Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Så fik jeg set Cassis program, det var så fint. :5up: Tillykke med FS2-titlen. :-)

Ja, hun gjorde det faktisk ret fint igår, lige lidt uopmærksom, men heldigvis skyldtes det vist mere til sidst hendes nysgerrighed end bekymring over at noget farligt skulle ske... Glæder mig sådan til at vi starter på vores nye program. Vi er så småt begyndt at træne lidt nye ting. Hun har lige lært at slalom mellem mine arme, hvilket var lidt vanskeligt for jeg har ikke lange arme og hun syntes det var lidt for mystisk at skulle så tæt på mig. Et andet projekt er at hun skal lære at springe over min ryg. Men det kræver lidt en hjælper, og hun er jo lidt slr hvad angår andre mennesker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går med tanker om at starte til dogdancing med Inca, vi kan en del tricks der kunne bruges til dogdancing, men har selvfølgelig brug for noget træning så det kan blive mere "smooth" og så vi kan lære endnu flere ting :-D Skal jeg helst have gået på lydigheds/rally hold med hende først? :)

 

I behøver ikke at have trænet lydighed eller rally, det vigtigste er, at hun kan holde fokus på dig og er motiveret for at samarbejde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I behøver ikke at have trænet lydighed eller rally, det vigtigste er, at hun kan holde fokus på dig og er motiveret for at samarbejde. :-)

 

Fedt! Tak for info :5up: Er tilmeldt DAF's nyhedsbrev, så der får jeg vel at vide hvis der kommer et hold op at køre ikke? :-) Jeg så lige HTM færdighedsprøve kl. 1, det eneste hun ikke er så glad for, er at bakke, og det der twist må vi lige øve os på.. Men de andre ting kan vi stortset (dog skal det selvfølgelig stadig justeres :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt! Tak for info :5up: Er tilmeldt DAF's nyhedsbrev, så der får jeg vel at vide hvis der kommer et hold op at køre ikke? :-) Jeg så lige HTM færdighedsprøve kl. 1, det eneste hun ikke er så glad for, er at bakke, og det der twist må vi lige øve os på.. Men de andre ting kan vi stortset (dog skal det selvfølgelig stadig justeres :mrgreen:)

 

Jo, du får besked hvis/når der bliver oprettet nyt hold.

 

Husk at du altid kan vælge en øvelse fra i færdighedsprøverne, uden at det koster point. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

så fin video hvor er i super gode sammen Sonja i når til tops sammen, det er helt sikkert

 

--------------------------------------------------------------

 

Æv jeg kan ikke få fri fra job så jeg kan tage til Vejen :-( mine faste makkere har ferie, og hende som jeg kunne bytte med kan ikke , kan ikke få andre fra temaet til at bytte da der så ikke er nogle faste på plejehjemmet............

Er lidt skuffet også fordi jeg virkelig synes det går godt med vores fs nummer...

Nå men jeg vil prøve arbejde på at få fri så jeg kan tage til ringsted, det heldigvis efter folk har holdt ferier så chancen sku være stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

så fin video hvor er i super gode sammen Sonja i når til tops sammen, det er helt sikkert

 

--------------------------------------------------------------

 

Æv jeg kan ikke få fri fra job så jeg kan tage til Vejen :-( mine faste makkere har ferie, og hende som jeg kunne bytte med kan ikke , kan ikke få andre fra temaet til at bytte da der så ikke er nogle faste på plejehjemmet............

Er lidt skuffet også fordi jeg virkelig synes det går godt med vores fs nummer...

Nå men jeg vil prøve arbejde på at få fri så jeg kan tage til ringsted, det heldigvis efter folk har holdt ferier så chancen sku være stor.

