Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Ærgerligt med sådan nogle kommentarer i stedet for bare at glæde sig på dine vegne. Det der kan du jo ikke bruge til noget. Glem det og bare være stolt af, at du er udtaget!

 

Og der der med "det kan min hund nemt lære" - synes du skal forslå vedkommende at lære sin hund det og vise det, næste gang I ses, så kan det være, at h*n finder ud af, at det måske alligevel ikke liiiige var helt så nemt. ;-)

 

Tror også jeg næste gang bare vil svare med et, det glæder jeg mig til at se. Det er ikke sikkert der blev ment noget med det, men man ved selv hvor meget arbejde der er lagt i det man laver, for en ting er jo at lave en øvelse, noget andet er at lave kæder af måske en fem ti øvelser i en kæde og stadig have en hund der vil arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde hygge og tricks dag med vores unghunde et par stykker sammen i sidste weekend. Og i et forsøg på at være lidt strukturerede, bestemte vi os til at tage udgangspunkt i øvelserne fra HTM færdighedsprøve 1. Wilma og jeg har lidt udfordringer med target-sticken, som hun forfærdeligt gerne vil æde :lol: Men vores bak foran problem løste vi med et bagpotetarget i weekenden. Og da jeg idag prøvede øvelsen igen, uden et target, så havde hun vist fanget ideen min lille blondine :lun:

 

 

Edit. ved ikke lige hvorfor den ikke smider filmen herind, det beklager jeg. Håber I gider trykke på linket. Det er kun 30 sekunder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

@Amocca, Rønde??? :slem:

 

hun er ikke gammel nok der, hun er jo kun 10 mdr nu. Plus hun kan bakke nu, ja. Og dem hvor man skal snurre rundt (det er jo lavet til en vimmer spaniel :lol: ) men resten kan hun ikke... så rønde er nok lige ambitiøst nok! Men tænker at de alle får lov at prøve kræfter med en 1'er prøve i foråret... Hvis jeg kan få det til at passe. Karla har et suberp fingertarget - så hun kan hvad som helst, så længe jeg må vise med hånd. Johna er sød og har allerede en del af øvelserne hun kan. Så hvis jeg nu strammede an henover vinteren. Så kunne jeg nok godt få dem alle tre igennem en 1'er prøve til foråret. Nok ikke til topkarakterer, men igennem!

 

A pro pos Karlas fingertarget, så testede vi lige til tricksdagen og Karla kan faktisk ikke en eneste rallyøvelse i virkeligheden :lol: hun kan kun på fingertarget. Ret imponerende egentlig, eftersom hun vist kun mangler en oprykning for at være "ekspert" :rolleyes: :stupid: :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde hygge og tricks dag med vores unghunde et par stykker sammen i sidste weekend. Og i et forsøg på at være lidt strukturerede, bestemte vi os til at tage udgangspunkt i øvelserne fra HTM færdighedsprøve 1. Wilma og jeg har lidt udfordringer med target-sticken, som hun forfærdeligt gerne vil æde :lol: Men vores bak foran problem løste vi med et bagpotetarget i weekenden. Og da jeg idag prøvede øvelsen igen, uden et target, så havde hun vist fanget ideen min lille blondine :lun:

 

 

Edit. ved ikke lige hvorfor den ikke smider filmen herind, det beklager jeg. Håber I gider trykke på linket. Det er kun 30 sekunder ;-)

 

Dygtig pige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeres hunde nogle yndlingsteicks?

 

Pt. Elsker Calle at bakke rundt om mig, og han har så også lært at bakke mod mig, når han står med ryg mod fører. Eneste minus er at jeg godt nok skal flytte mig hurtigt, hvis ikke han skal bakke lige ind i mig. Lige nu er jeg lidt i vildrede om hvor vidt jeg tør smide det ind i hans program.

 

det bliver forøvrigt rigtig sjovt på lørdag, tror jeg... Calle virker ret klar på at arbejde med sit program, og Cassi knokler løs med sit program, og på lørdag har hun været til agility tre gange i hallen med det nye gulv, så hun er vant til at være på det, og burde(7-9-13) være ret tryg ved at være i den hal. Eneste ting jeg gerne ville have haft, var at færdighedsprøverne var før de officielle klasser, så Calle kunne være dampet lidt af. Men man kan ikke få alt det man gerne vil have...

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er ikke gammel nok der, hun er jo kun 10 mdr nu. Plus hun kan bakke nu, ja. Og dem hvor man skal snurre rundt (det er jo lavet til en vimmer spaniel :lol: ) men resten kan hun ikke... så rønde er nok lige ambitiøst nok! Men tænker at de alle får lov at prøve kræfter med en 1'er prøve i foråret... Hvis jeg kan få det til at passe. Karla har et suberp fingertarget - så hun kan hvad som helst, så længe jeg må vise med hånd. Johna er sød og har allerede en del af øvelserne hun kan. Så hvis jeg nu strammede an henover vinteren. Så kunne jeg nok godt få dem alle tre igennem en 1'er prøve til foråret. Nok ikke til topkarakterer, men igennem!

