Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Lemon på vej i løbetid med hormonforstyrret hjerne og svær hal var ikke den mest fantastiske kombi. Lemon gjorde det så godt, som hun kunne under omstændighederne og lavede også nogle fine ting, men også en del kiks undervejs, lidt vuffen (hun siger vov, når hun synes, at det bliver svært) og en enkelt kort snuseabsance. Jeg var faktisk i tvivl, om hun ville bestod, men det gjorde hun med hiv og sving og fik en 3. plads og 3 Q-point og dermed sin oprykning til klasse 3. :-) Jeg venter dog til næste år med at rykke hende op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lemon på vej i løbetid med hormonforstyrret hjerne og svær hal var ikke den mest fantastiske kombi. Lemon gjorde det så godt, som hun kunne under omstændighederne og lavede også nogle fine ting, men også en del kiks undervejs, lidt vuffen (hun siger vov, når hun synes, at det bliver svært) og en enkelt kort snuseabsance. Jeg var faktisk i tvivl, om hun ville bestod, men det gjorde hun med hiv og sving og fik en 3. plads og 3 Q-point og dermed sin oprykning til klasse 3. :-) Jeg venter dog til næste år med at rykke hende op.

 

Jeg synes nu hun var fantastisk lige meget hvad, det der med de unge hunde er altså ikke nemt...

 

Dette måtte jeg jo også sande med stakkelse Calle der ikke lige kunne magte den situation han blev sat i. Tror han skal have nogle konkurrencer hvor han kun er med i for sjov. Men omvendt, de sidste gange han har været afsted har han været afskærmet fra det der foregik omkring ham. Det var jo ikke helt situationen i går... Her i november skal vi deltage i et få ro på din hund forløb, og overvejer om jeg bare skulle lade være med at have ham med til Sorø. Hvis han kommer, så er det kun i for sjov. Overvejer samtidigt at prøve ham af i HTM, hvor jeg er lidt mere rolig i mine bevægelser. Jeg ved det ikke helt. Vi har jo knoklet en del med det problem, og han er blevet bedre til træning. Måske har han bare brug for tid. Han var jo rigtig fin i Ringsted.

 

Cassi var rigtig sød... Det der kiksede var den nye del jeg havde sat ind(og fik efterfølgende lidt skæld ud for det, hehe, det var ikke helt fair overfor Cassi). Og så havnede jeg et helt galt sted, til slutningen og min hjerne kunne altså bare ikke få det til at fungere når vi skulle gå den modsatte vej i den slalomsekvens der. Cassi bestod sit program, og det er vel også fint nok taget i betragtning af at det var oprindeligt lavet til kl. 2 og med de svipsere der kom af og til.

 

I for sjov var hun en ballademager... Vi har ikke arbejdet med vores spand i halvanden uge og hun havde jo fået besked på at hente den lige efter musikken startede i FS3, så hun sad fint i sin start position og i det øjeblik musikken gik i gang... Wroom, så var Cassi afsted... Og det var ikke den eneste gang hun tog initiativ til at lave noget uden at få lov. Da hun skulle løbe sine cirkler, så valgte hun også at tage fat i den... For den spand er åbenbart super fed at rende rundt med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der ligger inde med et skema til at inddele musik og øvelser i ens program?

 

Har trænet lidt forskellige ting med Kaia og fundet de ting hun er stærkest i og synes er sjovest - Så nu skal programmet laves.

Og orker ikke lige at starte fra bunden, hvis nogen nu ligger inde med et smart værktøj jeg kan låne :engel:

 

Har sådan en rimelig overordnet plan, men den er for løs og upræcis.

Så der er vist ikke anden vej, end at få det hele pillet ned i bitte små bidder.

 

Tænker at vores første program bliver ret simpelt og nemt, bare for at komme i gang og med momenter hun er virkelig glad for, så jeg sikre hun føler sig som en verdens mester i laaaang tid inden jeg begynder at fifle med sværhedsgraden.

 

Og så har vi lige lidt impulskontrol der skal arbejdes på... Jøsses da. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke lavet nogen skemaer over nogen af mine programmer... Lidt et problem når vi til træning skal starte et bestemt sted inde i nummeret :roll:

 

Næste gang jeg skal sætte et program sammen, så skal der tælles ottende-dele og så forsøger jeg at sætte det sammen som vi lærte på kurset for et par uger siden... Overvejer at lave et skema til det, men det bliver først til weekenden... Ellers kunne du gøre som i Emmys bog

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]Tid[/TD]

[TD]handler[/TD]

[TD]Hund[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hvor er man i musikken[/TD]

[TD]Hvad gør jeg[/TD]

[TD]Hvad gør min hund[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Jeg mener at det er sådan det ser ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lemon på vej i løbetid med hormonforstyrret hjerne og svær hal var ikke den mest fantastiske kombi. Lemon gjorde det så godt, som hun kunne under omstændighederne og lavede også nogle fine ting, men også en del kiks undervejs, lidt vuffen (hun siger vov, når hun synes, at det bliver svært) og en enkelt kort snuseabsance. Jeg var faktisk i tvivl, om hun ville bestod, men det gjorde hun med hiv og sving og fik en 3. plads og 3 Q-point og dermed sin oprykning til klasse 3. :-) Jeg venter dog til næste år med at rykke hende op.

