Hop til indhold

Dogwhisperer Henrik L., endnu engang


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Jeg er helt enig i at den nok lige er kommet ud af bilen på før-videoen og at den kan være træt, varm eller andet på efter-videoen. Og jeg ville også meget gerne vide hvordan det går efterfølgende med hunden.

Jeg aner ikke om hunden har været behandlet hårdt eller ej. Det eneste jeg forholder mig til i forhold til spanielen er, at den har "whippet-agtig" gang og meget stille hale for en spaniel på efter-videoerne.

Jeg kunne bare bedre lide før modellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 104
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det ser fint ud Luckyluna, men ligner mest "fri hund i 2-4 m line" hvor hundene indpasse (med lidt hjælp) tempoet efter hinanden. Det er ikke helt det jeg mener med transport. Jeg går 5 km/t når jeg går transport og vil gerne have hundene til at afpasse tempoet efter mig - ikke omvendt, men, som Ninjemor lidt fint "antyder": Hvad skal det være godt for, hvorfor ikke gå på hundenes præmisser?

 

Fordi - det er det jeg har brug for på jagt - og det er næste skridt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser fint ud Luckyluna, men ligner mest "fri hund i 2-4 m line" hvor hundene indpasse (med lidt hjælp) tempoet efter hinanden. Det er ikke helt det jeg mener med transport. Jeg går 5 km/t når jeg går transport og vil gerne have hundene til at afpasse tempoet efter mig - ikke omvendt, men, som Ninjemor lidt fint "antyder": Hvad skal det være godt for, hvorfor ikke gå på hundenes præmisser?

 

Fordi - det er det jeg har brug for på jagt - og det er næste skridt!

 

Okay, så var jeg heller ikke med, jeg troede du efterlyste hunde som gik pænt i line til almindelige gåtur:-D

 

Deres snore er to meter og vi kan gå sådan der i det meste terræn og mange kilometer.

 

Transport fra a til B skal jeg kun bruge kortere distancer af på gå ben og der korter jeg linen op. Transport ved hest eller cyklen havde Sheila også styr på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kun 2 m - det snyder lidt med vidvinkel så, tror jeg. Men dejligt at se hundene nyder turen og slapper af uden at være overgearede eller "undertrykkede":blink:

 

Jeg gik somme tider med Mille og Bonnie på samme måde, men uden line. Så lod jeg Mille sætte tempoet og bad Bonnie vente på hende. Mille havde mange ting som skulle undersøges grundigt. Bonnie mener det bedste må være længere fremme :-)

 

men sjovt nok ville Mille løbe hurtigere end Bonnie ved cyklen

Link til indlæg
Del på andre sites

Kun 2 m - det snyder lidt med vidvinkel så, tror jeg. Men dejligt at se hundene nyder turen og slapper af uden at være overgearede eller "undertrykkede":blink:

 

Jeg gik somme tider med Mille og Bonnie på samme måde, men uden line. Så lod jeg Mille sætte tempoet og bad Bonnie vente på hende. Mille havde mange ting som skulle undersøges grundigt. Bonnie mener det bedste må være længere fremme :-)

 

men sjovt nok ville Mille løbe hurtigere end Bonnie ved cyklen

 

Det kan godt være mysla snor med tiden er blevet lidt forlænget, men de var to meter ved køb og mio s er vel 180 når den er som der.

Man kan godt se at han er vandt til en Flex line, men han bliver da rimelig pænt indenfor snoren længde og så ja, de følger leder hunden, som er Sheila;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser fint ud Luckyluna, men ligner mest "fri hund i 2-4 m line" hvor hundene indpasse (med lidt hjælp) tempoet efter hinanden. Det er ikke helt det jeg mener med transport. Jeg går 5 km/t når jeg går transport og vil gerne have hundene til at afpasse tempoet efter mig - ikke omvendt, men, som Ninjemor lidt fint "antyder": Hvad skal det være godt for, hvorfor ikke gå på hundenes præmisser?

 

Fordi - det er det jeg har brug for på jagt - og det er næste skridt!