 

A pro pos Karlas fingertarget, så testede vi lige til tricksdagen og Karla kan faktisk ikke en eneste rallyøvelse i virkeligheden :lol: hun kan kun på fingertarget. Ret imponerende egentlig, eftersom hun vist kun mangler en oprykning for at være "ekspert" :rolleyes: :stupid: :sjov:

sandkasseklassen... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Håber at jeg en dag kan følge med det tempo Calle lægger for dagen. Der er bare knald på ham og efterhånden begynder der også at være en smule kontrol over det man laver med ham. For et par dage siden knækkede han koden på at går rundt om fører. Hvilket vist også var på tide, for han skal jo op i FP2 på lørdag. Han har ikke trænet det siden koden blev knækket, og i dag testede jeg den lige ude et nyt sted og han kører bare rundt i cirkler i højt tempo. Ikke nok med det, han kan endda kører det ud i et og skifte retning... Dygtig lille Calledreng. Tror ikke helt vi har styr på alle øvelserne endnu, men så tager vi bare et forsøg mere i slut november hvis ikke det lykkes.

 

Han var også super sød i arbejdet med sit program :hjerte: jeg skal bare luge forholde mig til at arbejde med en hund der er topmotiveret og kører 190 i timen, når jeg jo mest træner med Cassi, der er lige en tand mere velovervejet.

 

Cassi fik endelig kørt det program igennem som vi skal til NM med. Ved ikke helt om vi kører det igennem uden legetøj på lørdag for at se hvordan det føles i ringen. Føler lidt at jeg stadig er i en fase hvor vi udvikler på vores program, men det føles rigtigt lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super stolt af mine hundedyr.

 

Calle var så fin(man kan godt mærke på ham at han stadig har brug for mere tid og ro, men nøj han var fed at arbejde med). Han var afsted i FS1 for første gang, og var meget spændt på det. Han har været i ringen før, men det har altid været med godbidder... En enkelt gang var han lidt på vej væk,mig så var der lidt lyd på ham. Men han fik 24,4 og blev 3. Vinder(i en klasse med 14 hunde!). I for sjov pressede jeg ham lidt mere og prøvede lidt andre ting af. Og igen var han fin. Han startede på at sige lidt, men fik så en ro kommando og blev lidt mere stille.

Han var også oppe i færdighedsprøve 2, men hans hoved var efterhånden blevet så træt og fyldt med oplevelser, at han ikke rigtig kunne holde til mere. Han lavede nogle OK øvelser, men det var ret tydeligt at hans grænse var nået. Så nu ved jeg det til næste gang. Han skal ikke i ringen mere end to gange. Frem til slut november kommer fokus til at være på hans FS1 program.

 

Cassi var overraskende nok super meget på. Rigtig glad og klar til at arbejde, og virkede ikke synderligt bekymret over det der skete omkring hende. Og hun kom sørme igennem med et bestået program, så nu har hun fået sin FS3 titel. Og blev 4. Vinder i sin første FS3, hvilket jeg er godt tilfreds med. Nu skal vi have arbejde med sværhedsgraden en smule i programmet, jeg har fået lidt nye ideer i dag, og så er det spændende at se hvordan det går 9/10 når vi skal op igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Super stolt af mine hundedyr.

 

Calle var så fin(man kan godt mærke på ham at han stadig har brug for mere tid og ro, men nøj han var fed at arbejde med). Han var afsted i FS1 for første gang, og var meget spændt på det. Han har været i ringen før, men det har altid været med godbidder... En enkelt gang var han lidt på vej væk,mig så var der lidt lyd på ham. Men han fik 24,4 og blev 3. Vinder(i en klasse med 14 hunde!). I for sjov pressede jeg ham lidt mere og prøvede lidt andre ting af. Og igen var han fin. Han startede på at sige lidt, men fik så en ro kommando og blev lidt mere stille.

Han var også oppe i færdighedsprøve 2, men hans hoved var efterhånden blevet så træt og fyldt med oplevelser, at han ikke rigtig kunne holde til mere. Han lavede nogle OK øvelser, men det var ret tydeligt at hans grænse var nået. Så nu ved jeg det til næste gang. Han skal ikke i ringen mere end to gange. Frem til slut november kommer fokus til at være på hans FS1 program.

 

Cassi var overraskende nok super meget på. Rigtig glad og klar til at arbejde, og virkede ikke synderligt bekymret over det der skete omkring hende. Og hun kom sørme igennem med et bestået program, så nu har hun fået sin FS3 titel. Og blev 4. Vinder i sin første FS3, hvilket jeg er godt tilfreds med. Nu skal vi have arbejde med sværhedsgraden en smule i programmet, jeg har fået lidt nye ideer i dag, og så er det spændende at se hvordan det går 9/10 når vi skal op igen...