 

 

stort tillykke i stjerner :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke lavet nogen skemaer over nogen af mine programmer... Lidt et problem når vi til træning skal starte et bestemt sted inde i nummeret :roll:

 

Næste gang jeg skal sætte et program sammen, så skal der tælles ottende-dele og så forsøger jeg at sætte det sammen som vi lærte på kurset for et par uger siden... Overvejer at lave et skema til det, men det bliver først til weekenden... Ellers kunne du gøre som i Emmys bog

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]Tid[/TD]

[TD]handler[/TD]

[TD]Hund[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hvor er man i musikken[/TD]

[TD]Hvad gør jeg[/TD]

[TD]Hvad gør min hund[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Jeg mener at det er sådan det ser ud...

 

Har du nogle guldkorn fra jeres kursus? Gad så godt have været med, men man kan ikke altid det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der ligger inde med et skema til at inddele musik og øvelser i ens program?

 

Har trænet lidt forskellige ting med Kaia og fundet de ting hun er stærkest i og synes er sjovest - Så nu skal programmet laves.

Og orker ikke lige at starte fra bunden, hvis nogen nu ligger inde med et smart værktøj jeg kan låne :engel:

 

Har sådan en rimelig overordnet plan, men den er for løs og upræcis.

Så der er vist ikke anden vej, end at få det hele pillet ned i bitte små bidder.

 

Tænker at vores første program bliver ret simpelt og nemt, bare for at komme i gang og med momenter hun er virkelig glad for, så jeg sikre hun føler sig som en verdens mester i laaaang tid inden jeg begynder at fifle med sværhedsgraden.

 

Og så har vi lige lidt impulskontrol der skal arbejdes på... Jøsses da. :lol:

 

Du kan se et af mine koreografiskemaer, hvis du vil - de er i wordformat, så kan ikke lægge dem herind, men jeg kan sende dem til dig på face, hvis du vil.

 

stort tillykke i stjerner :banan:

 

Tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du nogle guldkorn fra jeres kursus? Gad så godt have været med, men man kan ikke altid det hele.

 

Når jeg på et tidspunkt får sat mig ned for at skrive mine noter ind, så skal jeg nok skrive noget ned. Noget af det der gav mening for mine hunde, var dog deres måde at opdele indlæringen af positionerne i en teknisk del og en motivation/attitudedel... Så må jeg jo se om jeg nogensinde får tid til at træne det med nogen af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke lavet nogen skemaer over nogen af mine programmer... Lidt et problem når vi til træning skal starte et bestemt sted inde i nummeret :roll:

 

Næste gang jeg skal sætte et program sammen, så skal der tælles ottende-dele og så forsøger jeg at sætte det sammen som vi lærte på kurset for et par uger siden... Overvejer at lave et skema til det, men det bliver først til weekenden... Ellers kunne du gøre som i Emmys bog

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]Tid[/TD]

[TD]handler[/TD]

[TD]Hund[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hvor er man i musikken[/TD]

[TD]Hvad gør jeg[/TD]

[TD]Hvad gør min hund[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Jeg mener at det er sådan det ser ud...

 

Takker!!

 

Jeg er nød til at have det sort på hvidt, rimelig detaljeret og skemalagt, ellers bliver det noget sjusk for mig og jeg får aldrig holdt mig til en plan. :genert:

 

Du kan se et af mine koreografiskemaer, hvis du vil - de er i wordformat, så kan ikke lægge dem herind, men jeg kan sende dem til dig på face, hvis du vil.

 

 

 

Tak :-)

 

Det må du MEGET gerne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg på et tidspunkt får sat mig ned for at skrive mine noter ind, så skal jeg nok skrive noget ned. Noget af det der gav mening for mine hunde, var dog deres måde at opdele indlæringen af positionerne i en teknisk del og en motivation/attitudedel... Så må jeg jo se om jeg nogensinde får tid til at træne det med nogen af dem.