 

Kan du ikke have en model "jagt" og en model "hverdag", når først hundene har lært "jagtmodellen"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bange for (jeg er jo en bange mand) at hvis jeg ikke ret konstant træner "gå pænt" sådan som jeg definerer det, vil det ikke virke på jagt. Foreløbig kræver jeg det jo kun i mindre end 3 minutter og på plads i 1-2 minutter, så jeg går langsomt frem. Meget langsomt, med alt hvad Maggie ikke synes er skide skægt. Hun synes nu faktisk at gå pppæntver ok ifbm søg og apportering, så bare det er afvekslende.

 

men jeg overvejer, hvordan jeg håndterer det. I hvert fald skal Maggie jo ikke på jagt før tidligst oktober 2015, så der er jo masser af tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt nysgerrig nu og bliver nok nødt til at prøve at filme mine på en "fortovs-gåtur" i 1.5-2 m line, for at se hvordan de går...

 

Meget videnskabelig research, eller noget :lol:

 

Nu er mine jo ikke spaniels, så en direkte sammenligning med hunden i videoen kan jeg ikke lave. Men...

 

jeg har just trasket 3 km på fortiv og gangstier i villekvartererne i min lille by. Hunden har været iført liner, der vel er ca 1.7 m lange. De har lov at snuse, og vi andre står også gerne stille hvis man vil fordybe lidt - så altså ikke en "transporttur" men en hverdags-aftenstur.

 

de 3 km gik vi på 50 minutter. Karlas line var slap konstant. Johna måtte mindes om at gå pænt ca 5 gange på turen. Begge hunde havde løftede haler hele turen. Johnas hang ind over ryggen i hendes hæslige lille grisekrølle, Den logrede ikke, var der bare. Karlas hang i en blød afslappet bue, let logrende hele turen.

 

jeg forsøgte med video, men det var for mørkt. Her er et refrencebilleder af hvordan min udsigt er på en gåtur :mrgreen: Hundene må gå hvor de vil, så længe snoren er slap, og de bliver på fortovet. MEDMINdre vi skal passere en anden hund, så bliver de kaldt inde på plads.

 

Suk. Ipad er åbenbart ikke gode venner med HF. Min udsigt er normalt ikke sidelæns...

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Når jeg læser sådan en artikel i dyrefondet, så... Ja Henrik fremstår som en komplet lav intelligent mand, som tænder på magt og ikke aner en kæft om hundesprog.Men hvad f.... sker der for hundeejeren? Først det at tro på at 48 timer i en stald, kan ændre noget, for derefter at kort efter man får den hjem, konstatere at det ikke har virket og man nu synes det er værre og overvejer at omplacere hunden. Altså hvor hurtig skal det lige gå ?

 

 

Altså jeg forstår slet ikke de hundeejer der ved sit fulde fem, kan aflevere sin hund til hundetræning på den måde. Aldrig i livet om jeg ville gøre det. Jeg har ikke ondt af de mennesker, men har ondt af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser sådan en artikel i dyrefondet, så... Ja Henrik fremstår som en komplet lav intelligent mand, som tænder på magt og ikke aner en kæft om hundesprog.Men hvad f.... sker der for hundeejeren? Først det at tro på at 48 timer i en stald, kan ændre noget, for derefter at kort efter man får den hjem, konstatere at det ikke har virket og man nu synes det er værre og overvejer at omplacere hunden. Altså hvor hurtig skal det lige gå ?

 

 

Altså jeg forstår slet ikke de hundeejer der ved sit fulde fem, kan aflevere sin hund til hundetræning på den måde. Aldrig i livet om jeg ville gøre det. Jeg har ikke ondt af de mennesker, men har ondt af hunden.

Jeg ser det nu mere som et nederen menneske der udnytter desperate mennesker, for det er det han gør...:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bange for (jeg er jo en bange mand) at hvis jeg ikke ret konstant træner "gå pænt" sådan som jeg definerer det, vil det ikke virke på jagt. Foreløbig kræver jeg det jo kun i mindre end 3 minutter og på plads i 1-2 minutter, så jeg går langsomt frem. Meget langsomt, med alt hvad Maggie ikke synes er skide skægt. Hun synes nu faktisk at gå pppæntver ok ifbm søg og apportering, så bare det er afvekslende.

