Hop til indhold

Tørbarf - forslag


Louisen
 Share

Recommended Posts

Jeg leder efter tørbarf, dvs. foder ligesom barf, hvor man kan blande lidt vand i for at gøre det lækkert.

 

Lidt som dette:

 

http://animaks.dk/toerbarf-fuldfoder-104/toerbarf-fuldfoder-med-lam-1-kg-p7237

 

Jeg håber dog på, at det kan gøres lidt billigere, da mine udregninger viser, at jeg ville skulle bruge ca. 2 kilo om måneden til Taiki, og det ville så blive knapt 400 kroner hvis jeg bruger det i linket.

 

Det SKAL være tørfoder, når vi pendler meget, han passes osv. af folk der bare skal kunne give ham foder nemt og ikke har fryserplads osv.

 

Forslag?

 

jeg har også luret denne: http://www.petfoods.dk/sam-s-field-lamb-rice-light-senior-13kg.html

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med wikipeak?

 

eller med lidt andet end kød i bla grøntsager, dog mest kød (men anbefalet af min barffodrende forhandler bla. da det er lidt billiger end wikipeak) Earthborns kornfri varianter? Jackie er meget glad for fisken

 

Wiki-Ziwi, kartoffel-kartoffel.....

 

Earthborn er IKKE tørbarf! Tørbarf er frysetørret kød, hvor der ved tilberedning tilsættes vand, og vupit - der er råt kød. Earthborn er et kornfrit foder, men ikke barf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wiki-Ziwi, kartoffel-kartoffel.....

 

Earthborn er IKKE tørbarf! Tørbarf er frysetørret kød, hvor der ved tilberedning tilsættes vand, og vupit - der er råt kød. Earthborn er et kornfrit foder, men ikke barf.

 

 

dog begge anbefalet af min forhandler (som barf fodre, som et godt tørfoder hvis man egentlig ville barf fodre)... muligt det ikke direkte er tør barf... men hvis rigtig tør barf er for dyrt kunne det være en mulighed..... og det er stadig ikke varmebehandlet...

vil man og har man råd og plads til 100% barf så nej... så skal tør foderet ikke være earthborn.

det kunne ganske enkelt være et kompromi, som trådstarteren måske kunne bruge hvis alt andet var for dyrt.

desuden havde trådstarter luret på et andet ikke 100% barf tørfoder.. hvilket jeg OGSÅ tog i betragtning. altså åben for ideer der løse udfordringen, tættest muligt på ønsket til en pris der kan betales - så skal man da havde muligheder. (det Sam's Field ser forøvrigt intressant ud)

 

og ups ziwi....

Link til indlæg
Del på andre sites

dog begge anbefalet af min forhandler (som barf fodre, som et godt tørfoder hvis man egentlig ville barf fodre)... muligt det ikke direkte er tør barf... men hvis rigtig tør barf er for dyrt kunne det være en mulighed..... og det er stadig ikke varmebehandlet...

vil man og har man råd og plads til 100% barf så nej... så skal tør foderet ikke være earthborn.

det kunne ganske enkelt være et kompromi, som trådstarteren måske kunne bruge hvis alt andet var for dyrt.

desuden havde trådstarter luret på et andet ikke 100% barf tørfoder.. hvilket jeg OGSÅ tog i betragtning. altså åben for ideer der løse udfordringen, tættest muligt på ønsket til en pris der kan betales - så skal man da havde muligheder. (det Sam's Field ser forøvrigt intressant ud)

 

og ups ziwi....

 

Jeg vil stadig påstå at et foder der indeholder SÅ meget kartoffel, korn, majs eller lign. IKKE er i nærheden af at være barf! Igen, det er et ok kornfrit (ikke højeste kvalitet, ikke ringeste kvalitet), men det kan ikke tilnærmelsesvis sammenlignes med barf. Hvis du køber en færdigret med hakkebøf, vil du heller ikke sige at det svarer til et pund oksekød fra slagteren......

 

Men det er ikke det tråden handler om:-)

 

TS, hvis du er på udkig efter et tørfoder, og kigger på Sam's Fiels, kan du tillade dig at kigge meget bredt. Som Earthborn er det hverken i top eller bund, men barf er det ikke tilnærmelsesvis. Jeg vil til enhver tid anbefale Orijen eller Acanas kornfri.

Link til indlæg
Del på andre sites

thja noget bind stof skal der jo i med mindre det rent tørret kød, også kommer vi jo op i de priser som TS fandt meget høje :vedikke:

så er det det kompromi man laver så det jo bare hvilket og hvor meget....