 

 

Du må uddybe :blink:

Man bliver for nysgerrig af sådan en teaser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er smukke Simba tilmeldt i officielklasse til BC klubbens konkurrence den 21., Nanna er tilmeldt FP2 og Soko nøjes med en for-sjov, med hendes kommende ikke-færdige freestyle program :mrgreen:

 

Jeg har hugget dit og Tysons første nummer @sonja :banan:

 

 

https://youtu.be/07NIDvsohU4

 

(Har desværre ikke en dragt som i videoen, så mindre må gøre det :slem:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er smukke Simba tilmeldt i officielklasse til BC klubbens konkurrence den 21., Nanna er tilmeldt FP2 og Soko nøjes med en for-sjov, med hendes kommende ikke-færdige freestyle program :mrgreen:

 

Jeg har hugget dit og Tysons første nummer @sonja :banan:

 

 

https://youtu.be/07NIDvsohU4

 

(Har desværre ikke en dragt som i videoen, så mindre må gøre det :slem:)

 

Det er også en fantastisk sang :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop hjemvendt fra fællestræning i Hot-dog hallen!

 

Vi kunne samle hele 7 til træningen, hvor flere havde mere end en hund med :5up:

 

Kæft det var godt.

 

Det er første gang Kaia er med andre steder, end lige en kort tur på træningspladsen, så var meget spændt på hvordan hun ville håndtere det og om hun overhovedet kunne arbejde pga. alle indtrykkene.

Men havde viiiirkelig ikke behøvedes være det mindste spændt - Kæft hun arbejdede godt og var overraskende intens og PÅ!

Må virkelig genoverveje mit sangvalg, hvis det er det tempo hun har tænkt sig at lægge for dagen, for der er pænt gang i hende :lun:

 

Fik en ide med, at jeg lige ville se hvor langt vi var i FP1, selvom vi ikke har trænet mange af tingene.

Så fik en til at guide mig igennem alle øvelserne og der var ingenting hun ikke kunne og ikke lavede super fint.

 

Så Anita kom til at sige, at nu jeg alligevel skal til Sorø med Yoda, så skulle jeg da se om jeg ikke kunne eftertilmelde Kaia i en FP1 - Men sørme om ikke tilmeldingen er åben til og med i dag.

Så Kaia skal med til sjælland :mrgreen:

Overvejede en for sjov klasse også, men valgte det fra, fordi jeg viiiirkelig ikke vil presse citronen med hende endnu.

Hun er lige kommet igang igen, så synes det bliver lige rigeligt med så lang tid i bur og så skulle på to gange, så vil jeg hellere miljøtræne lidt ved siden af, hvis der er energi nok i hende til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk, tal lige om en skodforberedelse mod NM... Jeg har bare så meget arbejde pt. så der er ikke mange timer at træne i, når man kun har mulighed for at gøre det udendørs, og i lørdags valgte jeg at jokke stakkels Cassi over poten, så hun begyndte at trække på det ene forben, og som resultat af dette har jeg forsøgt at holde trunten så meget i ro som muligt. Hun kommer ud og for lov at bevæge sig lidt i dag for at se om det har fortaget sig, hun halter i det mindste ikke herhjemme. Og nå ja, jeg har selvfølgelig smidt begge hundes musik væk efter sidste konkurrence. Det gælder også den præmie Cassi fik.

 

Calle er tilbage på langsom musik. Og vi har fået et nummer sat sammen, som han nok godt kan håndtere. Er spændt på at se om han får endnu en fuldstændig nedsmeltning på lørdag når vi går i ringen. Heldigvis går det fremad med ham, og med den lille arbejdsmaskine jeg har mig, så glæder jeg mig forsat til at han begynder at blive voksen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme fra Nations Cup i Stuttgart. Super hyggeligt tur og en fed oplevelse for Lemon-pigen. Hun var den dygtigste lille hundehvalp og vandt FS1 og var også på det vindende FS-hold. Men vigtigst af alt var, hvor godt hun håndterede den lange tur, de lange dage i hallen med larm, hektisk aktivitet og en milliard mennesker og hunde - og at hun var så sød og glad og fokuseret, da vi var i ringen. :lun: Hun havde en fest og lod sig slet ikke påvirke af den svære ring med stort publikum og mange forstyrrelser - jeg var simpelthen så stolt af hende. :hjerte:

 

Video fra vores performance:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme fra Nations Cup i Stuttgart. Super hyggeligt tur og en fed oplevelse for Lemon-pigen. Hun var den dygtigste lille hundehvalp og vandt FS1 og var også på det vindende FS-hold. Men vigtigst af alt var, hvor godt hun håndterede den lange tur, de lange dage i hallen med larm, hektisk aktivitet og en milliard mennesker og hunde - og at hun var så sød og glad og fokuseret, da vi var i ringen. :lun: Hun havde en fest og lod sig slet ikke påvirke af den svære ring med stort publikum og mange forstyrrelser - jeg var simpelthen så stolt af hende. :hjerte:

