Hop til indhold

Vom og hundemat?


korvis
 Share

Recommended Posts

Nogen der kender til "Vom og hundemat", som skulle være noget "færdig-Barf" i "pølser"..?

 

http://www.vomoghundemat.dk/

 

Har nemlig en veninde der overvejer at prøve det til sin allergihund. Jeg har desværre meget lidt viden om både allergi og Barf, så jeg kan ikke rigtig råde hende. Den eneste erfaring jeg har med allergi er fra min første hund, som var allergisk overfor kylling. Så hun ville jo aldrig ha fået de barf-pølser, da det hele ser ud til at være baseret på kylling...

 

Jeg kan ikke helt se veninden som "Barf-typen", tror det ville være alt for besværligt og kompliceret for hende. Så det her med "pølser" ville sådan set være en fin løsning. Men kan nogen som har forstand på det se om det ser ordentligt ud..? Jeg synes umiddelbart at det ser noget tyndt ud, troede at Barfhunde skulle ha' meget mere omvekslende kost, og med meget mere indhold"? Og hvor er benene henne - er de ikke ret vigtige indenfor Barf? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke fodre med det. At fodre med råt kød handler for mig om, at det skal være så lidt forarbejdet som muligt samtidig med at man kan variere det og give hunden muligheden for at gnave, rive og tygge på en helt anden måde end med tørfoder. Så fidusen ville gå lidt af det, hvis jeg skulle til at fodre med "kyllinge-pølser." :-)

 

Samtidig er der, som Bodil nævner, ikke en særlig fyldestgørende ingrediensliste. Ikke i forhold til andre ingredienslister jeg har set.

 

Det er muligvis ganske udmærket ift. at dække en hunds behov, men hele BARF-konceptet bygger jo på noget helt andet end at fodre med kylling klasket sammen til en pølse. Det virker på mig bare som et forsøg på at hoppe med på bølgen og tilbyde et færdigt produkt til de hundeejere, der gerne vil fodre med råt, men ikke helt orker at gøre det 100 procent.

 

Jeg ville personligt langt hellere vælge et godt tørfoder i stedet for, fordi der ville gå så meget af fornøjelsen ved at fodre med råt kød, hvis det blev tilbudt på den her måde. Og det tror jeg egentligt også Bobo vil synes :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sagtens se hvad du mener Therese. Men det er jo ikke fordi veninden som sådan ønsker at råfodre, det ville udelukkende være fordi det muligvis kunne gøre noget ved hans allergi. SÅ det er vel egentlig hende du beskriver dér - en der ikke rigtig orker det 100%, men som gerne vil prøve at se om det kan ændre noget. Men derfor skal det jo være rigtigt og i orden, og det fornemmer jeg ikke helt det er..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sagtens se hvad du mener Therese. Men det er jo ikke fordi veninden som sådan ønsker at råfodre, det ville udelukkende være fordi det muligvis kunne gøre noget ved hans allergi. SÅ det er vel egentlig hende du beskriver dér - en der ikke rigtig orker det 100%, men som gerne vil prøve at se om det kan ændre noget. Men derfor skal det jo være rigtigt og i orden, og det fornemmer jeg ikke helt det er..?

Altså, det er sikkert ganske fint foder, men BARF vil jeg ikke kalde det :-)

 

Du kan måske prøve at foreslå din veninde at købe en "fuldfoderpakke." De sælges ved flere forskellige forhandlere og skulle vist indeholde alt hunden skal bruge i et måltid. Så kan hun jo altid supplere med ben ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det er sikkert ganske fint foder, men BARF vil jeg ikke kalde det :-)

 

Du kan måske prøve at foreslå din veninde at købe en "fuldfoderpakke." De sælges ved flere forskellige forhandlere og skulle vist indeholde alt hunden skal bruge i et måltid. Så kan hun jo altid supplere med ben ved siden af.

 

Okay, det tip gi'r jeg videre, tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en veninde der bruger vom og hundemad. Det fungerer fint og hundene er pæne på det i både pels og huld. Det er kød med tilsatte vitaminer, så det på den måde er et fuldfoder. Det er meget fint valset, og virker derfor lidt "postej"-agtigt i de der frosne pølser.

 

Jeg bruger selv fuldfoder fra Kragborg. Det er valset kød med lidt større stykker. Det fungerer fint for Hugo, og han spiser glad sin mad hver dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak missmette! Sidder lige og kigger på kragborg, det ser unægtelig noget mere "rigtigt" ud...

 

Og i min netsurf efter barf fandt jeg dette - frysetørret barf..??!! Nogen der kender til det? http://shop.rigtighundemad.dk/product/k9-natural-frysetoerret-barf/k9-freezedried-lamb-500g.aspx

 

Veninden havde kastet sig på nettet for at søge på barf, og sms'ede med skræk om "lammekød til 1.700,- for 4 kilo!!! Så er det jo billigere at fodre dem med engelsk bøf!" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er pga allergi ville jeg ikke vælge et foder der er baseret på kylling. Typisk er fjerkræ, svin og okse de proteinkilder hunde oftest reagere på.

Vi startede jo selv med råfodring pga Ayos allergi - og vi har set at hun helt sikkert ikke kan tåle fjerkræ og svin (okse er ikke prøvet endnu) - så vi fodre med kanin, hjort, laks, struds, lam og hest. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak missmette! Sidder lige og kigger på kragborg, det ser unægtelig noget mere "rigtigt" ud...

 

Og i min netsurf efter barf fandt jeg dette - frysetørret barf..??!! Nogen der kender til det? http://shop.rigtighundemad.dk/product/k9-natural-frysetoerret-barf/k9-freezedried-lamb-500g.aspx

 

Veninden havde kastet sig på nettet for at søge på barf, og sms'ede med skræk om "lammekød til 1.700,- for 4 kilo!!! Så er det jo billigere at fodre dem med engelsk bøf!" :lol:

 

Jeg har brugt de frysetørrede godbidder en gang eller to. De vejer ingenting, og derfor skal hunden heller ikke have særlig mange gram. Jeg ved nogen hælder lidt vand på, så vokser det lidt og dufter af mad. For portionerne er mikro små. Tror Hugo ville blive slemt skuffet, hvis han skulle have en håndfuld duftløs krummer haha.

 

Mht. allergi har kragborg også alle mulige andre kødtyper (er det et ord?!). Jeg giver også lam og hjort af og til. Men normalt bruger jeg fuldfoder med okse, fuldfoder med lam og kyllingemix. Derudover lamme ribben og andre ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...