Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Åh, glæder mig til vi kan komme rigtig igang...

 

[video=youtube_share;5HSunB-B94A]

 

Han er vildt sjov at løbe med. Og det her er bare feeeedt... Tror vi skal have købt nogle tagrender til at have mellem støtterne... Ikke fordi han skal springe, men fordi jeg godt vil have en forståelsefor at der er han skal over, og jeg er ret skræmt af historierne med overlligere der triller... Det kræver så nok lidt teknisk snilde at få med hjem i bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har trænet i hallen i dag. Desværre havde jeg en begyndende migræne allerede fra morgenstunden af, og havde det skidt helt fra start af. Så jeg brugte træningen på de styrkeøvelser vi lærte til Rikkekurset, og på at prøve at gøre noget ved Iso's problemer med at "få numsen med sig" når hun skal runde et spring og ta' det fra bagsiden. Så skulle jeg nemlig ikke rigtig løbet noget selv, medens Iso stadig fik træning ud af det. :5up: (ikke at det hjalp, migrænen brød ud i lys lue i bilen på vej hjem... :roll: )

 

Iso har simpelthen brug for at lære et nyt bevægelsesmønster når hun skal runde et spring. I dag kørte jeg hende bare rundt-rundt, på meget lav højde, så hun først forstod hvad jeg ville ha' hende til. Og jeg skulle også lige finde ud af hvor jeg skulle stå, og hvordan jeg skulle vise hende det, ikke mindst! Så højnede jeg gradvist overliggeren. Når den så kom op på næsten fuld højde blev hun virkelig nødt til at ta' sig sammen - og til sidst sprang hun virkelig, virkelig fint! Det så i hvert fald ud som om hun fandt ud af at hun blev nødt til at forberede drejningen allerede i afsættet, det var helt vildt så anderledes fint hun pludselig gjorde det. Fandt også ud af at hun drejer bedre til højre end til venstre, så det skal jeg lige skrive mig bag øret...

Link til indlæg
Del på andre sites

@PinPoynter, så din video på FB med Dexter. :5up: Jeg synes springene ser vildt høje ud i forhold til hans størrelse. Hvor høje er springene og hvor høj er han?

 

Er bare nysgerrig efter om kravene er mindre herovre end i Europa. Leah er 62 cm og alle hunde over 56 cm skal springe 61 cm. Man kan vælge at springe 66 cm, men det er ikke et krav.

 

Vi havde sidste formelle træning i dag inden stævne næste weekend. Leah gjorde det godt - men hun gik i "fælden" ligesom samtlige andre hunde på holdet. :lol: Vi havde først en lige linie med to spring til A'et, derefter skulle vi bøje af efter de to første springe og tage et andet spring, men de havde jo gjort det så godt før og taget A'et så hver og en af hundene valgte A'et igen, så vi måtte lige belønne for at skifte retning inden de fattede det. :-D

 

Og så arbejdede vi noget uden hunde, bare med vores eget fod- og håndarbejde. Ikke at vi strikker :sjov: men I ved hvad jeg mener.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Doberfan vil tro det afhænger af om man deltager i konkurrencer baseret på FCI reglementet. Her i Dk starter alle store hunde over(er pludselig i tvivl om det er 43 eller 45 cm) på 55 cm og slutter på 65, hvis det er Dch eller DKK.

Det er fra 43 cm.

 

@Doberfan: i FCI, som vi følger her, er lille hund op til 35 cm, mellem op til 43 cm, og over 43 er stor. I Klasse 1 er springhøjderne for lille/mellem/stor 25-30/35-40/55-60 cm - dog anbefales den lavere højde. I klasse 2 rykker det hele 5 cm op, så man springer hhv. 30-35/40-45/60-65 cm, og igen anbefaler man den lavere. I klasse 3 har man de samme springhøjder som i klasse 2, men her bruger man normalt makshøjden, dvs. hhv. 35/45/65 cm.