 

Video fra vores performance:

 

Hooold da op :shock: hvor er det imponerende!! Det ser mega godt ud, og STORT tillykke, mega sejt gået :5up:

Jeg vidste slet ikke, der var sådan noget... hvor er det bare fantastisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme fra Nations Cup i Stuttgart. Super hyggeligt tur og en fed oplevelse for Lemon-pigen. Hun var den dygtigste lille hundehvalp og vandt FS1 og var også på det vindende FS-hold. Men vigtigst af alt var, hvor godt hun håndterede den lange tur, de lange dage i hallen med larm, hektisk aktivitet og en milliard mennesker og hunde - og at hun var så sød og glad og fokuseret, da vi var i ringen. :lun: Hun havde en fest og lod sig slet ikke påvirke af den svære ring med stort publikum og mange forstyrrelser - jeg var simpelthen så stolt af hende. :hjerte:

 

Video fra vores performance:

 

Hvor er hun altså sød:lun: Og tillykke! Det er SÅ flot!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme fra Nations Cup i Stuttgart. Super hyggeligt tur og en fed oplevelse for Lemon-pigen. Hun var den dygtigste lille hundehvalp og vandt FS1 og var også på det vindende FS-hold. Men vigtigst af alt var, hvor godt hun håndterede den lange tur, de lange dage i hallen med larm, hektisk aktivitet og en milliard mennesker og hunde - og at hun var så sød og glad og fokuseret, da vi var i ringen. :lun: Hun havde en fest og lod sig slet ikke påvirke af den svære ring med stort publikum og mange forstyrrelser - jeg var simpelthen så stolt af hende. :hjerte:

 

Video fra vores performance:

 

Whauu, hvor se det godt ud! Tillykke til jer begge to....

Link til indlæg
Del på andre sites

waouw Sonja i er altså helt fantastiske!!!!!

 

------------------------------------------------

 

Vi knokler og knokler for at bliver lidt klar til Sorø på lørdag :-)

Kaos har været i virkelig dårlig form, efter en operation (fjernelse af kirtel) , hvor han var i alt for meget ro.

Både kondien, og lidt vægten har lidt under det :oops:

Men vi knokler og det bliver bedre og bedre og han begynder at blive mere sikker, og mere lydhør på mine signaler og ikke hvad han selv mener vi er nået til :-)

Jeg har brug for at træne programmet igennem i den rigtige rækkefølge for selv at kunne huske det, min hukommelse er som en si, men det resultere lidt i at kaos tyvstarter lidt på tricksene ;-)

 

Men mest af alt glæder jeg mig til at have en hyggelig aften og se noget skønt hunde arbejde.

Har papdatteren med så det bliver også en hyggelig tur ud af det.

 

Glæder mig til at se jer, og Camilse glæder mig til at se Calle i aktion :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme fra Nations Cup i Stuttgart. Super hyggeligt tur og en fed oplevelse for Lemon-pigen. Hun var den dygtigste lille hundehvalp og vandt FS1 og var også på det vindende FS-hold. Men vigtigst af alt var, hvor godt hun håndterede den lange tur, de lange dage i hallen med larm, hektisk aktivitet og en milliard mennesker og hunde - og at hun var så sød og glad og fokuseret, da vi var i ringen. :lun: Hun havde en fest og lod sig slet ikke påvirke af den svære ring med stort publikum og mange forstyrrelser - jeg var simpelthen så stolt af hende. :hjerte:

 

Video fra vores performance:

 

Nøj hvor er I dygtige!! Det ser hammer godt ud.... er vildt imponeret - der må ligge tusindvis af timers træning i dette her - og vildt flot at hun kan klare den larm.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endelig lykkedes det for mig at komme ud og træne med Cassi i går... Og hun er bare i HOPLA... Glæder mig vildt til at skulle til Finland med hende om to uger(shit er der kun to uger til :shock:). Det er tydeligt at der er en enkelt ting som halter lidt og det er det nyeste der er kommet ind i programmet. Men hun er blevet super skarp til de fleste ting. Er så glad for at jeg traf beslutningen om at vi bare kørte programmet igennem som det er. Vi skal have en fed oplevelse sammen.

 

Calle sætter konstant min tålmodighed på prøve. Det ene øjeblik er han superskarp og knokler på. Det næste er han top stresset og kan ikke meget andet end at gø. Jeg vil lige føle hvordan vi har det sammen i morgen når vi lige træner det igennem, og er han en tand for højt oppe, så bliver han trukket fra FS1 og kommer kun op i for sjov. Det er ikke fordi han ikke må være lynende hurtig, men han får så hurtig lyd på, og jeg vil bare ikke have det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...