj indenunder... Troede sgu det var koldt udenfor, det er det jo slet ikke! Gik ret ok til, så jeg fik da varmen - men ikke skyggen af kondensfugt da jeg kom hjem. Er virkelig glad for det sæt, det er virkelig brugbart. Og let!

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, jeg har lige tjekket det regntøj du nævner, manden og jeg er lige blevet enige om at sådan et sæt må vi have. :-)

 

jeg har iøvrigt disse bukser dem er jeg ret glade for.

http://www.iversen-import.dk/pi/Seeland-Exeter-Advantage-Lady_1295394_14692.aspx

 

Der er i hvert fald en anbefaling herfra! :5up: Man skal bare huske at det altså er pvc, og dermed ikke ligner de åndbare man nok ellers er vant til.

 

De bukser ser fede ud! Skal lige kigge på de Seeland-ting, dem kender jeg ikke ret godt. Men ved at mange sværger til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er i hvert fald en anbefaling herfra! :5up: Man skal bare huske at det altså er pvc, og dermed ikke ligner de åndbare man nok ellers er vant til.

 

De bukser ser fede ud! Skal lige kigge på de Seeland-ting, dem kender jeg ikke ret godt. Men ved at mange sværger til dem.

Bukserne er vandtætte de bedste jeg har haft ;-) jo men pyt med de ikke ligner de åndbare, bare de er tætte ;-) lufter altid lidt ind og kan ikke have det helt tillukket i halsen alligevel så tror jeg vil prøve med jakken ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg skal nok have et åndbart sæt. Skal kunne cykle på arbejde i det uden at blive helt gennemblødt af sved.

 

Ja, det er jo nok lige på grænsen - i hvert fald hvis man cykler længe og bli'r sådan decideret svedig... :hmm: Jeg kan sagtens ha' mit sæt på til noget à la LP-træning, til en hel træningstime. Til agilitytræningen også, men så skal jeg lige "lufte ud" indimellem. Dvs. lige lyne lidt op og få varmen ud. Men der løber jeg jo heller ikke hele tiden, over lang tid, og det ville jo være tilfældet når man cykler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men så ejer jeg sgu en termodragt..! Denne her: http://dorchdanola-netbutik.dk/product/heldragt-ocean-thermal-aandbar-4504/ (desværre ret åndssvagt og dårligt billede... :roll:)

 

Da jeg er lidt lang i ryggen måtte jeg ha' den i en ret stor størrelse, så der er plads til meeeeget tøj under! Dvs. at den nok bli'r rimelig nem at hoppe ind og ud af, som jeg jo ønskede. Til gengæld bli'r den nok lidt bøvlet at gå i, som i gåtur. Men det var jo sådan set heller ikke tanken. Men hvem ved - den er ret let i det, så det går måske alligevel. Benene kan ikke rigtig kortes af, da der både er lynlås og velcrolukning i to lag, så den må bare være lang i benene, ellers må jeg vel rulle dem lidt op.

 

Den er vind- og vandtæt, åndbar, og faktisk ret let. Har haft én før, for mange år siden, og den var så tung at jeg aldrig fik brugt den. Så der er da sket noget i de år! Selv om jeg på ingen som helst måder ønsker at vi får koldt vejr, er jeg da lidt spændt på at kunne bruge den... :engel: Men til ridehustræning i november er det vel koldt, det kan vel næsten ikke være anderledes... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men så ejer jeg sgu en termodragt..! Denne her: http://dorchdanola-netbutik.dk/product/heldragt-ocean-thermal-aandbar-4504/ (desværre ret åndssvagt og dårligt billede... :roll:)

 

Da jeg er lidt lang i ryggen måtte jeg ha' den i en ret stor størrelse, så der er plads til meeeeget tøj under! Dvs. at den nok bli'r rimelig nem at hoppe ind og ud af, som jeg jo ønskede. Til gengæld bli'r den nok lidt bøvlet at gå i, som i gåtur. Men det var jo sådan set heller ikke tanken. Men hvem ved - den er ret let i det, så det går måske alligevel. Benene kan ikke rigtig kortes af, da der både er lynlås og velcrolukning i to lag, så den må bare være lang i benene, ellers må jeg vel rulle dem lidt op.