Link til indlæg
Del på andre sites

herovre er der 3 springhøjder i kennel club regi, og de varierer IKKE efter hundens opklassering, så det er 60 cm han springer. Han er ca 53 cm, men syner ret lille, og marken er har også lidt hældning, så nogle gange springer han en smule op ad bakke. Han virker dog ikke til at have problemer med højden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiihhh, jeg tror Iso og jeg får et rigtig godt agilityforår!!!

 

Vi har jo allerede været til ét kursus med Natasha, og nu på søndag skal vi til nr. 2 (det er et kursus over to gange). Så har jeg liiiige nu fundet et lille kursus med Ann-Britt næste søndag igen, som jeg lige nåede at melde mig til! Og i april har vi et springteknikkursus med Rikke, og så kursus med Zeljko Gora. Tror aldrig jeg har været til så mange kurser over så pas kort tid før, det bli'r SÅ fedt!

 

Men det er ikke det eneste. Jeg er jo med i den der "træningsklub", hvor der plejer at ligge fællestræning om mandagen. Desværre har det hold vi går på også ligget om mandagen, så jeg har været forberedt på at måtte dele lidt, og måske gå hver anden gang hvert sted. Ikke så optimalt, men jeg vil jo gerne ha' begge dele med, for begge steder er rigtig gode... Men nu er holdet søreme flyttet til om tirsdagen! Det kunne jo ikke være bedre! :5up: Så er det jo virkelig godt jeg ikke skal undervise også, når jeg får endnu en fast træningsdag om ugen. Jeg tror mindre og mindre på at jeg nogensinde vender tilbage til undervisningen igen...

 

Mht. stævner ser det faktisk også ok ud, som det ser ud lige nu får jeg ca. 10 stævnedage med i april/maj/juni. Det er ret ok med tanke på hvor svært det plejer at være med mit arbejdsskema.

 

Glæder mig rigtig, rigtig meget til dette agilityforår!!! Så skal vi bare lige ha' vejret med også... :lol:

 

EDIT: glemte helt at vi også har været til conditioningkursus med Rikke, det var jo også agilityrelateret! Og supergodt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hele tre kurser i sigte også... To med Cassi og så det første med lillebror i starten af april. Glæder mig, især til at se hvordan lillebror klarer det hele. Han er så sjov at arbejde med. Der er så mange ligheder mellem ham og Cassi, så stjerner bliver vi nok aldrig, men sjov, det skal vi nok få.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været nede at træne i hallen her i aften, sammen med veninden. Det var som sædvanlig skide hyggeligt, og vi får trænet lidt koncentreret - omend ikke ret længe. Vi plejer at hyre hallen en time, så går der i hvert fald 10 minutter med at få vores ting ind i hallen og bygge lidt bane (hvis ikke der står noget i forvejen). Så når vi vel at få 2-3 turer hver, à 5-10 minutter. Venindens hund orker ikke så meget som Iso, så mine pas plejer at være lidt længere end hendes. I dag fik jeg så to lidt længere pas, og det er egentlig fint nok. Her i vintersæsonen passer det jo fint med at jeg gerne træner detaljer og mindre ting, og nu kommer conditioningen jo også til, som kun dreje sig om ganske få gentagelser.

 

For øjeblikket er jeg gået lidt i krig med Iso's vendinger, hun får jo ikke helt numsen med sig når hun f.eks. skal ha' et spring fra bagsiden, eller når hun har en lidt længere ligeudstrækning og skal knække af og dreje 90°. Hun springer bare så snart hun ser overliggeren, og tonser ind i what ever der står i hendes vej, som f.eks. overliggere, springvinger, eller mig... :roll: Hun har slet ikke fattet idéen med at forberede svinget allerede i afsættet, og at hun i så fald er nødt til at sætte farten ned. Før i dag!!! :banan: Det er første gang nogensinde jeg har set hende sætte farten ned før et spring, tænke sig om og sætte af det rigtige sted - og få en helt fornuftig vending!!! Jeg håber virkelig at der kan komme lidt fremskridt nu. Vi skal på kursus med Natasha igen på søndag, og jeg har tænkt mig at spørge hende om lidt tips og tricks til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, glæder mig til om to uger... Så starter vi lige vores kursusmarathon med tre agilitykurser inden for ti dage... Har lige fået mail omkring stævneklar i Ringsted 28/3. Var der ikke noget med at der var andre der skulle med herindefra? Kan se på maillisten at der i hvert fald er to jeg kender...