 

men jeg overvejer, hvordan jeg håndterer det. I hvert fald skal Maggie jo ikke på jagt før tidligst oktober 2015, så der er jo masser af tid.

 

Det er rigtig dejligt at høre, at du venter med at sætte Maggie på jagt. Jeg har haft diskussioner med jægere, som var til foredrag med mig, hvor jeg talte om blandt andet træning og krav ift. udviklingsfaserne og den ustabile fase unghundene typisk gennemgår ved 10 - 12 måneders alderen og at dette derfor ikke er det optimale tidspunkt for at lade dem gå til prøver eller andre krævende aktiviteter. En ældre herre og garvet jæger protesterede mod det vrøvl, for han havde brug for at kunne tage sin hund med på jagt på det tidspunkt. Basta!

Det var jægere med stående hunde og bølgerne gik højt dem imellem. Stor underholdningsværdi :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser sådan en artikel i dyrefondet, så... Ja Henrik fremstår som en komplet lav intelligent mand, som tænder på magt og ikke aner en kæft om hundesprog.Men hvad f.... sker der for hundeejeren? Først det at tro på at 48 timer i en stald, kan ændre noget, for derefter at kort efter man får den hjem, konstatere at det ikke har virket og man nu synes det er værre og overvejer at omplacere hunden. Altså hvor hurtig skal det lige gå ?

 

 

Altså jeg forstår slet ikke de hundeejer der ved sit fulde fem, kan aflevere sin hund til hundetræning på den måde. Aldrig i livet om jeg ville gøre det. Jeg har ikke ondt af de mennesker, men har ondt af hunden.

 

Der er flere som har luftet samme holdning, så nu bliver det lige dit indlæg jeg kommenterer, da det er det nyeste.

 

Jeg kan til gengæld ikke forstå, at man som menneske ikke kan forstå den frustration et medmenneske kan komme i, så man, når intet virker og man ser f.eks. Henriks "gode tilbud" slår til. Hundeejerne gær det jo ikke af dårlig vilje, men af uvidenhed omkring adfærd og læringspsykologi og der har vi alle været på et tidspunkt.

Henrik fortæller, at han redder hunde fra aflivning og så er tanken sået...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig dejligt at høre, at du venter med at sætte Maggie på jagt. Jeg har haft diskussioner med jægere, som var til foredrag med mig, hvor jeg talte om blandt andet træning og krav ift. udviklingsfaserne og den ustabile fase unghundene typisk gennemgår ved 10 - 12 måneders alderen og at dette derfor ikke er det optimale tidspunkt for at lade dem gå til prøver eller andre krævende aktiviteter. En ældre herre og garvet jæger protesterede mod det vrøvl, for han havde brug for at kunne tage sin hund med på jagt på det tidspunkt. Basta!

Det var jægere med stående hunde og bølgerne gik højt dem imellem. Stor underholdningsværdi :-D

 

Der er meget religion i hvornår man tager jagthunde med på jagt, men også meget individuelle mål/ønsker med det. Har man en GDH vil man måske gerne "nære" jagtinstinkterne ved at tage unge hunde med uden at kræve noget videre af dem. det samme kan nogen Retrieverfolk ønske - især hvis de også ønsker at bruge hunden til at drive med senere. Folk som har racer med højere tænding og meget veludviklet jagtinstinkt, vil gerne sikre sig at hunden er samarbejdsvillig, lydig og under kontrol inden "rigtig jagt" startes. Jeg har skrevet en artikel om Bonnies første jagt - da hun var 18 måneder. Jeg har gengivet den herinde i denne tråd.

http://www.hunde-forum.dk/showthread.php?t=39992&highlight=Knarborg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Jeg ser det nu mere som et nederen menneske der udnytter desperate mennesker, for det er det han gør...:???:

 