 

Ej, øv, havde glædet mig til at se jer i Vejen og se, hvor langt I var kommet med programmet! Men så krydser jeg for, at det lykkes at komme til Ringsted. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk skøn dag. Der hvor vi træner rally om vinteren er der åbent hus i dag, og alle de foreninger der bruger arealerne og bygningerne var inviteret til at komme med indslag. Vores klub viste dogdancing og rally. Så Cassi fik lov til at træne sit program med forstyrrelser. Min musik er så forsvundet, så skal lige have hørt om jeg glemte det ved sidste konkurrence. Kan heller ikke finde min startbog(begynder at overveje om der hviler en forbandelse over mig og de pokkers startbøger!)

 

Heldigvis fandt jeg en CD med nummeret på, dog i fuld længde. Det var der ikke noget at gøre ved. Cassi skulle på som den sidste og var i super humør. Der gik lidt lang tid før musikken startede og det forstod hun ikke helt, så hun skulle da nusses med(har en ret kraftig fornemmelse af at hun er indbildsk gravid, igen :roll:), musikken starter og hun knokler løs og er super sikker. Og så skal hun lave en af sine nyere øvelser, bakke rundt om stok og publikum begynder at klappe helt vild, og så opdagede Cassi at der var mennesker der så på hende :genert: Hun bliver lidt trygget, men arbejder videre. Publikum var også vilde med hendes bakke rundt om fører, så der blev hun revet lidt ud af den igen.

 

men alt i alt var det jo en super oplevelse med frk. Grum, som jo var rigtig sød og har været meget velopdragen de sidste dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dygtige pige vandt FS1 igen i går :hjerte: - og det på trods af, at jeg ikke var 100 % mentalt til stede. Jeg er virkelig dårlig til både at være arrangør og selv stille op, så jeg var ikke helt der i mit hoved og fokus, hvor jeg gerne vil være, når jeg går i ringen. Hvilket bl.a. viste sig ved, at jeg et par gange glemte at give Lemon hendes kommandoer. :damn: Det gav selvfølgelig et par små kiks, men det var småting, og generelt gik det super, og hun arbejdede så godt.

 

Faktisk synes jeg, at hun arbejdede pænere end sidst, hvor hun var i så højt gear, at alting foregik i dobbelt tempo. :lol: Denne gang arbejdede hun som i træningen, super tændt og med masser af power, men samtidig kontrolleret og uden at udføre alle øvelserne i galop. ;-)

 

Sødeste, dygtigstee puppyhund. :lun: Jeg var SÅ tilfreds med hendes præstation, og selvom jeg ikke var lige så tilfreds med min egen, var det virkelig fedt at opleve, at hun var happy og fokuseret og knoklede på, selvom jeg ikke var det helt rigtige sted mentalt. :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også afsted igår... Cassi var slet, slet ikke på. Hun virker meget påvirket af at være i ringen, og ved ikke helt hvordan jeg kan løse det. Hun er en meget forsigtig og lidt skrøbelig hund, så det er svært at løse for mig. Jeg må jo bare arbejde med det, for vi havde ikke det samme problem i vores 1'er. Måske er hun bare ikke sikker nok i sit nye program. Hun var lidt bedre i ommeren.

 

Calle var en lille superstar. Han startede med sin færdighedsprøve og lige bortset fra de to øvelser der er ret usikre og en slalom mellem ben, så var det rigtig fine point han fik. Og sørme om han ikke bestod. Det vigtigste var dog at han ikke så meget som overvejede at forlade mig på banen.

Han var oprindeligt meldt til i FS1, men ugen før konkurrencen kunne jeg bare mærke at han ikke helt var klar og vi knoklede for at få et program på plads. Han er jo stadig bare en lille baby oppe i sit hoved. Så jeg fik ham flyttet over i for sjov og det var absolut den helt rigtige beslutning. Jeg kunne bruge godbidder og med ro i sinde arbejde med min lille rod. Og ih, hvor var han en fin lille stjerne. Han var lige på vej ud af banen i starten, men han kom tilbage, da jeg kaldte på ham. Og så startede han sit program. Og selvom det var ret improviseret, så var han så dygtig :hjerte: Vi brugte kun halvdelen af tiden i ringen, for jeg valgte at stoppe ham mens legen var god.