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været nede at træne i hallen her i aften, sammen med veninden. Det var som sædvanlig skide hyggeligt, og vi får trænet lidt koncentreret - omend ikke ret længe. Vi plejer at hyre hallen en time, så går der i hvert fald 10 minutter med at få vores ting ind i hallen og bygge lidt bane (hvis ikke der står noget i forvejen). Så når vi vel at få 2-3 turer hver, à 5-10 minutter. Venindens hund orker ikke så meget som Iso, så mine pas plejer at være lidt længere end hendes. I dag fik jeg så to lidt længere pas, og det er egentlig fint nok. Her i vintersæsonen passer det jo fint med at jeg gerne træner detaljer og mindre ting, og nu kommer conditioningen jo også til, som kun dreje sig om ganske få gentagelser.

 

For øjeblikket er jeg gået lidt i krig med Iso's vendinger, hun får jo ikke helt numsen med sig når hun f.eks. skal ha' et spring fra bagsiden, eller når hun har en lidt længere ligeudstrækning og skal knække af og dreje 90°. Hun springer bare så snart hun ser overliggeren, og tonser ind i what ever der står i hendes vej, som f.eks. overliggere, springvinger, eller mig... :roll: Hun har slet ikke fattet idéen med at forberede svinget allerede i afsættet, og at hun i så fald er nødt til at sætte farten ned. Før i dag!!! :banan: Det er første gang nogensinde jeg har set hende sætte farten ned før et spring, tænke sig om og sætte af det rigtige sted - og få en helt fornuftig vending!!! Jeg håber virkelig at der kan komme lidt fremskridt nu. Vi skal på kursus med Natasha igen på søndag, og jeg har tænkt mig at spørge hende om lidt tips og tricks til det.

 

Jeg var rigtig glad for det Natasha kursus jeg var på i januar... Det var virkelig fedt... Glæder mig til at høre en beretning i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid tænkt at hun ikke var en instruktør der ville passe ret godt til mig, da hun selv løber virkelig meget, og jeg... øøhhh... måske løber en smule langsommere... :genert: Jeg var jo med da nevøen var på ungdomscamp hvor hun var instruktør, og kunne da se at hun var dygtig, men at mange af de handlingsløsninger hun kørte simpelthen ikke ville kunne fungere for mig.

 

Men så var vi jo af sted på den første del af kurset her for noget tid siden, og det var virkelig, virkelig godt! :5up: Hun var god til at finde de løsninger der fungerede for Iso og mig (undtaget ét sted...), og jeg fik meget med hjem. I morgen har jeg tænkt mig at spørge hende om ikke vi kunne knokle lidt videre med Iso's uvilje til at vende/knække de steder hvor det er nødvendigt, men må jo se hvad hun har planlagt... Glæder mig i hvert fald rigtig, rigtig meget!

 

Desværre er jeg mindre glad for den hal kurset foregår i... Vonsildhallen, hedder den vist? Tror det er Ødis-Bramdrups vintertræningshal. Den er fint stor - men underlaget er bare virkelig, virkelig hårdt og "dødt"... Jeg havde selv ondt i underbenene sidst vi løb der, og sidst Iso var til massage havde hun lidt mere i "landings-musklerne" end hun plejer. Så det skal jeg lige tænke lidt på i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en af grundene til at jeg gerne kører hele vejen til Skævinge for at løbe på kunstgræs... Nøj, det er skønt... Og glæder mig til at der kommer ny bund i Ringsted. Kan altid mærke når jeg har været deroppe.

