Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aaaargghhhh...!!! Er lige kommet hjem fra en gang træning som gik lige præcis sådan som det ikke skal... Håbløs og dum Iso, jeg blev sur, og var nærmest grædefærdig i bilen på vej hjem. :cry: Det kan sguda ikke været rigtigt, at man løber en bane fejlfrit i første hug den ene aften, og når man aftenen efter løber den samme bane så kan man ikke løbe 3-4 forhindringer uden at hunden nedlægger banen, ta'r tunneller hun ikke skal ha', ikke kan stoppe på felter (!!!) - og søreme endda springer på tværs igennem et dobbeltspring...!!! :skraek: En seks år gammel hund, som man har lagt oceaner af træningstimer i! Det er fandeme frustrerende. Vi var på én gang, og prøvede at løse problemerne, men nåede aldrig mere end 3-4 forhindringer ad gangen. Til sidst blev jeg bare mere og mere sur, så jeg smed Iso i bilen, og så løb jeg ikke mere... Der var ikke kommet noget godt ud af at prøve igen alligevel. Hele træningsaftenen var bare ødelagt for mig, jeg var i elendigt humør, frustreret og ked af det. Én af de andre havde ordnet med grill og pølser og brød, og det kunne ha' været så hyggeligt - men dumme Iso havde bare ødelagt mit humør totalt... Føler mig virkelig som en røv nu, når han havde ordnet så hyggeligt, for selv om jeg prøvede at hygge med, og bare holdt min kæft om dumme-Iso, så har de andre jo ikke kunnet undgå at se at jeg var eddikesur... Tårerne sad også lige bag øjenlågene i bilen på vej hjem, hvor jeg tænkte på alle timer, penge og kørte kilometer jeg har lagt i Iso, udover selvfølgelig energi og følelser - og så er det alligevel indimellem som om det er første gang hun ser en agilitybane... Nogle gange er det virkelig op ad bakke, når hun får de der hjernenedsmeltninger.

 

Heldigvis var Terkel rigtigt dygtig, han sad helt stille i bilburet medens vi trænede, og sad også stille og roligt og kiggede på når de andre løb, efter at Iso var kommet i skammekrogen i bilen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner en lille smule hvalpeagility med Wilma-musen nu. Det er dog stadig i jagttræningen vi ligger vores primære fokus og helt tydeligt også det hun synes er det fedeste i verden. Men hun arbejder pænt på agilitybanen også. Men her oplever jeg så, at hvis de andre skælder ud / råber af deres hund, så falder Wilmas lille verden ret så meget sammen?

 

Hun er ellers en hardcore lille nyser i det daglige, og når vi træner jagt, så kan Sanne brøle af sine lungers fulde kraft uden at damen påvirkes - så det handler måske også om motivation for opgaven?

 

idag og sidste gang har der heldigvis ikke været grund til at brøle af de unge hanhundelømler, så vi haft super fin træning. Hun er skarp i pæren og arbejder pænt. Men hun har ikke samme intensitet i agilityen, som hun har i jagtarbejdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, Korvis :( det er da også bare for træls.. Hvis det er sdan du kan se med det samme når hun kommer ud, at det ikke bliver den dag i kan brilliere, kan du så ikke stoppe før det går galt og du bliver sur/skuffet? Sætte hende i bilen efter måske 2. eller 3. gang hun løber ukontroleret, så du kan bruge lidt tid på at samle dig, og ikke lade dig gå på af det? Måske tage Terkel ud i stedet, og bare gå lidt rundt på pladsen med ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, Korvis :( det er da også bare for træls.. Hvis det er sdan du kan se med det samme når hun kommer ud, at det ikke bliver den dag i kan brilliere, kan du så ikke stoppe før det går galt og du bliver sur/skuffet? Sætte hende i bilen efter måske 2. eller 3. gang hun løber ukontroleret, så du kan bruge lidt tid på at samle dig, og ikke lade dig gå på af det? Måske tage Terkel ud i stedet, og bare gå lidt rundt på pladsen med ham?

Jo, men det er bare svært, for nogle gange skal hun bare "løbe lidt krudt af", og så løber hun fint. Men jo, jeg burde være bedre til at se når det bare ikke er nogen idé at prøve... Jeg tog Terkel ud i stedet for, da Jjeg smed Iso i bilen. Det kan nok også hjælpe på det, hvis det er at hun bare ikke orker at tænde for hjernen. Det må jeg lige prøve at trixe lidt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi var så fin igår...

 

Hun startede i den grad med at tage røven på mig. Tunnel under A'et, hvor begge ender var på opgangsiden. Prinsessen ikke så meget som overvejede at se på den tunnel :hjerte: Det hele var meget tæt, det er det jo når man er rykket indendøre, og når vi samtidigt træner på ting med kl. 3 niveau, så kan vi ikke forvente alt lykkes. Men ser jeg på enkeltdelene, så var hun så god...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har vi løbet DAL. Forunderligt nem bane, hvilket betød at Iso løb som død og helvede med mig 20 meter bagefter... Det gik fint helt til anden sidste forhindring, ikke en gang nogle revne pinde. Meeeeen så lå der jo en tunnel hun ikke skulle ha'... Og så behøver jeg vist ikke sige mere. Jeg råbte så det gjorde ondt i halsen, men fandeme nej om hun hørte det. Jeg er SÅ træt af hende!!! Prøver virkelig at være glad for at resten af banen gik så godt - men helt ærligt, en 6 år gammel hund og en pisnem bane, det kan sgutte være rigtigt at hun ikke kan løbe den uden at bli' disket! Er virkelig ved at opgi' hende lige pt...

