Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Johna er pensionist nu. Hun er på dagligt smertestillende og massage og skal leve indtil kroppen ikke holder længere :megaked: Jeg tror desværre nærmere det har været mig selv og al min sygdom og depression og stress der har taget livet af agilitylysten - selvom Karlas skade selvfølgelig ikke hjalp. I en periode havde jeg jo slet ingen hund at løbe med... Nu må vi se om jeg får lyst igen. Jeg synes sjovt nok stadigvæk, at det er sjovt nok at undervise i agility :vedikke:

 

Ellers kunne du da træne hende op til en færdighedsprøve. Hvis hun er 9 mdr. nu kan hun så nå at fylde 1 til 9/10 :hmm: Skal slet ikke lægge skjul på at jeg da gerne ville møde lille Wilma...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ellers kunne du da træne hende op til en færdighedsprøve. Hvis hun er 9 mdr. nu kan hun så nå at fylde 1 til 9/10 :hmm: Skal slet ikke lægge skjul på at jeg da gerne ville møde lille Wilma...

 

Hmmm. Det kunne da godt være man skulle overveje en færdighedsprøve med hende... Kan godt forstå du gerne vil møde hende :mrgreen: hun er også en usædvanligt charmerende lille blondine - siger jeg helt upartisk :lol:

 

Edit. Nej hun bliver først 1 år i slutningen af oktober.

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor Carla har fået Calles plads om tirsdagen, så har jeg jo besluttet at træne nogle af tingene med ham derhjemme. Opsætter var som følgende, tre spring(stakit) og for enden en buet tunnel. Cassi var med til at sætte det op og fik lov at prøve lidt(og nej hvor er hun bare super fed at løbe med, fart på men efterhånden så velovervejet, nej hvor jeg glæder mig til den næste måned hvor vi skal afsted til konkurrence fem gange).

 

Calle synes det med stakit er vildt overvurderet. Eller det vil sige, han har ikke rigtig arbejdet på det, så det er noget der var lidt svært, så det ene spring blev vinklet og han fangede lidt af ideen. Men egentlig ville han helst bare drøne lige forbi. Og så besluttede jeg mig for at blive stående ved springet holde min arm oppe og kalde på ham. Han kom tilbage og sprang over springet. Det blev gentaget og halleluja babyhunden fik en åbenbaring, og kunne pludselig tage tre spring i tunnellen og så tre spring tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Carla var med til træning. Og hun var så fin

 

[video=youtube_share;2NO-Z1FW3nU]

 

Hun prøvede også at løbe med en anden og var så fin.

 

Cassi var fornuftig, men havde lidt svært ved springet inden slalommen. Planen var at jeg ville bakke hende ind i slalommen, og det gjorde at hun havde lidt en tendens til at stoppe, fordi jeg havde svært ved at komme op, men det lykkedes.

 

Jeg fik også selv lov til at løbe med en anden hund end min egen, og det var ret sjovt, især fordi den stort set kunne handles på samme måde som Cassi. Cassi blev dog ikke handlet af andre, for det kan hun slet ikke finde ud af.

 

Calle holdte fri, for han har en playdate om en halv times tid med en Borzoi, som han elsker at løbe stærkt sammen med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det er OK at komme med opdateringer herinde på ham spirrevippen til Calle.

 

Det går fremad med at træne ro og pt. Har han ikke trænet agility i små ti dage. Ikke fordi vi ikke vil, men lige pludselig er der kommet hul på at arbejde med feltsøg hvor han både får brugt sit hoved og sine ben, og selvom han løber og bevæger sig, så stresser han ikke op. Selv med forstyrrelser tæt på, så kan han arbejde.

 

I weekenden har han været med til agilitykonkurrence, hvor han var ved teltet når der var baneombygning og fik lov til at træne lidt pladsøvelser og næsetarget, og da løbene startede kom han ind i teltet og vi trænede lidt "vær stille i teltet". Efter en time kom han tilbage i bilen. Anden dag kunne han holde til at se fire hunde løbe agility uden at tænde helt af, men så var hovedet fyldt. Han kom i teltet igen og trænede vær stille, han var stille og jeg kastede godbidder indtil ham. Det gjorde vi i ti minutter og så kiggede jeg ind og så at han pænt lod og kiggede på de mange godbidder omkring og først da han fik besked på at tage godbidderne tog han dem. Hele dagen blev lidt en fest da han fik besøg derhjemme af Carla.

 

Idag kunne jeg ikke selvnå at lave så meget med ham. Trænede lidt simpelt stillingsskifte med forstyrrelser og bagefter noget indkald(som sjovt nok er en øvelse med stor værdi for ham, når der ikke er forstyrrelser). Senere skulle jeg have et hold for en anden, Cassi var med for at blive trænet og fik så en klubkammerat til at arbejde med Calle(hun kender ham rigtig godt og alle hans problemer med at være i ro) og selv med den forstyrrelse at jeg gik rundt og Cassi lå dækket af, det kunne han forholde sig til.

