Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Jeg hader bare mig selv lidt, når jeg ikke kan huske mit eget sprog :lol:

 

Men nogen gange er det ikke et spørgsmål om ikke at kunne huske, men et spørgsmål om at udtrykket ikke findes. Eller at man ikke kan finde den nuance af udtrykket man gerne vil udtrykke... Det erfarede jeg ihvertfald i stor til, da jeg kom hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak! Glemte lige et øjeblik at du har gang i det der hvalpe halløj! :lol:

 

Ja, jeg har så!! :lol: Men nu sover den lille lømmel.

 

Iso's træningsskema går i store træk ud på at der skal gå 48 timer imellem at hun træner de samme ting, og at hun får en hviledag efter de lidt hårde ting som stævne/kursus. Jeg har så lavet et skema hvor jeg har forskellige slags træning, og så prøver jeg at planlægge det sådan at det bli'r så "rigtigt" som muligt. Hvilket indimellem er svært... :oops: Men så kan jeg i hvert fald se hvordan det ser ud, og gøre det så godt som muligt.

 

I mit skema har jeg punkter for stævne, kursus, holdtræning (hele/længere baner), træning hjemme i haven (detaljetræning), hviledag og massage (efter massage skal hun ta' den med ro i 48 timer). Jeg har også en del med conditioning, som er delt op i styrke, fleksibilitet og balance. Tanken er så at jeg skal lægge hovedvægten på conditioning udenfor stævnesæsonen, og mere decideret agility i stævnesæsonen.

 

Håber det gi'r nogenlunde mening, ellers må du spørge igen! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Snøft, snøft, er helt trist... Vi har været afsted til sidste omgang tirsdags træning Carla og jeg. Men hold da op hun har rykket sig i de par måneder hun har været til træning. Hun søger selv både spring og tunneller nu. Er blevet en smule mere tryg ved vippen og så er der kommet fart i den lille hund. Okay, hun er ikke den hurtigste, men hun er så lille og kompakt, at hun laver små buer og kompensere for det på den måde. Nu er der så mindre end to uger til hendes første konkurrence siden februar. Det bliver bare spændende. Fik jo lige opdaget at jeg har meldt hende til i alle fire klasser. Ville ellers kun løbe i kl. 1.

 

Nu her over efteråret har vi så vores egen konkurrence og to hold konkurrencer. Overvejer lidt om hun skal med til indendørs i Garbogaard, men gider jeg kører derop to dage i træk :hmm:

,

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har Scoop været til sin første agility time. Jeg havde lovet en veninde at dele en enetime med hende, og eftersom Leah trænede i går, så tog jeg Scoop med i stedet.

 

Han gik igennem en "stige" lavet af pvc rør som lå på jorden - for at hjælpe ham med at finde ud af hvor han sætter poterne. Så blev han lokket igennem 6 channel weaves (slalom). Derefter gik han på en baby balance der er få cm over jorden. Det fattede han virkelig hurtigt.

 

Så skulle han igennem en forkortet tunnel. Det var lidt farligt, men han endte med at løbe igennem den i fuld længde og han var simpelthen så pavestolt over sig selv bagefter. :lol:

 

Til sidst tog vi A-brættet sat lavt, og det syntes han var vildt sjovt.

 

Jeg ved ikke om han bliver konkurrencehund, men træningen i sig selv er jo vildt sjov, så nu skal han med hver søndag til træning. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været til træning i aften, og det var bare så superhyggeligt og sjovt og godt! Terkel var selvfølgelig også med, og han var rigtigt dygtig til at ligge og holde bøtte i bilen! :lol: Det var en svær men sjov bane vi løb, og Iso gjorde det faktisk helt godt. Selv gjorde jeg det mere pletvist godt, blandet med lidt hoved-under-armen-løb og lidt ups-jeg-glemte-banen... :lol:

 

Og så er vinterens træning planlagt - Ann-Britt én gang om måneden sammen med 3 andre, og så et kursus. Og så skal jeg til Ann-Britt allerede her i september, sammen med søster og en veninde fra Kbh. Iiih, det bli'r godt!! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mana hundehvalp havde sin første rigtige træning på hold i går - og hun var bare så dygtig! :lun:

 