Link til indlæg
Del på andre sites

En eller anden dag skal jeg have filmet hundehvalpen til træning. Hun er simpelthen SÅ dygtig efterhånden :lun:

 

Vi var ved Ann Britt igår, og den viser bare igen og igen at det kan betale sig at være tålmodig og lægge et stort arbejde i det helt grundlæggende kommandoer. Vi arbejde med serpentiner og mølle bl.a. Det er min usikkerhed som giver alle fejlene, Mana er 100% lydhør, opmærksom og så dygtig. Ingen stress - bare ren fokus!

 

Hun har lige lært at springe og havde sin første rigtige træning på 55. Det gik over al forventning. Hun arbejder så fint og pillede kun 2 pinde og begge var pga min elendige timing. Der er håb for tøsebarnet!

 

Slalom er vi jo også begyndt på, og udforde lidt. Samme mønster - fokus på arbejdet uden stress. Hun havde en enkelt fejl, udelukkende fordi jeg løb med bolden i hånden og så smed armen idet jeg løb forbi hende - hvilket på det stadie hun er på endnu er for meget at forlange hun kan abstrahere fra.

 

Jeg nyder virkelig at træne med hende nu. Har haft en del frustrationer over hende, bl.a. havde hun en periode hvor hun slet ikke kunne fokusere på andet end at få legetøjet - så hun lyttede slet ikke. Og så bed hun! Hårdt! Klart frustrationsbid, men stadig hamrende uhensigtsmæssigt og virkelig frustrerende. Hun fortalte klart at jeg var en klovn, jeg fattede bare ikke at ændre på det. Løsningen, konsekvens og ro i al træning. Ekstremt korte træningspas og vigtigst af alt, TID!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft en rigtig, rigtig god dag med træning hos Ann-Britt, sammen med søster og en veninde fra Kbh! Super hyggeligt, og fantastisk god træning! Iso var rigtig dygtig, og vi fik trænet på nogle gode ting. Og vejret var jo helt fantastisk, der var vi søreme heldige!

 

Lille Wille har holdt pause fra hvalpeagility sidste uge, fordi vi havde været til kiropraktor. Kiropraktoren, Rikke Wriedt, undrede sig som sædvanlig over hvordan den hund kunne gå rent på alle 4 ben :roll::lol: "De er fandeme hårdføre sådan nogle spaniels, havde det her været en border collie havde den jo ikke kunnet gå" Wilma viser ingen tegn på noget - ikke nemt at være hendes ejer!

 

Igår var vi så afsted igen. Det er vores anden omgang - så der var mange nye på holdet. Wilma er jo en vinterhvalp, så hun er endnu ikke gammel nok til at flytte videre til begynderagility sammen med dem hun gik på hold med i sensommeren. Men nu begynder vi at løbe lidt mere - istedet for alt det stillestående basisarbejde - og det passer tydeligvis damen langt bedre ;-) en spaniel er jo lavet til at løbe og løbe og løbe!

 

Jeg tror aldrig jeg kommer til at se den samme intensitet i agility'en, som jeg ser hos hende i jagttræningen, hvor hun dirrer af begejstring for at blive sendt afsted, men entusiasmen fejler ihvertfald ingenting. Og de nye på holdet er alle meget erfarne førere, så der er ingen store hanhundelømler der blæser rundt og spiller smarte, så Sanne må råbe røv af dem, så ingen episoder af "åh nej, nu bliver jeg ked" igår :5up: Det kan også tænkes hun bare er kommet over den spøgelsesalderting igen? For jeg har også oplevet skud, uden at hun har reageret indenfor de sidste par uger...

Link til indlæg
Del på andre sites

HM... Havde brug for en status på hvordan Calle har det med at arbejde på agilityforhindringer. Jeg besluttede mig for at filme ham til sidst, bare for at se hvordan det gik. Og kan konstatere at det fået værre at løbe med ham end det nok er, og tror det skyldes hans gøeri. Der er ikke nogen tvivl om at man skal holde tungen meget lige i munden, men han gør hvad han kan for at være meget artig. Tror jeg skal arbejde en del med de grundlæggende ting, og så køre lidt på med noget springteknik også.

 

her lidt sammenklip

[video=youtube_share;jCFMoa9hpyk]

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en delt enetime her i morges, og da det stadig er ret varmt, holdt Leah ikke så længe, så jeg fik lov at løbe med Smartie, min træners Tervueren som har været nr 2 i landet. Hold kæft det var sjovt!

 

Scoop er også startet til træning, og han elsker det. Alle tror han bliver bedre end Leah, for han er ikke bange for noget som helst og han elsker at løbe og har et kæmpe pleaser-gen. Det bliver så sjovt når han engang kan komme til stævne, men det har selvfølgelig lange udsigter. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Seje lille Cassi prinsessepige :hjerte:

 

Her er hvad vi arbejdede med i går http://ag-sport.dk/uf/110000_119999/111114/5abcef5e1e2aaad3194eb5c77608595d.pdf

 

Vi havde undervisning på de hvide numre, og tænk sig, lille Cassi kunne tage 7-8-9 mens jeg var på den modsatte side af tunnellen OG hun tog sit felt...

 

Det var svært på den sorte bane, for hun træner gevaldigt til at blive forstærket på slalommen. Hun har det samtidigt ikke så godt med at tage slalommen mange gange på en træningsgang, så det hjælper heller ikke på det. Men fra 9 og færdig, der var hun fed at løbe med.

 

Nu skal jeg så lige have lidt fat i hende, for enten lister hun ned af felt forhindringerne, eller også så springer hun feltet på bedste vis...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...