Hop til indhold

Ny uerfaren hundeejer og (ny) hvalp, en gul Labrador, - hvad gør jeg?


Dino
 Share

Recommended Posts

Hej Dino

 

Jeg vil blot sige følgende

Jeg er imod bur og endnu mere et lukket bur til natsted. Min hund har behov for at skifte sovested nogle gange i løbet af natten- så får han hele tiden et køligt underlag- og det må han gerne. Jeg synes det er vigtigere at huske at tage hunden ud - også om natten indtil den er renlig og indtil den kan holde sig naturligt hele natten.

Behold buret i bilen- det er nok og køb en god højkantet kurv- som den kan lide at være i- jeg har to , en i stueetagen og en på 1 sal- han vælger selv og det er hans tilbagetrækningssteder. Hvis hunden ikke vil søge kurven som en god ting(aldrig skammekurv) så tag tæppet og sov på det et par nætter, så vil hunden gerne bruge kurven fordi din lugt er der.

 

Det andet jeg vil sige er ,tegn en hundesygeforsikring fra start af som gælder hele hundens levetid- det koster med ansvar ca 1500 kr/år

Det tredje- vær sikker på du køber din hvalp et sted hvor avleren avler sundt og af gode temperamenter og hvor der ikke er noget "forbudt" i labblodet.

 

det sidste- med god ansvarlig træning, kan du undgå kastration,

 

held og lykke med hunden- der er mange glæder og kun sorg, den dag hvor man skal sige farvel......

Link til indlæg
Del på andre sites

-> Spjæt,

 

Jeg er også imod lukket bur om natten, - det var min "tanke", som en løsning, i starten, - men er sidenhen blevet rådet til en "kasse" med pude og tæppe i stedet, som jeg nu har tænkt mig, - INDTIL han er blevet stueren :slem:

 

Herefter, kan han selv vælge, som flere har rådet mig til, - sit eget sovested, om det så vil være ved min seng, eller hvor han nu lyster.

 

Behold buret i bilen? - nej, det går nok ikke. Dels er det en microbil, og dels er det et mega stort bur(han kan vokse i), som beskrevet tidligere, - men selvfølgelig, - så skal han være i buret når vi kører, så der ikke opstår "problemer" under kørslen.

 

Hundeforsikring, tjek.

Træning, tjek

Skamme/krog/kurv/plads? - aldrig her, - jeg vil ignorere ham når han er "ulydig", - og rose ham når han er "lydig", - det er det jeg selv føler for, og er blevet rådet til.

Avler? som jeg også har skrevet, så kender vi avleren godt, også igennem andre hvalpe/hunde ejere...

 

Så, - nu skal vinteren bare overstås. Buret, puderne, nat-kassen, tæpperne(ligger klar inder lagnet),madskålene, godbidderne og vi, venter blot på Dinos hjemkomst. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...