Og i ommeren var han også rigtig god. Man kunne godt mærke at han var lidt træt og så kom der lidt lyd på. Men altså, stadig rigtig fin at arbejde med :blink:

Vi blev lige filmet, der er godt en del snak og så lige en Sonja der kommer med(der var jo ret travlt nu når dagen var ved at være slut).

[video=youtube_share;oIz3JhSvEso]

 

Starten kom ikke med, men han er dækket af(der blev taget et billede, nok derfor starten ikke kom med) og så bliver han kaldt ind og går nogle ture om stokken.

image.jpg

Tror I lige jeg var stolt af lillebror når han kunne blive så fint liggende med alt det der skete udenom ham. Og at han i det hele taget kunne arbejde så fint som han gjorde, især når jeg tænker på hvor vi har været henne.

 

Han blev nr. 3 i for sjov og i den anledning, så fik han tage et blærebilled...

image.jpg

Astien fik vi for det fine arbejde i ringen og den betød rigtig meget på en dag hvor det hele lykkede for os.

 

nu skal vi igang med at få lavet et rigtigt program, så han bliver rigtig sikker i det til vi når september. Der regner jeg også med at han skal op i FP2. Dejligt at kunne se at det snart kan lade sig gøre.

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Tingene begynder at fungere mere og mere med lillebror. Han kan stadig blive meget stresset og få sine øjeblikke hvor han zoner helt ud. Men han lærer efterhånden lynende hurtigt. Jeg har tre gange trænet bakke rundt om fører, han kan den nu på kommando og tager turen rundt flere gange. Han er super præcis på verbale kommandoer og kan nu(og det lyder måske ikke er meget) kæde tre-fire øvelser sammen(jeg skal så passe på, for han kan dem meget hurtigt udenad).

Vi har efterhånden lidt øvelser på plads til FP2 som vi skal prøve i september. Bakke, slalom og buk har hele tiden været på plads. Resten er vi godt igang med, så mon ikke vi har styr på det til den tid. Hvem ved, hvis jeg kan få fri til Rønde så kan jeg jo overveje om han skal prøve treeren der. Nu er der jo også lige en FS1 han skal have på plads, men det tror jeg på nok skal lykkes.

 

Han var forøvrigt med på kursus hos Anja i søndags, meningen var at det skulle handle om ham, men hjernen var helt slået fra, da jeg tog ham ud, så satte ham i bilen, for han skal ikke tilbage til den adfærd igen. Efter middag tog jeg ham med ud og han kørte en enkelt træningsrunde, hvor vi arbejde med følge hånd og vi fik nogle rigtige gode indspark i forhold til det og så pladsposition. Calle er lige akkurat den lille smule mindre end Cassi, så jeg får simpelthen hans hoved for højt op, så han synker i bagparten.

Desværre så kom der en anden hund hen til ham mens jeg legede med ham, og den var lidt voldsom syntes han, så det rystede ham lidt.

 

Når nu Calle ikke helt kunne holde hovede koldt kom Cassi på banen, og hun er altid så dejlig at arbejde med. Hun har godt nok ikke det samme høje gear som lillebror, men hun vil så gerne arbejde med mig og hun gør alt hvad hun kan. Vi fik igen nogle ting der kunne bruges(egentlig ret fedt, når det nu ikke var et HTM-kursus som sådan), og det har bl.a. Betydet at vi efter at have nørdet lidt i mandags nu har en rigtig nydelig bakke slalom.

 

Nu skal vi afsted til Vejen på lørdag, og vi skal for sidste gang bruge vores 2'er program... Det bliver da sjovt at starte på et nyt, men vi har ikke været meget ude med det program...