Men jeg har det sådan lidt ala hvor desperat kan de her hundeejer lige være ? For mig at læse, er det ting som at hunde hopper op, løber væk, eller er svære at holde i ro, som hundeejer næsten mener er aflivningsgrund hvis ikke det STRAKS kan rettes op og helst på 48 timer. Hende i artiklen skriver at hun kort efter at have fået hunden hjem, overvejede at omplacere den, da det var blevet værre. Altså prøv nu lige at give hunden en realistisk chance. Den er 10 måneder og GLAD. Hvis den var 10 måneder og smagte på gæsterne, SÅ havde jeg været bekymret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Der er flere som har luftet samme holdning, så nu bliver det lige dit indlæg jeg kommenterer, da det er det nyeste.

 

Jeg kan til gengæld ikke forstå, at man som menneske ikke kan forstå den frustration et medmenneske kan komme i, så man, når intet virker og man ser f.eks. Henriks "gode tilbud" slår til. Hundeejerne gær det jo ikke af dårlig vilje, men af uvidenhed omkring adfærd og læringspsykologi og der har vi alle været på et tidspunkt.

Henrik fortæller, at han redder hunde fra aflivning og så er tanken sået...

 

Jeg acceptere at mennesker kan føle en stor afmagt over deres hund. At de ikke kan overskue situationen og derfor føler lettelse når de ser et tilbud som Henriks. Men jeg FORSTÅR det ikke, jeg KAN ikke forstå det, jeg kan ikke forstå den tankegang og de følelser. Jeg kan slet ikke forstå at man kan overveje at omplacere en hund på 10 måneder, fordi den hopper op. Men der er meget jeg ikke forstår ,når det kommer til menneskers tankegang omkring dyr.

 

Så jo, jeg kan se godt SE og acceptere deres tanker og følelser, men jeg fatter det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Så jo, jeg kan se godt SE og acceptere deres tanker og følelser, men jeg fatter det ikke.

 

Det er der begrebet tolerance og respekt for hinanden kommer ind i billedet. Det kræver jo ikke meget tolerance, at respektere mennesker man forstår og er enige med. Det er, når mennesker man ikke forstår og er enige med, skal rummes og respekteres, at tolerance kræves og prøves.

 

Der er masse af søde og respektable mennesker, som jeg ikke er enige med, men det får mig ikke til at kalde dem "dårlige mennesker" eller andre ubehagelige ting.

 

Der er også mennesker, som jeg ikke kan respektere (voldsforbrydere, pædofile mv.), men lidt perspektiv og tolerance er gode ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg acceptere at mennesker kan føle en stor afmagt over deres hund. At de ikke kan overskue situationen og derfor føler lettelse når de ser et tilbud som Henriks. Men jeg FORSTÅR det ikke, jeg KAN ikke forstå det, jeg kan ikke forstå den tankegang og de følelser. Jeg kan slet ikke forstå at man kan overveje at omplacere en hund på 10 måneder, fordi den hopper op. Men der er meget jeg ikke forstår ,når det kommer til menneskers tankegang omkring dyr.

 

Så jo, jeg kan se godt SE og acceptere deres tanker og følelser, men jeg fatter det ikke.

 

 

Kan du ikke have "ondt" af dem, når du ved at de skal leve med deres selvbebrejdelser over at have sendt Mollie til et sted de bagefter bittert fortryder de brugte? Det er hårdt at skulle leve med den viden, så jo, jeg kan godt have medfølelse med dem, selv om de kunne have gjort tingene bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens video hvor Dogwhisperer forklarer at mange har spurgt til hans træningsmetoder og at det viste på videoen er sådan han træner. Det ser fredeligt ud, men giver mig et forståelsesproblem, for hvor er de unikke metoder Dogwhisperer har forklaret han er den eneste i verden som anvender?

 

Det viste er træning som jeg har set det på utallige træningspladser gennem årene og kan vel betegnes som ganske almindelig træning.

 

 

Jeg nævnte det samme på Dogwhisperes FB side og straks blev både min kommentar og videoen fjernet.