 

Tillykke igen, de gjorde det så fint begge to. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lemon havde en fin debut i FS2 og vandt klassen. :-) Et par gange ventede hun ikke på mine kommandoer, men gik i gang med næste trick, men det var mest i starten af programmet. Og der var lidt småkiks hist og her, men det var småting, og alt i alt var jeg meget tilfreds med hendes præstation og meget stolt af hende. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lemon havde en fin debut i FS2 og vandt klassen. :-) Et par gange ventede hun ikke på mine kommandoer, men gik i gang med næste trick, men det var mest i starten af programmet. Og der var lidt småkiks hist og her, men det var småting, og alt i alt var jeg meget tilfreds med hendes præstation og meget stolt af hende. :hjerte:

 

Hun var så fin, og det var så tydeligt at se af og til at hun bare gerne ville vise de mange fine tricks hun kunne og hun slet ikke havde tid til at vente :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så skal vi snart afsted mod Ebeltoft. En herlig måde at starte ti dages ferie på... Ærger mig bare hamrendemeget over Calle ikke er meldt til i FS1... Nå, må nøjes med Cassi i FS3, problemet er bare at jeg har sat to nye tricks ind, og har ikke haft mulighed for at køre det ind i vores program. Skulle træne i går, men det stod ned i stænger...

 

Nå, må se hvordan det går når vi varmer op. Kan jo vælge at holde mig til det gamle, og så teste det nye af i FS :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ude og træne lidt. Det var egentlig meningen vi skulle træne ved et medborgerhus, men de andre gad ikke regnvejret, så vi trænede indendørs. Havde fokus på at gå ind og stille klar, give tegn til musikken og så lige det første trick. Det tror jeg vi skal nørde lidt med. Vil gerne have hende super sikker i startpositionen, så vi altid får startet godt.

 

Vi kørte så en del af programmet igennem, og er gået tilbage til at lave twist i stedet for backs når vi går sammen rundt om vores træ. Jeg har kunne mærke det i mit knæ de sidste par gange, og hun tænder lige lovligt meget på det, og det gør så at hun gør når hun skal ud og løbe cirkler. Og så har jeg stadig hovedet lidt i blød omkring den med at bakke mellem ben. Prinsessen tilbød den jo helt af sig selv indtil flere gange i dag. Måske jeg skulle teste den af ved konkurrencen i Garbogaard.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrev i går på Facebook om der ikke var nogen der havde lyst til at træne sammen med mig, og det var der sørme en af de andre fra landsholdet der havde lyst til. Og så blev vi enige om at tage til Ringsted her til middag og jeg fik lokket endnu en fra landsholdet med og så havde vi fællestræning. Det var ret intensivt synes jeg(vi fik trænet omkring 25 minutter hver) og jeg kan se at jeg skal være mere skarp i min planlægning af hvad jeg vil træne når vi skal til samling.

 

men hold nu op hvor Cassi var frisk og i hopla. Vi grinte dog lidt af hende da hun kom ind i hallen, for det var så tydeligt at hun tænkte, hvor i alverden er alle agilitytingene henne? Jeg fik også lært lidt om min lille prinsesse i dag. Bl.a. så ligger hendes selvkontrol vist på et meget lille sted. Hun er simpelthen blevet så glad for sin spand og det at skulle ud og hente den, så hun vil slet ikke indtage sin startposition, for det hele handler om at skulle hente den skønne spand. Og så ved hun i den grad hvornår det sjove det kommer, så lige pludselige går hun lige i gang med det der er super skægt.

 

Nå men alt i alt var det super fed træning i dag, og fedt at træne med nogen der laver det samme som en selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har været afsted til den første omgang træning med de andre fra landsholdet... Og hold nu op det giver bare meget at træne sammen med andre i forhold til når man står helt alene... Der blev fundet en løsning på vores problem med den langsomme del af musikken, men tror ikke helt vi har styr på det til i morgen... Må nok også hellere snige mig uden for(kæmpe med en forkølelse og måtte melde fra til en kursus med Dina Doctormann :() for mit kostume til Calles nummer er havnet på det gale postkontor. Var forbi det i går, og først da jeg stod nede på tanken hvor der er pakkeuddeling, så fik jeg lige at vide at jeg var gået det gale sted hen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været afsted til den første omgang træning med de andre fra landsholdet... Og hold nu op det giver bare meget at træne sammen med andre i forhold til når man står helt alene... Der blev fundet en løsning på vores problem med den langsomme del af musikken, men tror ikke helt vi har styr på det til i morgen... Må nok også hellere snige mig uden for(kæmpe med en forkølelse og måtte melde fra til en kursus med Dina Doctormann :() for mit kostume til Calles nummer er havnet på det gale postkontor. Var forbi det i går, og først da jeg stod nede på tanken hvor der er pakkeuddeling, så fik jeg lige at vide at jeg var gået det gale sted hen...

 

Det er nemlig super fedt med fællestræninger, det kan give rigtig meget. :-) Og når man skal af sted som landshold synes jeg også, at det er rigtig godt for holdfølelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...