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, Lemon vandt sin tredje FS1 i går i den svære ring i Vejen. :klap: Så nu har hun oprykning til klasse 2, OG til kåringen af årets hunde i går fandt jeg til min overraskelse ud af, at hun sørme er blevet årets FS1 hund! :banan: Dygtige pige. :lun:

 

Nu har vi heldigvis god tid til at udvide programmet til klasse 2 inden næste konkurrence om tre måneder. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi var også i Vejen... Og selvom det ikke var hendes bedste FS2 pointmæssigt(dog tæt på, hun fik 25,27, det bedste er på 25,33), så er der ingen tvivl om at det har været hendes tur med den absolut mest sikre og glade attitude, mens vi har været i FS2. Hun var bare så glad. Den første del gjorde hun bare så godt, og så var det at jeg lige glemte lidt af hvad vi skulle og af årsager jeg ikke kan forklare smed en helt ny øvelse ind midt i det hele. Og med en hund der af og til minder lidt om en autist, jamen, så er det ikke helt smart. Der var lige nogle øvelser det glippede og så var nummeret lige pludselig ved at være slut. Heldigvis så stener hun ikke når hun er i godt humør, så går hun bare cirkler omkring mig :genert: Men uh, hvor var det bare en god fornemmelse lige fra starten af. Vi løb ind sammen, hun havde halen fremme og måske skal jeg bare starte sådan hver gang. Det eneste minus var at hun havde lidt meget lyd på... Men hellere hun har lyd på og er glad, end at hun slet ikke kan noget. Og jeg ved jo at det er fordi hun gerne vil have mere fart på, så det skal jeg jo lige tænke over.

 

Jeg vil så lige sige at jeg egentlig ikke troede på at hendes program var bestået, fordi der gik så meget ged i den til sidst. Og jeg var egentlig ligeglad, for min hund var i så godt humør. Efter vi havde været i ringen var hun endda med ude og sidde på sidelinjen(hun beviste lige hvor meget hun egentlig er en skødehund) og hun NØD det.

 

Så kom præmieoverrækkelsen, og da der blev sagt at der kun var en som bestod, så tænkte jeg, nå ja, det er nok en af de andre. Og så blev 3. vinderen nævnt, det var ikke os, og 2. vinderen var heller ikke os. Det var faktisk ret uventet og en helt perfekt måde at slutte af i FS2 og især når hun nu var så glad.

 

Oven i det hele så fik vi lige samlet point nok til at blive nr. 2 i årets hund i klassen. Jeg vidste hjemmefra at det ikke kunne lade sig gøre at vinde, for den hund der var nr. 1 inden konkurrencen havde sammenlagt 9 point, og vi ville max kunne få 8 point.

Jeg må indrømme at jeg er lidt stolt af min prinsesse Cassi. Og nøj det har været en ordentlig omgang med konkurrencer. 4. april debuterede hun med sit FS2 program og hun har været i konkurrence med det 6 gange(og så var vi jo også med på Bakken), det er alligevel en del.

 

Og så efter at have læst kommentarerne til mit program, så er jeg ret overbevist om at jeg skal se om jeg ikke kan få min slalomvariant med i det nye program, for det får altid mange positive kommentarer med...

 

Nu holder vi fri fra det her indtil juli, og så starter vi for alvor på vores 3'er program. Måske arbejder vi lige med vores tricks...

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, Lemon vandt sin tredje FS1 i går i den svære ring i Vejen. :klap: Så nu har hun oprykning til klasse 2, OG til kåringen af årets hunde i går fandt jeg til min overraskelse ud af, at hun sørme er blevet årets FS1 hund! :banan: Dygtige pige. :lun:

 

Nu har vi heldigvis god tid til at udvide programmet til klasse 2 inden næste konkurrence om tre måneder. :-)

 

Tillykke med titlen... Fik kun set jer i for sjov i går, og elsker altså når I er på banen. Vil glæde mig til at se jeres 2'er