 

Det er altså ikke rigtigt! Hvis hunden fx får Orijen, kan den fodres for ca. 200-250 kr. om måneden. Og nej, der er altså ikke behov for hverken majs, ris, kartofler eller korn for at få foderet til at hænge sammen, det er da noget værre sludder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke rigtigt! Hvis hunden fx får Orijen, kan den fodres for ca. 200-250 kr. om måneden. Og nej, der er altså ikke behov for hverken majs, ris, kartofler eller korn for at få foderet til at hænge sammen, det er da noget værre sludder!

 

sagde ikke det skulle være en af de 3 ting... men at noget skulle bruges, der er sikkert andre ting der kan bruges.

dejligt at Orijen kan gøres så billigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge petfoods.dk er Applaws tørbarf, men jeg kan simpelthen ikke læse mig frem til det. :hmm:

 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/applaws_toerfoder/356126

 

 

hmm vel lidt i samme stil som noget af det Anne siger ikke er barf...

 

der er meget kød.... men der er godt nok også meget andet

 

kender det dog ikke

 

måske værd at prøve

 

 

 

Taiki duer ikke på Orijen, han bliver oppustet af det.

 

 

ved du hvad Taiki ikke kan ved orijen? det kunne jo være godt så du ikke vælger et foder der ligenr på det punkt

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge petfoods.dk er Applaws tørbarf, men jeg kan simpelthen ikke læse mig frem til det. :hmm:

 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/applaws_toerfoder/356126

 

Bella får Applaws om aftenen, og hun er ret vild med det. Det findes også i en light-udgave:-) Det er absolut ikke topklasse, men tilsyneladende ret lækkert. Min eneste anke med det, er at der er kartoffel i, men dog temmelig lidt:-)

 

Hvordan er det, har du prøver Acana?

 

Edit: Og ser nu at det er light-varianten du hat linket til:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hader det ord "tørbarf"...

 

Men ellers har vi prøvet Nutram herhjemme, Jeg syntes meget godt om indholdet, men er lidt skuffet over manglende duft i foderet og en kedelig "korn" farve på trods af at der slet ikke er korn eller andre spild produkter eller hurtige kulhydrater i foderet. Saga er dog ikke imponeret over det, så køber det ikke igen til hende, men kun fordi hun ikke æder af det...

 

Så har vi prøvet Purizon, som er der taget godt imod fra hundens side af. Det eneste jeg lige kan sætte en finger på med dem er at der er kartoffel i, og det optræder et par gange på listen over ingredienser. På trods af det kan jeg godt finde på at købe det igen til hende, fordi hun er svært begejstret for det..

 

Ellers Har vi kørt et par år med Acanas kornfrie..

 

Og jeg er ikke så fodermærke monogam...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige sige at jeg ikke snakkede om det alm. Orijen tørfoder.. De har lanceret noget decideret tør-barf hvor der skal hældes vand på... Men hvis Taiki bliver oppustet af Orijen på almindelig vis, sååh... Ellers kan jeg anbefale Real Nature Wilderness fra Maxi Zoo, det er "bare" et alm. kornpris tørfoder, men med næsten ligeså meget kød som Orijen, bare billigere :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige sige at jeg ikke snakkede om det alm. Orijen tørfoder.. De har lanceret noget decideret tør-barf hvor der skal hældes vand på... Men hvis Taiki bliver oppustet af Orijen på almindelig vis, sååh... Ellers kan jeg anbefale Real Nature Wilderness fra Maxi Zoo, det er "bare" et alm. kornpris tørfoder, men med næsten ligeså meget kød som Orijen, bare billigere :)

 

Kan se Real Nature er på tilbud pt - måske skulle kræet prøve det i stedet for purizon - der er lidt for meget måned sidst på pengene pt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke det alm. Real Nature, men som jeg skrev: Wilderness, som er en udgave der er kornfri og efter min mening, noget af det bedste kornfri herhjemme. Da jeg for nogle måneder siden ikke lige følte der var råd til Orijen, prøvede jeg det af, og Inca fungerede ligeså godt på det, som hun gør på Orijen :) (Dog gad kræsenpinden på et tidspubkt ikke æde det mere, så nu er hun på Orijen igen ^^) Her er link til Wilderness: http://www.maxizoo.dk/real-nature-adult-wilderness-fresh-water-100-kornfri-fisk-1-kg.html

 

Og selvom der er en lille smule kartofler i, så er det godtnok billigt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...