Hun fik prøvet vippe rigtigt for første gang - det tog hun i stiv arm, så super sej! Så kom hun over A'et - sat ned i lav højde, igen mega sej. Hun fes lige hen over og ned og så på feltet. Meget imponeret "mor" her. Desuden løb vi en mini bane på 7 forhindringer, og det gjorde hun da bare :klap:

 

Ej, jeg bliver altså bare så stolt! Hun arbejder så fint med forstyrrelser på begge sider af hende. Ingen stress, ingen gøen, kun lidt utidig hoppen og biden i lommen med legetøjet da hun lige kom ud. Lægger sig ned når hun ikke er på og slapper af. Kigger bare roligt rundt på de andre. Tager ingen notits af træner på bane. Hvor skal det ikke ende, så dygtig :mrgreen:

 

Eneste "fejl" hun lavede, og som hun også gør hjemme. Hvis hun skal kaldes over første spring så fisser hun uden om de første par gange... Lille rod, men så har vi da lektier for til næste gang :blink:

 

Jeg ved jo ikke hvordan hun ville havde været hvis jeg var startet før, men hold op jeg synes den grundtræning med RO og meget korte præcise træningspas har givet pote. Det er en fornøjelse at arbejde med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Cassi og jeg afprøvet det nye underlag i Ringsted :banan:Super lækkert at løbe på...

 

Har aldrig oplevet min prinsesse hund stresse så meget som idag, men forstår hende godt sådan som der var en hund der gøede... Men hun var fin at árbejde med... Noget vi klart skal arbejde med er stakit... Vi fik desuden arbejdet med lidt selvstændig slalom indgang. En tunnel løb på tværs under opgangen til tunnellen og når den kom ud så skulle den lige i slalom... Og prinsesse kunne da jeg anden gang bad hende om det :hjerte:

 

Og prinsesse var nok stresset, men hun havde Happy fjæs på samtidigt... Tror det bliver godt. Især nu hvor vi næste gang har mulighed for at have bur med i omklædningen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Cassi og jeg afprøvet det nye underlag i Ringsted :banan:Super lækkert at løbe på...

 

Har aldrig oplevet min prinsesse hund stresse så meget som idag, men forstår hende godt sådan som der var en hund der gøede... Men hun var fin at árbejde med... Noget vi klart skal arbejde med er stakit... Vi fik desuden arbejdet med lidt selvstændig slalom indgang. En tunnel løb på tværs under opgangen til tunnellen og når den kom ud så skulle den lige i slalom... Og prinsesse kunne da jeg anden gang bad hende om det :hjerte:

 

Og prinsesse var nok stresset, men hun havde Happy fjæs på samtidigt... Tror det bliver godt. Især nu hvor vi næste gang har mulighed for at have bur med i omklædningen...

Hvad har de fået i Ringsted? Hørte rygter om at de skulle få agility matting??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mana hundehvalp havde sin første rigtige træning på hold i går - og hun var bare så dygtig! :lun:

 

Hun fik prøvet vippe rigtigt for første gang - det tog hun i stiv arm, så super sej! Så kom hun over A'et - sat ned i lav højde, igen mega sej. Hun fes lige hen over og ned og så på feltet. Meget imponeret "mor" her. Desuden løb vi en mini bane på 7 forhindringer, og det gjorde hun da bare :klap:

 

Ej, jeg bliver altså bare så stolt! Hun arbejder så fint med forstyrrelser på begge sider af hende. Ingen stress, ingen gøen, kun lidt utidig hoppen og biden i lommen med legetøjet da hun lige kom ud. Lægger sig ned når hun ikke er på og slapper af. Kigger bare roligt rundt på de andre. Tager ingen notits af træner på bane. Hvor skal det ikke ende, så dygtig :mrgreen:

 

Eneste "fejl" hun lavede, og som hun også gør hjemme. Hvis hun skal kaldes over første spring så fisser hun uden om de første par gange... Lille rod, men så har vi da lektier for til næste gang :blink:

 

Jeg ved jo ikke hvordan hun ville havde været hvis jeg var startet før, men hold op jeg synes den grundtræning med RO og meget korte præcise træningspas har givet pote. Det er en fornøjelse at arbejde med hende.

Dygtig storesøster! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...