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi var også i Vejen... Og selvom det ikke var hendes bedste FS2 pointmæssigt(dog tæt på, hun fik 25,27, det bedste er på 25,33), så er der ingen tvivl om at det har været hendes tur med den absolut mest sikre og glade attitude, mens vi har været i FS2. Hun var bare så glad. Den første del gjorde hun bare så godt, og så var det at jeg lige glemte lidt af hvad vi skulle og af årsager jeg ikke kan forklare smed en helt ny øvelse ind midt i det hele. Og med en hund der af og til minder lidt om en autist, jamen, så er det ikke helt smart. Der var lige nogle øvelser det glippede og så var nummeret lige pludselig ved at være slut. Heldigvis så stener hun ikke når hun er i godt humør, så går hun bare cirkler omkring mig :genert: Men uh, hvor var det bare en god fornemmelse lige fra starten af. Vi løb ind sammen, hun havde halen fremme og måske skal jeg bare starte sådan hver gang. Det eneste minus var at hun havde lidt meget lyd på... Men hellere hun har lyd på og er glad, end at hun slet ikke kan noget. Og jeg ved jo at det er fordi hun gerne vil have mere fart på, så det skal jeg jo lige tænke over.

 

Jeg vil så lige sige at jeg egentlig ikke troede på at hendes program var bestået, fordi der gik så meget ged i den til sidst. Og jeg var egentlig ligeglad, for min hund var i så godt humør. Efter vi havde været i ringen var hun endda med ude og sidde på sidelinjen(hun beviste lige hvor meget hun egentlig er en skødehund) og hun NØD det.

 

Så kom præmieoverrækkelsen, og da der blev sagt at der kun var en som bestod, så tænkte jeg, nå ja, det er nok en af de andre. Og så blev 3. vinderen nævnt, det var ikke os, og 2. vinderen var heller ikke os. Det var faktisk ret uventet og en helt perfekt måde at slutte af i FS2 og især når hun nu var så glad.

 

Oven i det hele så fik vi lige samlet point nok til at blive nr. 2 i årets hund i klassen. Jeg vidste hjemmefra at det ikke kunne lade sig gøre at vinde, for den hund der var nr. 1 inden konkurrencen havde sammenlagt 9 point, og vi ville max kunne få 8 point.

Jeg må indrømme at jeg er lidt stolt af min prinsesse Cassi. Og nøj det har været en ordentlig omgang med konkurrencer. 4. april debuterede hun med sit FS2 program og hun har været i konkurrence med det 6 gange(og så var vi jo også med på Bakken), det er alligevel en del.

 

Og så efter at have læst kommentarerne til mit program, så er jeg ret overbevist om at jeg skal se om jeg ikke kan få min slalomvariant med i det nye program, for det får altid mange positive kommentarer med...

 

Nu holder vi fri fra det her indtil juli, og så starter vi for alvor på vores 3'er program. Måske arbejder vi lige med vores tricks...

 

Det var dejligt at se, hvor glad og tryg hun var i ringen i går. :5up: Jeg tænkte faktisk ikke rigtigt over, at hun havde lyd på, nu du skriver det, kan jeg godt huske, at jeg lagde mærke til det et enkelt sted, men ellers overstrålede indtrykket af en glad hund klart, at hun vokaliserede lidt.

 

Du kan med fordel tænke over, hvad du selv "viser" dommerne, når noget går galt :-) - for jo, jeg kunne godt se, at I havde lidt kiks i sidste del af programmet, men det blev meget tydeligere, fordi man kunne se/høre på dig, at der var noget, der kiksede, ellers ville man ikke have lagt lige så meget mærke til det, fordi Cassi jo fortsatte med at arbejde. Da I afsluttede programmet, sagde du et eller andet til hende med sådan et lidt opgivende grin-agtigt, så man kunne høre, at du syntes, at slutningen var gået helt i skuddermudder. Det fik mig til at tænke "nå, det gik åbenbart helt galt til sidst?", selvom det ellers ikke havde været min oplevelse som tilskuer. Så du risikerer at forstærke indtrykket af fejl i dommernes vurdering, og det er jo ikke så strategisk smart, en del kan man jo skjule med improvisation og et godt pokerfjæs. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...