 

Så det skrider langsomt fremad. Lige nu er førsteprioriteten at han skal lære hvad det vil sige at kede sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det er OK at komme med opdateringer herinde på ham spirrevippen til Calle.

 

Det går fremad med at træne ro og pt. Har han ikke trænet agility i små ti dage. Ikke fordi vi ikke vil, men lige pludselig er der kommet hul på at arbejde med feltsøg hvor han både får brugt sit hoved og sine ben, og selvom han løber og bevæger sig, så stresser han ikke op. Selv med forstyrrelser tæt på, så kan han arbejde.

 

I weekenden har han været med til agilitykonkurrence, hvor han var ved teltet når der var baneombygning og fik lov til at træne lidt pladsøvelser og næsetarget, og da løbene startede kom han ind i teltet og vi trænede lidt "vær stille i teltet". Efter en time kom han tilbage i bilen. Anden dag kunne han holde til at se fire hunde løbe agility uden at tænde helt af, men så var hovedet fyldt. Han kom i teltet igen og trænede vær stille, han var stille og jeg kastede godbidder indtil ham. Det gjorde vi i ti minutter og så kiggede jeg ind og så at han pænt lod og kiggede på de mange godbidder omkring og først da han fik besked på at tage godbidderne tog han dem. Hele dagen blev lidt en fest da han fik besøg derhjemme af Carla.

 

Idag kunne jeg ikke selvnå at lave så meget med ham. Trænede lidt simpelt stillingsskifte med forstyrrelser og bagefter noget indkald(som sjovt nok er en øvelse med stor værdi for ham, når der ikke er forstyrrelser). Senere skulle jeg have et hold for en anden, Cassi var med for at blive trænet og fik så en klubkammerat til at arbejde med Calle(hun kender ham rigtig godt og alle hans problemer med at være i ro) og selv med den forstyrrelse at jeg gik rundt og Cassi lå dækket af, det kunne han forholde sig til.

 

Så det skrider langsomt fremad. Lige nu er førsteprioriteten at han skal lære hvad det vil sige at kede sig.

 

Selvfølgelig er det ok! :5up: Fedt at det går fremad!

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan:Carla virker så meget mere fortrolig med vippen. Har været oppe på den indtil flere gange i dag. Jeg holder stadig lidt imod i vippen, når den slår ned, men hun løber gladeligt op på den. Måske jeg skulle ændre SPÅ til AG1 når vi har konkurrence på hjemmebane her til september.

 

Hun var super glad og så fin at løbe med. Det går ikke helt så hurtigt som jeg er vant til, men der begynder at komme mere og mere fart på hende, og så begynder hun at kunne arbejde mere ud selv...

 

Vi arbejdede også med A i dag og nøj hun synes det er en feeeeeed forhindring. Man kan stå og køre hende lidt op og så har hun ellers fin fart på over... Og hun har et helt naturligt løbefelt ned af :hjerte: Hvor er det bare så godt at være igang med hende igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, på et eller andet tidspunkt skulle jeg jo igang med at lave bare lidt der lignede agility med Calle... Havde bare to spring ude og lavede lidt fremadsendelse og send bag om spring, og han var så super velovervejet. Okay, der er gang i ham, men han gjorde alt hvad han kunne for at gøre det jeg bad ham om, og handlingsmæssig var han nem at have med at gøre. Der er lige lovligt meget lyd på ham, men det forsvinder i det øjeblik han bliver dækket af.

 

Åh, lille pus, der er jo håb forude endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været til træning i vores træningsfællesskab i aften, og hold da op, det var godt! Jeg går jo til holdtræning i en rigtig god klub, og det vil jeg virkelig ikke være foruden. Men træningen i træningsklubben gi'r bare noget som holdtræning ikke kan. Dels er vi jo (som regel) ikke så mange, så man kan bruge den tid man har brug for, uden at føle at man ta'r tid fra de andre på holdet. Har man brug for at nørde, jamen så nørder man bare. En anden gang kan det være én af de andre der har brug for lidt nørdetid. Og så kan vi jo helt styre hvad vi har brug for at træne. Som regel har nogen en bane med, det kan f.eks. være en stævnebane de har løbet, eller noget fra et kursus. Men i aften havde ingen bane med, der var bare aftalt at der skulle være fokus på slalom, svære indgange og "fælder". Og så blev der improviseret på plads. Og jeg vil love for at der kom udfordringer! Jeg havde også ønsket noget med tunneller som man ikke skulle ha', og det fik vi også. Min yndlings-hade-ting var også med - lange løbestræk hvor hunden til sidst skulle ha' et spring bagfra... Og søreme om det ikke lykkedes selv for mig og Iso! :5up:

 

Iso var rigtig dygtig i aften, men på et tidspunkt blev hun træt og begyndte at rive pinde. Efter en god pause prøvede vi lidt igen - og så gik det rigtig fint, og vi afsluttede med et gennemløb helt uden nedrivninger - nice! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi startet med træningen igen... Mit begynderhold skulle starte i dag. Der kom 1 ud af de fire der var meldt til :shock: To havde så meldt afbud, den sidste dukkede bare op... Nå, men det var super hyggeligt med hende der kom, og der kommer en ekstra i næste uge...