Vi har heldigvis ok forhold her på Fyn. Vores vintertræning foregår på rigtig god ridehusbund (sådan én hvor der ligger strimler af ét eller andet i..?), og i vores nye lille hal er der den rene luksus - stødabsorberende kunstgræs med ekstra shockpad under... :lun: Iso bli'r helt vild når hun kommer i hallen, hun studser som en lille gummibold! :lol:

 

Jeg synes Ringsted er ok? Er ellers lidt sart, med mine dårlige knæ og ryg. Synes der er meget glat - men ikke hårdt? Glat gør mig ikke så meget, det kan hundene kompensere for ved at sætte farten ned. Men det kan de ikke når underlaget er hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, glæder mig til om to uger... Så starter vi lige vores kursusmarathon med tre agilitykurser inden for ti dage... Har lige fået mail omkring stævneklar i Ringsted 28/3. Var der ikke noget med at der var andre der skulle med herindefra? Kan se på maillisten at der i hvert fald er to jeg kender...

 

Jeg havde jo meldt mig til, da de først annoncerede kurset - for 3-4 måneder siden? Jeg har også fået den samme e-mail om at jeg er tilmeldt det, men altså, jeg har intet hørt tilbage i alt den tid, så nu er datoen altså optaget med noget andet. Så vi deltager ikke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiiihhh, det har været skide godt til Natasha-kurset i dag! :-D Jeg spurgte Natasha om ikke vi kunne kigge lidt mere på Iso's nedrivningsproblem, så det endte med at vi faktisk kun nørdede spring, jeg fik ikke noget forløb på banerne. Hvilket var helt fint med mig - for det er jo de skide nedrivninger jeg har brug for at få trænet! Vi nørdede ikke udelukkende nedrivninger, men også det at kalde hende af tunneller (og andre forhindringer) som også er et problem, og Natasha var skide god til at få det "bygget ind" i nogle mindre forløb på dele af banen. Sjovt nok var det slet ikke noget problem med at kalde hende af tunneller, selv om de lå helt tæt på, og der var rigtig mange handlingsting der lykkedes rigtig godt. Jeg fik flere ting med hjem, som jeg glæder mig rigtig meget til at gå i gang med, og se om ikke der sker noget. Og det tror jeg virkelig der gør, jeg kan allerede se forskel bare på det lille jeg har trænet siden sidst, Iso tænker mere over sine sving over springene. Og jeg tror at Natasha også kunne se at der var sket noget siden sidst. Iiihhh, der er håb forude! :lol: Og jeg er virkelig blevet inspireret.

 

Nu skal vi jo til kursus igen næste søndag, med Ann-Britt. Det bli'r spændende at se hvad hun har af ting til os!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke jeg vil løbe i Vonsildhallen igen... Underlaget er virkelig, virkelig hårdt, og Iso var godt nok øm i går aftes. Normalt, hvis jeg har kørt hende lige lovlig hårdt, så plejer hun at være lidt hård i musklerne omkring skuldrene, det er fra alle landinger. Men i går aftes var hun tydeligt øm i bagbenene, især det ene gik hun faktisk ikke helt godt på. Hun fik BoT-dækken på, og en god gang hjemmemassage, og det hjalp vist lidt på det. Men hun var godt nok stille hele aftenen. Hun var så også viiirkelig træt i hovedet, ingen tvivl om det! Det er hun stadig i dag, men hun er helt anderledes at se på i kroppen, det er meget tydeligt at se. Jeg har meldt fra til træning i aften, hun skal ha' en hviledag i dag, og så har vi fået en tid til massage i eftermiddag. Vores gåtur bli'r med BoT-dækken på. Og så skal vi vist seriøst i gang med at træne Rikkes styrkeøvelser... Har aldrig tænkt at Iso ville bli' træt i bagbenene, men hun har selvfølgelig brugt sine muskler på en helt ny måde i går. Så jeg skal nok også ha' det i baghovedet, når jeg træner de nye springøvelser vi har fået. Men det er helt sikkert at det hårde underlag også har gjort sit - jeg var jo også vildt øm selv sidst! I går løb jeg jo ikke rigtig noget selv, så der kunne jeg ikke mærke noget. Heldigvis er kurset næste søndag på et supergodt underlag. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...