 

Den er vind- og vandtæt, åndbar, og faktisk ret let. Har haft én før, for mange år siden, og den var så tung at jeg aldrig fik brugt den. Så der er da sket noget i de år! Selv om jeg på ingen som helst måder ønsker at vi får koldt vejr, er jeg da lidt spændt på at kunne bruge den... :engel: Men til ridehustræning i november er det vel koldt, det kan vel næsten ikke være anderledes... :lol:

 

Vi vil se billeder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis så er der bestilt vandtæt regntøj som du fortalte om - det skulle komme i dag - må gerne snart komme for her vælter det ned med regn :-) ville være perfekt til middagsturen.

Dejligt at have ferie :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte et Tenson regnsæt, det er testet på cykelturen til arbejde og er meget åndbart. :5up: Og lækker stofkvalitet, er ikke så glat, føles mere som rigtigt stof. Det er tyndt, hvilket er hvad jeg har brug for, så jeg også kan bruge det om sommeren (på denne årstid har jeg så en fleece under - til vinter bruger jeg min Fjällräven parka i stedet for regnjakken, den er også ret vandtæt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Har mit arrak vintersæt - Både bukser og jakke og eeeelsker det. :hjerte:

Er virkelig en lille bolle at se på, når jeg er pakket ind i det, men det holder mig varm og tør og det er super praktisk, for har ikke brug for nogen træningsvest om vinteren, fordi jeg kan have det hele i jakken.

 

Undtagen i vinterperioden er jeg stort set altid iført nogle forskellige modeller af seelands dame outdoor bukser, Ecco sko (og fandeme om ikke de er blevet utætte, på trods af vældig smart goretex :evil:) og en fleece eller softshell jakke.

Er på udkig efter en ny softshell som går lidt længere ned over bagdelen, og som har forholdsvis korte ærmer, men de eksistere åbenbart ikke......

 

 

Og så er endnu en Hurrta træningsvest afgået ved døden. De holder simpelthen ikke godt nok!! Så selvom jeg er glad for dem, så køber jeg ikke en igen.

Gider ikke man ikke bare kan vaske ved 30 grader et par gange i måneden, uden lynlås eller syninger dør.

 

Så skal have fundet en ny vest.... Og jeg er SÅ kræsen... Så det skal nok blive spændende hvad jeg ender op med.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Nå, men så ejer jeg sgu en termodragt..! Denne her: http://dorchdanola-netbutik.dk/product/heldragt-ocean-thermal-aandbar-4504/ (desværre ret åndssvagt og dårligt billede... :roll:)

 

Da jeg er lidt lang i ryggen måtte jeg ha' den i en ret stor størrelse, så der er plads til meeeeget tøj under! Dvs. at den nok bli'r rimelig nem at hoppe ind og ud af, som jeg jo ønskede. Til gengæld bli'r den nok lidt bøvlet at gå i, som i gåtur. Men det var jo sådan set heller ikke tanken. Men hvem ved - den er ret let i det, så det går måske alligevel. Benene kan ikke rigtig kortes af, da der både er lynlås og velcrolukning i to lag, så den må bare være lang i benene, ellers må jeg vel rulle dem lidt op.

 

Den er vind- og vandtæt, åndbar, og faktisk ret let. Har haft én før, for mange år siden, og den var så tung at jeg aldrig fik brugt den. Så der er da sket noget i de år! Selv om jeg på ingen som helst måder ønsker at vi får koldt vejr, er jeg da lidt spændt på at kunne bruge den... :engel: Men til ridehustræning i november er det vel koldt, det kan vel næsten ikke være anderledes... :lol:

Her til aften fik jeg så afprøvet den nye termodragt! Og den bli'r jeg vist glad for. :lun: Jeg skulle undervise hold her til aften, i 7-8° "varme" og silende regn, og tænkte at det da var lige nu dragten skulle testes. Jeg har ikke været i nærheden af at fryse, og var helt tør da jeg kom hjem. Havde kun et tyndt fleece-sæt under, så jeg tror nok den skal være varm nok selv til stævnedage i iskoldt ridehus. Vandet prellede bare af den, men nu er den jo også helt ny, så tiden må vise hvor godt det holder. Den er også åndbar, og hvis ikke den var det tror jeg sgu jeg var blevet svedig, for jeg var jo også lidt aktiv indimellem. Ellers er der godt nok sket meget siden jeg sidst ejede en heldragt..! Selv om den er riiiigelig stor, så er den slet ikke tung at ha' på, eller kluntet at gå i. Husker at jeg fik ondt i skuldre/nakke af min gamle, fordi den var så tung at ha' på... Nå, men en anbefaling herfra! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...