 

Carla var med, og ved ikke om Cassi har haft en snak med hende, for der var bare gang i min lille terrier. Hun plejer at være en lille darling, men ikke i dag. Der kom så lidt styr på hende, men det var godt sjovt at opleve...

 

Cassi var ok, men lidt uartig i starten... Desværre skete der noget med hendes slalom, og det er bare noget skidt når vi har konurrence i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi startet med træningen igen... Mit begynderhold skulle starte i dag. Der kom 1 ud af de fire der var meldt til :shock: To havde så meldt afbud, den sidste dukkede bare op... Nå, men det var super hyggeligt med hende der kom, og der kommer en ekstra i næste uge...

 

Carla var med, og ved ikke om Cassi har haft en snak med hende, for der var bare gang i min lille terrier. Hun plejer at være en lille darling, men ikke i dag. Der kom så lidt styr på hende, men det var godt sjovt at opleve...

 

Cassi var ok, men lidt uartig i starten... Desværre skete der noget med hendes slalom, og det er bare noget skidt når vi har konurrence i morgen...

 

Øv det mindste man kan gøre er da at melde afbud.... Måske havde hun/han glemt det? Det kan jo ske første gang efter ferien.

 

Dejligt at det går fremad med Carla :klap:

 

hvad skete der med slalommen? Kom hun tilskade? Eller fik I fejlindlært noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik nærmest en gratis enetime i dag. :banan:

 

Min træner havde valgt at ændre lidt på træningstiderne, fordi vi har lidt af en hedebølge for tiden hvor det med luftfugtigheden føles som omkring 42 grader.

 

Næsten alle valgte at komme til den tidligste time, så da vi kom kl 9 i morges var der kune tre hunde. Og med to instruktører, så fik vi masser af individuel træning. Og det var nu slet ikke så varmt, da der var en rimelig god brise. Leah kunne snildt arbejde en lille time - selvfølgelig med indlagte pauser på køletæppet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til træning med Iso i aften, det blev så til selvtræning da min træner var til møde. Vi trænede bare på en lille bane på 12 forhindringer (tror jeg det var..?), men hooold da op, den var tricky - især for Iso og mig. Jeg kom først igennem den efter mange forsøg - men så rev hun til gengæld masser af pinde, fordi jeg var nødt til at løbe rigtig stærkt og desuden hele tiden skubbe hende fra de linjer hun havde set. Den kunne jeg altså tænke mig at sætte op herhjemme en dag... Lidt antiklimaks dog, for vi fandt aldrig en løsning for mig og Iso, og det er jo lidt træls at gå hjem på... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er nogle stykker fra vores hold der mødes som regel en gang om ugen og træner sammen, forskellige steder med forskellige forstyrrelser. Vi laver så en springbane med spring vi hver især tager med. Vi har tit været her hjemme, og nu har banden så besluttet at vi går sammen om at enten købe eller bygge kontaktforhindringer og stille det hjemme hos mig.

 

Så om ikke vildt længe, så har jeg en HEL agility bane herhjemme. Det er for vildt!

 

Der bliver lidt bøvlet at skulle flytte rundt på det når jeg skal slå græs, men den pris betaler jeg gerne! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er nogle stykker fra vores hold der mødes som regel en gang om ugen og træner sammen, forskellige steder med forskellige forstyrrelser. Vi laver så en springbane med spring vi hver især tager med. Vi har tit været her hjemme, og nu har banden så besluttet at vi går sammen om at enten købe eller bygge kontaktforhindringer og stille det hjemme hos mig.

 

Så om ikke vildt længe, så har jeg en HEL agility bane herhjemme. Det er for vildt!

 

Der bliver lidt bøvlet at skulle flytte rundt på det når jeg skal slå græs, men den pris betaler jeg gerne! :banan:

 

Det er bare SÅ rart at ha' forhindringer hjemme!! :5up: Jeg har godt nok kun en lille agilityhave, og ikke alle forhindringer - men det jeg har er nok til at jeg kan få trænet ok. Så det kan du glæde dig til! Det er bøvlet når der skal slås græs, det er sandt. Men jeg synes nu det er det værd. Jeg har lige fået stillet de forhindringer jeg bruger mindst op på en presenning, det hjælper altså lidt på det. Kunne virkelig godt tænke mig at få lagt fliser ud, eller måske ligefrem få et lille haveskur, det ville være endnu bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...