 

Det er ikke de kendte rønnebær som er sure, jeg har slet ikke praktiseret træning de sidste 3 år for lige at få det på plads, men jeg bliver harm over at hunde, der er så nemme som denne airedale terrier skal på træningsophold til flere tusinde kroner og at man lægger det op som at man kan noget helt specielt, når det der vises er så banalt, som dette er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det vil ikke hundens første træningssession, som han ellers påstår, da han jo siger flere gange at de inden har lært ham, ja, nej og bli med kæden;)

 

Men måske første gang de træner følge.

 

Og hvilken hund kan ikke gå nogenlunde pænt med en kæde bag ørene der bliver nykket i på en kedelig gårdsplads?

 

Det er jo fint at henrik er god til at gøre miljøet let for hunden i starten og gradvist sværere og jeg er ret sikker på at han simpelthen ikke KAN se hvad det er vi opponerer imod. Han opnår jo resultatet han vil have ganske hurtigt.

 

 

Jeg lufter en ung golden en gang ugentligt. Hun trækker som en hest IND I MELLEM og i torsdag var hun særligt fuld af krudt. Jeg måtte faktisk for første gang opgive at holde hende i selen og satte snoren i halsbånden og så kort line og så listede vi på kedeligste vis ned til et sted hun kunne løbe lidt krudt af. Det var et spørgsmål om sikker transport og lignede nok lidt det henrik laver på denne video, bortset fra at halsbånd ikke sat lige bag ørene og ikke var i kvæl og jeg ikke nøkkede i det, men det gjorde hun så lidt selv.

 

Jeg afprøvede først andre teknikker, men der var simpelthen for meget overskuds energi til at hun kunne koncentrere sig med en længere snor, så første prioritering var at komme ned til et fritløbsareal, så den energi kunne komme ud. Turen hjem gik meget bedre. Stadig med snor i halsbånd, men længere line.

 

Men jeg ser ikke noget særligt eller unikt eller særlig smart ved den metode, udover at en kort line mindsker risikoen for at få armen rykket af led, hvilket var min motivation denne gang for at praktisere den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det vil ikke hundens første træningssession, som han ellers påstår, da han jo siger flere gange at de inden har lært ham, ja, nej og bli med kæden;)

 

Men måske første gang de træner følge.

 

Og hvilken hund kan ikke gå nogenlunde pænt med en kæde bag ørene der bliver nykket i på en kedelig gårdsplads?

 

Det er jo fint at henrik er god til at gøre miljøet let for hunden i starten og gradvist sværere og jeg er ret sikker på at han simpelthen ikke KAN se hvad det er vi opponerer imod. Han opnår jo resultatet han vil have ganske hurtigt.

 

 

Jeg lufter en ung golden en gang ugentligt. Hun trækker som en hest IND I MELLEM og i torsdag var hun særligt fuld af krudt. Jeg måtte faktisk for første gang opgive at holde hende i selen og satte snoren i halsbånden og så kort line og så listede vi på kedeligste vis ned til et sted hun kunne løbe lidt krudt af. Det var et spørgsmål om sikker transport og lignede nok lidt det henrik laver på denne video, bortset fra at halsbånd ikke sat lige bag ørene og ikke var i kvæl og jeg ikke nøkkede i det, men det gjorde hun så lidt selv.

 

Jeg afprøvede først andre teknikker, men der var simpelthen for meget overskuds energi til at hun kunne koncentrere sig med en længere snor, så første prioritering var at komme ned til et fritløbsareal, så den energi kunne komme ud. Turen hjem gik meget bedre. Stadig med snor i halsbånd, men længere line.

 

Men jeg ser ikke noget særligt eller unikt eller særlig smart ved den metode, udover at en kort line mindsker risikoen for at få armen rykket af led, hvilket var min motivation denne gang for at praktisere den.

 

Jeg kan jo godt forstå at ejere af en hund med den adfærd, du beskriver, kan blive fristet til at sætte den på opdragelsesophold, når tingene først er kørt helt af sporet, så lad dem det, men at kalde træningen for unik og sige at man er den eneste i hele verden, som træner efter dette koncept er misvisende og vildledende grænsende til det uanstændige i mine øjne. Som jeg oplever det, er beskrivelsen med til at presse prisen opad, for hvem betaler ikke gerne guld for noget exceptionelt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan jo godt forstå at ejere af en hund med den adfærd, du beskriver, kan blive fristet til at sætte den på opdragelsesophold, når tingene først er kørt helt af sporet, så lad dem det, men at kalde træningen for unik og sige at man er den eneste i hele verden, som træner efter dette koncept er misvisende og vildledende grænsende til det uanstændige i mine øjne. Som jeg oplever det, er beskrivelsen med til at presse prisen opad, for hvem betaler ikke gerne guld for noget exceptionelt?

 

Helt enig:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er flere som har luftet samme holdning, så nu bliver det lige dit indlæg jeg kommenterer, da det er det nyeste.

 

Jeg kan til gengæld ikke forstå, at man som menneske ikke kan forstå den frustration et medmenneske kan komme i, så man, når intet virker og man ser f.eks. Henriks "gode tilbud" slår til. Hundeejerne gær det jo ikke af dårlig vilje, men af uvidenhed omkring adfærd og læringspsykologi og der har vi alle været på et tidspunkt.

Henrik fortæller, at han redder hunde fra aflivning og så er tanken sået...

 

jeg kan godt følge dig et langt stykke. Jeg tror hellere ikke, at nogle sender deres hunde ud til Henrik L af dårlig vilje. Men når det er hund nr 4, skulle man så ikke forvente, at de havde lært lidt om adfærd og hundepsykologi? Når jeg læser artiklen, er der intet der bare antyder, at Mollie er en hund med adfærdsproblemer. Jeg ser derimod et par mennesker, der ikke længere magter en rotweiler.

 

Jeg tænker, at en travl hverdag kræver hurtige løsninger og det er en vare Henrik sælger. Anders Hallgren tager for lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan godt følge dig et langt stykke. Jeg tror hellere ikke, at nogle sender deres hunde ud til Henrik L af dårlig vilje. Men når det er hund nr 4, skulle man så ikke forvente, at de havde lært lidt om adfærd og hundepsykologi? Når jeg læser artiklen, er der intet der bare antyder, at Mollie er en hund med adfærdsproblemer. Jeg ser derimod et par mennesker, der ikke længere magter en rotweiler.

 

Jeg tænker, at en travl hverdag kræver hurtige løsninger og det er en vare Henrik sælger. Anders Hallgren tager for lang tid.

 

Hvis der er noget jeg har lært af at omgås og møde hundeejere, er det at man ikke kan forvente noget som helst. Ens forventninger vil i så fald blive gjort til skamme gang på gang, hvad også indlæg herinde om hvad folk herindefra kommer ud for fra andre hundeejere viser, men jeg er sådan set enig, man bør kunne forvente mere end de fleste af os præsterer.

 

Jeg selv bliver ofte mindet om, at det jeg tror, jeg stadig magter (fysisk) ikke er det reelle billede af, hvad jeg faktisk kan. Men mit hoved tror stadig, jeg er 40 år og glemmer at mine knæ "er dumme" osv. Uden at være sikker, tror jeg, at det er sådan for de fleste mennesker, når de når en vis alder og måske også sådan for Mollies ejere.

 

Hvad adfærd og hundepsykologi angår, har jeg mødt mennesker som har haft hunde over 40 år uden at have lært noget som helst om disse emner, så jeg har lært mig ikke at forvente noget, men bare være åben uden at fordømme. Ja, det lyder helligt, men er det ikke ;-)

 

Anders Hallgrens og andre adfærdsbehandleres metoder tager måske for lang tid for visse hundeejere i disse tider, hvor vi bliver "amerikaniseret" fra alle sider, alt skal gå så hurtigt, meget skal nås samtidig og meget bliver utroligt overfladisk i samme proces og det tænker jeg, at Dogwhisperer bidrager til med sit "garanteret lydig hund på 48 timer koncept". Ærgerligt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...